Trouwforum: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (10 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic Ook voor "alternatieve" gastenboeken!

#1 Gebruiker is offline   Marianne82 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 20-August 07

Gepost 08 February 2008 - 22:30

Hallo,
Hebben jullie nog leuke ideeen wat betreft een gastenboek?
Groetjes Marianne
0

#2 Gebruiker is offline   Joyce18 

• Lid geworden: 02-July 07

Gepost 09 February 2008 - 09:16

Wij hebben hem gisteren besteld en het is een fotolijst van 40x50 met daarin een passepartout voor een foto van 15x21. Op de passe-partout kunnen mensen hun namen zetten en we maken 's ochtend seen foto die naar de 1 uurservice gaat en dan hebben we al vast een mooi aandenken.
0

#3 Gebruiker is offline   Sue 

• Lid geworden: 16-November 07

Gepost 09 February 2008 - 15:15

Dit is echt het enige waar we niet uitkomen. Vind het zo moeilijk om hiervoor iets te kiezen. Wil er niet teveel geld aan uit geven, en een boek is zoooo niets voor ons.

Dus elke tip, die niet te veel kost, is welkom.

trouwens wel balen, ik heb in m'n leven pas 1 bruiloft meegemaakt en ja hoor, die hadden het enige idee voor een gastenboek wat mij ook wel aanspreekt, maar dat kunnen we dus niet meer doen <_<
0

#4 Gebruiker is offline   sonja010 

• Lid geworden: 21-January 08
  • Interests:hallo,<br /><br />ik ben sonja 29 jaar woon in schiedam samen met mijn as man, dochtertje van bijna 16 maanden en onze hond<br />wij gaan 4 september 2008 trouwen

Gepost 09 February 2008 - 15:47

en welk idee was dat dan????
0

#5 Gebruiker is offline   Charles & Ilonka 

• Lid geworden: 23-January 08

Gepost 09 February 2008 - 17:10

Bekijk Post Joyce18, op 09 February 2008, 09:16, zei:

Wij hebben hem gisteren besteld en het is een fotolijst van 40x50 met daarin een passepartout voor een foto van 15x21. Op de passe-partout kunnen mensen hun namen zetten en we maken 's ochtend seen foto die naar de 1 uurservice gaat en dan hebben we al vast een mooi aandenken.

wij hebben er ook zo eentje besteld en vandaag ontvangen!!!
hij is echt supersssssssss
waar heb je hem besteld als ik mag vragen??

Groetjes Ilonka
0

#6 Gebruiker is offline   knijn80 

• Lid geworden: 05-December 07

Gepost 09 February 2008 - 17:25

Een tafellaken in een neutrale kleur waar iedereen een persoonlijke boodschap op kan zetten. Dit heb ik eens gezien bij een bruiloft, en vond ik heel leuk.
Of een grote spiegel, waar men met een watervaste stift een boodschap op kan zetten.
0

#7 Gebruiker is offline   Cella 

• Lid geworden: 30-January 08

Gepost 09 February 2008 - 19:28

Hi, Wat dacht je van een verjaardagskalender?
Iedereen die binnenkomt zet bij zijn/haar verjaardag zijn/haar naam. Dan kan je zo ook niet vergeten een kaartje te sturen :)
0

#8 Gebruiker is offline   @nniek 

• Lid geworden: 08-June 07

Gepost 09 February 2008 - 19:40

Volgens mij is hier een tijdje geleden ook een topic over geweest...

Maar dat geeft niet, ik vertel het onze nog wel een keertje (dat tafellaken vind ik ook een enorm leuk idee trouwens!)

Wij hebben 3 plexiglasplaten (doorzichtig) van 40cm x 40cm, waar mensen met een watervaste stift iets op kunnen zetten. Die kunnen we eventueel een keertje ergens ophangen, of niet...

We hechten er beiden niet zo veel waarde aan en op deze manier hebben we misschien iets leuks voor later...
0

#9 Gebruiker is offline   16mei 

• Lid geworden: 18-November 07

Gepost 09 February 2008 - 19:40

Wij hebben laatst een mooi fotoboek gekocht bij de Bazaar (opruiming) de kaft is van hout en de bladen zijn een soort zelf gemaakt papier. ben er erg blij mee, zeker omdat we niet van zo''n standaard boek houden.
Nu alleen nog vakjes er in maken en een kaartje erbij zetten dat ze alleen op de rechterpagina moeten schrijven. Dan kunnen we nl op de linker pagina nog wat fotos kwijt van het feest bijvoorbeeld
0

#10 Gebruiker is offline   Kitty78 

• Lid geworden: 26-January 08

Gepost 10 February 2008 - 11:27

ik wil zo'n lijst waar de mensen doorheen moeten kijken en dan doe ik er een visitekaartje bij waar ze wat op kunnen zetten
0

#11 Gebruiker is offline   Mar1981 

• Lid geworden: 27-August 07

Gepost 10 February 2008 - 11:38

Hoi,
Wij hadden het plan opgevat om met de uitnodigingen blanco witte kaartjes mee te sturen waarop mensen hun gastenkrabbeltje kwijt kunnen. We zouden de kaartjes dan later leuk in een boek plakken met foto's erbij enzo :) En natuurlijk zouden we een briefje bij de kaartjes doen waarvoor ze bedoeld zijn.
Toch denk ik dat we dit uiteindelijk niet gaan doen, en wel in verband met de kosten. Als we blanco kaartjes meesturen moeten er twee postzegels op iedere envelop, zonder de kaartjes maar eentje. Dit scheelt ruim dertig euro aan postzegels alleen! En dan zijn er ook altijd nog mensen die niets doen met dat kaartje of het vergeten.. Ik denk dat wij toch maar voor een traditioneel gastenboek gaan en dan aangeven dat mensen alleen op de rechterpagina mogen schrijven, zodat we links foto's kunnen plakken :)
Maar, als je een lichtere kaart hebt is het goed mogelijk dat je wel een kaartje mee kan sturen binnen de grens van één postzegel. Dan is het misschien voor jullie een idee?
0

#12 Gebruiker is offline   Kitty78 

Gepost 10 February 2008 - 11:57

of de kaartjes op de dag zelf gewoon klaar leggen en dat ze er dan op schrijven?
0

#13 Gebruiker is offline   aprilbruidje 

• Lid geworden: 02-September 07

Gepost 10 February 2008 - 14:30

Ik laat een persoonlijk gastenboek ontwerpen door Xieje.com.

Ben heel benieuwd, ze verwerken er in ieder geval onze trouwkaart in! :)
0

#14 Gebruiker is offline   Mar1981 

• Lid geworden: 27-August 07

Gepost 10 February 2008 - 15:53

@ Kitty78, dat is inderdaad ook een aardig idee, we denken er nog eens over na :)
0

#15 Gebruiker is offline   Kitty78 

Gepost 10 February 2008 - 15:58

Bekijk Post Mar1981, op 10 February 2008, 15:53, zei:

@ Kitty78, dat is inderdaad ook een aardig idee, we denken er nog eens over na :)

ja toch, want wij doen het zelf ook zo hoor, kwam heel toevallig tussen me "rotzooi" een pak tegen met allemaal lege visitekaartjes, ooit eens van zo'n vertegenwoordiger op mijn werk gehad en ja ik pak alles aan hahahaha
0

#16 Gebruiker is offline   1Hanneke 

• Lid geworden: 04-November 07

Gepost 10 February 2008 - 16:37

Wij hebben laatst op een bruiloft gezien dat ze een grote vaas hadden met van die takkenbossen met lichtjes erin, en verder nog wat andere takken en versiering. Iedereen kon een kaartje schrijven en erin hangen. Vond dit wel een erg orgineel idee als gastenboek! Zit zelf een beetje te denken om zoiets met een kamerplant te doen ofzo... ficus of dergelijke. Kan je daarna zo in je huis zetten en als je er genoeg van hebt kan je de kaartjes alsnog in een boek plakken.
0

#17 Gebruiker is offline   Kitty78 

Gepost 10 February 2008 - 17:17

Bekijk Post 1Hanneke, op 10 February 2008, 16:37, zei:

Wij hebben laatst op een bruiloft gezien dat ze een grote vaas hadden met van die takkenbossen met lichtjes erin, en verder nog wat andere takken en versiering. Iedereen kon een kaartje schrijven en erin hangen. Vond dit wel een erg orgineel idee als gastenboek! Zit zelf een beetje te denken om zoiets met een kamerplant te doen ofzo... ficus of dergelijke. Kan je daarna zo in je huis zetten en als je er genoeg van hebt kan je de kaartjes alsnog in een boek plakken.

kleine tip: een ficus is een hele gevoelige plant...maak mij niet uit maar de kans is groot dat ie uitvalt en het niet meer wil doen daarna
0

#18 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 10 February 2008 - 20:10

Wij hebben een (heel mooi, oosters-achtig) boek. Als je wat origineelers wilt: vrienden van mij hadden op hun bruiloft hun wc-deur eruit gelicht en iedereen mocht daar met gekleurde stift opschrijven. Best gezellig hoor, als je bij hen naar de wc gaat :)
0

#19 Gebruiker is offline   Liefde is ... wendy & Jasper 

• Lid geworden: 21-December 06

Gepost 10 February 2008 - 20:25

Ik zag op de beurs in Amsterdam een stand waar ze van van die apparaten hadden waar je videoboodschappen in konden spreken. Dat kon max. 2 minuten per gast, dus je krijgt niet van de lange verhalen waarbij je uiteindelijk in slaap valt. Ik weet niet wat het kost (zal wel wat prijziger zijn), maar vond het wel een leuk idee.
0

#20 Gebruiker is offline   Annemieke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 15-February 05

Gepost 18 February 2008 - 13:53

Bekijk Post aprilbruidje, op 10 February 2008, 14:30, zei:

Ik laat een persoonlijk gastenboek ontwerpen door Xieje.com.

Ben heel benieuwd, ze verwerken er in ieder geval onze trouwkaart in! :)

Wij hadden voor de receptie ook een gastenboek van Xieje, inderdaad ook met de trouwkaart in de voorkant verwerkt. Ik vond 'm erg mooi, het leuke is dat je 'm helemaal zelf kunt samenstellen dus hij wordt echt zoals jullie 'm willen.
Voor de dag- en avondgasten hadden we een spiegel, waarin de handtekeningen inmiddels zijn gegraveerd.
0

#21 Gebruiker is offline   Leonie1981 

• Lid geworden: 28-November 07

Gepost 18 February 2008 - 22:00

@ Aprilbruidje en Annemieke: ziet er erg gaaf uit zo'n gastenboek van xieje.com. Mag ik vragen wat zoiets ongeveer kost?
0

#22 Gebruiker is offline   Annemieke 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 15-February 05

Gepost 19 February 2008 - 10:46

Volgens mij waren wij iets van 35 euro kwijt, maar dat is ook afhankelijk van het materiaal dat je kiest en het aantal pagina's. Uiteindelijk hadden wij eigenlijk veel te veel pagina's, maar dat kwam omdat ik het moeilijk vond om in te schatten hoeveel mensen er op de receptie zouden komen. En volgens mij heeft ook niet iedereen getekend.

Je zou eens kunnen bellen of mailen en zeggen wat je ongeveer in gedachten hebt, dan krijg je een vrijblijvende offerte. De boeken worden met de hand gemaakt. Je mag zelf het materiaal uitkiezen en de manier waarop je de pagina's wilt indelen. Dus voor een echt persoonlijk receptieboek vind ik de prijs wel meevallen.
0

#23 Gebruiker is offline   Mariskab 

• Lid geworden: 04-February 08

Gepost 19 February 2008 - 15:12

Hoi hoi,

Wat ik ga doen is een kalender maken op internet met allemaal foto's van mij en mijn vriend, van vroeger tot nu.
Deze neerleggen als gastenboek, ieder zet zijn naam bij zijn verjaardag en klaar.

Echt super leuk, zo'n boek kijk je een keer in. Niemand weet wat origineels te schrijven dus het is allemaal hetzelfde.
Hang hem op de toilet en heb altijd een mooi aandenken

Groetjes Mariska
0

#24 Gebruiker is offline   Kitty78 

Gepost 19 February 2008 - 18:00

dit is een onderdeel van ons gastenboek

http://i4.photobucket.com/albums/y109/MichelKitty/lijst.jpg
0

#25 Gebruiker is offline   mamaricky 

• Lid geworden: 04-December 07

Gepost 29 February 2008 - 22:35

Wat ik laatst op een trouwbeurs zag (bij de fotograaf, maar kan je ook heel simpel zelf ontwerpen en bij HEMA ofzo bestellen) is een foto van het bruidspaar op canvas gedrukt. Daar kunnen mensen dan met een watervaste stift een boodschap opschrijven. En die kan je zo groot maken als je zelf wil. Bij de fotograaf kostte eentje van 100 x 90 geloof ik EUR125,00. Maar dat vond ik erg veel geld, dus ik wil er zelf één ontwerpen. Dan wil ik heel licht op de achtergrond een foto van ons en onze kids, en in een hoekje nog de voorkant van ons trouwkaartje. En dan alles in sephia.

:wub:
0

• (10 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers