Trouwforum: Zorgtoeslag - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Zorgtoeslag Zijn wij de enige die zoveel terug moeten betalen???

#1 Gebruiker is offline   wendy 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 14-March 06

Gepost 16 November 2007 - 16:46

Wij kregen een paar weken geleden bericht van de belastingdienst dat wij over 2006 teveel zorgtoeslag hebben ontvangen.
Kreeg vandaag een brief, of dat we willen zorgen dat voor 12 januari 528,- euro overgemaakt is... Gelukkig groeit het geld op m'n rug :angry:

Zijn er meer mensen die zoveel terug moeten betalen? Of hebben wij met het invullen van de aanvraag iets beetje fout gedaan?

Zou dit betekenen trouwens dat we over 2007 ook teveel ontvangen hebben? Dan kunnen we dat natuurlijk volgend jaar rond deze tijd terug gaan betalen. Schiet lekker op zo... :huh:

De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken... :angry:
0

#2 Gebruiker is offline   dromer 

• Lid geworden: 27-December 04

Gepost 16 November 2007 - 16:57

kan me niet eens indenken dat ik die toeslag heb gekregen, en ben ook chronisch ziek dus ik kost alleen maar....

maar ja ik vind het wel altijd stom dat je zulke bedragen direct moet betalen,.. de meeste kunnen dat niet eens. (mensen zonder een spaarrekening)
0

#3 Gebruiker is offline   angelique_20 

• Lid geworden: 05-May 07

Gepost 16 November 2007 - 17:04

Wij hebben die brief ook ontvangen, wij moeten 302 euro terug betalen.
Dus je hebt niets fout ingevuld hoor, maar het zit er natuurlijk dik in dat je in 2007 dan ook teveel hebt ontvangen.
Ach belasting :angry:
0

#4 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 16 November 2007 - 17:15

heb je dan ook iets moeten opgeven dan? als je teveel hebt terug gekregen moet je er (lijkt mij) ook iets voor hebben aagevraagd
0

#5 Gebruiker is offline   wendy 

Gepost 16 November 2007 - 17:19

We hebben ooit zo'n aanvraag binnen gehad voor zorgtoeslag, en die hebben we ingevuld.
Maar hoe het dan kan dat wij zóveel te veel hebben ontvangen is mij nog steeds beetje een raadsel.
0

#6 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 16 November 2007 - 17:26

krijgen jullie maandelijks of jaarlijks te teruggave?
0

#7 Gebruiker is offline   wendy 

Gepost 16 November 2007 - 17:31

Wij krijgen geen belasting terug, maar moeten juist betalen meestal. Wij hebben geen eigen huis of andere aftrekposten
0

#8 Gebruiker is offline   Ringeding 

• Lid geworden: 03-September 07

Gepost 16 November 2007 - 17:32

heel vaak krijg je nadat je het bericht hebt gekregen dat je terug moet betalen, nog een brief waairn staat dat je het in termijnen terug mag betalen. Anders even bellen met de belastingdienst of je dat mag.

Ik heb nog geen afrekening gehad van 2006, maar ik ga er vanuit dat ik terug moet betalen, dat scheelt dan weer. Mijn zus moest overigens alles over 2006 en ook over 2007 terug betalen. dan ben je lekker....
0

#9 Gebruiker is offline   Gwen 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 17-August 05

Gepost 16 November 2007 - 17:34

Was er laatst niet iets in het nieuws dat heel veel mensen teveel zorgtoeslag hebben gekregen.

Dus het zal wel niet aan het verkeerd invullen gelegen hebben. Zal wel met de belastingdienst te maken hebben, die een fout hebben gemaakt!
0

#10 Gebruiker is offline   wendy 

Gepost 16 November 2007 - 17:34

@ringeding
Heeft ze al bericht gehad over 2007 dan??
0

#11 Gebruiker is offline   Joyce18 

• Lid geworden: 02-July 07

Gepost 16 November 2007 - 17:49

De zorgtoeslag wordt berekend naar aanleiding van het salaris wat je het jaar daarvoor hebt verdient. als het blijkt dat je het jaar daarop meer hebt verdient en als dit boven het maximale bedrag van verdienen komt ( onder een bepaald bedrag krijg je zorgtoeslag om je tegemoet te komen, mensen met een hoger salaris krijgen niks) dan moet je dus terug betalen. Ik zelf verwacht volgend jaar wel een brief omdat ik veel meer ben gaan werken.
0

#12 Gebruiker is offline   aprilbruidje 

• Lid geworden: 02-September 07

Gepost 16 November 2007 - 17:57

We hebben nooit zorgtoeslag gehad, dus hoeven we het ook niet terug te betalen.

Maar wel balen lijkt me, als je opeens zo'n onverwacht groot bedrag moet ophoesten.
0

#13 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 16 November 2007 - 18:01

Bekijk Post Joyce18, op 16 November 2007, 17:49, zei:

De zorgtoeslag wordt berekend naar aanleiding van het salaris wat je het jaar daarvoor hebt verdient. als het blijkt dat je het jaar daarop meer hebt verdient en als dit boven het maximale bedrag van verdienen komt ( onder een bepaald bedrag krijg je zorgtoeslag om je tegemoet te komen, mensen met een hoger salaris krijgen niks) dan moet je dus terug betalen. Ik zelf verwacht volgend jaar wel een brief omdat ik veel meer ben gaan werken.

begrijp ik dan goed dat als je al boven dat bedrag zou zitten, je al geen toeslag zou hebben gekregen en je daar dan ook niet druk over hoeft te maken?
0

#14 Gebruiker is offline   Ringeding 

• Lid geworden: 03-September 07

Gepost 16 November 2007 - 18:05

Bekijk Post wendy, op 16 November 2007, 17:34, zei:

@ringeding
Heeft ze al bericht gehad over 2007 dan??

hmm ik zit ff te denken, maar dat over 2007 was huurtoeslag (ondertussen verhuisd naar koopwoning).
Die huurtoeslag moest ze overigens ook over 2006 terug betalen....
0

#15 Gebruiker is offline   wendy 

Gepost 16 November 2007 - 18:09

Als ik het goed onthouden heb, stond er al een jaarsalaris ingevuld op het aanvraagformulier.
0

#16 Gebruiker is offline   Backspace 

• Lid geworden: 16-July 07

Gepost 17 November 2007 - 11:19

Ik heb geen brief gekregen en verwacht het ook niet. In 2006 was ik nog student met 'n bijbaantje :P . Maar in 2007 heb ik m'n diploma gehaald en ben sinds oktober aan 't werk als uitzendkracht.. Er is dus 'n kansje dat ik straks over 2007 wel iets moet terugbetalen.
Maar ik werk ook vanuit het PGB (persoonsgebonden budget) en dat loon krijg ik bruto op mijn rekening en moet ik zelf aan 't einde van 't jaar opgeven. Dus ik heb tot nu toe elke x 35% belasting opzij gezet daarvan, maar heel misschien wordt dat nog 'n enorme meevaller. Het schijnt namelijk iets te zijn met heffingskortingen etc, dat ik zo 1000 euro over kan houden :D :D. Dus we kijken er dit jaar naar uit om het belastingformulier in te vullen :P. Zou leuk zijn voor ons huisje, dat extra geld :)
0

#17 Gebruiker is offline   Joyce18 

• Lid geworden: 02-July 07

Gepost 17 November 2007 - 11:39

begrijp ik dan goed dat als je al boven dat bedrag zou zitten, je al geen toeslag zou hebben gekregen en je daar dan ook niet druk over hoeft te maken?
[/quote]

klopt. Zoals wendy zei er staat op het aanvraagformulier inderdaad een jaarsalaris ingevuld en dat wordt berekend met je inkomen van het jaar daarvoor. DUs als je toen al te veel verdiende kreeg je al geen zorgtoeslag
0

#18 Gebruiker is offline   Maaike999 

• Lid geworden: 24-October 07
  • Interests:Muziek (vooral metal),taarten!, tattoos en piercings, mijn man, onze dochters Lena en Merle en onze dieren (2 katten, 1 berner sennen).

Gepost 17 November 2007 - 13:01

Hetzelfde hier, maar dan met huurtoeslag.
Mijn vriend heeft er een aantal keer achteraan gebeld, en het blijkt gewoon dat ze er een half jaar overdoen om erachter te komen dat je loon is gewijzigd.
Ook al heb je dit RUIM van tevoren aangegeven.
Het vervelende is ook dat de belasting dienst geen reden van opgave geeft (waarom je zoveel terug moet betalen).
En als je ze belt dan hebben ze de 1e keer geen idee waar je het over hebt en de 2e keer lichten ze je gewoon verkeerd voor...
Dus ja, de belastingdienst maakt het ook niet makkelijker...
0

#19 Gebruiker is offline   Renata 

• Lid geworden: 15-March 07

Gepost 17 November 2007 - 14:15

Misschien een betalingsregeling regelen met de belastingdienst. Meestal lukt dat wel.
0

#20 Gebruiker is offline   dromer 

Gepost 17 November 2007 - 14:57

nou ik hoop in ieder geval dat we geen print na krijgen. Ook al verwacht ik het niet omdat we samen zon 2,5 x modaal verdienen....
0

#21 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 17 November 2007 - 17:22

Wanneer hebben jullie die brief gehad? Ik heb nog niets gezien.
0

#22 Gebruiker is offline   Mar1981 

• Lid geworden: 27-August 07

Gepost 17 November 2007 - 21:21

Ik had zorgtoeslag maar had berekend dat ik daar geen recht meer op zou hebben als we zouden gaan samenwonen. Dus ik braaf drie maanden vóórdat we zouden gaan samenwonen doorgegeven aan de belastingdienst.. Tot drie maanden ná de samenwoondatum kreeg ik nog steeds zorgtoeslag uitbetaald. Ik had er natuurlijk al rekening mee gehouden dat ik dat terug moest betalen, maar wel raar dat het de belastingdienst inderdaad een HALF JAAR kost om zoiets stop te zetten?! En dat ging nog raar ook: ik kreeg een brief dat ik recht had op zus en zoveel zorgtoeslag in plaats van blaba. Daarna volgde een brief waarin stond dat ik recht zou hebben op vier euro per maand. Bent u daar nog? Weer later kreeg ik een brief waarin stond dat ik als de wiedeweerga de teveel ontvangen zorgtoeslag moet terugbetalen, anders zou er wat zwaaien..
Ik bellen. Uiteindelijk is het opgelost en niks vier euro per maand ;) Maar het blijft een raar systeem..
Succes met jullie zorgtoeslagperikelen!
0

#23 Gebruiker is offline   wendy 

Gepost 17 November 2007 - 23:41

Het bedrag wat wij moeten betalen moet voor 12 januari op de rekening van de belastingdienst staan. Ga het dus de 10de ofzo wel overmaken. Doe het maar in één keer, dan ben ik er meteen vanaf...
Zal maandag ook eens gaan bellen dat ze die zorgtoeslag zo snel mogelijk stopzetten, want dit schiet niet op.
0

#24 Gebruiker is offline   Maaike999 

• Lid geworden: 24-October 07
  • Interests:Muziek (vooral metal),taarten!, tattoos en piercings, mijn man, onze dochters Lena en Merle en onze dieren (2 katten, 1 berner sennen).

Gepost 18 November 2007 - 13:13

Wij hebben met de huurtoeslag dus ook al die brieven gehad :angry: .
Eerst wel recht op, dan niet meer, dan minder enz enz enz :angry:
0

#25 Gebruiker is offline   Leli 

• Lid geworden: 21-May 06
  • Interests:Motorrijden, computeren, films en DVD's

Gepost 18 November 2007 - 15:03

Ik krijg geen zorgtoeslag dus ik hoef ook niks terug te betalen :lol:
Krijg wel elke maand een flink bedrag terug van de hypotheekaftrek.
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers