Trouwforum: Wat Een Ellende Vandaag - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Wat Een Ellende Vandaag kan wel janken

#1 Gebruiker is offline   Liefde is ... wendy & Jasper 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 21-December 06

Gepost 04 September 2007 - 18:30

Krijgen we net het bericht van de autogarage dat de schade aan onze auto rond de € 3000.- gaat bedragen. Ik heb eerst even een potje zitten janken, toen jasper het mij vertelde. In het gunstige geval gaat het bedrag uitkomen op maar € 2000.- tot € 2500.-

Tijdens onze vakantie in Frankrijk is er een jongen in een gestolen auto tegen onze auto aangereden (rond 00.00 uur 's nachts). Na een heel gedoe op het politiebureau e.d. hebben we een proces verbaal meegekregen en konden we in Nederland de rechtsbijstand inschakelen. Onderweg naar het politiebureau hoorden we een raar geluid dat afkomstig was van onze auto. Na de ANWB ingeschakeld te hebben, kregen we het bericht dat we niet met onze auto naar huis toe mochten rijden, omdat het waarschijnlijk de versnellingsbak was die kapot was. En dus voor gevaarlijke taferelen kon gaan zorgen, wanneer we het toch zouden doen met een reis van ± 1300 km voor de boeg. En we zouden 2 dagen later vertrekken. Op het moment dat we moesten uitchecken van onze camping, werden we gebeld door de ANWB dat er 25 km verderop een huurauto voor ons klaar stond, die we 2 dagen mochten gebruiken (leve de Reis- en kredietbrief van de ANWB!!!!).
Na 2 weken werd onze auto netjes afgeleverd bij de garage door de ANWB. Nu 2 1/2 week later krijgen we dus het bericht van de garage, dat de versnellingsbak zo kapot is, dat er een hele nieuwe in moet. Ze gaan nu proberen via een of ander systeem van garages en sloopbedrijven onderling, om een 2e handversnellingsbak te vinden. Ze bellen donderdag of het gelukt is.
Ik baal zo van dit nieuws, ik was uitgegaan van het ergste: En dat was een rekening van ± €1500.-. Maar dit kwam wel heel rauw op ons dak. Dus voorlopig gaan we heel zuinig boodschappen doen, geen leuke en dure dingen meer kopen of doen en alles wat we maar kunnen doen om ons spaargeld weer zo snel mogelijk aangevuld te hebben. Want al dit geld wat we kwijt zijn aan de garage, komt van ons spaarpotje voor het trouwen, wat nu de helft gaat worden. Nu hadden we nog geen plannen om te trouwen, maar je kan het geld maar vast hebben. Want ik merk aan Jasper dat hij geen jaren meer wil wachten om te trouwen. We zouden volgend jaar al niet op vakantie gaan, omdat we in het voorjaar van 2009 naar Florida wilde gaan. Maar nu weten we het zeker. Dit jaar worden er weinig tot geen leuke dingen meer gedaan die geld kosten, volgend jaar definitief niet op vakantie. En voor de rest zien we het wel. We weten nu wel waar we voor werken :(
VOlgens de garage is dit ook niet te verhalen via de rechtsbijstand, omdat volgens hun uitgesloten is dat dit door die klap veroorzaakt is op die bewuste avond. Dus de kosten worden sowieso voor ons zelf.
Ik kan nu wel weer janken, nu ik dit zit te typen. :(

Zo, ik moest even mijn hart luchten. En dat is wel aardig gelukt!!!!
0

#2 Gebruiker is offline   Maaike2902 

• Lid geworden: 25-March 07
  • Interests:Werken, dieren, fitnessen, wandelen met de hond, koken.

Gepost 04 September 2007 - 18:37

God meid, ik zit samen met je te balen!
Kunnen jullie die knul niet vervolgen voor de kosten of is hij nooit gepakt?

Wij hebben ook troubles met de auto: begin dit jaar nieuwe distributieriem (of zoiets) paar weken terug een nieuwe startmotor en afgelopen week een nieuw raammechanisme (wij hebben een auto uit 2001 dus op de nieuwe riem na was dit niet gepland, totaal wel mooi 2000,- uit ons trouwpotje! gelukkig had ik dat geld over....)
0

#3 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 04 September 2007 - 18:38

balen meis!
0

#4 Gebruiker is offline   Bruidje2008 

• Lid geworden: 30-April 07

Gepost 04 September 2007 - 18:38

Balen zeg!! Ik kan me voorstellen dat dit rauw op jullie dak komt vallen! :( Sterkte!
0

#5 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 04 September 2007 - 19:57

Oh hier kan je zo gruwelijk van balen!
Het gaat ook om zo'n mega bedrag, en daarbij, je hebt ook niet zo 1-2-3 geld voor een nieuwe auto dus je moet eigenlijk wel.
Nou, ik ga heel hard voor je duimen dat ze een wat goedkopere oplossing voor jullie kunnen bedenken.
Sterkte... je weet nu wat je voor verjaardagen moet vragen... geld.
0

#6 Gebruiker is offline   wendy 

• Lid geworden: 14-March 06

Gepost 04 September 2007 - 20:35

Ellendig is dat he? Als er iets aan een auto stuk is, kost dat meteen bakken met geld!

Wij zijn al een jaar aan het sparen (sinds de bruiloft eigenlijk) voor een andere auto, zelfs dat is al moeilijk :S

Snap dat je hiervan baalt!
0

#7 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 05 September 2007 - 09:32

Balen!! Auto's kunnen zo duur zijn, een van de redenen dat wij er voorlopig nog geen kopen! Hopelijk kunnen jullie trouwplannen toch nog over niet al te lange tijd doorgaan!
0

#8 Gebruiker is offline   Liefde is ... wendy & Jasper 

Post icoon   Gepost 06 September 2007 - 16:21

Godzijdank!!! Ze belde vanmiddag naar Jasper (en hij belde mij gelijk weer op!). Bij de garage hebben ze een gereviseerde versnellingsbak kunnen vinden, waardoor het stukken goedkoper gaat worden!!! De totale kosten komen incl. monteren en een aantal dingen van onderhoud op zo'n € 1750.- :applaus:
Wat is dat even een meevaller zo op de donderdagmiddag. Er viel een last van mijn schouders. Het is al met al nog een heleboel geld, maar dit is nog goed op te vangen met mijn salaris wat ik in November 2 x krijg (ik krijg namelijk om de 4 weken salaris). Ik weet wel, dat ik dat geld nog wel moet krijgen, maar het is niet meer zo'n groot gat wat gedicht moet gaan worden.

He he, dat was even een opluchting!
0

#9 Gebruiker is offline   Bruidje2008 

• Lid geworden: 30-April 07

Gepost 07 September 2007 - 20:45

Fijn zeg, dat jullie auto nu een stuk goedkoper gemaakt kan worden. Kan me voorstellen dat je opgelucht bent!
0

#10 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 09 September 2007 - 14:56

fijn dat de kosten toch nog mee gaan vallen
0

#11 Gebruiker is offline   Liefde is ... wendy & Jasper 

Gepost 09 September 2007 - 19:46

Ik kan weer lachen. Ik begin weer een beetje bij te komen van de schrik, al heb ik nog steeds geen lekker gevoel erbij. Maar ja, het is ook niet echt een bedrag wat ik iedere dag zomaar even uit kan geven.

Ik ga gewoon weer genieten, en ik zie het allemaal wel. Als het goed is, hebben we eind van de week onze auto weer terug na 6 weken! wat mis je zo'n ding zeg. ....
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers