Trouwforum: Ff Wat Kwijt Zijn - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Ff Wat Kwijt Zijn wat moet ik hiermee :'(

#1 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 06-June 07

Gepost 12 August 2007 - 21:22

heej meiden,

weet niet of ik dit hier kwijt kan, maar wil het toch ff kwijt

jarenlang hebben mijn ouders al ruzie met elkaar, en loopt mijn moeder altijd via mij verwijten naar me vader te maken en mij op te zadelen met verhalen wat er tussen hen is gebeurd waar ik wel/niet bij was of niks meer van weet.

nu zit ik ermee ik heb mijn vader gevraagd als getuige dit omdat ik best veel contact met hem heb en goed met hem kan praten, wat ik niet zo met me moeder kan.

ik hou van ze allebei maar loop er echt jaren mee rond altijd die ruzie, maar dan ook nog dat me moeder regelmatig ruzie heeft met me grootouders, maar dat komt meestal omdat ik met me moeder ruzie heb en zij dan naar me oma toe gaat of naar me oma loopt te bellen en zich beklagen over mij en nog verhalen erbij verzinnen.

en nu gaan ik en me mannetje 31 augustus trouwen maar komt me oma en opa weer niet, en me pete-tante komt ook niet werd eerst gezegd dat ze niet komt omdat me ma komt en erna werd er weer gezegd ze komt niet omdat ze die mensen allemaal niet kent <_<

heb nu zoiets van waarom heb ik dan extra geregeld om in kerkrade te gaan trouwen, en me vader had al extra vervoer voor ze geregeld. ik baal er enorm van en ben ook flink teleurgesteld dit omdat ik zowat door me oma en opa ben opgevoed, omdat me ma dit niet kon en laatste 8 jaar alleen aan zichzelf dacht.

en eerst zou mijn moeder niet komen op me bruiloft omdat me vader komt, en daarna weer wel en ook naar het feest en nu weer niet en komt ze wel met trouwen en gaat ze meteen erna weer weg, omdat ze bang is dat ze woorden krijgt met me vader, omdat ie er nu voor me is en vroeger nooit en dat ie me ook niet erkend heeft als zijn kind.

ben gewoon bang dat onze bruiloft op ruzie gaat uitlopen tussen me moeder en me vader

sorry als ik alles door elkaar heb geschreven.
0

#2 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 12 August 2007 - 21:27

Pfff...echt een vervelende situatie.

Ik zou denk ik gewoon echt een keer GOED KWAAD worden op degenen die nu weer zitten te zeuren datr ze niet willen komen, zou ze duidelijk maken dat het JULLIE dag is en dat ze maar hebben te komen! ;) ik bedoel, volgens mij beseffen ze niet voldoende dat het echt heel erg belangrijk voor jullie is dat iedereen komt, dat dat nu juist de opzet is....

Veel sterkte meis
0

#3 Gebruiker is offline   nadkid 

• Lid geworden: 08-May 07

Gepost 12 August 2007 - 21:32

Ik snap heel goed dat dit heel moeilijk is voor jou...
Ook op onze bruiloft zullen mensen komen die nie zo heel goed met elkaar kunnen en ik hoop echt dat alles goed gaat. Plus mijn broertje heeft vorig jaar ontdekt dat ie ook op jongens valt en dat weet nog bijna niemand in de familie en ik hoop echt dat er niemand die dag dan moeilijk over doet omdat hij zeker met zijn vriendje komt...

Wat ik ermee wil zeggen is dat je niet de enige bent, denk dat er nog veel mer mensen "bang" zijn dat iemand of een situatie de dag minder mooi maakt.

Ik weet ook niet echt wat je eraan kan doen. Zelf probeer ik me altijd op het ergste voor te bereiden en wel op een goed einde te hopen, maar vaak wordt het toch minder erg dan.

Is waarschijnlijk ook best moeilijk om ze duidelijk te maken dat het jou dag is en dat jij graag zou willen hebben dat het even een keer zonder al die ruzie en meningsverschillen kan...

Hoop voor je dat het allemaal nog een beetje goed komt!!! En snap zeker wel dat je dat even van je moest afschrijven!
0

#4 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 12 August 2007 - 22:43

bedankt voor jullie reacties meiden.

ik vind het jammer dat me oma en opa niet komen das voor mij eigenlijk het ergste want ik zie hun meer als mijn ouders dan mijn echte ouders zeg maar, aan de ene kant kan ik het wel begrijpen want ja ze zijn ook geen 18 meer, maar ze hoeven niet ver te lopen (van de voordeur tot de taxi, en van de taxi een trap op het gemeentehuis in en zo weer terug).

dat me pete-tante komt is ook niet zo erg, want heb niet echt contact met haar, ik heb het wel geprobeert maar van haar kant komt niks af :(

hoop gewoon dat alles goed loopt, en me moeder zich in kan houden want heb echt genoeg ruzies meegemaakt tussen hen.
0

#5 Gebruiker is offline   Ireen 

• Lid geworden: 22-November 06

Gepost 13 August 2007 - 07:54

Wat een vervelende toestand zeg! Al die familieperikelen...

Je ouders zijn volwassen. Als je je moeder nu eens vraagt of ze het kan opbrengen zich voor één dag in te houden en geen ruzie te maken?
En je ouders vragen om vooral niet met elkaar te praten, zodat er al minder risico is op ruzie? En misschien iemand die je vertrouwd dat een beetje in de gaten te laten houden voor je.

Weet je waarom je opa en oma niet komen? Is dat vanwege de ruzies of omdat ze oud zijn? Of een andere reden? Weten ze wat je allemaal al geregeld hebt en heo belangrijk het voor je is dat ze er wel bij zijn, al is het maar even?

Veel succes en laat het de rest van je voorbereidingen niet overschaduwen.
0

#6 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 13 August 2007 - 09:26

Wat een super nare situatie!
Al die mensen besluiten om niet te komen betekenen veel voor je.
Is het mogelijk om apart met ze te praten en te laten zien hoe belangrijk het voor je is.
Het zijn volwassenen, maar ze zijn bezig om aan zichzelf te denken en zich behoorlijk kinderachtig op te stellen.
Er is er volgens mij geen een geweest die denkt, we hebben ruzie ok, maar dit is een dag die maar 1x voor zal komen, laten we ons gedragen en zorgen dat Wendy een leuke dag heeft met haar man.
Dit is gewoon onwijs moeilijk.
Helaas heb ik geen kant en klare oplossing.
Maar wil je wel sterkte wensen.
0

#7 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 13 August 2007 - 13:01

@ Ireen, me oma wil wel komen maar komt niet omdat me opa niet echt op ze benen kan staan, hij gaat niet eens meer naar buiten :( ze wil hem niet alleen thuis laten.

@anke, ze weten best hoe bel;angrijk het voor me is, daarom ga ik voor de trouwerij langs en erna met me schoonouders ook nog langs.

me vader houd zich in zolang me moeder zich inhoud want als me pa merkt dat me moeder de boel wil verzieken zal hij ingrijpen, juist omdat hij wil dat het de mooiste dag van me leven wordt, hij heeft echt super veel geregeld voor me.
(trouwauto: legertruck :P, ik krijg dag voor me bruiloft me nagels gemaakt ben ik vanmorgen achter gekomen omdat ie vroeg of ik lange nagels had ;), een boeket voor op de trouwauto, en dus het vervoer wat
voor me oma en opa was).

daarintegen heeft me ma niks gedaan, alleen zeuren dat ik met haar had moeten overleggen wie ik als getuige zou kiezen :( en oude verhalen van vroeger vertellen, en dat me pa er nooit voor me was vroeger.

ik ben allang blij dat ik ook veel steun heb aan me schoonouders, ze zijn echt aardig voor me.

bedankt voor jullie reacties, ik wacht het af tot op de dag zelf, en hopen dat alles goed gaat.
0

#8 Gebruiker is offline   Anke 

Gepost 13 August 2007 - 16:19

Wat een geweldige vader heb je.
Gelukkig dat ie zoveel voor je doet, dat moet een heerlijk gevoel zijn.
Maar ook dubbel lijkt me.
0

#9 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 13 August 2007 - 16:27

ja ben blij dat ie er voor me is, en dat ie laat merken dat ie er voor me is en om me geeft, heb al vaker gezegd tegen me moeder en me vader ik leef nu en niet vroeger wat geweest is dat is allemaal verleden tijd.
0

#10 Gebruiker is offline   Renata 

• Lid geworden: 15-March 07

Gepost 13 August 2007 - 16:35

Dit is echt een heel vervelende situatie.
Maar kunnen mensen zich dan niet een dag gedragen zodat jullie een geweldige dag hebben.
De zaal is toch groot genoeg zodat ze niet naast elkaar hoeven te zitten/staan.

Ik heb geen antwoord voor je maar ik hoop dat je ouders(moeder) het voor jullie op kunnen brengen om zich als volwassene te gedragen.
Sterkte ermee.
0

#11 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 13 August 2007 - 16:37

de zaal is idd groot genoeg, maar me vader is ja mijn getuige dus weinig kans dat ze naast elkaar zitten :P

voel me een stuk beter nu ik het van me af heb geschreven en maak me nu ook minder druk.
0

#12 Gebruiker is offline   Renata 

• Lid geworden: 15-March 07

Gepost 13 August 2007 - 16:43

Blij om te lezen dat het oplucht en probeer wat erook gebeurd een mooie dag van te maken.
0

#13 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 13 August 2007 - 19:54

Luister eens... wat zijn dat voor mensen die niet eens het fatsoen kunnen hebben zich voor één enkel dagje in te kunnen houden voor de bruiloft van hun kind, kleinkind of petekind?

JOUW geluk zou voorop moeten komen te staan. Dat ze überhaupt al overwegen om niet te komen vind ik schandalig. Ze zouden zich kapot moeten schamen, stelletje egoïsten!

Sorry hoor, maar dat is mijn mening. Het is jouw bruiloft en als ze ook maar een greintje fatsoen hebben, zetten ze maar een masker op en doen of alles goed is.

Ik snap dat jij je zorgen maakt en dat het allemaal heel vervelend is voor jou. Wat hierboven ook al werd gezegd: Maak je maar eens een keer goed kwaad. Zeg maar dat het je eventjes helemaal niets kan schelen wie wat denkt over wie en dat het die dag ook helemaal niet daarover gaat.
0

#14 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 15 August 2007 - 12:21

van me oma kan ik het nog wel begrijpen, ze wil me opa niet alleen in huis laten, bang dat ie weer valt (is 2 jaar geleden gevallen, met ze ruggenwervel tegen het bedrand aan, had 1 gebroken en 3 ingezakte ruggenwervels). het is wel teleurstellend, aangezien ze me zowat opgevoed hebben, maar het zijt zo.

en me moeder die zei zelf van ik kan niet doen alsof alles koek en ei is, maar ik zal haar zeker nog een keertje duidelijk maken, dat als ze maar 1 woord zegt over me vader of, me vader uit de tent wil lokken dat ze meteen naar huis mag, want het is ja ONZE dag, en ik wil dat die dag zonder ruzie eindigt.

maar zoals ik eerder zei ik wacht die dag mooi af, er is niet veel meer te regelen, ja zoek nog een mooie bh voor onder me jurk of zo'n torselet (weinig kans, aangezien ik nogal een grote cupmaat heb en een dikke buik :P ) en voor de rest hebben we niks meer te regelen.

en ik zie wel hoe het wordt, mijn schoonvader neemt het op die dag, dus kan me oma nog altijd kijken, en hoop dat er veel foto's gemaakt zullen worden hihihi
0

#15 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 15 August 2007 - 18:18

Goed zo meid! Geen zorgen maken. Wat gebeurt, gebeurt. En misschien gebeurt er wel helemaal niets en dan heb je je voor niets druk gemaakt.
0

#16 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 02 September 2007 - 17:38

nou de dag is dus voorbij,
donderdag kreeg ik een sms va me ma, hoe laat ik bij d'r zou zijn, heb ik terug gestuurd dat ik het te druk heb en bij me vader zou blijven slapen (dit was vanaf begin al gepland).
even later werd ik door me oma gebeld, dat me moeder had gebeld, dat er zou zijn afgesproken dat we haar zouden ophalen om te trouwen, terwijl we daar dus niks van wisten. me oma heeft tegen d'r gezegd bekijk het maar en regel het zelf maar allemaal.

en ze is niet eens op komen dagen niet eens meer gebeld of wat dan ook :( :( :(

ben erg teleurgesteld maar aan de ene kant wel blij dat alles rustig is verlopen.
0

#17 Gebruiker is offline   Anke 

Gepost 02 September 2007 - 17:45

Jammer dat het zo moet gaan...
Maar je hebt een mooie dag gehad die rustig is verlopen, geniet daarvan.
0

#18 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 02 September 2007 - 17:49

daar geniet ik zeker van, het feest was ook erg leuk gisteren.

maar zoals ik zei ik had wel verwacht dat ze zou komen, en vanbinnen huil ik eom dat ze ons niet eens heeft gefeliciteerd of heeft laten weten dat ze niet zou komen.

maar de dag zelf was gelukkig leuk, en we waren echt hartstikke nerveus hihii
0

#19 Gebruiker is offline   Gwen 

• Lid geworden: 17-August 05

Gepost 02 September 2007 - 18:08

Oh dat is zker een domper op een mooie dag.
Daar zal je zeker wel van balen, en dat is ook heel begrijplijk.

Geniet maar lekker van de mooie momenten die jullie gehad hebben!
0

#20 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 02 September 2007 - 20:26

Sorry hoor, maar wat heb jij een vervelend mens als moeder! Ik ben blij dat je desondanks (of juist dankzij haar afwezigheid) een leuke dag hebt gehad!
0

#21 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 02 September 2007 - 22:33

@Wendy: wat ontzettend jammer dat het zo is gegaan. Je zult wel heel erg teleurgesteld zijn, ook al is de dag nu rustig verlopen. Jammer dat ze niet eens haar eigen problemen met je vader e.d. opzij heeft kunnen zetten voor jou dag!
0

#22 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 03 September 2007 - 10:15

Jemig, wat ongelooflijk moeilijk. Veel sterkte hiermee
0

#23 Gebruiker is offline   (L)Wendy(L) 

Gepost 03 September 2007 - 11:57

ben aan de ene kant ook wel weer blij dat ze niet gekomen is, maar vanbinnen it ik te huilen.

en dan vraag ik me af waarom zo grote ruzie maken en elke keer weer erover zeuren en doen als je toch niet komt, heb tot nu toe nóg niks van d'r gehoord, en aan de andere kant ik zou niet weten wat ik tegen d'r zou zeggen als ze wat van zich laat horen.
0

#24 Gebruiker is offline   happygirl 

• Lid geworden: 03-July 05
  • Interests:haha mijn bruiloft organiseren is momenteel numero 1!<br />verder lezen, winkelen en veel met Ronald knuffelen

Gepost 03 September 2007 - 16:03

He meid wat een rotsituatie, jammer dat ze niet wat dingen opzijkan zetten voor je.
Gelukkig heb je een prachtige trouwdag gehad, ik hoop toch dat je van je wittebroodsweken kunt genieten!

xxx
0

#25 Gebruiker is offline   angelique_20 

• Lid geworden: 05-May 07

Gepost 03 September 2007 - 16:33

Hey meis, fijn dat jullie ondanks alles toch een mooi dag hebben gehad :)
Maar jammer dat je moeder dit niet even opzij had kunnen zetten voor jou geluk.
Nou geniet er nog lekker van :)
0

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers