Trouwforum: Nu Wat Raars Meegemaakt - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Nu Wat Raars Meegemaakt onder ede verklaren dat ik niet getrouwd ben geweest

#1 Gebruiker is offline   lodi 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 09-August 07
  • Interests:momenteel even mijn zwangerschap en de trouwplanne. Veder ben ik gek op reizen en normaliter ( als ik niet zo'n dikke buik heb) dan klim ik heel graag

Gepost 28 August 2007 - 16:59

Haha
gister ging ik met mijn vriend naar het gemeentehuis, want hij wilde ons kind gaan erkennen. Nu ben ik 10 jaar geleden 1 jaar in australie geweest en heb me toen uit nederland uitgeschreven.
Vertelde de dame van het gemeentehuis dat ik met bewijs moet komen dat ik niet getrouwd ben in australie.... :D
Nu moet ik over twee weken onder ede verklaren dat ik noch nooit getrouwd ben geweest, wat een giller niet :D :D

iemand anders dit wel eens meegemaakt??
0

#2 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 28 August 2007 - 18:24

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Nee, nog nooit eerder meegemaakt.
Maar ik blijf het een grote grap vinden.
Eigenlijk sta je daar straks een soort van toneelstukje op te voeren.
Ik bedoel, laat dan gewoon een bewijs zwart op wit komen dat je nog nooit getrouwd bent geweest.
Gelukkig hoeft dat niet, want daar ben je volgens mij nog wel ff zoet mee.
0

#3 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 28 August 2007 - 18:28

Dat is vaag! :blink:
Nog nooit van gehoord!
Maareuh, moet je niet verklaren dat je op dit moment niet getrouwd bent? Want wat geeft het als je ooit eens getrouwd bent geweest?
0

#4 Gebruiker is offline   Gwen 

• Lid geworden: 17-August 05

Gepost 28 August 2007 - 18:31

Wat raar zeg. Zeker omdat je onder ede moet verklaren dat je niet getrouwd bent geweest.

Als er dan over meer als een jaar uit komt dat je wel getrouwd bent geweest, wat dan? Dan ben je toch al met je man getrouwd!
0

#5 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 28 August 2007 - 18:47

Als je al eerder getrouwd bent gewéést, geen idee. Maar als ze er over een jaar achter komen dat je op het moment van je huwelijk ook al met iemand anders getrouwd was, dan wordt je tweede huwelijk ongeldig verklaard.
0

#6 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 28 August 2007 - 20:48

beetje vreemd... ach, werkverschaffing ;)
0

#7 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 29 August 2007 - 09:32

Wat is daar zo raar aan? Als je je huwelijk niet inschrijft in Nederland, kun je zonder dat ze het hier weten daar getrouwd zijn, en dan mogen ze hier het huwelijk natuurlijk niet sluiten.

Wij moeten ook een ongehuwdheidsverklaring van mijn vriend overleggen omdat hij uit het buitenland komt.
0

#8 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 29 August 2007 - 10:01

Bekijk Post nisanlin, op 29 August 2007, 10:32, zei:

Wij moeten ook een ongehuwdheidsverklaring van mijn vriend overleggen omdat hij uit het buitenland komt.

Ja, maar dat doe je toch door een verklaring te ondertekenen, niet door onder ede iets te verklaren? Daaronder versta ik namelijk dat je het uitspreekt. Dat vind ik sowieso niet van deze tijd. Gewoon ondertekenen.
0

#9 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 29 August 2007 - 11:19

Bekijk Post LadyXochi, op 29 August 2007, 11:01, zei:

Bekijk Post nisanlin, op 29 August 2007, 10:32, zei:

Ja, maar dat doe je toch door een verklaring te ondertekenen, niet door onder ede iets te verklaren? Daaronder versta ik namelijk dat je het uitspreekt. Dat vind ik sowieso niet van deze tijd. Gewoon ondertekenen.

