Trouwforum: Pfffff Moet Het Even Kwijt - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Pfffff Moet Het Even Kwijt

#1 Gebruiker is offline   joyce 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 14-June 05
  • Interests:plannen van een bruiloft (ben al bijna een weddingplanner)<br />Leiding geven aan gehandicapte kinderen bij een jeugdclub enz.enz.

Gepost 29 September 2005 - 16:31

Heeft niks met dit forum te maken maar moet het toch even kwijt.
Mijn broer en zijn ex-vriendin hebben samen een kindje (ons bruidskindje).
Ik zal het verhaal even van begin af aan vertellen.
Zijn vriendin is net zo oud als mij (20) en is van Duitse afkomst. In 2003 kregen ze samen een kindje dat niet gepland was. Ze kregen toen in ons dorp een huis toegewezen en op het eerste ogenblik leek het allemaal best goed te gaan. Maar na een maand of 4 toen de kleine baby af was ging het mis. Ze zorgde niet meer voor zichzelf en niet meer voor de kleine. Ze lag alleen maar in bed of op de bank en de kleine moest zichzelf maar bezig houden. In huis was het een grote puinzooi, net zo erg als in het programma hoe schoon is jou huis?. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat haar moeder en stiefvader diep in de schulden zaten. Door allemaal domme dingen die ze gedaan hadden. Overal geld geleend enz. enz.
Dus vroegen ze of mijn broer die een eigen zaak had hun niet wat geld konden lenen. DIt heeft hij dus gedaan eigenlijk een domme zet maarja dat wisten we toen nog niet. Op een gegeven moment was mijn broer het zat en heeft hij haar de waarheid gezegd over haar leven en hoe ze voor de kleine zorgde. Toen is ze dus vertrokken. Heeft toen een tijdje bij haar echte vader gewoont en later heeft ze weer een eigen klein appartementje gekregen. Als mijn broer hem nu gaat halen in het weekend, is hij altijd vies en heeft hartstikke vieze kleren bij zich enz. enz. Als hij weer terug moet naar mamma begint hij al te huilen omdat zij dus ook niks met hem doet (wandelen, spelen enz.)
Nu moet mijn broer dus alimentatie betalen wat op zich heel normaal is. Maar verder is er dus niks geregeld over het kind. Mijn broer heeft verder dus helemaal geen rechten over het kind. Ze hadden dit samen geregeld hoeveel ze nodig had voor de kleine. Toen mijn broer betaald had was ze ineens naar de kapper geweest en had nieuwe kleren (van het alimentatiegeld dus van zelf werkt ze niet, ook nooit gedaan trouwens).
Nu vind ze het geld ineens niet meer genoeg en heeft ze bij de instantie waar zij geld van krijgt gezegd dat de vader van het kind dus een eigen zaak had. Hierdoor moet hij nu veeeel meer gaan betalen. Op zich is dit niet erg als ze het kind er nu van verzorgde maar ze maakt het allemaal aan zichzelf op. Oooooo dat meisje heeft ons al zoveel verdriet bezorgd en het blijft maar doorgaan.
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar ik moest het even kwijt
0

#2 Gebruiker is offline   Sjakie 

• Lid geworden: 22-February 05

Gepost 29 September 2005 - 16:34

Nou ja zeg! Wat een verhaal! Is er helemaal niets aan te doen? Misschien de kinderbescherming of zo, het is toch niet normaal dat zij van alimentatiegeld voor zichzelf kleding koopt en dan de kleine verwaarloost!

Enne, dit mag je gewoon kwijt hoor, bij ons! Lucht jou tenminste even op en misschien kan iemand je een goede tip geven.

Sterkte in ieder geval!
0

#3 Gebruiker is offline   bruidje 

• Lid geworden: 26-October 04

Gepost 29 September 2005 - 16:37

volgen mij is ze verplicht het geld aan het kind te besteden
Ik zou het eens navragen bij de rechts winkel of zo
0

#4 Gebruiker is offline   joyce 

• Interests:plannen van een bruiloft (ben al bijna een weddingplanner)<br />Leiding geven aan gehandicapte kinderen bij een jeugdclub enz.enz.

Gepost 29 September 2005 - 16:39

bruidje, op 29 September 2005, 16:37, zei:

volgen mij is ze verplicht het geld aan het kind te besteden
Ik zou het eens navragen bij de rechts winkel of zo

ja mijn broer heeft nu een advocaat ingeschakeld omdat het allemaal wat anders ligt in Duitsland dus even afwachten hoe het nu verder gaat
0

#5 Guest_Goofypv_*

• Groep: Guests

Gepost 29 September 2005 - 16:43

Kan jij niet de verzorger worden dan van het kind.
0

#6 Gebruiker is offline   cadanawo 

• Lid geworden: 20-March 05
  • Interests:Mijn gezin en honden

Gepost 29 September 2005 - 16:54

Ik begrijp dat zij in Duitsland woont, of heb ik dat verkeerd???

Ik denk dat het dan lastig is om de nederlands kinderbescherming erachter aan te sturen, maar het is het proberen waard.
Misschien kunnen zij contact opnemen met de kinderbescherming in Duitsland, ik neem aan dat ze daar ook een dergelijke instantie hebben.

Verwacht wel dat er een behoorlijke tijd over heen gaat voordat er stappen ondenomen gaan worden.

Ik zou ook bij een rechtwinkel en ook bij de kinderbescherming na gaan vragen hoe het zit en wat je er aan kunt doen.
Je broer moet er dan wel rekening mee houden dat hij moet kunnen aantonen dat hij wel voor zijn kind kan zorgen...i.v.m. zijn eigen zaak, tijd enzo...

Succes en hou ons op de hoogte...als ik wat hoor of lees waar je iets aan hebt dan laat ik je het zeker weten...
0

#7 Gebruiker is offline   joyce 

Gepost 29 September 2005 - 17:00

cadanawo, op 29 September 2005, 16:54, zei:

Ik begrijp dat zij in Duitsland woont, of heb ik dat verkeerd???

Ik denk dat het dan lastig is om de nederlands kinderbescherming erachter aan te sturen, maar het is het proberen waard.
Misschien kunnen zij contact opnemen met de kinderbescherming in Duitsland, ik neem aan dat ze daar ook een dergelijke instantie hebben.

Verwacht wel dat er een behoorlijke tijd over heen gaat voordat er stappen ondenomen gaan worden.

Ik zou ook bij een rechtwinkel en ook bij de kinderbescherming na gaan vragen hoe het zit en wat je er aan kunt doen.
Je broer moet er dan wel rekening mee houden dat hij moet kunnen aantonen dat hij wel voor zijn kind kan zorgen...i.v.m. zijn eigen zaak, tijd enzo...

Succes en hou ons op de hoogte...als ik wat hoor of lees waar je iets aan hebt dan laat ik je het zeker weten...

Klopt zij woont in Duitsland daarom is het ook allemaal zo lastig met die verschillende wetten enzo
0

#8 Gebruiker is offline   Belinda 

• Lid geworden: 28-December 04

Gepost 29 September 2005 - 18:07

Tjeempie, wat een verhaal zeg, en wat een smerige rotstreek van die griet :angry: :angry: ( heb ff geen ander woord voor haar hoor) Vind het sneu te lezen allemaal en hopelijk kan er wat aan gedaan worden, is wel lekker makkelijk voor haar nu,lekker leuke dingen doen met het geld van je broer, en hij maar hard werken........

Zou idd de rechtswinkel eens nader info vragen..

heel veel succes
0

#9 Gebruiker is offline   Sneeuwwitje 

• Lid geworden: 27-June 05

Gepost 29 September 2005 - 18:13

Nou ja zeg dit kan toch niet?! Wie doet zijn eigen kind nou zoiets aan!

kan het kind niet aan de vader worden toegewezen dan?
Het kindje huilt als ie naar mama moet dat zegt toch al genoeg?

Wens je broer en familie maar succes ik hoop dat het allemaal goedkomt!
0

#10 Gebruiker is offline   natascha 

• Lid geworden: 02-March 05

Gepost 29 September 2005 - 18:27

Dat is nog eens heftig zeg !!!!!!!!!
In Duitsland moeten toch ook instanties zijn die opkomen voor de rechten van een kind????
Ik zou er zeker werk van maken en proberen de voogdij te krijgen.
Veel succes !!!!
0

#11 Gebruiker is offline   Jorieke 

• Lid geworden: 15-December 04

Gepost 29 September 2005 - 18:38

Jeetje wat een verhaal zeg! Daar zou toch iets mee gedaan moeten kunnen worden? Lijkt me heel moeilijk om dit te moeten aan zien! Wil ze het kind wel?
0

#12 Gebruiker is offline   angelique 

• Lid geworden: 22-May 05
  • Interests:alles mbt de bruiloft!!!!!!

Gepost 29 September 2005 - 18:38

tsjonge, wat een verhaal zich!
wat een trut zeg!
kan me nooit voorstellen dat zulke mensen ooit moeder wilden worden, want dat zit er volgens mij gewoon niet in!
jammer dat de kinderen de dupe zijn!
ik hoop dat jullie wat geregeld krijgen, want ik zou het er niet bij laten zitten.
Kan het kind niet aangemeld worden bij AMK (Aanmeldpunt kindermishandeling) want dat wordt verwaarloosd! probeer er werk van te maken!
0

#13 Gebruiker is offline   Eleonora 

• Lid geworden: 08-July 05

Gepost 29 September 2005 - 19:24

Van het moment dat ik mijn dochter in mijn handen kreeg zei ik:
Nu weet ik wat houden van is. Het is gewoon ongelofelijk hoe veel ik van mijn meisje hou.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als moeder niet goed voor je kind zorgt.

Je broer moet stappen ondernemen. Er alles aan doen om zijn kind te krijgen.
Dat kindje mag niet de dupe worden van zo'n moeder.

Ben erg benieuwd hoe dit af zal lopen.
Hou ons op de hoogte.
0

#14 Gebruiker is offline   happygirl 

• Lid geworden: 03-July 05
  • Interests:haha mijn bruiloft organiseren is momenteel numero 1!<br />verder lezen, winkelen en veel met Ronald knuffelen

Gepost 29 September 2005 - 19:48

jeetje wat een verhaal. kan hij niet via de rechter dan een goede omgangsregling regelen of de voogdij opeisen?
0

#15 Gebruiker is offline   joyce 

Gepost 30 September 2005 - 20:26

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Kan het namenlijk niet bij iedereen kwijt en jullie hebben me echt even een hart onder de riem gestoken
DANKJEWEL HIERVOOR
zo snel als er vorderingen zijn laat ik het even weten
0

#16 Gebruiker is offline   Jaran 

• Lid geworden: 06-April 05

Gepost 30 September 2005 - 21:16

Tippie:
Als er een Duitse instantie (Amtsgericht) naar de alimentatie gaat kijken en dat vastlegt in een Beschluss (Duitse rechterlijke uitspraak) moet je broer opletten. Dat kan je later nml. niet meer aan laten passen (in NL kan dat wel). En die betalingen die je broer doet: altijd een kwitantie regelen of het via een overschrijving doen. Als ze later kwaad wil en je hebt geen bewijs, gaat je broer nml. zo ongelooflijk voor schut. Zonder een kwitantie moet hij in ieder geval geen betalingen doen.

Maar goed, het geld is niet het belangrijkste <_< . 't Is alleen iets waar ik dan weer iets over weet.

O ja, rechtswinkels weten vaak niet zo veel over internationaal recht of buitenlands recht. Niets ten nadele van rechtswinkels, maar meestal ben je beter af bij een advocaat die veel familierechterlijke zaken doet.

Suc6 (voor je broer) ermee!
0

#17 Gebruiker is offline   cadanawo 

• Interests:Mijn gezin en honden

Gepost 30 September 2005 - 21:38

Ik heb een paar sites voor je opgezocht...misschien heb je er wat aan:

één
twee
drie
vier
0

#18 Gebruiker is offline   dolphin31 

• Lid geworden: 27-June 05
  • Interests:Darten, Kaarten maken, internetten

Gepost 30 September 2005 - 23:05

Jeetje wat een verhaal zeg.Ik hoop snel dat jullie een oplossing vinden voor het probleem hou ons op de hoogte.

Groetjes,

Brenda
0

#19 Gebruiker is offline   joyce 

Gepost 01 October 2005 - 13:00

cadanawo, op 30 September 2005, 21:38, zei:

Ik heb een paar sites voor je opgezocht...misschien heb je er wat aan:

één
twee
drie
vier

Heee harstikke bedankt hiervoor mijn broer heeft er al vanalles op gevonden
0

#20 Gebruiker is offline   cadanawo