Dieetclubje... ...en hoe gaat het?
Gepost 18 January 2005 - 08:43
Ik denk dat ik nog nooit zo'n goede motivatie heb gehad :D
Ik ben nu 1,5 kilo kwijt. Door de week probeer ik een dieet te volgen, maar dan een aangepaste versie. Als ik alleen een dieet doe, kom ik weer aan als i gewoon ga eten. Ontbijt en lunch is volgens dieet en s'avond gewoon gezond en niet snoepen. Ook in het weekend eet ik normaal.
Ik wil proberen deze maand die 1,5 kilo vast te houden en dan voldgende maand een stapje erbij......
Gepost 18 January 2005 - 10:48
Ik heb nu al zin om me morgen te wegen, en dit omdat ik vanmorgen ook stiekem er even op heb gestaan en ik al onder het gewicht zat wat ik morgen wilde wegen.
dus morgen horen jullie mijn gewicht weer..
Gepost 18 January 2005 - 14:46
ik zorg ervoor dat ik meer aan calorieen verbrand dan dat ik binnen krijg aan eten... echt mega slecht, maar het werkt zo goed en gek genoeg kan ik daarna ook heel makkelijk op gewicht blijven... vandaar dat ik mezelf zo aanpak
Gepost 19 January 2005 - 10:36
Ik ben overigens niet meer afgevallen na gisteren.... heel jammer (maar ik had ook niet gesport en savonds shoarma gegeten)... en ik ben nu 70.2 das 300 gram verwijderd van de eerste 2 kilo die ik dan kwijt zal zijn....
Gepost 19 January 2005 - 10:46
wanneer je aan het lijnen bent, is het belangrijk dat je je bewust wordt van je eetgedrag. Hieronder volgen wat tips:
- Ga zitten wanneer je wat eet, liefst aan tafel. Probeer bewust te eten (dus niet tegelijk tv kijken, de krant of een boek lezen.
- kauw je eten hap voor hap. zo besef je eerder wanneer je vol zit en je verteert het makkelijker.
- probeer 3x per dag te eten (liefst regelmatige tijden) en geen maaltijden over te slaan, gebruik evt 3 tussenmaaltijden.
- drink voor de maaltijd een glas water
- schep je eten in de keuken op, in plaat van de schalen op tafel te zetten en schep maar 1x op
- gebruik een kleiner bord en bestek
- ruim na het eten de tafel af, je zult dan minder snel geneigd zijn om nog wat te nemen.
- probeer altijd vlak ne (en niet vlak voor) een maaltijd boodschappen te doen en maak vooraf een lijstje, zo voorkom je dat je allerlei lekkere tussendoortjes meeneemt.
- wanneer je van plan bent een tussendoortje te nemen, bedenk dat eerst of je echt honger hebt (maaghonger) of eetdrang (hoofdhonger)
- wanneer je iets extra hebt genomen, probeer dan te achterhalen wat hiervan de oorzaak was. had je gewoon extra trek omdat je extra actief was geweest of voelde je je eenzaam of probeerde je een ander onprettig gevoel weg te eten?
- wanneer je merkt dat je vaak emoties weg eet, probeer dan de volgende keer wat afleiding te zoeken op zon moment. ga een leuk boek lezen of bel een vriend of vriendin, of ga lekker op het forum hangen....
Gepost 19 January 2005 - 13:58
jam bevat geen vet. voor wie aan de lijn doet (of minder suiker wil gebruiken): fruitbeleg met minder of geen suiker bevat minder calorieen.
een ontbijt zorgt voor een verhoging van de lichaamstemperatuur (je hebt het minder koud). een ontbijt is een goede start van de dag, een oppepper voor je darmen: dus gunstig voor de stoelgang.
Heinz sandwich spread op basis van olie, bevat weinig calorieen en vooral onverzadigde vetten. een boterhambelegging (15 gram) naturel bevat slechts 35 Kcal en tomaat lente-ui 28 Kcal. De verschillende varianten - naturel, pikante groenten, lente-ui, komkommer, zalm en tonijn zorgen steeds weer voor een verassend broodbeleg.
Frutesse fruitstropen bevatten veel ijzer (tot 25 mg ijzer per 100 gram) door ijzer tekort kan bloedarmoede ontstaan, waarbij men zich moe en lusteloos voelt. de frutese fruitstropen zijn zuivere natuurproduchten. 2 boterhammen frutesse rinse appelstroop leveren 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) ijzer!
wanneer je weinig tijd hebt maak dan als warme maaltijd een omelet met veel groenten (soepgroenten, champignons en uien) op volkorenbrood.
light of dieet? een dieetproduct is voor een bepaald dieet geschikt. dit betekend nietautomatisch dat het beter voor de lijn is!. het kan bijvoorbeeld bedoeld zijn voor het cholesterolverlagend dieet of het natriumbeperkt (zoutarm) dieet.
vervang in bestaande recepten vlees of kip eens door een vleesvervanger of vegatarich gehakt, zo kan je blijven genieten van je favoriete recepten, maar met minder verzadigd vet en calorieen.
een magere slasaus maak je door magere yoghurt te mengen met fritesaus of slasaus. je kunt er naar smaak tomatenketchup, verse of gedroogde kruiden, peper, paprikapoeder, (kruiden)zout of boullionpoeder aan toevoegen.
gemakkelijk voor de zaterdag: bak in 1 eetlepel olie een flinke hoeveelheid tomaten, paprika en uien. dit is een lekker broodbeleg.
verras de kinderen of jezelf eens met een verantwoord en lekker lunchgerecht: een bruin broodje met een blaadje sla, 2 unox magere knaks en een scheutje ketchup. wel zo lekker en slechts 200 Kcal
maak eens een lekker milkshake van karnemelk en vers fruit. een combinatie van een melkproduct en een portie fruit.
ijs bevat vaak een flinke hoeveelheid vet. vooral roomijs. yoghurtijs bevat vaak minder vet. waterijs bevat meestal geen vet. zoek in de supermarkt eens naar sorbetijs. dit is vruchtenijs, waar over het algemeen geen vet aan toegevoegd is.
een stukje limburgse vruchtenvlaai bevat evenveel vet als 1 koekje en je krijgt er ook nog fruit mee binnen!
Gepost 20 January 2005 - 10:12
Ik heb gister echt een foute dag gehad en toch ben ik blij...
Op m'n werk kwam m'n werkgever s'morgens met een overheerlijke net uit de oven bij de bakker gekomen gevulde koek. Super slecht, maar wel onweerstaanbaar,....
s'Middags kwam m'n buurvrouwtje met een overheerlijk stukje chocoladetaart. Hij was zo lekker, die moest ze laten proeven.....
Ik kan dan dus ook weer geen nee zeggen.
Sta ik vanmorgen op de weegschaal en is ie nog steeds gelijkgebleven!!!!
JOEPIE
Gepost 20 January 2005 - 21:41
Ik heb nieuwe moed verzameld! Ik heb gisteren een heel gesprek gehad met een vriend van ons en die zei wel hele goede dingen over eten en (willen) afvallen. Ik zag mezelf opeens door zijn ogen en dacht toen, tja wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?????? <_<
Hem niet in ieder geval! :huh: Ik heb dus ook echt tegen mezelf gezegt dat ik het zelf moet dóen en niet alleen maar moet willen, want van willen en wensen wordt je niet slanker.
Vandaag ging het echt super goed, ik heb verspreid over de dag gezond en niet (te) veel gegeten. En bovendien gezond en lekker!
Ik had helaas niet zoveel aan de bovenstaande tips.Ik hou niet van brood, jam, sandwich spread en fruitstropen.
Voor de rest lust ik eigenlijk heel veel, maar dit zijn nu net een paar dingen die ik echt niet lekker vind. Stom hè?
Ik heb vandaag kalkoenfilet op brood gegeten, dat is ook lekker mager. En ik heb ipv. wit vandaag bruin brood gekocht, terwijl ik helemaal geen broodeter ben heb ik toch 4 broodjes op. Ik had 's avonds dan ook niet zoveel honger, dus heb ik niet zo veel gegeten.
Nu moet ik nog ontbijten :blink: Ik heb drinkontbijt en magere kwark gekocht, mischien dat dat gaat.
Ik ga me na het weekend wegen, ik hoop dat ik dan op de 75 kilo zit. Jullie horen nog van me.
Groetjes, Marieke
Gepost 21 January 2005 - 08:38
Lastig inderdaad als je al een aantal vetarme dingen niet lust.
Misschien nog een tip.
Ik heb een vetvrij ziekenhuis dieet. Die geven de volgende richtlijnen:
- Brood roosteren (is erg goed omdat je dan de vetten eruit haalt)
- Bij iedere maaltijd een sinaasappel ( weet niet of je die lust)
- gekookt ei op brood
- Sla
- inderdaad magere kwark
- en je vlee bereiden in de grilpan ( niet in de boter bakken dus!!)
Ik hoop dat je er eventueel wat aan heb.
Bij mij werkt dit nu perfect. Goede voeding en een perfecte motivatie is de ideale combinatie.
Succes
Gepost 21 January 2005 - 11:50
Hoewel ik aan het dieet van dromer wel mijn twijfels heb of dat nou wel zo gezond is Je moet wel een beetje op je zelf letten en niet te ver gaan....
Gepost 21 January 2005 - 12:35
Beste is om gewoon gezond en met regelmaat te eten, en het bewegen te gebruiken om af te vallen. Tegen de tijd dat je dan minder gaat sporten omdat je op je gewicht bent, zul niet aan komen maar hetzelfde gewicht behouden. Als je nu ook nog eens weinig eet en je straks weer meer gaat eten zitten de kilo's er zo weer aan omdat het lichaam dan ook al minder beweging krijgt om het allemaal te verbranden.
Succes!
Trolly
Gepost 21 January 2005 - 15:33

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote