Trouwforum: Vader Vragen Om Weg Te Geven - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Vader Vragen Om Weg Te Geven

#1 Gebruiker is offline   Vogelmeisje 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 18-September 06
  • Interests:Ik hou van fietsen, sporten, klarinet spelen, muziek luisteren, dvd kijken samen met mijn man, het verzorgen en bezig zijn met onze 5 vogels (3 valkjes en 2 kakariki's), foto's maken, photoshoppen.

Gepost 08 November 2007 - 16:53

Hallo allemaal,

Mijn creatieve ideeen komen altijd ineens op maar nu zit ik al een paar weken te bedenken op wat voor bijzondere manier ik mijn vader kan vragen alleen blijven die ideeen uit!

Ik zou zelf wel wat kunnen bedenken.. maar me laten inspireren door jullie hier op het forum kan natuurlijk ook... hoe hebben jullie het gevraagd?

Groetjes Suus
0

#2 Gebruiker is offline   K en P 

• Lid geworden: 14-January 06
  • Interests:Kitty en Patrick<br />15 oktober 2007 !!<br />[link=http://tickers.families.com][img noborder]http://tac.families.com/ezb/1162575.png[/img][/link]<br />

Gepost 08 November 2007 - 17:02

Bij ons stond het al vast eigenlijk, ik riep het als klein meisje al.
Maar op ons verlovingsfeest heb ik mn vader officieel gevraagd of hij mij wilde weggeven.
Niets speciaals, ons nummer (wees zuinig op mn meissie van Andre Hazes) op de achtergrond en toen via de microfoon heb ik de vraag gesteld.

Misschien een leuk gedicht maken?
Of de vraag op een taart laten schrijven?
0

#3 Gebruiker is offline   Marjoleinmm 

• Lid geworden: 10-September 07
  • Interests:Chris * dansen * shoppen * lachen * chocola * vriendinnen en nog veeeeel meer

Gepost 08 November 2007 - 19:06

Ik ga mn vader ook vragen om mij weg te geven denk ik.. maar nog niet nagedacht over de manier waarop ik dat ga vragen! goeie vraag dus ;)
0

#4 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 08 November 2007 - 19:21

Tijdens een etentje, of je kookt speciaal voor je ouders een uitgebreid diner en dan nodig je ze uit.
Lief gedichtje, erbij...
Met sinterklaas / kerst?
Uuuhhhhh...???
0

#5 Gebruiker is offline   Vogelmeisje 

• Interests:Ik hou van fietsen, sporten, klarinet spelen, muziek luisteren, dvd kijken samen met mijn man, het verzorgen en bezig zijn met onze 5 vogels (3 valkjes en 2 kakariki's), foto's maken, photoshoppen.

Gepost 08 November 2007 - 20:09

Erg leuk idee die taart en het gedichtje ook.. hmm als ik nou misschien van die koekjes maak waar je een papiertje in kan doen en dan hou ik 1 koekje apart voor mijn vader met de vraag daarin.

De ideeen beginnen al te komen, thanks :)

Hoe heten ook alweer die koekjes, ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel?

p.s. mijn vader weet volgens mij wel dat ik weggeven wil worden maar ik wil het in een bijzonder tintje doen :)
0

#6 Gebruiker is offline   HappyBride 

• Lid geworden: 21-October 07

Gepost 08 November 2007 - 20:16

Bedoel je met die koekjes gelukskoekjes? Je kunt die inderdaad ook bestellen met een eigen tekst erin.
Leuk dat je er zo'n werk van maakt! Ik heb mijn vader tussen neus en lippen door al een keer gevraagd omdat ik het niet voor me kon houden, maar nu krijg ik toch wel zin om er nog iets van te maken! Veel plezier en succes!
0

#7 Gebruiker is offline   Vogelmeisje 

Gepost 08 November 2007 - 20:19

haha, volgens mij heb ik het er ook al een keer over gehad met me vader, ik weet het alleen niet zeker want we hebben al zoveel gekletst over de bruiloft en ik ben al een jaar verloofd.

Maaarr ik vind het gewoon leuk om zulke dingen in een bijzonder tintje te doen, dat maakt de voorbereidingen zo speciaal dan :)

Gelukskoekjes, die bedoelde ik inderdaad.
Ik wil mijn vader binnenkort wel 'officieel' vragen, even kijken of ik een recept kan vinden voor gelukskoekjes, ik hou wel van zulke dingen maken in de keuken.
0

#8 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 09 November 2007 - 10:30

Leuk idee!
0

#9 Gebruiker is offline   Eke 

• Lid geworden: 01-November 07

Gepost 09 November 2007 - 11:34

Leuk idee, van die gelukskoekjes!

Hmmz, heb mn vader niet eens gevraagd, ga er eigenlijk vanuit! Totdat hij een keer zei dat het alleen in de kerk gebeurt dat je vader je weggeeft (ik denk dat hij hoopt dat we voor kerk trouwen.... helaas....) en nu ben ik een beetje bang dat hij dat niet zou willen...

Maarja, misschien kun je googelen op een recept voor gelukskoekjes?
0

#10 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 09 November 2007 - 13:10

leuk idee hoor :)

ik heb het hem niet gevraagd, ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat hij mij weggeeft en hij gaat er ook vanuit dat hij mij weggeeft dus dat komt goed :)
0

#11 Gebruiker is offline   nisanlin 

Gepost 09 November 2007 - 13:46

http://www.jannekes....lukskoekjes.htm

http://www.kookjij.n...kskoekjes_.html
0

#12 Gebruiker is offline   Sambal 

• Lid geworden: 24-May 07

Gepost 09 November 2007 - 13:57

Ik heb ook nog een vraagje: wie vraag je om je weg te geven als je vader er niet meer is? Mijn vader is nl. 9 jaar geleden overleden. Een goede vriend van mijn moeder (was ook een goede vriend van mijn vader) zei laatst tegen mij dat als ik iemand zocht om me weg te geven, dat hij het graag zou willen doen, als ik dat leuk zou vinden. Dat vond ik heel lief van hem. Mijn moeder zei daarvoor dat ik ook mijn oom kon vragen (haar broer). Ik weet zelf niet zo goed wie ik moet kiezen en of ik wel een vervanger voor mijn vader wil. Mijn vriendin werd weggeven door haar oom (de broer van haar vader). Maar helaas leven de broers van mijn vader ook niet meer. Ik heb 3 halfbroers, maar met 1 heb ik helemaal geen contact, een woont er in Nieuw-Zeeland en de laatste heb ik ook niet heel veel contact mee. Ik zit er de laatste tijd veel over na te denken, maar ben er nog lang niet uit. Heeft iemand tips? Hoe hebben anderen dat gedaan? Alvast bedankt.
0

#13 Gebruiker is offline   HappyBride 

• Lid geworden: 21-October 07

Gepost 09 November 2007 - 14:14

Hoi Sambal, dat is wel een moeilijke keus zeg! Kan me voorstellen dat dit voor jou veel moeilijker is en het ook nog eens emotioneler daardoor wordt. Het belangrijkste is denk ik dat je je zelf er prettig bij voelt, dat kan dus betekenen of helemaal niemand die je weggeeft of iemand die je speciaal vind. Succes met je keuze.
0

#14 Gebruiker is offline   K en P 

• Lid geworden: 14-January 06
  • Interests:Kitty en Patrick<br />15 oktober 2007 !!<br />[link=http://tickers.families.com][img noborder]http://tac.families.com/ezb/1162575.png[/img][/link]<br />

Gepost 10 November 2007 - 10:50

Vraag je toch je moeder om je weg te geven?
Denk dat ze zich zeer vereerd zal voelen!
Heb wel meerdere bruidjes gehoord die het op die manier deden.
Dan heb je geen vervanger voor je vader en is het toch 1 van je ouders die je weggeeft!
0

#15 Gebruiker is offline   Sambal 

• Lid geworden: 24-May 07

Gepost 10 November 2007 - 14:01

Dat is wel een goed idee, ja! Mijn moeder vragen. Bedankt voor het meedenken, meiden!
0

#16 Guest_mods_*

Gepost 11 November 2007 - 12:10

Ik heb ook mijn moeder gevraagd mij weg te geven
(omdat mijn vader al jaren uit de picture is)

ze voelde zich meer dan vereerd en ze moest ervan huilen.
(soms nog steeds trouwens.. ;) )

ik heb nog wel eerst gedacht aan een oom of mijn schoonvader.
maar ik vond dat mijn moeder deze taak het meest 'verdiende'
ze heeft me toch maar even opgevoed in haar eentje
0

#17 Gebruiker is offline   Vogelmeisje 

Gepost 11 November 2007 - 22:34

Nisanlin, thanks voor de sites!
Als ik het zo lees wordt het nog een spannende gebeurtenis want je moet heel rap die koekjes dubbelvouwen met de tekst maar de koekjes kunnen dan breken en dan mislukt het... ach, als maar 1 koekje lukt is het al genoeg hihi.

Das ook heel bijzonder Sambal, je moeder vragen je weg te geven, ze zal zich vereerd voelen..
0

#18 Gebruiker is offline   nisanlin 

Gepost 12 November 2007 - 10:50

Bekijk Post Vogelmeisje, op 11 November 2007, 22:34, zei:

Nisanlin, thanks voor de sites!
Als ik het zo lees wordt het nog een spannende gebeurtenis want je moet heel rap die koekjes dubbelvouwen met de tekst maar de koekjes kunnen dan breken en dan mislukt het... ach, als maar 1 koekje lukt is het al genoeg hihi.

Ik zag het, het is best wel lastig! Maar je hebt er genoeg om mee te oefenen denk ik, je hebt er inderdaad maar 1tje nodig :)
0

#19 Gebruiker is offline   Vogelmeisje 

Gepost 16 December 2007 - 20:46

Vanavond heb ik mijn vader gevraagd :)
Ik ben vanmiddag gaan prutsen met de koekjes, het begon al met het eigeel en het eiwit scheiden van elkaar wat mij niet goed lukte. Vriendlief heeft mij daar even bij geholpen ;)
Via jannekes had ik het recept en het ging veel makkelijker dan ik dacht. Ze moeten 5 minuten in de oven en dan kunnen ze er al uit, per 3 stuks deed ik het zoals het recept voorschreef.
Ik haalde een koekje uit de oven, deed het (vooraf) gevouwen en geschreven papiertje op het koekje en vouwde het dubbel. Het ging helemaal prima en heb geen gebroken koekjes gehad :D
Ik had 1 koekje met de tekst/vraag en die had ik om een pollepel heengevouwen zodat de vorm van het koekje op zou vallen.
De andere koekjes hadden de tekst 'oefen gelukskoekje' :lol: en die had ik als een soort rolletje gedaan en platgedrukt met een lepel.

Bij mijn ouders aangekomen (we zouden er al gaan eten) zei ik dat ik was wezen oefenen met gelukskoekjes want volgende week gaan we Rubens getuigen vragen en onze CM, ook op deze manier.
Dus ik vroeg of me ouders wilden proeven en mijn vader... pakte precies 'zijn' koekje eruit!
Dus hij ziet dat briefje, zet zijn bril op om de kleine lettertjes te lezen op het vette briefje en ik zie hem zo turen... :lol: dus ik zei daarop: ja pap ik vraag je daar of je me wilt weggeven op 6 juni.
Waarop hij eerst een beetje verlegen maar héél brede glimlach laat zien en zei dat hij dat wel wilde doen voor op 6 juni :D

Super super super dus :D
0

#20 Gebruiker is offline   mamaricky 

• Lid geworden: 04-December 07

Gepost 16 December 2007 - 21:48

Ik was erbij toen mijn vriend aan mijn vader ging vragen of hij met mij mocht trouwen. Daarna heb ik gewoon gevraagd of hij me dan weg wou geven. We zijn allebei ontzettende jankers, dus ik was een beetje bang dat als ik het heel officieel zou gaan vragen, het weer een groot jankfestijn zou worden.

Sambal, ik denk dat je moeder het een enorme eer zal vinden om je weg te geven.

Ik weet niet meer wie er zei dat weggeven alleen in de kerk gebeurd. Mijn schoonzusje trouwt komende vrijdag, alleen voor de wet. Zij wordt in het stadhuis door mijn schoonvader weggegeven. Nadeel vindt zij wel dat de weg van de ingang van de kerk naar het altaar vaak nogal lang is, en in het stadhuis is dat dus niet.

:wub:
0

#21 Guest_Alexia_*

Gepost 17 December 2007 - 09:09

Bekijk Post Vogelmeisje, op 16 December 2007, 20:46, zei:

Vanavond heb ik mijn vader gevraagd :)
Ik ben vanmiddag gaan prutsen met de koekjes, het begon al met het eigeel en het eiwit scheiden van elkaar wat mij niet goed lukte. Vriendlief heeft mij daar even bij geholpen ;)
Via jannekes had ik het recept en het ging veel makkelijker dan ik dacht. Ze moeten 5 minuten in de oven en dan kunnen ze er al uit, per 3 stuks deed ik het zoals het recept voorschreef.
Ik haalde een koekje uit de oven, deed het (vooraf) gevouwen en geschreven papiertje op het koekje en vouwde het dubbel. Het ging helemaal prima en heb geen gebroken koekjes gehad :D
Ik had 1 koekje met de tekst/vraag en die had ik om een pollepel heengevouwen zodat de vorm van het koekje op zou vallen.
De andere koekjes hadden de tekst 'oefen gelukskoekje' :lol: en die had ik als een soort rolletje gedaan en platgedrukt met een lepel.

Bij mijn ouders aangekomen (we zouden er al gaan eten) zei ik dat ik was wezen oefenen met gelukskoekjes want volgende week gaan we Rubens getuigen vragen en onze CM, ook op deze manier.
Dus ik vroeg of me ouders wilden proeven en mijn vader... pakte precies 'zijn' koekje eruit!
Dus hij ziet dat briefje, zet zijn bril op om de kleine lettertjes te lezen op het vette briefje en ik zie hem zo turen... :lol: dus ik zei daarop: ja pap ik vraag je daar of je me wilt weggeven op 6 juni.
Waarop hij eerst een beetje verlegen maar héél brede glimlach laat zien en zei dat hij dat wel wilde doen voor op 6 juni :D

Super super super dus :D

ontzettend leuk :D
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers