Zorgtoeslag Zijn wij de enige die zoveel terug moeten betalen???
Gepost 16 November 2007 - 16:46
Kreeg vandaag een brief, of dat we willen zorgen dat voor 12 januari 528,- euro overgemaakt is... Gelukkig groeit het geld op m'n rug :angry:
Zijn er meer mensen die zoveel terug moeten betalen? Of hebben wij met het invullen van de aanvraag iets beetje fout gedaan?
Zou dit betekenen trouwens dat we over 2007 ook teveel ontvangen hebben? Dan kunnen we dat natuurlijk volgend jaar rond deze tijd terug gaan betalen. Schiet lekker op zo... :huh:
De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken... :angry:
Gepost 16 November 2007 - 16:57
maar ja ik vind het wel altijd stom dat je zulke bedragen direct moet betalen,.. de meeste kunnen dat niet eens. (mensen zonder een spaarrekening)
Gepost 16 November 2007 - 17:32
Ik heb nog geen afrekening gehad van 2006, maar ik ga er vanuit dat ik terug moet betalen, dat scheelt dan weer. Mijn zus moest overigens alles over 2006 en ook over 2007 terug betalen. dan ben je lekker....
Gepost 16 November 2007 - 17:49
Gepost 16 November 2007 - 18:01
Joyce18, op 16 November 2007, 17:49, zei:
begrijp ik dan goed dat als je al boven dat bedrag zou zitten, je al geen toeslag zou hebben gekregen en je daar dan ook niet druk over hoeft te maken?
Gepost 16 November 2007 - 18:05
Gepost 17 November 2007 - 11:19
Maar ik werk ook vanuit het PGB (persoonsgebonden budget) en dat loon krijg ik bruto op mijn rekening en moet ik zelf aan 't einde van 't jaar opgeven. Dus ik heb tot nu toe elke x 35% belasting opzij gezet daarvan, maar heel misschien wordt dat nog 'n enorme meevaller. Het schijnt namelijk iets te zijn met heffingskortingen etc, dat ik zo 1000 euro over kan houden :D :D. Dus we kijken er dit jaar naar uit om het belastingformulier in te vullen :P. Zou leuk zijn voor ons huisje, dat extra geld :)
Gepost 17 November 2007 - 11:39
[/quote]
klopt. Zoals wendy zei er staat op het aanvraagformulier inderdaad een jaarsalaris ingevuld en dat wordt berekend met je inkomen van het jaar daarvoor. DUs als je toen al te veel verdiende kreeg je al geen zorgtoeslag
Gepost 17 November 2007 - 13:01
Mijn vriend heeft er een aantal keer achteraan gebeld, en het blijkt gewoon dat ze er een half jaar overdoen om erachter te komen dat je loon is gewijzigd.
Ook al heb je dit RUIM van tevoren aangegeven.
Het vervelende is ook dat de belasting dienst geen reden van opgave geeft (waarom je zoveel terug moet betalen).
En als je ze belt dan hebben ze de 1e keer geen idee waar je het over hebt en de 2e keer lichten ze je gewoon verkeerd voor...
Dus ja, de belastingdienst maakt het ook niet makkelijker...
Gepost 17 November 2007 - 21:21
Ik bellen. Uiteindelijk is het opgelost en niks vier euro per maand ;) Maar het blijft een raar systeem..
Succes met jullie zorgtoeslagperikelen!
Gepost 17 November 2007 - 23:41
Zal maandag ook eens gaan bellen dat ze die zorgtoeslag zo snel mogelijk stopzetten, want dit schiet niet op.

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote