Trouwforum: Harry Potter - Trouwforum

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Harry Potter Wie is aan het lezen?

#1 Gebruiker is offline   happygirl 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 03-July 05
  • Interests:haha mijn bruiloft organiseren is momenteel numero 1!<br />verder lezen, winkelen en veel met Ronald knuffelen

Gepost 18 November 2007 - 15:09

Nou ik stond vrijdagavond dus om 12.00 voor de boekhandel haha.
Ik ben niet zo'n freak maar vrijdagavond zijn we toch wel wakker en het is wel super gezellig zo aftellen in de boekenwinkel haha, ok ik keek er al wel heel lang naar uit!!

En ondertussen heb ik hem dus uit en hij is weer gaaaaaaaaffffff!
En gister ook nog naar sinterklaasintocht geweest en savonds op visite!
Ik heb berekend dat ik het boek in 7.5 uur heb uitgelezen, volgens Ro is dat heel raar haha.
Maarja ik lees zo snel!

Dus wie nog meer?
Ik vind hem dus heel gaaf en ook heel spannend!
Ben benieuwd naar jullie meningen!
Maarre, niets verklappen he voor degene die nog moeten beginnen ;)
0

#2 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 18 November 2007 - 15:57

Heb alle boeken als audioboeken geluisterd. Ben dus al klaar :D
Mja, what can I say... Het was leuk tijdverdrijf, maar de boeken hebben hun plus- en minpunten.

Ik zeg dit omdat ik toevallig van de week iemand hoorde zeggen dat Rowling een geniale schrijfster is en de HP serie behoort tot de beste boeken ooit geschreven... Dat vind ik dus het grootste nadeel van HP: De boeken zijn op zich erg leuk en spannend, maar door de hele hype eromheen zijn ze zwáár overtrokken.
0

#3 Gebruiker is offline   happygirl 

• Interests:haha mijn bruiloft organiseren is momenteel numero 1!<br />verder lezen, winkelen en veel met Ronald knuffelen

Gepost 18 November 2007 - 16:34

Nou de beste boeken ooit geschreven vind ik ook wel wat overdreven. Ze zijn heel erg leuk maar een boek als het oneindige verhaal vind ik kwa taalgebruik veel mooier.

Feit is wel dat veel kinderen door deze boeken aan het lezen raken en dat is wel een pluspunt. Ze zijn gewoon lekker meeslepend :)
0

#4 Gebruiker is offline   1Hanneke 

• Lid geworden: 04-November 07

Gepost 18 November 2007 - 16:50

Ik heb ze allemaal in het engels gelezen, dus ik stond van de zomer 's nachts voor de deur van de boekhandel :) Vind ze in het engels veel leuker, omdat er zoveel woordspelingen en accenten in voor komen, die probeert de vertaler er ook wel in te krijgen, maar das toch anders.
Ik heb hem toen in 2 dagen uitgelezen, echt hele dag aan het lezen geweest, heb ik nog nooit zoveel gedaan op een dag hahahaha
Heb het aantal uur niet bijgehouden... echt wel meer dan 7,5, maar engels leest wel iets langzamer en zoiezo lees ik best nauwkeurig dus wat langzamer.
Maar vond hem helemaal super! Hij was echt wel megaspannend, kon hem echt niet wegleggen hihihi
Ik heb hem niet meer in het Nederlands gehaald, ga vanavond wel nieuwe DVD Order of the Phoenix bekijken, heb ik gister gekocht :D
0

#5 Gebruiker is offline   dromer 

• Lid geworden: 27-December 04

Gepost 18 November 2007 - 20:38

ik vind het leuk te lezen dat er zoveel zijn die het helemaal geweldig vinden. Ik heb geen film gezien en geen boek gelezen en het trekt me ook helemaal niet (ondanks alle enthousiaste verhalen)....

Vinden jullie het trouwens dan niet erg jammer dat dit het laatste deel is?
0

#6 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 18 November 2007 - 20:57

Ikke niet! Je moet eens weten welke boeken ik allemaal nog wil lezen! Sowieso moet ik de laatste twee van Terry Pratchett nog. Dan heb ik nog drie reeksen die ik nog moet lezen :)
Van Feist, Brooks, Goodkind en weet ik welke nog meer... Ik denk dat mijn leven niet lang genoeg is om alles te lezen wat ik nog wil, al wordt ik 110 :D

Trouwens: Terry Pratchett 2x in de top 3 van Engelstalige fictie!
Foto gisteren genomen!
http://i42.photobucket.com/albums/e319/LadyXochi/IMAGE_115.jpg
0

#7 Gebruiker is offline   marjolein 

• Lid geworden: 29-September 06

Gepost 18 November 2007 - 21:04

Heb Engels gestudeerd dus ja...ik had ´m inderdaad ook al in de zomer uitgelezen. Ik heb er 2 dagen totaal over gedaan. Wel met rustpauze´s natuurlijk!
Ik vond het ook een geweldig boek, hoewel ik Harry 4 (triwizarden tournament) en 6 (halfblood prince) de leukste blijf vinden.

Heb stukjes in het Nederlands gelezen, maar snap er dan helemaal niets van :huh: alle namen zijn zo anders..

Heb op mijn sinterklaas/kerst/verjaardag verlanglijstje ook DVD 5 staan.
0

#8 Gebruiker is offline   Maaike999 

• Lid geworden: 24-October 07
  • Interests:Muziek (vooral metal),taarten!, tattoos en piercings, mijn man, onze dochters Lena en Merle en onze dieren (2 katten, 1 berner sennen).

Gepost 18 November 2007 - 22:35

Haha, dat ken ik.
Ik heb de laatste in het engels gelezen omdat ik niet kon wachten, maar ja, als je de rest in het nederlands leest wordt het wel even lastig met de namen ja :huh: :D .
Maarre, tis wel een leuk boek ;) :P .
0

#9 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 19 November 2007 - 01:47

De films heb ik allemaal gezien op de laatst uitgebrachtte na.
(downloaden he :P )
Vindt ze wel super mooi gemaakt en ook wel leuk om te zien.
Mijn zusje is gisteren weer helemaal gelukkig gemaakt op haar verjaardag met het laatste HP boek (ned versie).
Maar de boeken trekken me op een of andere manier niet.
Wie weet lees ik er ooit nog wel es een en dan allemaal.
0

#10 Gebruiker is offline   Fammie 

• Lid geworden: 27-March 07

Gepost 19 November 2007 - 08:18

Ik heb ook alle boeken gelezen en het laatste deel staat op mijn lijstje voor de sint. Ik heb wel een vaag vermoeden dat dit gekocht is ;) Ik moet dus nog even twee weken geduld hebben voordat ik in deel 7 kan beginnen.
0

#11 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 19 November 2007 - 08:55

ik moest vrijdagnacht om 12:00 werken ;) stond een flinke rij voor onze winkel.. En ik voordringen omdat ik naar binnen moest hihi.. al die mensen stonden me aan te kijken... :D was wel grappig..

Misschien is de HP serie niet het beste geschreven boek ooit. Maar het is een feit dat er zeer weinig boeken zijn die zo'n hype veroorzaken. Die zo goed in elkaar zitten dat er voor iedereen wel iets uit te halen valt. HP zal ook over 50 jaar nog gelezen worden (gaat men in de boekenwereld vanuit) en er zijn zeer weinig boeken die dat kunnen. Dus zo wordt het bedoeld.

Verder lees ik ze ook. In het Nederlands, Engels en Turks. (Engels heb ik ze uit, Nederlands moet ik deel 7 nog, in het Turks ben ik net in deel 1 bezig maar ik lees altijd tig boeken door elkaar dus..)

Verder heb ik hetzelfde als LadyXiochi: Terry Pratchett z'n nieuwe deel moet gelezen worden :D en ik ben net bezig in G.R.R. Martin z'n serie (ook fantasy), heb nog de nieuwe Robin Hobb liggen en de nieuwe serie van Tad Williams (ook allemaal fantasy) dus ben ook nog lang niet klaar!
0

#12 Gebruiker is offline   happygirl 

Gepost 19 November 2007 - 10:21

Haha wel grappig dat ook zoveel bezig zijn met de films, de films daar heb ik zelf niet zo heel veel mee, kijk ze altijd pas als ze op dvd uit zijn. Ze zijn op zich wel leuk maar de boeken zijn much better!
Mijn favorieite zijn eigenlijk de eerste drie als je echt kennis maakt met deze nieuwe wereld. er staan zoveel details in!
0

#13 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 19 November 2007 - 10:31

Ik heb 'm al meteen in het Engels gelezen toen ie uitkwam eerder dit jaar. Heb alle boeken in het Engels gelezen. Eerlijk gezegd vind ik deel 7 een van de mindere boeken van de serie, ik kwam er niet echt goed doorheen. Maar het is wel een goede afsluiting van de serie.

En ja, het is gewoon een type apart vind ik. Maar er zijn nog veel meer goede boeken, absoluut :)
0

#14 Gebruiker is offline   Clio 

• Lid geworden: 15-October 07

Gepost 19 November 2007 - 22:18

Ik had helemaal niet in de gaten dat de laatste Harry Potter dit weekend in het Nederland uitkwam. Hier in Dublin heb ik hem natuurlijk gewoon al van de zomer gehaald; eerst met mijn aanstaande uit eten geweest, toen nog even wat gedronken in de pub en vervolgens in de rij bij de boekhandel. Was een leuke avond :D

Ben het wel met anderen eens dat door de hype wel een beetje overdreven wordt hoe goed die boeken werkelijk zijn. Ze zijn wel leuk en grappig en spannend enzovoort, maar sommigen willen je doen geloven dat het hoogstaande literatuur is. Het is vooral een leuk (en enigszins verslavend) tijdverdrijf.

Ik vond de laatste Harry Potter ook niet de geweldigste in de reeks. Ik zal niet specifiek zijn, omdat ik niets wil verklappen voor wie hem nog niet (uit)gelezen heeft, maar er zit een erg langdradig stuk in waar voor mijn gevoel gewoon niks gebeurde. Die epiloog had ze er wat mij betreft trouwens ook wel uit kunnen laten, maar daar heb ik erg verdeelde meningen over gehoord.

Grappig was dat mijn aanstaande toen ik hem leerde kennen helemaal niets van HP wilde weten; hij vond het kinderachtig, te veel een hype, ga maar door. Toen we samen gingen wonen heb ik natuurlijk mijn Harry Potter boeken meegenomen, en op een zekere dag kwam ik thuis en betrapte ik hem met zijn neus in deel twee; deel één had hij stiekem al helemaal uitgelezen! Vervolgens heeft hij ook de rest gelezen, en deze zomer dus zelfs met mij 's nachts naar de boekhandel geweest.

Leuk trouwens dat hier zo veel fantasie fans zitten! Ik heb ook de nieuwe Pratchetts op mijn lijstje staan, en mijn deel van de boekenkast is voor een groot gedeelte gevuld met allerlei fantasy leesvoer.
0

#15 Gebruiker is offline   LadyXochi 

Gepost 20 November 2007 - 08:26

Dat langdradige stuk, heeft dat met een tent te maken? (Dan heb ik niets veklapt, hè? ;))

Ik ben nu bezig in Wintersmith (lezen) en ik begin vandaag aan het eerste book van Robert Jordan's Wheel of Time (audioboek).
0

#16 Gebruiker is offline   Niet meer wachten! 

• Lid geworden: 12-November 07

Gepost 20 November 2007 - 11:50

Ik heb m van de zomer ook in het engels gelezen. ik kon niet wachten! hahaha! de nederlandse versie vraag ik voor de kerst. ik ben er wel fan van. vind het erg leuke boeken en de films vind ik ook altijd erg mooi. Hoewel ik de boeken beter vind dan de films! ik heb film nummer 5 in de bioscoop gezien en ik heb m op dvd.
0

#17 Gebruiker is offline   El1981 

• Lid geworden: 03-April 07

Gepost 21 November 2007 - 07:56

Ook ik heb hem meteen gekocht. Ik heb alle boeken in het nederlands, dus ik moest wachten. Toch kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb van de zomer al wikipedia gelezen.

En vorige week woensdag ook de film deel 5 gekocht. ik heb een traditie met een vriendin dat als hij in de bios is we daar samen heen gaan en de dvd kijk ik dan met mijn mannetje. Afgelopen zondag heerlijk gedaan.

Ik ben pas bij bladzij 100, dus weet nog niet zoveel. hahahaha het is 's avonds in bed veels te koud boven de dekens om te lezen!

Liefs,
El
0

#18 Gebruiker is offline   RainbowR1 

• Lid geworden: 26-July 07

Gepost 21 November 2007 - 08:27

Bekijk Post El1981, op 21 November 2007, 07:56, zei:

Ook ik heb hem meteen gekocht. Ik heb alle boeken in het nederlands, dus ik moest wachten. Toch kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb van de zomer al wikipedia gelezen.

En vorige week woensdag ook de film deel 5 gekocht. ik heb een traditie met een vriendin dat als hij in de bios is we daar samen heen gaan en de dvd kijk ik dan met mijn mannetje. Afgelopen zondag heerlijk gedaan.

Ik ben pas bij bladzij 100, dus weet nog niet zoveel. hahahaha het is 's avonds in bed veels te koud boven de dekens om te lezen!

Liefs,
El

Ik heb de mijne afgelopen zomer gekocht in het Engels. Ik heb alle delen in het Engels. Ik vind het meestal leuker om boeken te lezen in de oorspronkelijke taal (voor zover mijn talenkennis hiertoe leent ;) ). Boeken die oorspronkelijk in het Engels zijn geschreven lees ik altijd in het Engels. Voor Duits geldt dat eigenlijk ook, met Frans hangt dat een beetje af van het boek hahaha

Ik vind de films van HP veel minder leuk dan de boeken zelf, alhoewel de films op zich wel aardig zijn. Echt heel jammer dat dit het laatste deel van HP is!
0

#19 Gebruiker is offline   Clio 

• Lid geworden: 15-October 07

Gepost 21 November 2007 - 17:27

Bekijk Post LadyXochi, op 20 November 2007, 07:26, zei:

Dat langdradige stuk, heeft dat met een tent te maken? (Dan heb ik niets veklapt, hè? ;))

Ik ben nu bezig in Wintersmith (lezen) en ik begin vandaag aan het eerste book van Robert Jordan's Wheel of Time (audioboek).

Dat heeft inderdaad met de tent te maken :rolleyes:

(En sorry voor m'n late reactie)
0

#20 Gebruiker is offline   pila 

• Lid geworden: 16-August 07

Gepost 22 November 2007 - 14:58

Ik heb gister het boek gehaald, ben inmiddels bij hoofdstuk 3. Jammer genoeg heb ik vanavond een etentje :lol: en morgen een afscheidsfeestje uit mn werk, dus hoop dat ik van het weekend nog een stukje kan lezen.

Ik vind het ook geen literair hoogstandje, maar leuk om te lezen. Hype is idd groter dan dat de boeken zijn. De films vind ik wel goed gemaakt, maar in de boeken staat er altijd veel meer omheen geschreven waardoor sommige dingen duidelijker zijn.

Een tent dus.... In welk hoofdstuk komt dat voor :P
0

#21 Gebruiker is offline   1Hanneke 

• Lid geworden: 04-November 07

Gepost 22 November 2007 - 15:24

Ik denk dat je bijna beter kan vragen in welk hoofdstuk niet :rolleyes:

Ik vind de films gewoon mooi om te zien hoe ze uitbeelden wat in de boeken gebeurd. Soms verzinnen ze ontzettend grappige dingen, zoals in de laatste Filch met de ladder en op wacht voor de Room of Requirement :lol: Maar ik vind wel dat je een hoop mist met alleen de films. Kan ook haast niet anders met boeken waarin zoveel gebeurd, maar je snapt zonder het boek helemaal niet zo goed waarom dingen nu zo gebeuren. Bijvoorbeeld omdat ze Winky er niet in voor hebben laten komen en ook laten ze niet de hele prophecy horen, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen in de volgende films want sommige dingen vond ik toch wel belangrijk...
0

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers