Trouwforum: Dieetclubje... - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (87 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Dieetclubje... ...en hoe gaat het?

#1 Gebruiker is offline   marieke 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 13-October 04

Gepost 29 December 2004 - 16:11

Hoi meiden,

Ik had beloofd om een nieuw topic te openen waarop we elkaar kunnen steunen om die kilo's kwijt te raken... <_<

Ik ga er (sinds vandaag) weer met frisse tegenzin aan beginnen... tot nu toe gaat het wel vandaag, nog niet echt een snoepmoment gehad, wel een shake vergeten te nemen en weinig gedronken, ga nu dus even een glaasje water nemen!

Woog vanmorgen trouwens 74,1
Op naar de 68 (of nog minder) :D

Groetjes, Marieke
0

#2 Gebruiker is offline   dromer 

• Lid geworden: 27-December 04

Gepost 29 December 2004 - 16:51

Oke nou dan is dit dus het begin....

Ik heb net even op de weegschaal gestaan en ik was 71.9 ik wil naar de 66 toe dus er zou bij mij nog een kilo of 6 afmoeten. Ik hou vanaf nu dan ook voor mezelf de woensdag als weegdag.

Ik heb vandaag nou wel gesnoept, en ik ga vanavond nog even lekker vet eten bij de Mac..... vanaf vanavond is het dus gedaan met de pret. Vergeleken met die andere 21 kilo die ik eraf heb gekregen moet die 6 een schijntje zijn (hoop ik)

Nou ja allemaal sterkte ermee!! en gaat het niet? of zit je in een dip? meld het dan!! en voor sommige mensen die niet vaak hebben gelijnd heb ik de volgende nuttige tips... zie maar wat je ermee doet....

1) Zorg dat je geen lekkers in huis heb, koeken en chips uit de kast... wat je niet hebt kan je niet opeten ook.
2) Ga je op visite stel jezelf dan van te voren een limiet. Bijv door max 3 dingetjes te nemen. Het is aan jezelf of je dat tegelijk opeet of dat je het verdeeld
3) Als je moeite hebt om je in te houden omdat je anderen op je werk of ergens anders ziet genieten van iets lekkers (traktatie bijvoorbeeld) bedenk dan dat na 5 minuten zij het ook op hebben en er dikker van worden. jij hoeft je alleen maar even 5 minuten sterk te houden.
4) JIJ BENT DE BAAS OVER JE ETEN!! LAAT HET ETEN NIET DE BAAS OVER JOU WORDEN. (sorry maar is belangrijk)
5) Als je denkt dat je het helemaal moeilijk gaat krijgen, hou dan een dagboek bij, schrijf hierin eerlijk wat je eet. Misschien sta je na een week wel zo versteld van wat je eet, dat je denkt... wow eet ik echt werkelijk zo veel!!

Deze laatste heeft mij heel erg geholpen, ik was mezelf zo voor de gek aan het houden en ik had het niet eens door.

Nou ja ik zal jullie niet verder vermoeien met hele lappen tekst... hahaha

sterkte allemaal!!
0

#3 Gebruiker is offline   Yvonne 

• Lid geworden: 28-December 04

Post icoon   Gepost 30 December 2004 - 09:03

Ik ga echt proberen om van januari een gezonde maand te maken. Mijn streefgewicht is weer terug naar 65 kilo( dit woog ik ongeveer 6 maanden geleden) Ik kon het vanmorgen niet laten om op de weegschaal te gaan staan een deze gaf 70.1 kg aan. Bah wat voel ik me dik.....

Gister had ik ( weer voor het eerst in een aantal weken) een vreetbui. Sta mezelf dit alleen deze week toe , omdat dit m'n week is waarin chocola echt niet veilig is.

Ik denk dat ik je tips wel kan gebruiken dromer!!.
Gaan we met z'n alle eeen vaste weegdag instellen?????
0

#4 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 30 December 2004 - 10:33

Ja ik denk dat een vaste weegdag wel makkelijker is, maar wanneer wie welke dag neemt, moet eerder voor zich weten denk ik. Ik hou gewoon de woensdag aan, en misschien handig voor jou om de donderdag aan te houden Yvonne. Of je doet woensdag avond. Savonds ben je namelijk op je zwaarst en dan houd je jezelf ook niet zo voor de gek. en valt het je savonds bijvoorbeeld al mee hoeveel of je weegt, dan kan je jezelf ook nog eens vertellen dat je ook nog eens op je zwaarst bent.... werkt bij mij altijd heel fijn.
0

#5 Gebruiker is offline   marieke 

Gepost 31 December 2004 - 12:38

:angry: oliebollen, shoarma mét knoflooksaus, patat..... :angry:

Veel te lekker allemaal, kon het weer eens niet laten :( Overdag gaat het echt prima, maar 's avonds gaan alle remmen los, hebben jullie dat ook?

Ga pas woensdag weer op de weegschaal staan, normaal doe ik dat dus echt iedere dag (soms wel 2 keer). Nu heb ik dus nog een paar dagen de tijd om alle oliebollen weer kwijt te raken. Gelukkig zijn die dingen straks nergens meer te krijgen en kan ik weer veilig boodschappen gaan doen (tenzij de shoarma in de aanbieding is :P )

Groetjes, Marieke
0

#6 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 31 December 2004 - 13:46

Marieke misschien moet je overdag je eetpatroon aanpakken zodat je 's avonds dat effect niet meer krijgt. Mijn dietiste zei altijd, als je trek hebt in een koekje neem dan een plak ontbijtkoek. en zorg dat je bijvoorbeeld lekker rauwkorst in de koelkast hebt staan. Krijg je trek dan neem je gewoon 1 van beiden. En mocht je nou echt trek krijgen in iets zoals patat, eet dan 's avonds eens wat aardappel partjes die je in de oven warm maakt. Hierdoor trekt er ook geen vet in en heb je wel wat lekkers, maar in een wat magere vorm.
0

#7 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 31 December 2004 - 14:03

Ja als het om dieten gaat, dan ga ik er altijd helemaal in op hoor... hahahha

ik wou alleen nog even een paar dingen mededelen. Ik ben namelijk een ontzettende snoeperd. Ik hou vreselijk van lekker eten (zoals velen) en ik wou daarom een paar dingen (gezond en lekker) opnoemen waar iemand misschien ook iets aan kan hebben.

Smorgens / smiddags (sla nooit je ontbijt over!!): neem eens een broodje kaas (slankie / milner) met tomaat of komkommer. Als je smiddags trek begint te krijgen neem dan een liga evergo. Die zitten vol granen en nemen je hongergevoel weg, ze zijn er in vele smaken, appel, sinaasappel, bosvruchten en kersen. Ga qua dranken direct over op light producten een glas cola light bevat namelijk geen calorien, je kan het dus onbeperkt drinken (het is alleen iets minder voor je gebit). Als je iets met je brood wilt doen, rooster dit dan, door de warmte verdamp je min of meer vetten in het brood. heb je trek in iets zoetigs op brood neem dan een light jam. Qua boter kan je beter meteen terug gaan naar een halvarine of een dieet boter. Boter is ook belangrijk voor je lichaam. Fruit is ook lekker voor tussendoor. Maak eens een bakje gemengd fruit voor savonds bij de tv, is ook lekker zoet maar wel goed voor je.

S avonds: Grill je vlees ipv het te braden in boter. Mocht je wel boter willen gebruiken en je gebruikt vloeibare boter doe dan per vleesje een druppel ter groote van een 2 euro munt in de pan, dit is meer dan genoeg en met anti aanbak zal je vlees niet aanbranden als je het in de gaten houd. Magere vleessoorten zijn: tartaartje, biefstuk, varkenshaas, magere lapjes, kip. Vis is natuurlijk ook heel goed voor je 1 keer per week vis eten schijnt erg goed te zijn. Ook wokken werkt erg goed, noodles met kipstukjes in groente... jammie en is ook niet al te vet.

Nou ja dit was een kleine greep uit mijn dagelijkse leven met eten, misschien hebben jullie er wat aan... succes nog allemaal
0

#8 Gebruiker is offline   marieke 

Gepost 01 January 2005 - 09:50

Tja Dromer,

Eigenlijk weet ik dat ook allemaal wel, maar heb ik er echt zin in, mmmmmm?
Om heel eerlijk te zijn vind ik dieten vreselijk, maar toch wil ik wel graag afvallen, dilema dus! <_<
Mijn vriend vertelde me laatst over het mediterane dieet en dat hij dat wel zag zitten, ik ga daar nu informatie over opzoeken en kijken of ik daar wat mee kan.

Gisteren op het oud&nieuw-feestje heb ik trouwens heel weinig hapjes genomen en wat er was was erg verantwoord! Ze hadden als thema mexicaans en dus was er geroosterde maïs, spiesjes met paprika, courgette, champignons, enz.
Bovendien had ik van te voren thuis gewoon gekookt en hebben we met z'n viertjes eerst gegeten, ik had een heerlijke groente-lasagne gemaakt. Ik had dus ook niet zo'n trek meer 's avonds. Oliebollen heb ik dan ook niet meer genomen en omdat we nog met de auto terug moesten heb ik ook niet gedronken.
Thuis heb ik nog wel één drankje en een klein beetje Light-chips genomen, maar niet te veel. Ik zou een hele zak achter elkaar kunnen leegeten...

Wat frisdranken betreft, die drink ik eigenlijk nooit. Overdag drink ik altijd koffie, thee en water. Ik hou ook niet van zoet, maar juist van hartig.

Mijn goede voornemen is dat we vaker met het hele gezin aan tafel gaan, nu eten de kinderen vaak eerst en dan gaan Christiaan en ik eten als ze op bed liggen. We eten dan vaak minder gezond dan zij. Eigenlijk doen we dat omdat we elkaar niet zo heel veel zien en zo echt even aandacht voor elkaar hebben, maar dat kunnen we ook hebben als we al klaar zijn met eten en dan samen koffie drinken of gewoon kletsen.
Ik ga dus nu vaker voor ons viertjes koken en niet appart, dan gaan we vanzelf gezonder eten en ook niet zo laat, nu is het vaak na achten.

Jullie horen wel hoe het verder gaat....

Groetjes, Marieke
0

#9 Gebruiker is offline   prinsesje 

• Lid geworden: 13-December 04
  • Interests:Mijn werk (juridisch/incasso medewerker op een deurwaarderskantoor), shoppen (!!!) en genieten van de voorbereidingen!!!

Gepost 01 January 2005 - 11:50

Hallo allemaal!

Waar ik erg veel aan heb gehad (ben een half jaar geleden bijna 10 kilo in een paar maandjes zonder problemen kwijtgeraakt) is:

Eet elke dag hetzelfde aantal calorieen. Je kan dan best wel eens een patatje of een gebakje of wat dan ook eten, zolang je maar elke dag evenveel eet. Ik deed een 'puntendieet' en mocht elke dag 60 punten eten (1 punt = 20 kilocalorieen) en viel daarbij echt onwijs snel af. Daarbij moet je proberen veel te drinken, minimaal 1,5 liter per dag maar zuivelproducten, koffie en andere vloeibare dingen tellen mee. Het ging er zo snel af dat ik probeerde elke dag 70 punten te eten, en nog viel ik af! Nou, ik kan je vertellen dat je dan best vaak iets lekkers kunt eten! Je gaat dan bijvoorbeeld een pepermuntje onwijs waarderen (dat is namelijk maar 1/4e punt!)

Voor degenen die dit handig vinden: Op de site: www.slankint.nl kan je een lijst downloaden waar je dit allemaal op kunt schrijven. Echt handig hoor!

Vanaf vandaag ga ik ook weer een beetje opletten, want er zijn inmiddels weer twee vervelende kilo's bijgekomen... <_<

Succes allemaal! :D
0

#10 Gebruiker is offline   prinsesje 

• Interests:Mijn werk (juridisch/incasso medewerker op een deurwaarderskantoor), shoppen (!!!) en genieten van de voorbereidingen!!!

Gepost 02 January 2005 - 14:43

Toen ik begon met afvallen woog ik 74 kilo (ben 1.70 lang) en ben toen naar de 63 gegaan (na een paar dagen was het alweer 64, maar goed) :hail:

Ik ben nu 66 kilo...
0

#11 Gebruiker is offline   Yvonne 

• Lid geworden: 28-December 04

Post icoon   Gepost 03 January 2005 - 13:17

Hi dromer,Goeie tips!!!
Het puntensysteem van prinsesje werkt denk ook goed, maar is denk ik niks voor mij.

Ben gisteravond op de weegschaal gaan staan en m'n begin-gewicht is 70,9 OEPS
Ben vandaag echt begonnen. Denk dat het met deze motivatie wel goed moet gaan. Ga proberen om 2 keer in de week te gaan hardlopen.
Succes allemaal!! :wacko:
0

#12 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 04 January 2005 - 14:59

mmm, ik weet niet of ik morgen wel op de weegschaal durf te staan!... want zo als het er nu uitziet... afgelopen week gegeten:
stuk of 12 oliebollen ;) 1 complete bak met bokkepootjes (smaakte overigens heel goed), 2 kokosmakronen (koeken), en nog andere lekkernijen.... <_<

dus ik ben benieuwd morgen...... de moeilijkste periode is achter de rug, dus vanaf nu moet het zeker gaan lukken en moeten jullie bij mij wel zien dat het getal lager gaat worden....
0

#13 Gebruiker is offline   prinsesje 

Gepost 04 January 2005 - 16:06

Ik heb nogal moeite met mijn broodbeleg... Een lekere kipkerriesalade, of een dikke laag pindakaas :huh:
0

#14 Gebruiker is offline   prinsesje 

Gepost 04 January 2005 - 16:08

He dromer! Je bent ook 'supermember' geworden... !!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
0

#15 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 04 January 2005 - 16:10

had je het door!!! ik heb er wat voor moeten doen, maar het is gelukt!! hoera
0

#16 Gebruiker is offline   prinsesje 

Gepost 04 January 2005 - 16:12

hihihi! Zo deed ik het ook ;) En ja, ik had je door! Ik dacht: Dromer probeert me in te halen! Grrrr.... :angry: Dat laat ik me niet gebeuren! ;) hahaahha! :D :D
0

#17 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 04 January 2005 - 16:14

hahaha inhalen niet... maar ik dacht wel... mmm die moet ik bijhouden, ik zag gisteren al dat je super member was geworden, en ik dacht.. dat moet ik ook kunnen worden... hahaha :D
0

#18 Gebruiker is offline   prinsesje 

Gepost 04 January 2005 - 16:20

hahaha! Ja, ik volgde jou ook al een beetje, ik denk omdat jij rond dezelfde tijd member bent geworden. En ik heb idd. gister een spurt gemaakt...

Eigenlijk vind ik dat de mensen die meer dan 500 berichtjes op hun naam hebben staan 'superSupermember' moeten zijn... :D
0

#19 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 04 January 2005 - 16:24

tja moet je ook nagaan, ik ben pas een week ongeveer lid, en dan al zoveel berichtjes de deur uit....

een vriendin van mij gaat ook trouwen maar is er lang niet zo mee bezig als ik, en die vond het wel bizar dat ik het trouwforum zelfs als startpagina had staan... ikvind het forum alleen maar leuk!!

en mensen die meer dan 500 berichtjes hebben verstuurd moeten naar mijn mening supermega member zijn!!
0

#20 Gebruiker is offline   prinsesje 

Gepost 04 January 2005 - 16:29

Ja, die is inderdaad leuker! :D
0

#21 Gebruiker is offline   ikki 

• Lid geworden: 13-August 04
  • Interests:paarden, scouting en mijn vriend

Gepost 04 January 2005 - 18:04

hahaha dat vind ik nou ook

En ik ga voor degene die mij in gaat halen ;) :lol:
0

#22 Gebruiker is offline   Jorieke 

• Lid geworden: 15-December 04

Gepost 04 January 2005 - 19:14

Is er hier eigenlijk wel een toekomstige bruid te vinden die niet af wil vallen? Ik ben er in ieder geval geen want ook ik wil dus afvallen. Ik heb nog een jaar en (ff tellen) 5 maanden dus heb wel tijd zat. Ik ben nooit superslank geweest maar doordat ik 4 jaar met schildklierproblemen heb getobt zijn er wel een aantal kilo's aangekomen. Door mijn gewoontes te veranderen zijn er al zo'n 10 kilo's af waar ik al erg blij mee ben. Maar ondertussen is de motivatie weg gezakt. Ik moet me er dus weer opnieuw toe gaan zetten. Lekkere dingen laten staan en meer bewegen. Wel ben ik elke dag ruim 2 liter water blijven drinken, da's gewoon een verslaving geworden :) En 2 stuks fruit eet ik ook elke dag. Maar de lekkere dingetjes als chips en chocolade zijn er weer bij in geslopen. Ik mocht van mezelf zowiezo in t weekend een bakje chips (niet uit de zak want dan ga ik de grens voorbij) maar dat is niet meer beperkt tot t weekend. De verleiding is me de laatste tijd gewoon te groot geworden. Bovendien stepte ik vorig jaar toen ik begon elke dag een half uur of ging ik een aantal kilometer skaten. Maar skaten kan nu niet en het steppen is me de neus uit gekomen. Nu doe ik alleen nog 1 keer per week een uur aan Body Combat wat wel erg intensief is. Maar een uurtje per week is gewoon niet genoeg. Ik heb wel een baan waar ik de hele dag mee aan t lopen ben (verpleegkundige) maar toch wil ik weer meer gaan doen thuis. Heeft iemand tips? Ik wil eigenlijk een hometrainer kopen 2dehands en die dan in een kamertje met TV zetten. Maar heeft dat effect? Elke dag een half uurtje op dat ding? Het kost namelijk wel weer geld en we zijn juist aan t bezuinigen voor de bruiloft!
Nou, een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie wat tips hebben!
0

#23 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 04 January 2005 - 20:28

Een hometrainer is leuk, maar wat je zegt ga je het doen?..

ik heb er ook eentje aangeschaft met de mededeling aan mezelf dat ik het elke dag een half uur tot een uur zou doen. ik heb het een week volgehouden en heb er sindsdien niet meer naar omgekeken. En dat terwijl ik toch heel veel discipline heb. Wat ik nog wel doe is "the Firm" ooit eens bij tellsel gekocht. dat is heerlijk bewegen en zweten en werkt erg goed, doordat ik dat goed bleef doen heeft me dat heel veel geholpen. het enigste nadeel is dat je telkens weer dezelfde workout doet (heeft weer als voordeel dat je weet wat of je gaat doen en of je al op de helft bent of niet als je geen zin meer hebt).

Wat een extra stimulans gaf aan mij was het noteren van je werkelijk getrainde avonden. Ik heb op internet een kalender met dagen uitgeprint (de 12 maanden) en elke keer als ik werkelijk iets had gedaan kruiste ik die dag door. zodat je werd geconfronteerd met de lege plekken waarop je niets had gedaan. Ik probeerde er een sport van te maken om alles doorgekruist te krijgen.

Oh ja en nog een tip voor het snoepen!! leg een super lelijke foto van jezelf in de la / kast waarop je er dik uitziet. leg dit zo dat als je iets lekkers gaat pakken je geconfronteerd wordt met iets wat je niet meer wilt!
0

#24 Gebruiker is offline   Jorieke 

• Lid geworden: 15-December 04

Gepost 04 January 2005 - 21:02

Bedankt voor je tips!
Ik denk dat ik de discipline wel heb. Dat steppen en skaten heb ik in ieder geval ook een aantal maanden gedaan. Dus ik denk dat ik het zeker een aantal maanden vol zou houden. Al zal het niet meer dagelijks zijn, maar dat vind ik zo erg nog niet. Het lijkt me ook wel goed om bij te houden wat ik wanneer heb gedaan aan lichaamsbeweging en wat ik gegeten heb. Is inderdaad confronterend en ik denk dat dat wel helpt.

Na die eerste 10 kilo die eraf is kreeg ik al veel positieve reacties en da's heel fijn om te horen. Dat zou eigenlijk stimulerend moeten werken maar het lijkt nu meer het effect te hebben dat ik t allemaal wel best vind op het moment. Of dat het nu winter is, dat ik veel moe ben door enorme drukte op mn werk en gewoon geen zin heb in gedoe en lekker op de bank onder mn fleecedekentje wil kruipen met een bakje chips ofzo. Maar ik wil wel echt weer beginnen om volgend jaar een mooie bruid te zijn! :)
0

#25 Gebruiker is offline   marieke 

Gepost 04 January 2005 - 23:02

lieve meiden,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie tegen dezelfde 'problemen' aanlopen als ik. Jullie berichtjes zijn zo verschrikkelijk herkenbaar, die oliebollen, die chips, morgen niet op de weegschaal durven te gaan staan... :(
Ik ben echt wel wat aangekomen sinds vorige week, dat weet ik, want ik ben stiekem toch elke dag nog even op de weegschaal gaan staan.... :huh:

Ik ga proberen om af te vallen, maar als het niet lukt, so be it! Ik zal evengoed wel stralen op mijn bruiloft en mijn vriend houdt van me zoals ik ben! :)

Ik ga mijn best doen, maar wat er niet in zit, zit er niet in. Ik hou van eten, heb niet een slanke bouw, dus alles wat eraf gaat is mooi en wat er niet af gaat is jammer, maar evengoed mooi. Begrijpen jullie nog wat ik bedoel?
Ik drink wel veel water de laatste dagen en jullie tips zijn onwijs goed, dus ik heb er vertrouwen in dat ik in bijna 5 maanden nog wel wat kilo's kan kwijtraken. Dit topic is voor mij in ieder geval dus een hele goede steun in de rug!

Succes allemaal, tot morgen!

Marieke
0

• (87 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp