Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic Ook voor "alternatieve" gastenboeken!
Gepost 09 February 2008 - 09:16
Gepost 09 February 2008 - 15:15
Dus elke tip, die niet te veel kost, is welkom.
trouwens wel balen, ik heb in m'n leven pas 1 bruiloft meegemaakt en ja hoor, die hadden het enige idee voor een gastenboek wat mij ook wel aanspreekt, maar dat kunnen we dus niet meer doen <_<
Gepost 09 February 2008 - 17:10
Joyce18, op 09 February 2008, 09:16, zei:
wij hebben er ook zo eentje besteld en vandaag ontvangen!!!
hij is echt supersssssssss
waar heb je hem besteld als ik mag vragen??
Groetjes Ilonka
Gepost 09 February 2008 - 19:40
Maar dat geeft niet, ik vertel het onze nog wel een keertje (dat tafellaken vind ik ook een enorm leuk idee trouwens!)
Wij hebben 3 plexiglasplaten (doorzichtig) van 40cm x 40cm, waar mensen met een watervaste stift iets op kunnen zetten. Die kunnen we eventueel een keertje ergens ophangen, of niet...
We hechten er beiden niet zo veel waarde aan en op deze manier hebben we misschien iets leuks voor later...
Gepost 09 February 2008 - 19:40
Nu alleen nog vakjes er in maken en een kaartje erbij zetten dat ze alleen op de rechterpagina moeten schrijven. Dan kunnen we nl op de linker pagina nog wat fotos kwijt van het feest bijvoorbeeld
Gepost 10 February 2008 - 11:38
Wij hadden het plan opgevat om met de uitnodigingen blanco witte kaartjes mee te sturen waarop mensen hun gastenkrabbeltje kwijt kunnen. We zouden de kaartjes dan later leuk in een boek plakken met foto's erbij enzo :) En natuurlijk zouden we een briefje bij de kaartjes doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Toch denk ik dat we dit uiteindelijk niet gaan doen, en wel in verband met de kosten. Als we blanco kaartjes meesturen moeten er twee postzegels op iedere envelop, zonder de kaartjes maar eentje. Dit scheelt ruim dertig euro aan postzegels alleen! En dan zijn er ook altijd nog mensen die niets doen met dat kaartje of het vergeten.. Ik denk dat wij toch maar voor een traditioneel gastenboek gaan en dan aangeven dat mensen alleen op de rechterpagina mogen schrijven, zodat we links foto's kunnen plakken :)
Maar, als je een lichtere kaart hebt is het goed mogelijk dat je wel een kaartje mee kan sturen binnen de grens van één postzegel. Dan is het misschien voor jullie een idee?
Gepost 10 February 2008 - 15:58
Mar1981, op 10 February 2008, 15:53, zei:
ja toch, want wij doen het zelf ook zo hoor, kwam heel toevallig tussen me "rotzooi" een pak tegen met allemaal lege visitekaartjes, ooit eens van zo'n vertegenwoordiger op mijn werk gehad en ja ik pak alles aan hahahaha
Gepost 10 February 2008 - 16:37
Gepost 10 February 2008 - 17:17
1Hanneke, op 10 February 2008, 16:37, zei:
kleine tip: een ficus is een hele gevoelige plant...maak mij niet uit maar de kans is groot dat ie uitvalt en het niet meer wil doen daarna
Gepost 10 February 2008 - 20:25
Gepost 18 February 2008 - 13:53
aprilbruidje, op 10 February 2008, 14:30, zei:
Ben heel benieuwd, ze verwerken er in ieder geval onze trouwkaart in! :)
Wij hadden voor de receptie ook een gastenboek van Xieje, inderdaad ook met de trouwkaart in de voorkant verwerkt. Ik vond 'm erg mooi, het leuke is dat je 'm helemaal zelf kunt samenstellen dus hij wordt echt zoals jullie 'm willen.
Voor de dag- en avondgasten hadden we een spiegel, waarin de handtekeningen inmiddels zijn gegraveerd.
Gepost 19 February 2008 - 10:46
Je zou eens kunnen bellen of mailen en zeggen wat je ongeveer in gedachten hebt, dan krijg je een vrijblijvende offerte. De boeken worden met de hand gemaakt. Je mag zelf het materiaal uitkiezen en de manier waarop je de pagina's wilt indelen. Dus voor een echt persoonlijk receptieboek vind ik de prijs wel meevallen.
Gepost 19 February 2008 - 15:12
Wat ik ga doen is een kalender maken op internet met allemaal foto's van mij en mijn vriend, van vroeger tot nu.
Deze neerleggen als gastenboek, ieder zet zijn naam bij zijn verjaardag en klaar.
Echt super leuk, zo'n boek kijk je een keer in. Niemand weet wat origineels te schrijven dus het is allemaal hetzelfde.
Hang hem op de toilet en heb altijd een mooi aandenken
Groetjes Mariska
Gepost 29 February 2008 - 22:35
:wub:

Log in
Registreer
Help 
Multi quote