Ontzettend Vervelend Waarom kunnen vrouwen nou zulke enorme bitches zijn?
Gepost 26 August 2007 - 12:23
Waarom kunnen sommige vrouwen nou niet gewoon eens oprecht blij zijn voor iemand? Jullie, als verloofden/getrouwden, weten precies hoe leuk het is om in de voorbereidingsfase te zitten en dat je de hele wereld wil vertellen over het hoe-en-wat en de vorderingen enzo. Nu krijg ik daar gelukkig bijna altijd leuke en geïnteresseerde reacties, maar er zijn er een paar... grrrrr.... :angry:
Sowieso al het feit dat wij geen feest geven. Dat willen sommige mensen gewoon niet begrijpen! "Het is toch de mooiste dag van jullie leven? Daar hoort toch een feest bij?" Nee, dat hoort niet. Wij hebben daar geen behoefte aan, en het is inderdaad ONZE dag. Laat ons het toch alsjeblieft op ONZE manier vieren! Het ergste is dan nog als ze vervolgens verder gaan van "Nou, toen wij gingen trouwen/als wij gaan trouwen..." Ja, leuk voor jullie. Moeten jullie ook helemaal zelf weten, maar houd die minachtende blik vóór je, wil je? Ze kijken dan echt zo van "Wat een halfbakken bruiloft is dat, zeg." Pfffff....
En dan punt twee: De honeymoon. Wij gaan vier dagen naar Fuertaventura. "Vier dagen maar? Dat doe je toch niet? Het is toch jullie huwelijksreis? Dan ga je toch wel minstens één week?" Nee, niet als dat niet uitkomt met vrije dagen en ons werk en zo. En wij vinden vier dagen toevallig een goede lengte. Maar nee hoor, dat zijn geen goede redenen. Oja, en de bestemming: Fuertaventura. "Oh, gaan jullie naar de Canarische Eilanden, net als de helft van Nederland." NOU EN? Het is toevallig een heel mooi eiland met een geweldig klimaat voor de tijd van het jaar en een prachtige zee om in te dobberen.
Wat ik ook heel erg vervelend vind, is dat er een aantal mensen in onze omgeving ook gaan trouwen. Op zich is dat heel leuk, want je kunt dan ervaringen delen, maar d'r is er ook één, die alles moet overtreffen. "WIJ hebben onze eigen kaarten ontworpen, want het is echt zo flauw als je een standaard kaartje neemt, die al weet-ik-hoeveel andere mensen ook al hebben gebruikt!", terwijl ze weet dat ons kaartje uit zo'n collectie komt...
Oja, en "WIJ geven WEL een feest, want WIJ vinden dat je het niet kunt máken om geen feest te geven." vlak nadat ik dus heb gezegd dat wij alleen receptie doen.
WAAROM??? Waarom zijn er mensen die niet gewoon blij voor je kunnen zijn? Dat doe je toch niet? Grrrr.... dat soort mensen halen me echt het bloed onder de nagels vandaan!!
Zo, dat moest er even uit.
Gepost 26 August 2007 - 12:46
Gelukkig was het wel zo dat de mensen die ons het beste kennen en van wie de mening mij het meest waard was helemaal achter onze keuzes stonden. En de rest van de wereld? schijt aan hun meid! als jij en je mannetje het maar eens zijn!
succes ermee
#4 Guest_Alexia_*
Gepost 26 August 2007 - 14:28
tegenwoordig trek ik me er niets meer vanaan. Wat is geweest is geweest en als mensen commentaar hebben heb ik het de volgende keer niet meer over de bruiloft.
En uiteindelijk is het jouw bruiloft, dat gaat ook een prima dag worden, en zeker niet minder omdat je geen feest doet!
Gepost 27 August 2007 - 07:56
Ik heb ook nog een andere vriendin die gaat trouwen (die is overigens na mij gevraagd en gaat in feb trouwen, doe ik toch ook niet moeilijk over, is juist alleen maar leuk!) en daarmee is het juist superlachen.. we houden elkaar steeds op de hoogte van jurken, locaties etc, erg leuk!
Gepost 27 August 2007 - 08:48
Dus ik zou zeggen laat ze lekker kletsen en geniet van je heerlijke dag en huwelijksreis. Jij doet het tenminste zoals jullie het leuk vinden!!
Gepost 27 August 2007 - 09:08
zo, ben het weer ff kwijt...
Gepost 27 August 2007 - 16:38
het is jouw keuze en daar ga je voor. Maar je hebt gelijk laat een ieder voor zich zelf kiezen en jouw je geluk gunnen met jouw plannen.
jouw dag wordt jouw dag net als je huwelijksreis
succes
Gepost 27 August 2007 - 18:22
En ben je dan gelukkig????
Je kan beter een klein clubje hebben, met dierbare mensen waar je om geeft en die ook echt om jou geven.
Prima toch hoe jullie het doen.
Je MOET niks, je MAG alles, want het is JULLIE dag.
En jullie zullen alleen maar blij zijn DAT je even wegkan na je huwelijk.
Of dat nou 1 dag is of 1 maand, het gaat erom dat je samen even nageniet van de onvergetelijke dag.
Ieder voor zich hoor.
Gepost 28 August 2007 - 08:20
Gepost 28 August 2007 - 08:27
Echt niet... het is jullie dag en die deel je in en beleef je zoals jullie willen!
We hebben destijds gelijk aangegeven dat we weinig tot niets met tradities hebben en het daarom ook zullen doen zoals wij willen. Het was gelijk duidelijk voor iedereen!
Maar ik snap dat het wel erg vervelend is en dat het je raakt. Probeer je er voor af te sluiten... het is jullie dag en dat is het belangrijkste. Wat een ander er van vindt, moeten ze zelf weten!
Gepost 28 August 2007 - 09:43
Noukie, op 27 August 2007, 08:56, zei:
Ik heb ook nog een andere vriendin die gaat trouwen (die is overigens na mij gevraagd en gaat in feb trouwen, doe ik toch ook niet moeilijk over, is juist alleen maar leuk!) en daarmee is het juist superlachen.. we houden elkaar steeds op de hoogte van jurken, locaties etc, erg leuk!
Ik snap trouwens heel goed dat die vriendin van jou het niet tegen jou heeft gezegd, want ze wilde jou niet een rotgevoel geven. En zoals ik al zei is het eigenlijk niet eens eerlijk om het iemand kwalijk te nemen dat ie ook gaat trouwen... Maar gevoelsmatig heb ik dus wél dat je niet vóór iemand kruipt. Zo voelt het wel...
En ook niet te kort achter elkaar...
Maar ja, dan zouden ze zeker een jaar moeten wachten, alleen maar vanwege een ongeschreven sociale regel... is dat eerlijk?
Noukie, op 27 August 2007, 10:08, zei:
zo, ben het weer ff kwijt...
Ja precies! Dat soort reacties krijg ik nou ook!!!
lodi, op 27 August 2007, 17:38, zei:
Ja, maar is het wel jaloezie, vraag ik me af. Ze weet nog helemaal niet hoe mijn jurk er uit gaat zien en hoe we bepaalde dingen regelen, maar ze straalt wel uit alsof ze wil zeggen: "Onze bruiloft wordt toch veel beter, leuker, mooier, etc." Dat kan helemaal niet, want voor MIJ kan er natuurlijk geen enkele andere bruiloft mooier/beter/leuker worden, maar ik pak niet iedere kans om dat erin te wrijven.
Sterker nog: Ik heb tegen één vriendin gezegd, die over 2 weken meegaat mijn jurk afpassen, dat ze waarschijnlijk mijn jurk niet eens mooi gaat vinden, want als je je eigen jurk hebt gevonden, vind je de rest erbij verbleken :D
Gepost 28 August 2007 - 11:17
Iedere dag is weer bijzonder, het gaat erom dat 2 mensen volmondig ja tegen elkaar zeggen omdat ze van elkaar houden.
Kijk, dat er een leuke dag bij komt kijken, met een feest(je) en mooie kleding, dat is leuk!
Maar het gaat om het trouwen, de rest is eigenlijk bijzaak.
Als je het heel oppervlakkig gaat bekijken.
Gepost 28 August 2007 - 12:43
LadyXochi, op 28 August 2007, 10:43, zei:
Noukie, op 27 August 2007, 08:56, zei:
Ik snap trouwens heel goed dat die vriendin van jou het niet tegen jou heeft gezegd, want ze wilde jou niet een rotgevoel geven. En zoals ik al zei is het eigenlijk niet eens eerlijk om het iemand kwalijk te nemen dat ie ook gaat trouwen... Maar gevoelsmatig heb ik dus wél dat je niet vóór iemand kruipt. Zo voelt het wel...
En ook niet te kort achter elkaar...
Maar ja, dan zouden ze zeker een jaar moeten wachten, alleen maar vanwege een ongeschreven sociale regel... is dat eerlijk?
Tja, maar zo'n goede vriendin is het niet van me... en als we zo gaan beginnen kan ik wel op iedereen gaan wachten die het nodig vind om mega lang voor te bereiden, dan zouden wij pas in 2009 'mogen' trouwen ;) Wij wilden per se in april trouwen, omdat dat 'onze' maand is, en dan ga ik er echt geen rekening mee houden dat iemand die ik ken in mei gaat trouwen... Maar ja, iedereen heeft er zn eigen gevoelens bij. Als het echt een goede vriendin was geweest was het ook wel anders geweest denk ik.
Gepost 29 August 2007 - 18:17
Lijkt me toch duidelijk? maar ja je verwacht gefeliciteerd dus dan sta je met je mond vol tanden...
Je heb altijd wel "vervelende" mensen
Gepost 29 August 2007 - 18:28
Maaike2902, op 29 August 2007, 19:17, zei:
Lijkt me toch duidelijk? maar ja je verwacht gefeliciteerd dus dan sta je met je mond vol tanden...
Je heb altijd wel "vervelende" mensen
Ohja fijn is dat he, iemand zei tegen mij "is zeker een moetje" :o
Ook erg leuk om te horen.. maarja idd, je blijft van die vervelende mensen houden
Gepost 29 August 2007 - 18:33
Zowel familie als vrienden niet .
Nou ja , op 1 vriend en 1 zwager en schoonzus na dan omdat we de beiden mannen als getuigen hebben .
Mijn schoonzus is de vrouw van mijn zwager en ook onze ceremonie meester èn ook nog mijn getuige !
Ook de andere getuigen weet het al , dat is dus mijn jongste zusje !
Maar zij zijn de enige die het weten en zij houden het voorlopig nog voor zich .
Vooral omdat wij uit elkaar zijn geweest en nu dus voor de 2e keer gaan trouwen , verwachten we een hoop commentaar .
Maar ja , liefde laat zich niet zo gauw doven en al helemaal niet omwille van anderen .
Omdat wij graag willen genieten van de voorbereidingen samen met onze schoonzus , hebben wij dus besloten om niets te zeggen .
Ze merken het wel als ze het kaartje in de bus krijgen :lol:
Ben bang dat vooral mijn schoonfamilie van hun stoel af zullen lazeren hihihihi
Groetjes Joyce
Gepost 29 August 2007 - 19:09
Maaike2902, op 29 August 2007, 19:17, zei:
angelique_20, op 29 August 2007, 19:28, zei:
Gepost 30 August 2007 - 00:27
Maar, voor de rest is iedereen heel erg lief en enthousiast (sommigen vinden me wel wat jong, maar goed, ik vind 23jr een mooie leeftijd om te trouwen ;-) :-D zijn dan ook voornamelijk mannen en die zijn over 't algemeen ook wat ouder als ze trouwen ;-) ). Ik heb van mijn collega's ook alleen de mensen uitgenodigd waar ik ook daadwerkelijk wat mee heb en van familie precies hetzelfde. Wat de rest ervan vind? Kan me eerlijk gezegd niet schelen. Een aantal ooms en tantes heb 'k al jaren niet meer gezien en die hebben verder ook nooit interesse getoond, dus die hoef ik er dan ook niet bij.
Ik kan begrijpen dat je over zoiets 'hen zetten' moeilijk is, maar zoals iedereen heeft gezegd: het is JULLIE bruiloft, jullie nemen die dag mee in jullie toekomst om erop terug te kijken als een van de mooiste dagen van jullie leven en de rest niet (uitgezonderd van ouders en naaste familie, maar die kennen jullie over 't algemeen ook beter dan anderen en zullen niet anders verwachten eigenlijk), dus waar halen zij 't recht vandaan om over een van jullie mooiste dagen te gaan beslissen wat wel en niet hoort??
Gepost 30 August 2007 - 05:53

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote