Sinterklaas...surprises... Help...leuke ideeën...
Gepost 25 November 2005 - 16:19
Paul en ik moeten een surprise of gedicht maken voor mijn zusje en haar vriend. We hebben t dus mooi aan elkaar gekoppeld en maken een relatiequizje voor ze. Elk goede antwoord wordt beloond met een kadootje. De vragen doe ik in een schoenendoos die ik bekleed met foto's van hen.
Mijn vader werkt op een mythylschool en doet dus ook elk jaar surprise. Hij heeft daarvoor ook wel eens surprises gebruikt die wij hebben gemaakt. Die bewaarde ie dan en gebruikte ie t volgende jaar voor de leerling die hij had. Vorig jaar had hij t wel heel leuk aangepakt. Hij had een leerling hem laten helpen met zijn surprise, en die had dus heel goed zijn best gedaan, en toen bleek de surprise voor zichzelf te zijn. Had ie dus mooi zn eigen surprise gemaakt :)
Mijn vader werkt op een mythylschool en doet dus ook elk jaar surprise. Hij heeft daarvoor ook wel eens surprises gebruikt die wij hebben gemaakt. Die bewaarde ie dan en gebruikte ie t volgende jaar voor de leerling die hij had. Vorig jaar had hij t wel heel leuk aangepakt. Hij had een leerling hem laten helpen met zijn surprise, en die had dus heel goed zijn best gedaan, en toen bleek de surprise voor zichzelf te zijn. Had ie dus mooi zn eigen surprise gemaakt :)
Gepost 30 October 2006 - 18:53
Op Jetix is de Club van Sinterklaas weer begonnen en over een kleine 2 weken (18 nov.), dan is Sinterklaas weer in het land....ik ben alvast aan het brainstormen over de surprises en leuke ideetjes zijn natuurlijk altijd van harte welkom!!!
We gaan dit jaar voor het eerst ook thuis aan surprises doen, dus dat word extra freubelen... :lol: :P
Als jullie leuke ideetjes hebben dan hoor ik het graag :D
Je mag ook je creatieve ideeën op Caylee dr forum plaatsen plaatsen...is ook handig voor haar en dr vrienden en vriendinnen :P klik dan hier
We gaan dit jaar voor het eerst ook thuis aan surprises doen, dus dat word extra freubelen... :lol: :P
Als jullie leuke ideetjes hebben dan hoor ik het graag :D
Je mag ook je creatieve ideeën op Caylee dr forum plaatsen plaatsen...is ook handig voor haar en dr vrienden en vriendinnen :P klik dan hier
Gepost 30 October 2006 - 19:08
Wij gaan dit jaar weer het sinterklaas dobbelspel doen.
Vorig jaar voor het eerst gedaan, en dat was zeer geslaagd!!
Nog een leuk idee voor een surprise:
De rollade!
Nodig:
kado
verbandwatten gewoon te koop bij een drogist
stroop
touw
garnering van tomaat sla enz
schaal
plastic
Maken:
Rol het kado in plastic zodat het niet vies wordt.
Rol de watten eroverheen en bind de touwtjes er als een rollade overheen.
Maak de stroop in een pannetje warm zodat ie goed te schenken is.
Giet de stroop voorzichtig over het kado zodat niks meer van de witte watten zichtbaar is.
Leg de rollade op een schaal en dien em netjes op.
En nu maar uitpakken geblazen!
Suc6 verzekerd.
Hou wel natte doekjes bij de hand :D
PS
Ook op de site van Caylee geplaatst!
Vorig jaar voor het eerst gedaan, en dat was zeer geslaagd!!
Nog een leuk idee voor een surprise:
De rollade!
Nodig:
kado
verbandwatten gewoon te koop bij een drogist
stroop
touw
garnering van tomaat sla enz
schaal
plastic
Maken:
Rol het kado in plastic zodat het niet vies wordt.
Rol de watten eroverheen en bind de touwtjes er als een rollade overheen.
Maak de stroop in een pannetje warm zodat ie goed te schenken is.
Giet de stroop voorzichtig over het kado zodat niks meer van de witte watten zichtbaar is.
Leg de rollade op een schaal en dien em netjes op.
En nu maar uitpakken geblazen!
Suc6 verzekerd.
Hou wel natte doekjes bij de hand :D
PS
Ook op de site van Caylee geplaatst!
Gepost 02 December 2006 - 00:15
Nog een surprise ideetje voor de dierenliefhebbers, of mensen met een boerderij.
Ik heb dit jaar mijn moeder getrokken en die houdt erg van koeien. Spaart van alles en nog wat waar koeien op staan. Voor heb ik dus een koe gemaakt. Alle cadeaus in een doos gepropt. De achterkant van de doos heb ik gedeeltelijk opengesneden. Hierdoor is er een soort klep ontstaan. Een gaatje door de klep heen en door de bovenkant van de doos. Strik er in en we hebben de staart. Vervolgens de doos bekleden met wit papier. Vier wc rollen gepakt rolletjes van stevig plakband gemaakt en aan de bovenkant van de wc rollen geplakt. Doos er op en de poten zijn er. Daarna heb ik een hoofd uit karton geknipt. Een neus apart uitgeknipt en hier op geplakt. Met een stift neusgaten en ogen er opgetekent. Een paar oren en hoorns uitgeknipt en tegen de achterkant aan geplakt. Nog wat versiert met bruine vlekken. En voila we hebben een koe :D
Ik heb dit jaar mijn moeder getrokken en die houdt erg van koeien. Spaart van alles en nog wat waar koeien op staan. Voor heb ik dus een koe gemaakt. Alle cadeaus in een doos gepropt. De achterkant van de doos heb ik gedeeltelijk opengesneden. Hierdoor is er een soort klep ontstaan. Een gaatje door de klep heen en door de bovenkant van de doos. Strik er in en we hebben de staart. Vervolgens de doos bekleden met wit papier. Vier wc rollen gepakt rolletjes van stevig plakband gemaakt en aan de bovenkant van de wc rollen geplakt. Doos er op en de poten zijn er. Daarna heb ik een hoofd uit karton geknipt. Een neus apart uitgeknipt en hier op geplakt. Met een stift neusgaten en ogen er opgetekent. Een paar oren en hoorns uitgeknipt en tegen de achterkant aan geplakt. Nog wat versiert met bruine vlekken. En voila we hebben een koe :D
Gepost 05 December 2006 - 15:44
Ik heb voor mijn zoon een Ajax shirt gemaakt (foto volgt nog) van karton met dit gedicht er bij:
Deze heb ik voor mijn dochter gemaakt voor haar klasgenootje:
En deze heb ik uit naam van mijn zoontje gemaakt voor mijn moeder:
p.s. is gemaakt met een beetje hulp van internet :lol: ;)
Lieve Dario
De Sint wist niet wat hij moest doen,
In surprises maken, is hij geen kampioen
Hij kon maar niets bedenken en was ten einde raad,
Maar gelukkig stond de surprisepiet paraat
Hij knutselde gelukkig wat moois in elkaar
En eindelijk, ja ja echt waar, het is klaar!
Ik denk wel dat dit is wat jij wou,
Sinterklaas zei toen hij het zag: ‘Asjemenou!’
Piet wilde eerst wat anders maken, omdat je schaakt
Maar omdat je ook op voetbal zit, heeft Piet dit Ajax shirt voor jou gemaakt
Ook weet Sint dat jij over 2 dagen jarig bent
En dat je dan weer met cadeautjes wordt verwend
Nu zit je daar met je surprise op schoot
Je gezicht van opwinding iet wat rood
Dit gedicht is nu eindelijk bijna uit
Nog heel even geduld en dan volgt de buit
Maak het shirt van onderen, maar voorzichtig open
Om te zien of er in zit, waar je op zat te hopen
Groetjes
Sinterklaas en de knutselpiet
De Sint wist niet wat hij moest doen,
In surprises maken, is hij geen kampioen
Hij kon maar niets bedenken en was ten einde raad,
Maar gelukkig stond de surprisepiet paraat
Hij knutselde gelukkig wat moois in elkaar
En eindelijk, ja ja echt waar, het is klaar!
Ik denk wel dat dit is wat jij wou,
Sinterklaas zei toen hij het zag: ‘Asjemenou!’
Piet wilde eerst wat anders maken, omdat je schaakt
Maar omdat je ook op voetbal zit, heeft Piet dit Ajax shirt voor jou gemaakt
Ook weet Sint dat jij over 2 dagen jarig bent
En dat je dan weer met cadeautjes wordt verwend
Nu zit je daar met je surprise op schoot
Je gezicht van opwinding iet wat rood
Dit gedicht is nu eindelijk bijna uit
Nog heel even geduld en dan volgt de buit
Maak het shirt van onderen, maar voorzichtig open
Groetjes
Sinterklaas en de knutselpiet
Deze heb ik voor mijn dochter gemaakt voor haar klasgenootje:
Beste Denise
Het is zover, Sint en Piet zijn weer hier
De pakjesboot ligt weer aan de pier
Sint had een groot cadeau voor ogen
Hij heeft lang gewikt en gewogen
Toch zette hij de aanschaf stop
Want er rijmde echt niets op
Dus is Piet snel naar de winkel gegaan
Om deze cadeautjes voor jou in te slaan
Deze surprise is speciaal voor jou
En de inhoud is hopelijk precies wat je hebben wou
Pak het nu maar uit dan hoef je niet langer te smachten
Want dit is het moment waarop jij zat te wachten
Maar…
Als je dol bent op geheimen; hier een goede tip van mij:
Maak dit pakje niet open en je hebt er ééntje bij
Groeten van
Sinterklaas en zijn Pietenbende
Het is zover, Sint en Piet zijn weer hier
De pakjesboot ligt weer aan de pier
Sint had een groot cadeau voor ogen
Hij heeft lang gewikt en gewogen
Toch zette hij de aanschaf stop
Want er rijmde echt niets op
Dus is Piet snel naar de winkel gegaan
Om deze cadeautjes voor jou in te slaan
Deze surprise is speciaal voor jou
En de inhoud is hopelijk precies wat je hebben wou
Pak het nu maar uit dan hoef je niet langer te smachten
Want dit is het moment waarop jij zat te wachten
Maar…
Als je dol bent op geheimen; hier een goede tip van mij:
Maak dit pakje niet open en je hebt er ééntje bij
Groeten van
Sinterklaas en zijn Pietenbende
En deze heb ik uit naam van mijn zoontje gemaakt voor mijn moeder:
Lieve Mieke
Sinterklaas is net als de andere jaren
Met al zijn pieten weer naar Nederland komen varen
De pakjesboot boordevol geschenken, grote pakjes en ook klein
Maar dit ene pakje kan alleen het jouwe zijn!
Sinterklaas heeft overal gezocht
En een aantal dingetjes voor jou gekocht
Wat de ene zegt met bloemen, zegt de ander met een zoen
De Sint wil het vanavond, met een paar cadeautjes doen.
Natuurlijk is een surprise is niet compleet zonder rijm
Dan is het net een bouwpakket zonder lijm
Toen dichtpiet jou om deze cadeautjes hoorde vragen
Begon er bij hem wat te dagen
Vorig jaar zaten deze spullen ook in zijn zakkie
Dus piet dacht: “Ha ha dat wordt een makkie.”
Ik pak het gedicht van vorig jaar
Want dan ben ik lekker snel klaar
Maar helaas, dat vond de Sint niet goed
Hij zei: “Tover jij maar een nieuw gedicht uit je hoed!”
Nu heeft dichtpiet toch een gedicht geschreven
Die hij natuurlijk met jou cadeautje mee zal geven
Hier eindigt dan eindelijk dit gedicht
Ja ja…het einde is echt in zicht
Maak je surprise maar snel open
Groetjes
Sinterklaas en zijn pietje
Sinterklaas is net als de andere jaren
Met al zijn pieten weer naar Nederland komen varen
De pakjesboot boordevol geschenken, grote pakjes en ook klein
Maar dit ene pakje kan alleen het jouwe zijn!
Sinterklaas heeft overal gezocht
En een aantal dingetjes voor jou gekocht
Wat de ene zegt met bloemen, zegt de ander met een zoen
De Sint wil het vanavond, met een paar cadeautjes doen.
Natuurlijk is een surprise is niet compleet zonder rijm
Dan is het net een bouwpakket zonder lijm
Toen dichtpiet jou om deze cadeautjes hoorde vragen
Begon er bij hem wat te dagen
Vorig jaar zaten deze spullen ook in zijn zakkie
Dus piet dacht: “Ha ha dat wordt een makkie.”
Ik pak het gedicht van vorig jaar
Want dan ben ik lekker snel klaar
Maar helaas, dat vond de Sint niet goed
Hij zei: “Tover jij maar een nieuw gedicht uit je hoed!”
Nu heeft dichtpiet toch een gedicht geschreven
Die hij natuurlijk met jou cadeautje mee zal geven
Hier eindigt dan eindelijk dit gedicht
Ja ja…het einde is echt in zicht
Maak je surprise maar snel open
Groetjes
Sinterklaas en zijn pietje
p.s. is gemaakt met een beetje hulp van internet :lol: ;)
Gepost 05 December 2006 - 22:24
Knap hoor!!
Ook met een beetje hulp van internet.
En wat voor cadeautjes heb je gegeven?
Haha, ik weet nog wel een aantal jaren geleden.
We deden met de hele familie surprise, met gedicht natuurlijk.
Maar iedereen was een beetje op het laatste nippertje, zo inspiratieloos als het maar zijn kan met het maken van een gedicht.
En toen kwam natuurlijk internet op de proppen.
Met als eindresultaat... bijna iedereen had hetzelfde gedicht!!!! :lol:
Het was zo superkomisch, maar gelijk hebben we afgesproken dat dat niet meer zou gebeuren.
Ook met een beetje hulp van internet.
En wat voor cadeautjes heb je gegeven?
Haha, ik weet nog wel een aantal jaren geleden.
We deden met de hele familie surprise, met gedicht natuurlijk.
Maar iedereen was een beetje op het laatste nippertje, zo inspiratieloos als het maar zijn kan met het maken van een gedicht.
En toen kwam natuurlijk internet op de proppen.
Met als eindresultaat... bijna iedereen had hetzelfde gedicht!!!! :lol:
Het was zo superkomisch, maar gelijk hebben we afgesproken dat dat niet meer zou gebeuren.
Gepost 01 December 2007 - 19:05
Ik vond het altijd wel erg leuk om een suprise te maken. Beetje creatief bezig zijn, heb echt wel leuke dingen gemaakt vind ik zelf B)
Vond het altijd leuk als je niet gelijk het cadeautje had, had ik bijvoorbeeld een hele stapel dozen ingepakt, met alluminiumfolie of leuk pakpapier, tja en rara in welke doos zat dan wat. Alle dozen op mekaar geplakt tot een stapel, allemaal mini-pietjes gemaakt en deze op allerlei manieren de stapel laten beklimmen. Aan een touw, ladders, enz. Favoriet waren ook wel de fopcadeautjes of iets zovaak inpakken dat het groot lijkt en dan zit er 1 pepernoot in :lol:
Heb voor iemand die gek was op pinguins ooit de noordpool nagemaakt. Landschap met watten, boompjes erop en stelletje pinguins die dan aan het glijden was van de heuvel af enzo. En tja, onder de noordpool zit water, dus ik had het geheel op een doos gezet, boel vuilniszakken erin en water erin B) Cadeautjes tig keer in plastic ingepakt en daarin gedaan, nog wat schelpen enzo erin gemikt hihi. Was wel beetje zwaar uiteindelijk :rolleyes:
En voor mn vriend heb ik een keer een rendier in elkaar genaaid, we deden met kerst toen. Maar kan je ook met het paard van Sinterklaas doen natuurlijk. Tja en het rendier had zijn cadeautjes opgegeten, dus nu moest hij hem opereren om ze eruit te krijgen, t rendier moest nog wel weer heel terug kunnen naar de arreslee natuurlijk. Dus ik had een mondkapje, haarnetje, handschoenen geregeld en dan mocht ie de buik open maken. Naast de cadeautjes had ik ook een boel ingewanden gemaakt, stukjes vuilniszak aan een buisje als longen, kartonnen hart, nog een zakje met een lange sliert buis als maag en darmen. Zag er wel superleuk uit op de foto's hahahaha
Als je suprises doet met oudere mensen vind ik het geweldig om het gedicht expres net niet te laten rijmen. Is best een kunst, dan moet je dus zinnen verzinnen waarvan iedereen al weet wat er op gaat volgen, en dan precies een ander woord neerzetten. Zo van Sint zat te denken, wat hij jou zou geven. Hij heeft alle straten afgelopen, om voor jou iets te halen. Hij hoopt dat je het leuk vind, groetjes van Zwarte Piet.
En dan zie je die mensen krom kijken, echt lol :lol:
Vond het altijd leuk als je niet gelijk het cadeautje had, had ik bijvoorbeeld een hele stapel dozen ingepakt, met alluminiumfolie of leuk pakpapier, tja en rara in welke doos zat dan wat. Alle dozen op mekaar geplakt tot een stapel, allemaal mini-pietjes gemaakt en deze op allerlei manieren de stapel laten beklimmen. Aan een touw, ladders, enz. Favoriet waren ook wel de fopcadeautjes of iets zovaak inpakken dat het groot lijkt en dan zit er 1 pepernoot in :lol:
Heb voor iemand die gek was op pinguins ooit de noordpool nagemaakt. Landschap met watten, boompjes erop en stelletje pinguins die dan aan het glijden was van de heuvel af enzo. En tja, onder de noordpool zit water, dus ik had het geheel op een doos gezet, boel vuilniszakken erin en water erin B) Cadeautjes tig keer in plastic ingepakt en daarin gedaan, nog wat schelpen enzo erin gemikt hihi. Was wel beetje zwaar uiteindelijk :rolleyes:
En voor mn vriend heb ik een keer een rendier in elkaar genaaid, we deden met kerst toen. Maar kan je ook met het paard van Sinterklaas doen natuurlijk. Tja en het rendier had zijn cadeautjes opgegeten, dus nu moest hij hem opereren om ze eruit te krijgen, t rendier moest nog wel weer heel terug kunnen naar de arreslee natuurlijk. Dus ik had een mondkapje, haarnetje, handschoenen geregeld en dan mocht ie de buik open maken. Naast de cadeautjes had ik ook een boel ingewanden gemaakt, stukjes vuilniszak aan een buisje als longen, kartonnen hart, nog een zakje met een lange sliert buis als maag en darmen. Zag er wel superleuk uit op de foto's hahahaha
Als je suprises doet met oudere mensen vind ik het geweldig om het gedicht expres net niet te laten rijmen. Is best een kunst, dan moet je dus zinnen verzinnen waarvan iedereen al weet wat er op gaat volgen, en dan precies een ander woord neerzetten. Zo van Sint zat te denken, wat hij jou zou geven. Hij heeft alle straten afgelopen, om voor jou iets te halen. Hij hoopt dat je het leuk vind, groetjes van Zwarte Piet.
En dan zie je die mensen krom kijken, echt lol :lol:

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote