Kerst wat ga jij doen?
Gepost 07 December 2007 - 08:22
we hebben gisteren de kerstboom gekocht en hij staat ook al! ben helemaal blij ermee!
zelfs mn katje van een half jaar heeft er nog niet ingehangen haha
wat gaan jullie allemaal doen met de kerst?
kerstavond gaan wij met mijn ouders kadootjes uitpakken en we gaan voor het eerst een 6 gangen diner prberen te maken!!
eerste kerstdag gaan we bij rene zijn ouders brunchen en daarna moeten we allebei werken
tweede kerstdag moeten we ook allebei de hele dag werken
Gepost 07 December 2007 - 08:31
Kerstavond gaan we lekker ergens een hapje eten, waarschijnlijk waar we gaan trouwen dus erg romantisch, en daarna lekker de kroeg in :D
1e kerstdag uitslapen en dan champagne-ontbijt/lunch en lekker op de bank met hapjes de rest van de dag.
2e kerstdag moet ik ''s ochtends werken en daarna gaan we lekker een biertje doen en naar de voetbal.
Dus, wij zijn niet zo van de verplichte familie-bezoekjes zoals jullie zien :P
Gepost 07 December 2007 - 09:03
En ik heb dit jaar gewoon kerstvakantie, de organisatie waar ik werk gaat dicht rondom kerst en O&N, hoe luxe!
kerstavond vieren we, traditioneel, met zn tweetjes.. uitgebreid diner met kaarslicht en een dvdtje kijken oid.
1e kerstdag gaan we met de ouders van mijn vriend naar familie en 2e kerstdag komen mijn ouders en broertje bij ons en maken we lekkere hapjes enzo.
Met O&N hebben we een feestje.
Gepost 07 December 2007 - 09:24
Ik heb gisteren wat kerstspulletjes van zolder gehaald. Weet nog niet of ik de kerstboom ga zetten maar dit staat alvast :)
Gepost 07 December 2007 - 09:32
1e kerstdag gaan we naar mijn ouders en 2e kerstdag naar zijn ouders.
Het zit dus wel lekker volgepland, maar aan de andere kant vind ik dit er wel de dagen voor. Vaak hebben we tussendoor geen tijd om echt uitgebreid een hele dag gezellig bij elkaar te zijn met familie, en op dit soort dagen is dat wel. Lekker eten, koffie drinken, spelletjes doen, uitgebreid bijkletsen, grote wandeling met de honden maken... we komen de dagen altijd goed door!
Oud & Nieuw vieren we al jaren samen met een aantal vrienden.
Gepost 07 December 2007 - 10:03
De 24ste vieren we met mijn vader (we eten samen, vieren niet echt kerst, hij is getrouwd met een Marokanse vrouw en zelf ook moslim geworden).
De 25ste rijden we naar mijn moeder en vieren daar kerst met haar vriend en de dochter en zoon van hem (denk ik).
Mijn broertje gaat met ons mee, dat is ook wel leuk.
De 28ste of 29ste rijden we weer naar huis omdat we de 31ste een eetentje hebben gepland met vrienden en nog even de woonkamer fatsoenlijk eruit moeten laten zien tot die tijd.
Gepost 07 December 2007 - 10:36
Mijn aanstaande wilde eigenlijk al een paar dagen geleden de boel weer versieren maar van mij mocht het echt niet voor Sinterklaas.
Kerst vieren we bij mijn ouders; we vliegen de 22ste naar Nederland. Aangezien we de 28ste trouwen denk ik dat kerst dit jaar toch een beetje in het tegen van ons huwelijk zal staan.
Ik zie er wel naar uit. Vorig jaar hebben we kerst in Ierland gevierd met de schoonfamilie (we doen het om en om), maar hoewel dat ook erg gezellig was is het héél anders dan in Nederland, en er is toch niets leukers dan kerst op jouw manier vieren.
Gepost 07 December 2007 - 13:38
Kerstavond gaan we altijd naar de kerk toe. Daarna cadeautjes uitpakken :P (favoriete onderdeel van de kerst!)
1e kerstdag zijn we bij mijn schoonmoeder met alle kinderen + aanhang, lekker gourmetten o.i.d.
2e kerstdag blijven we waarschijnlijk lekker thuis, lekker eten, uitslapen en nog meer van die dingen
Dus niet zo heel veel bijzonder
Gepost 07 December 2007 - 16:44
Kerstavond hebben we nog niets in de planning, ik moet die dag gewoon werken dus zal wel niet veel bijzonders worden. Mijn vriend hecht ook eigenlijk geen waarde aan Kerst omdat hij moslim is, maar goed, we vieren het wel gewoon. Alleen heeft hem voor hemzelf niet veel betekenis.
Eerste kerstdag eten we 's avonds bij mijn ouders, traditie, mijn vader kookt altijd een heerlijk 6 gangen diner ofzo, echt verukkelijk, en daarna gaan we met z'n allen wat drinken en kadootjes!
Tweede kerstdag komen mijn ouders en zusje bij ons brunchen
Gepost 07 December 2007 - 18:00
Nu past ie daar best naast, maar ik kan me zomaar voorstellen dat de verleiding voor hem dan wel erg groot is om te kijken of hij erin kan springen hihi
Dus maar even puzzelen om de krabpaal ff ergens anders te zetten ofzow...
Kerstavond gaan we naar de kerk, ze doen ook een kerstmusical, ben wel erg benieuwd, is de eerste kerst die we bij deze kerk meemaken.
1e kerstdag met heel mijn familie bij mekaar, bij mn tante en oom. Denk dat mn neef er ook is, en dan mn zusje met vriend en mn vader met vriendin. Misschien nog iets met cadeautjes doen, wordt vast wel gezellig :) Mn tante kan ook wel erg lekker koken B)
2e kerstdag bij mn schoonfamilie, gok dat het gourmetten wordt (is elk jaar namelijk zo haha). Volgens mij is er 2e kerstdag ook nog een kerkdienst, even kijken of we daar nog heen kunnen...
En dan gaan we de 28e kijken in de dierentuin waar we gaan trouwen :D
#12 Guest_Alexia_*
Gepost 07 December 2007 - 20:18
wij gaan kerstavond naar de kerk. Daarna waarschijnlijk nog even langs m'n ouders kerstbrood eten. eerste kerstdag zitten we waarschijnlik bij mijn ouders en tweede kerstdag naar zijn ouders.
Gepost 08 December 2007 - 10:48
Savonds gaan we dan de ene dag met schoonfamilie uiteten en de andere avond waarschijnlijk gourmetten, maar overdag geen verplichtingen maar lekker de berg afsjeezen :-))) of romantisch in de sneeuw wandelen! :D
Ik ga wel een kerstboom kopen hoor, Ro vond het onzin maar ja het gaat toch ook om de weken rond kerst en ik heb vorig jaar in de uitverkoop mijn eerste eigen kerstballen geklocht (vorig jaar van moeders geleend) Ik denk volgende week!
Gepost 08 December 2007 - 10:56
Wij gaan 1ste kerstdag naar mijn ouders, gaan we gezellig met zijn 4-en eten.
2de kerstdag gaan we met mijn vriendin en haar vriend naar Fantasialand in duitsland.
Daar blijven we een nacht slapen en dan is het weer voorbij :)
en oud en nieuwe weten we nog niet....
Gepost 08 December 2007 - 11:24
Volle bak! Schoonouders, zwager & verloofde, oom & tante en nicht. En dan mag ik koken :blink:
Ik heb er al heel veel zin in! Ik heb het volgende menu samengesteld:
*
Garnalensalade met citroenmayonaise
*
Wildbouillon met fijne groenten
*
Perenspoom
*
Varkensfilet met cranberrysaus
*
Luchtige limoen-passievruchtmeringues
Dat wordt lekker hard werken in de keuken, maar ik vind het zó leuk! :lol:
1e kerstdag:
Mijn man en ik gaan iets doen met/bij mijn ouders. We weten nog niet wat en of er nog meer mensen komen, maar dat zien we vanzelf wel :D Het wordt hoe dan ook gezellig!
2e kerstdag:
Uit eten met twee bevriende stellen. Wordt ook heel erg leuk! :D
Gepost 10 December 2007 - 15:41
Gepost 11 December 2007 - 04:45
Kerstavond: eh...... geen idee, lekker samen, dan is het 2 jaar geleden dat ik ten huwelijk werd gevraagd, zal dus altijd wel een beetje speciaal blijven.
1e kerstdag, ook lekker saampjes, iedereen is weg, dan ga ik uitgebreid koken.
2e kerstdag, naar m'n ouders en dan met een aantal personen heerlijk uitgebreid uit eten.
En nog even genieten van het feit dat dit als het goed is de laatste kerst samen is, als het goed is is er volgend jaar een kleintje bij.
Gepost 11 December 2007 - 08:59
Anke, op 11 December 2007, 04:45, zei:
Kerstavond: eh...... geen idee, lekker samen, dan is het 2 jaar geleden dat ik ten huwelijk werd gevraagd, zal dus altijd wel een beetje speciaal blijven.
1e kerstdag, ook lekker saampjes, iedereen is weg, dan ga ik uitgebreid koken.
2e kerstdag, naar m'n ouders en dan met een aantal personen heerlijk uitgebreid uit eten.
En nog even genieten van het feit dat dit als het goed is de laatste kerst samen is, als het goed is is er volgend jaar een kleintje bij.
Dat is idd wel speciaal, als het je laatste kerst samen is, raar idee zeg! Maar wel leuk om te weten dat je waarschijnlijk volgend jaar met een klein hummeltje kerst viert!
Wij gaan gaan lekker twee daagjes naar een klein hotelletje in Duitsland, lekker met zn tweetjes, even geen kerstgezeur, maar lekker genieten!!
Gepost 12 December 2007 - 01:35
1e Kerstdag gaan wij rond 16.00 naar mijn moeder (tot die tijd zijn we meestal lekker samen, maken een strandwandeling of naar de bioscoop), waar mijn zusje en haar vriend, mijn oom, tante, neefje en zijn vriendinnetje ook komen. Mijn moeder maakt altijd een heel buffet met allerlei heerlijke dingen. Ik maak het voorgerecht en mijn zusje het dessert.
2e Kerstdag gaan we 's middags naar Marc zijn ouders, waar zijn zussen met aanhang en 2 kids ook komen. Zal wel iets van gourmetten worden ofzo.
Oud en Nieuw heb ik dagdiensten (ook op 1 januari, om half 8 's morgens beginnen!) helaas, dus het zal niet heel laat worden voor mij. We gaan op Oudejaarsavond naar vrienden, waar onze hele vriendenclub komt. Iedereen neemt hapjes en drank mee. Ik denk dat ik rond half 1 naar huis rijd om nog 5 uurtjes te kunnen slapen en Marc laat ik daar lekker achter om door te feesten.
Gepost 23 December 2007 - 23:51
1e kerstdag gaan we 's middags langs mijn schoonouders en 's avonds moet mijn vriend werken en ga ik naar mijn ouders. Die dag kookt mijn vader uitgebreid.
2e kerstdag moet mijn vriend ook werken.... dan heb ik maar een studiedag ingelast.
En oud en nieuw gaan we bij ons thuis een feestje geven met allemaal gezellige vrienden!

Log in
Registreer
Help 
Dit onderwerp is gesloten
Multi quote