Nee, een ongehuwdheidsverklaring moet je speciaal in je geboorteplaats opvragen. Normaal staat dat in het GBA maar als jij in het buitenland hebt gewoond is die periode niet "gedekt" door het GBA. Dus dan moet je of een ongehuwdheidsverklaring laten zien, en anders moet je dus blijkbaar onder ede iets afleggen.
0

#10 Gebruiker is offline   lodi 

• Interests:momenteel even mijn zwangerschap en de trouwplanne. Veder ben ik gek op reizen en normaliter ( als ik niet zo'n dikke buik heb) dan klim ik heel graag

Gepost 29 August 2007 - 17:01

ja klopt hoor meiden, ik moet echt onder ede ( dus uitspreken) dat ik nooit getrouwd ben geweest/ of nu ben.
Ik moet er wel om lachen, zeg maar zo: heb ik een leuk verhaal op een saai feestje :D :D

op zich hebben ze natuurlijk ook wel gelijk, alleen denk je daar toch niet aan als het tien jaar geleden is dat ik daar was.
ik maakte er maar een geintje van, tenslotte ben ik nu wel ten huwelijk gevraagd in australie, is het cirkeltje eigenlijk weer rond :lol: :lol:
0

#11 Gebruiker is offline   Mandy28-09-2007 

• Lid geworden: 29-January 07

Gepost 30 August 2007 - 13:50

Bekijk Post lodi, op 29 August 2007, 18:01, zei:

ja klopt hoor meiden, ik moet echt onder ede ( dus uitspreken) dat ik nooit getrouwd ben geweest/ of nu ben.
Ik moet er wel om lachen, zeg maar zo: heb ik een leuk verhaal op een saai feestje :D :D

op zich hebben ze natuurlijk ook wel gelijk, alleen denk je daar toch niet aan als het tien jaar geleden is dat ik daar was.
ik maakte er maar een geintje van, tenslotte ben ik nu wel ten huwelijk gevraagd in australie, is het cirkeltje eigenlijk weer rond :lol: :lol:

Ik had hetzelfde hoor... niet ik, maar mijn vriend moest met een bewijs komen dat belgie geen bezwaar had tegen het sluiten van het huwelijk.. Hij is belg namelijk.. maar toch leuk dat je van andere landen toestemming moet krijgen...

Klein detail was dat het gemeentehuis me dat niet had verteld en ik er per toeval gelukkig op tijd op een forum (weet niet of het deze was trouwens) achter kwam....

Dus gelukkig is onze ondertrouw uiteindelijk goed gegaan en mag ik over 4 weken in het huwelijksbootje !!!!

grtz
0

#12 Gebruiker is offline   lodi 

Gepost 30 August 2007 - 16:35

jeetje mandy dat is ook wat geweest, gelukkig kwam je er op tijd achter :D
0

#13 Gebruiker is offline   lodi 

Gepost 13 September 2007 - 09:14

vandaag is het gebeurd, de belofte is afgelegt( ik mocht kiezen uit een belofte of eed) en mijn vriend heeft de baby kunnen erkennen.
Nu hebben we ook geen problemen meer voor ondertrouw, amders waren we er dan tegen aan gelopen.
Vanavond maar lekker samen uit eten om het te vieren haha :D
0

#14 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 13 September 2007 - 09:17

Gefeliciteerd!
0

#15 Gebruiker is offline   Fammie 

• Lid geworden: 27-March 07

Gepost 13 September 2007 - 09:45

gefeliciteerd met deze stap. weer een zorg minder en lekker verder genieten van de voorbereidingen
0

#16 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 13 September 2007 - 14:16

mooi dat het is geregeld
0

#17 Gebruiker is offline   Gwen 

• Lid geworden: 17-August 05

Gepost 13 September 2007 - 15:45

Gefeliciteerd.
Dat is weer geregeld en kunnen jullie zonder zorgen de rest gaan plannen!
0

#18 Gebruiker is offline   Anke 

• Lid geworden: 13-January 06

Gepost 26 September 2007 - 08:33

Oh wat goed!!
Nu kunnen jullie met een gerust hart elkaar het ja-woord gaan geven.
Gefeliciteerd!!
Gezellige avond gehad?
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers