Rekeningen hoe?
Gepost 21 October 2007 - 09:51
Ik heb ook een dure hobby, ik spaar namelijk tuskers www.tuskers.com en die zijn vrij prijzig. Ik heb er nu ong 30 en dat heeft me al meer dan 4000 euro gekost. Dat doen we wel in overleg. Nu houden we allebij erg van voetbal. Ja ja ik weet zelf wat buitenspel is hahaha. Dus ook dat kost een hoop geld, want we gaan naar elke wedstrijd van feyenoord dus thuis- uit- buitenland enz. Maar Edwin is nog veel erger, die gaat ook altijd wel naar andere clubs zoals in engeland, duitsland, polen enz. Dus ook dat gaat in overleg.
Ik moet zeggen alles gaat erg prima.
Gepost 22 October 2007 - 11:37
Ik verdien iets meer en wil ook gewoon geld voor mezelf hebben. Wil geen commentaar krijgen als ik een keer veel geld aan iets uitgeef wat ik nu eenmaal graag wil hebben. Nu komt i waarschijnlijk niet met commentaar, maar ik vind het wel makkelijk om gewoon mn eigen geld te hebben. En hij mag met zijn geld ook lekker doen waar i zin in heeft. We weten dat we altijd genoeg op de en/of hebben voor de vaste lasten, vakantie en uit eten. En soms heb ik wat extra en trakteer ik mn vriend van mn eigen rekening of andersom.
Gepost 22 October 2007 - 12:00
Enkel ons pensioensparen gaat op persoonlijke rekeningen, omdat dat niet anders kan.
Ik vind het prima zo, véél gemakkelijker dan afzonderlijke rekeningen en het geeft je al een beetje het gevoel één te zijn met je partner: alles delen, dus ook je geld :)
Belangrijke (dure) aankopen overleggen we altijd samen en daar is nog geen ruzie van gekomen. We bekijken samen hoeveel er van af kan die maand en als het te nipt is, stellen we het een tijdje uit.
Mijn aanstaande ontfermt zich grotendeels over onze financiën en dat vind ik heel comfortabel, want hij doet het heel goed. Maar hij zal me wel steeds mijn mening of advies vragen. Prima samenwerking zo!
Gepost 22 October 2007 - 12:24
Waarom we dan toch niet één rekening hebben? Omdat je dan ineens ook veel meer geld lijkt te hebben en ook meer uit wil gaan geven. Ik heb meestal geen € 4.000,- op mijn rekening staan, maar samen komen we daar maandelijks makkelijk aan. Is denk ik een kwestie van mijzelf voor de gek houden. Maar ja, ik weet hoe ik in elkaar steek en ik weet dus ook dat ik dit soort dingen nodig heb om niet als een gek ons geld uit te gaan geven :)
Gepost 23 October 2007 - 13:34
Joe daarentegen is precies het tegenovergestelde: hij heeft een gat in zijn hand. Vandaar dus dat wij het zo doen: op deze manier weet hij dat hij wat hij op zijn rekening heeft staan op mag gaan in de maand.
Dure hobbies hebben we niet echt; we kopen wel vrij veel dvd's, en gaan graag naar rugby wedstrijden, maar zo heel veel geld gaat daar ook niet inzitten. Meestal betaald Joe die dingen, maar tegen het eind van de maand komt het vaak op mij neer :lol:
Veel geld hebben we eigenlijk niet, maar dat is nooit een probleem. We hebben altijd genoeg om de rekeningen te betalen. Soms moeten we een grote aankoop een maandje uitstellen, of er een poosje voor sparen, maar dat geeft niet. Toch zal ik wat dat betreft wel blij zijn als de trouwerij voorbij is: dat scheelt een hoop uitgaven!
Gepost 16 November 2007 - 13:23
We houden allebei gewoon wat over op onze eigen lopende waar we dan lekker eigen dingen van kunnen doen,... hobby kleding noem maar op.
uiteraard hebben we ook beiden een spaarrekening.
Gepost 16 November 2007 - 13:43
Verder heb ik een eigen spaarrekening (waar dus helaas niet zoveel op staat :lol2: ) en hebben we een gezamelijke spaarrekening waar een vast bedrag per maand naar wordt overgemaakt vanaf de gezamelijke betaalrekening. Van deze gezamelijke spaarrekening betalen we straks als het goed is de bruiloft. En daarna beginnen we maar weer opnieuw! :nut:
Gepost 16 November 2007 - 13:46
gelukkig zijn we nu zo goed als klaar met het nieuwe huis, en moet zeggen dat het meeste geld van mij in het interieur ging zitten.... en dat wordt nu dus al minder.... hoera!! (zal ik dan toch geld over gaan houden? :S)
Gepost 19 November 2007 - 11:47
Ik krijg wel een pasje van zijn rekening en hij niet van de mijne (eerlijk he :P )
Maar van zijn rekening worden de boodschappen betaald, dus dan is een pasje voor mij wel zo handig.
Overigens is het dus niet zo dat je, in geval van overlijden, bij de rekening van je partner kan!
Daar komt heel wat bij kijken vertelde de bank mevrouw ons.
Gepost 19 November 2007 - 11:53
Wij vinden het wel prettig en handig om een gezamenlijke rekening te hebben.
Gepost 27 November 2007 - 22:35
Bij het samenwonen in ons eerste huisje hadden we wel een en/of rekening waar we allebei maandelijks een bedrag op storte voor alle vaste lasten.
Nu we een huis hebben gekocht hebben we ook de salarissen op de en/of rekening laten storten dus daar gaat alles nu vanaf.

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote