Trouwforum: Poes Gevonden - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

Poes Gevonden

#1 Gebruiker is offline   Eke 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-November 07

Gepost 17 December 2007 - 14:34

Vrijdagmorgen toen ik wegging naar mn werk was er een poes aan het ronddralen op onze oprit, toen ik naar buiten kwam en mijn fiets uit de schuur pakte kwam ze helemaal om me heen kroelen en toen heb ik haar even geaaid. Toen ik wegfietste rende ze nog een aardig stuk met me mee. Ik had mijn vriend gebeld om tegen hem te zeggen dat als de ze er vanmiddag nog steeds zat, dat hij haar maar wat water moest geven.

Omdat het koud was heeft mijn vriend haar mee naar binnen genomen (want ze bleef maar bij de deur miauwen) en is met haar de buurt afgegaan of iemand haar kende... nee dus...

Toen ik thuiskwam (mijn vriend was ook weer weg) zat ze weer voor de deur en heb ik haar mee naar binnen genomen omdat het ging vriezen 's nachts. Zaterdagmorgen meteen Amivedi gebeld of er een poes vermist was, niets vermist...

Ze wilden de dierenambulance langssturen om te kijken of ze gechipt was maar ze hadden Daar geen tijd voor zaterdag. Nu is ze nog steeds bij ons en we zijn nog niet teruggebeld dat ze vermist is….

Wat zouden jullie doen? De mevrouw van Amivedi zei dat ze gewoon de straat weer op kon, maar het vriest en ze blijft ronddralen bij ons huis…

Wat zouden jullie doen?
0

#2 Guest_Alexia_*

• Groep: Guests

Gepost 17 December 2007 - 15:02

ik zou haar toch 'aangeven' ..

mijn zus heeft dat ook gehad, die heeft het ook doorgegeven, het heeft zelfs ook in het plaatselijke blaadje gestaan waar altijd dieren instaan die gevonden zijn. Uiteindelijk is er niemand op komen dagen voor Muiz en nu woont hij al een jaar of tig bij hun!
0

#3 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 17 December 2007 - 16:58

Bekijk Post Alexia, op 17 December 2007, 15:02, zei:

mijn zus heeft dat ook gehad, die heeft het ook doorgegeven, het heeft zelfs ook in het plaatselijke blaadje gestaan waar altijd dieren instaan die gevonden zijn. Uiteindelijk is er niemand op komen dagen voor Muiz en nu woont hij al een jaar of tig bij hun!

We bellen idd morgen even het plaatselijke krantje om een advertentietje te zetten....

Verbaast me dat ik als "kattenhaatster" het zo'n lief beestje vind!!
0

#4 Guest_Alexia_*

Gepost 17 December 2007 - 17:51

Bekijk Post Eke, op 17 December 2007, 16:58, zei:

Bekijk Post Alexia, op 17 December 2007, 15:02, zei:

We bellen idd morgen even het plaatselijke krantje om een advertentietje te zetten....

Verbaast me dat ik als "kattenhaatster" het zo'n lief beestje vind!!

wacht maar... straks ga je het nog missen :P
0

#5 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 18 December 2007 - 12:03

Ik zou ook melding maken, en afwachten of er op wordt gereageerd.
Wil je haar/hem echt niet dan zou ik het beestje naar het asiel brengen, maar je weet natuurlijk niet hoe dat afloopt.....

Tja, wat ik zou doen, als we hier geen kat hadden rondlopen, dan zou ik het beestje houden.
Even na laten kijken bij de dierenarts op vlooien, wormen en andere enge dingen en dan genieten van m'n huisdier!!!
0

#6 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 18 December 2007 - 21:35

Naar het asiel brengen en zeggen dat als haar baasje haar niet komt halen, dat jullie haar willen?
0

#7 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 19 December 2007 - 09:42

Bekijk Post LadyXochi, op 18 December 2007, 21:35, zei:

Naar het asiel brengen en zeggen dat als haar baasje haar niet komt halen, dat jullie haar willen?

Heb altijd een beetje een raar beeld van een asiel, dan houd ik haar liever bij ons totdat het baasje zich meld! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er nu nog niemand gereageerd heeft!
0

#8 Guest_Alexia_*

Gepost 19 December 2007 - 10:01

is de dierenambulance e.d. wel al langsgeweest? En staat ze in de krant? Dan is het gewoon afwachten..
0

#9 Gebruiker is offline   Femmel 

• Lid geworden: 05-December 07

Gepost 19 December 2007 - 11:07

Waar woon je Eke? Ik zou eens na kunnen zien of er een goed asiel bij jullie in de buurt zit.

Als je de poes wil houden totdat het baasje zich meld bedenk dan dat heel veel mensen de moeite niet nemen om hun dier te zoeken als ze niet meer thuiskomen. En dat je dan dus ineens een kat hebt! ;)

Ik vind katten hartstikke leuk, maar kan me voorstellen dat niet iedereen op een kat zit te wachten. Bedenk dat je dan ook vakantie-oppas e.d. moet gaan zoeken, naar de dierenarts zal moeten voor een check-up en hem/haar eventueel nog moet laten castreren. Heb je momenteel een kattenbak in huis? Je zou voor nu even een afwasteiltje kunnen gebruiken en dat vullen met grit.

Zou het wel hartstikke leuk vinden als je door deze kat ineens helemaal om gaat! Katten zijn echt heel erg leuk! :P
0

#10 Gebruiker is online   Mar1981 

• Lid geworden: 27-August 07

Gepost 19 December 2007 - 11:32

Wij hebben zelf twee katten, ik zou het niet leuk vinden als die opeens bij iemand anders thuis zaten.. Pas hadden we ook een 'aanloopkat' die persé bij ons wilde wonen, zo leek het. We hebben het beestje een halsbandje om gedaan met ons adres in het kokertje en het verzoek om contact met ons op te nemen als de eigenaar van de kat dit las. De volgende avond stond er een meneer aan de deur, de kat was van hem. De meneer verzekerde ons ervan dat ie goed voor de kat zorgde en sindsdien komt de kat nog steeds regelmatig voor de deur staan bij ons, maar we laten hem niet meer binnen en hij krijgt geen eten meer.
Misschien voor jullie ook een idee?
0

#11 Gebruiker is offline   LadyXochi 

• Lid geworden: 19-February 07

Gepost 20 December 2007 - 08:41

Als ik onze hond kwijt zou zijn, zou ik eerst naar het asiel bellen om te vragen of iemand hem gevonden heeft, vandaar mijn suggestie van het asiel. Maak anders een foto en geeft die af bij het asiel, voor het geval dat iemand belt of langs komt.
0

#12 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 20 December 2007 - 15:42

Bekijk Post Alexia, op 19 December 2007, 10:01, zei:

is de dierenambulance e.d. wel al langsgeweest? En staat ze in de krant? Dan is het gewoon afwachten..

De dierenambulance kon niet langskomen omdat ze het te druk hadden. We hebben haar opgegeven bij Amivedi en ik neem aan dat hun ook advertenties op de lokale kabelkrant zetten (dat is bij ons iig zo...)
0

#13 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 20 December 2007 - 15:55

Bekijk Post Femmel, op 19 December 2007, 11:07, zei:

Waar woon je Eke? Ik zou eens na kunnen zien of er een goed asiel bij jullie in de buurt zit.

Als je de poes wil houden totdat het baasje zich meld bedenk dan dat heel veel mensen de moeite niet nemen om hun dier te zoeken als ze niet meer thuiskomen. En dat je dan dus ineens een kat hebt! ;)

Ik vind katten hartstikke leuk, maar kan me voorstellen dat niet iedereen op een kat zit te wachten. Bedenk dat je dan ook vakantie-oppas e.d. moet gaan zoeken, naar de dierenarts zal moeten voor een check-up en hem/haar eventueel nog moet laten castreren. Heb je momenteel een kattenbak in huis? Je zou voor nu even een afwasteiltje kunnen gebruiken en dat vullen met grit.

Zou het wel hartstikke leuk vinden als je door deze kat ineens helemaal om gaat! Katten zijn echt heel erg leuk! :P

Martin Gaus heeft een dierenasiel bij ons in de buurt, op zich wel goed, maar ik vraag me af of ze niet beter af is bij ons...

Vind dat wel raar dat als je huisdier vermist is je het niet gaat zoeken.... Zou ik op zich wel doen.... Maarja!!

We hebben een stevige kartonnen doos gevuld met kattenbukvulsel (je merkt het al, ben nog niet helemaal into de katten :blink: ) en dat ging meteen goed, wat me erg verbaaste!!

We zijn maandag naar de dierenarts geweest en het beestje is niet gechipt en heeft ook niks aan adres ofzo om dr hals...

Bekijk Post Mar1981, op 19 December 2007, 11:32, zei:

Wij hebben zelf twee katten, ik zou het niet leuk vinden als die opeens bij iemand anders thuis zaten.. Pas hadden we ook een 'aanloopkat' die persé bij ons wilde wonen, zo leek het. We hebben het beestje een halsbandje om gedaan met ons adres in het kokertje en het verzoek om contact met ons op te nemen als de eigenaar van de kat dit las. De volgende avond stond er een meneer aan de deur, de kat was van hem. De meneer verzekerde ons ervan dat ie goed voor de kat zorgde en sindsdien komt de kat nog steeds regelmatig voor de deur staan bij ons, maar we laten hem niet meer binnen en hij krijgt geen eten meer.
Misschien voor jullie ook een idee?

Kan me voorstellen dat je dat niet leuk zou vinden! Maar na een week zou je dan toch wel actie ondernemen? Vind het moeilijk te bepalen wanneer we haar als onze kat beschouwen... Merk dat je erg snel gehecht raakt aan het beestje!
0

#14 Gebruiker is online   e_vlyne 

• Lid geworden: 11-May 05

Gepost 20 December 2007 - 17:34

mijn zus mist haar kat, je woont niet toevallig in de Noordoostpolder....?
0

#15 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 21 December 2007 - 08:46

Bekijk Post e_vlyne, op 20 December 2007, 17:34, zei:

mijn zus mist haar kat, je woont niet toevallig in de Noordoostpolder....?

Heb je gepb't!!
0

#16 Gebruiker is offline   1Hanneke 

• Lid geworden: 04-November 07

Gepost 21 December 2007 - 11:03

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik niet op zoek zou gaan naar mn kat... Je neemt toch niet voor niks een huisdier. Maarja helaas heb je altijd mensen die het maar laten wezen of erger nog, hem op straat dumpen als ze er geen zin meer in hebben... je weet nooit wat er bij deze kat gebeurd is.
Onze buurman had een jong katertje, liet hem al vroeg buiten, zonder bandje of chip. Op een gegeven moment hingen er aanplakbiljetten dat de dierenambulance een zwart katertje had meegenomen, omdat ze dachten dat het een zwerver was, als iemand hem miste kon hij opgehaald worden in het asiel. Nouja die kat op gehaald dus, maar niet dat zn baas ff een bandje met kokertje of een chip haalde... Anderhalve week later was ie weer weg en nooit weer gevonden (maar ook niet dat hij er echt moeite voor gedaan heeft). Kan dat me echt niet voorstellen... wat kost chippen nu helemaal? Ons katje komt nog niet buiten en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren omdat we wel heel dicht bij de snelweg wonen, maar hij is wel gechipt, voor het geval dat!
Je kan ook een advertentie op marktplaats zetten, gebeurd volgens mij ook nog wel eens met vermiste katten. Foto erbij en afwachten... Maar zou ook wel gauw de indruk hebben dat als na een paar weken nog steds niemand hem mist ze het ook niet zo erg vinden dat hij weg is... of hij moet erg ver van huis gelopen zijn en de mensen zoeken niet in jouw woonplaats. Maar misschien dat dan marktplaats helpt.
0

#17 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 21 December 2007 - 11:14

Bekijk Post 1Hanneke, op 21 December 2007, 11:03, zei:

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik niet op zoek zou gaan naar mn kat... Je neemt toch niet voor niks een huisdier. Maarja helaas heb je altijd mensen die het maar laten wezen of erger nog, hem op straat dumpen als ze er geen zin meer in hebben... je weet nooit wat er bij deze kat gebeurd is.
Onze buurman had een jong katertje, liet hem al vroeg buiten, zonder bandje of chip. Op een gegeven moment hingen er aanplakbiljetten dat de dierenambulance een zwart katertje had meegenomen, omdat ze dachten dat het een zwerver was, als iemand hem miste kon hij opgehaald worden in het asiel. Nouja die kat op gehaald dus, maar niet dat zn baas ff een bandje met kokertje of een chip haalde... Anderhalve week later was ie weer weg en nooit weer gevonden (maar ook niet dat hij er echt moeite voor gedaan heeft). Kan dat me echt niet voorstellen... wat kost chippen nu helemaal? Ons katje komt nog niet buiten en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren omdat we wel heel dicht bij de snelweg wonen, maar hij is wel gechipt, voor het geval dat!
Je kan ook een advertentie op marktplaats zetten, gebeurd volgens mij ook nog wel eens met vermiste katten. Foto erbij en afwachten... Maar zou ook wel gauw de indruk hebben dat als na een paar weken nog steds niemand hem mist ze het ook niet zo erg vinden dat hij weg is... of hij moet erg ver van huis gelopen zijn en de mensen zoeken niet in jouw woonplaats. Maar misschien dat dan marktplaats helpt.

Je hebt er van die mensen bijzitten!!! Grrrrr!!! Kan ik zo boos om worden!!

Ze (Cinderella) word als ze blijft, iig wel een binnenkat. Heb er zelf altijd een hekel aan als andere katten poepen in onze tuin, vandaar....

Misschien moeten we haar idd maar over een tijdje laten chippen!

Nog even wat vraagjes voor kattenexperts op dit forum....
Het is een vrouwtje, voor zo ver we kunnen bepalen, ze heeft nog een gaatje onder dr poeperd, dus neem aan dat het een vrouwtje is (en anders heet de kater Cinderella, dikke pech!! :lol: )...

Word ze dan ook ongesteld? En kan een dierenarts zien hoe oud ze is? Vanaf welke leeftijd word ze ongesteld en hoe gaat dat in zn werk? Moet ze dan een soort luierachting ding om of kunnen we haar beter laten helpen?

Wat een vragen he.... :unsure:
0

#18 Gebruiker is online   Mar1981 

Gepost 21 December 2007 - 11:45

Ze wordt niet ongesteld, poezen worden krols :) Je kunt dit merken aan het extreem aanhalige gedrag dat ze dan gaan vertonen. Het levert verder geen viezigheid op ofzo. Het kan wel een nestje opleveren als er een ongecastreerde kater in de buurt is geweest ;) en Cinderella zal waarschijnlijk moeite doen om naar buiten te gaan om die kater te vinden, als ze krols is.
Het kan ook zijn dat ze is gesteriliseerd. Je kunt door de dierenarts laten bekijken of dit het geval is. Je kunt haar eventueel zelf laten steriliseren, vraag advies aan de dierenarts (wij hebben het wel laten doen bij onze twee poezen).
Overigens, ik heb niet het hele topic gelezen, maar als het een kater zou zijn zou je dat duidelijk kunnen zien hoor. En katjes met meer dan twee kleuren (driekleurige katjes dus) zijn altijd poezen. Volledig rode katten zijn in 99% van de gevallen katers.
De dierenarts kan niet nauwkeurig inschatten hoe oud ze is, maar hij kan wel bepalen of ze nog een kitten is of al een volwassen kat.
Wij hebben onze poezen niet laten chippen. Ze dragen wel een bandje met een kokertje.
Heb je trouwens al een briefje opgehangen bij de supermarkt, met een foto van Cinderella? Ik snap dat je het een lieve kat vindt en haar wel zou willen houden, maar misschien mist iemand zijn/haar kat wel..
Succes en veel plezier met Cinderella :)
0

#19 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 21 December 2007 - 12:48

Bekijk Post Mar1981, op 21 December 2007, 11:45, zei:

Ze wordt niet ongesteld, poezen worden krols :) Je kunt dit merken aan het extreem aanhalige gedrag dat ze dan gaan vertonen. Het levert verder geen viezigheid op ofzo. Het kan wel een nestje opleveren als er een ongecastreerde kater in de buurt is geweest ;) en Cinderella zal waarschijnlijk moeite doen om naar buiten te gaan om die kater te vinden, als ze krols is.
Het kan ook zijn dat ze is gesteriliseerd. Je kunt door de dierenarts laten bekijken of dit het geval is. Je kunt haar eventueel zelf laten steriliseren, vraag advies aan de dierenarts (wij hebben het wel laten doen bij onze twee poezen).
Overigens, ik heb niet het hele topic gelezen, maar als het een kater zou zijn zou je dat duidelijk kunnen zien hoor. En katjes met meer dan twee kleuren (driekleurige katjes dus) zijn altijd poezen. Volledig rode katten zijn in 99% van de gevallen katers.
De dierenarts kan niet nauwkeurig inschatten hoe oud ze is, maar hij kan wel bepalen of ze nog een kitten is of al een volwassen kat.
Wij hebben onze poezen niet laten chippen. Ze dragen wel een bandje met een kokertje.
Heb je trouwens al een briefje opgehangen bij de supermarkt, met een foto van Cinderella? Ik snap dat je het een lieve kat vindt en haar wel zou willen houden, maar misschien mist iemand zijn/haar kat wel..
Succes en veel plezier met Cinderella :)

Mensen, mensen, wat leer je hier toch veel!!! Een collega van mij vertelde dat een helemaal witte poes bijna altijd een kater is.... Maarja, dit is misschien dan een kater met een gat te veel :lol:

We gaan van het weekend even wat ophangen bij de supermarkten, maar je kent het wel, fototoestel kapot enzo, dus dat hadden we nog niet gedaan, maar we lenen er wel eentje...

Bedankt voor alle wijze lessen!! :lol:
0

#20 Guest_Alexia_*

Gepost 21 December 2007 - 12:50

succes
0

#21 Gebruiker is online   Mar1981 

Gepost 21 December 2007 - 14:04

Bíjna altijd is niet altijd :) Er bestaan dus ook rode poezen :) maar geen lapjeskaters (met drie kleuren)..
0

#22 Gebruiker is offline   1Hanneke 

• Lid geworden: 04-November 07

Gepost 21 December 2007 - 22:39

2 gaten betekend niet perse poes, t gaat om de afstand tussen de gaten ;)
Vooral bij een kitten zie je bij een kater echt 2 gaten, alleen bij een poes zitten ze dichter bij elkaar. Als de kater wat ouder wordt begin je wel balletjes te zien enzo maar in principe zit de penis normaal gesproken ingetrokken dus dat zie je als gat. Denk dat er bij een poes ongeveer een vinger dikte tussen de gaten zit, bij een kater een halve vinger in de lengte.

Wat betreft sterilisatie/castratie, is eigenlijk altijd verstandig om te doen als je geen nestje wil. Katers hebben anders de neiging om te gaan sproeien, dus in huis urinesporen afzetten, poezen kunnen je de hele nacht wakker houden, veel mauwen en proberen naar buiten te komen. Bovendien raken ze erg makkelijk zwanger.

Zoiezo is het handig om langs de dierenarts te gaan om te zien of t beestje helemaal gezond is, eventueel inenten, en die kan ook wel zien wel geslacht het is en of ze gesteriliseerd is. Denk dat hij aan het gebit ook wel aardig de leeftijd kan schatten. Verder is het handig haar ontwormingsmiddel te geven en wat tegen vlooien, misschien heeft ze ook oormijt.

Als ze bij jullie blijft kan het handig wezen naar een krabpaal te kijken om te voorkomen dat ze aan de bank begint :rolleyes:
Wat eten betreft kan ze het beste brokken en water als hoofdvoer hebben. Brokken zijn beter voor de tanden, maar blikvoer zit wel weer meer vocht in dus kan wel helpen als ze maar weinig drinkt. Geen gewone melk geven, af en toe kattenmelk voor de lekker kan wel, maar gewone melk kunnen ze van aan de dunne gaan.

Op bijv kattenplaza.nl is forum met heel veel info over katten, heeft ook onderdeel voor vermiste katten trouwens.
0

#23 Gebruiker is offline   bruidpatty 

• Lid geworden: 12-January 07

Gepost 22 December 2007 - 23:00

Beetje vreemde foto maar handig om te bepalen of het een poes of kater is.

http://www.dapbladel...es_of_kater.htm

Ben wel nieuwschierig naar een foto van het poesje/katertje...
0

#24 Gebruiker is offline   Eke 

Gepost 24 December 2007 - 08:45

Iedereen weer bedankt voor de vele informatie!

Zodra ik snap hoe ik foto's van mijn telefoon (waar wel een fototoestel op zit...) op de comp kan zetten zal ik een foto achterlaten!
0

#25 Gebruiker is offline   Anke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 13-January 06

Gepost 27 December 2007 - 10:52

Kerst voorbij.... nog niemand geweest???
Het begint er steeds meer op te lijken dat het jullie katje gaat worden, en grappig dat je in de eerste instantie niet zo van katten hield!!
0

• (2 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Dit onderwerp is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers