Dinsdag op woensdagnacht had Jovi 2 keer overgegeven en daarna werd hij heel lusteloos, wilde niet meer eten (zelf geen worst of kaas) en lopen ging ook bijna niet meer. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan waar hij een antibiotica heeft gehad en waarvan hij moest opknappen. Dat deed hij ook, 's middags wilde hij weer lopen, keek me aan dat ze eten op was, het ging weer goed. Maar donderdagochtend was het weer mis, weer niet eten of lopen. We zijn weer gelijk naar de dierenarts gegaan en nu had ook koorts. Hij kreeg een koortsremmer en met antibiotica moet het overgaan. En weer ging het de goede kant op, at weer kleine beetje en werd weer activer. Maar vrijdag zaten we alweer in de auto op weg naar de dierenarts, hij was nu slap. Daar is hij gelijk aan het infuus gelegd en bloedafgenomen om het verder te onderzoeken. Hij heeft daar de hele dag aan het infuus gelegen en gisteravond kon ik hem op komen halen. Het ging weer goed maar ik moest hem zaterdag (vandaag dus) wel weer brengen voor nog een paar uur aan het infuus. Vannacht ging hij achteruit, hij was heel onrustig en uiteindelijk kwam hij bij me liggen (ik had me matras op de grond gelegd). Maar hij was erg zwak (kon nu echt bijna niet meer lopen) en viel gewoon om.Vanmorgen dan weer op weg naar de dierenarts. Ik was nog met hem aan het praten dat als hij weer beter was we weer lekker naar het bos gingen en naar het strand. Bij de dierenarts werd hij gelijk aan het infuus gelegd en kreeg een prik tegen de koorts (41 graden). Vanmiddag zou de uitslag van het bloedonderzoek binnen komen en dan weten we eindelijk meer.
Maar om 10.30 werd ik gebeld op de vereniging dat Jovi was overleden. Hij ging nog 1 keer zitten en de dierenarts dacht nog hij knapt al iets op maar paar min later lag hij dood. Het is heel snel gegaan. De dierenarts heeft net gebeld en uit bloedonderzoek blijkt dat hij een darminfectie had waardoor zijn darmen gifstoffen zijn gaan afscheiden het bloed in en daardoor heeft hij een bloedvergifteging gehad. Dit was bij Jovi zo veel dat z'n lichaam het niet aan kon.
We zijn net thuis en het is zo moeilijk en zo stil. Hij was onze eerste Duitse Herder en was echt ons maatje. Het is gewoon niet eerlijk dat hij maar 1,5 is geworden. Ik weet niet hoe we de dagen nu door moeten komen zonder Jovi.
Lieve Jovi,
Lang hebben we over een eigen herder mogen dromen
Om 5 mei 2006 was je eindelijk gekomen.
Je was een heerlijke hond
die wel op z'n eigen willetje stond
Appel vond je geweldig, en dat deed je ook erg goed
En ook aan behendigheid begonnen we met goede moed.
Dat was helemaal naar je zin
Je ging dan ook elke keer zingend het veld in
Maar dan de laatste dagen
ik heb je zelfs moeten dragen
Je was gewoon onze Jovi niet meer
maar toch was je er steeds voor ons keer op keer.
Je bent nu op een plek daar is het erg fijn
daar kan je alleen maar spelen en heb je geen pijn.
We zullen je ontzettend missen
en hoe het nu zonder jou moet dat is alleen maar gissen.
Je blijft altijd in onze hart
Maar wat is het leven toch hard.
IMG_4396.jpg (98.61K )
Aantal downloads : 21

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote