Trouwforum: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (10 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic Ook voor "alternatieve" gastenboeken!

#201 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 04-December 10

Gepost 06 February 2011 - 21:51

Bekijk Post Inx, op 06 February 2011 - 18:51, zei:

We hadden babydoekjes in een mooi doosje gedaan, en die naast de boom gezet. Het stempelkussen dat we kochten had inkt op waterbasis, dus met één veeg was dat er wel af. Geen vieze vingers.

Slim opgelost!
0

#202 Gebruiker is offline   Rianne74 

• Lid geworden: 08-February 10

Gepost 07 February 2011 - 13:07

Bekijk Post twijfeltje, op 04 February 2011 - 18:59, zei:

Die boom vind ik erg leuk, mooi om op te hangen ook.
Maar vraag me wel af:
- Hoe is het eindresultaat?
Ik vind namelijk het voorbeeld erg leuk, maar vraag me af of het zo goed lukt.
- Hoe reageerden de gasten toen ze een 'vieze' vinger kregen?
Inx, Rianne, hoe is het afgelopen met de boom?

Wij hadden inkt van Versafine. Dat is inkt die vooral de kleine details laat zien. Zorg voor een harde ondergrond en een 'oefenpapiertje' er naast. Naast de boom hadden we Snoetenpoetsers en de inkt was er zo af. Hij is erg leuk geworden. We hadden 2 kleuren groene inkt en 1 rode (voor de kinderen als appeltjes)
Ik kan helaas geen foto plaatsten omdat alle namen erop staan en daar houdt ik niet zo van online
0

#203 Gebruiker is offline   Marjannn 

• Lid geworden: 18-December 10

Gepost 15 February 2011 - 13:38

Wij hebben op dit forum een leuk idee opgedaan voor ons 'gastenboek'. In onze trouwkaart, corsages, bloemstukjes en andere versieringen komt heel subtiel een rood wit geruit lintje voor. Als gastenboek zetten we een grote vaas met takken in de welkomsthal waar we blanco kaartjes met rood wit geruite lintjes aan maken. Alle gasten kunnen dan een boodschap op het kaartje schrijven en deze in de 'boom' hangen. De vaas kunnen we na afloop in ons huis zetten en als we 'm beu zijn plakken we de kaartjes alsnog in een boek wat we kunnen bewaren.
0

#204 Gebruiker is offline   Inkie85 

• Lid geworden: 23-August 10

Gepost 16 February 2011 - 09:30

Een vriendin van mn schoonzus gaat een grote fotolijst maken en zet dan alle binnenkomers daarin op de foto. In het gastenboek is er dan ruimte voor de foto's (die plakken we later zelf in) en daaronder kunnen degenen van de betreffende foto hun wensen kwijt :)
0

#205 Gebruiker is offline   anita21383 

• Lid geworden: 24-February 11

Gepost 02 March 2011 - 19:23

Ik ben ons gastenboek zelf aan het maken via Hema.nl.
Wij hebben een Hollands thema, dus ik heb allemaal delftsblauwe tegeltjes als achtergrond met daarop 4 vragen.
1: ik was aanwezig( iets van die strekking)
2: hierom passen h & a bij elkaar.
3: een tip voor het bruidspaar.
4: dit wens ik het bruidspaar.
De vragen zijn soms wel wat anders geformuleerd.
Verder heb ik om de 4/5 bladzijden een pagina mrt een foto van ons 2.
En op elke bladzijde een foto van of de bruid of de bruidegom ( in het klein).
Op die manier kun je je boek vorm gevenin het thema van de bruiloft.
Het is wel wat duurder als een gewoon gastenboek maar deze kijken we waarschijnlijk nog wel eens door.
0

#206 Guest_Jolanda_*

• Groep: Guests

Gepost 02 March 2011 - 20:02

Wat een leuk en erg origineel idee Anita! :)
Als hij klaar is post je hem dan hier?
0

#207 Gebruiker is offline   Kastanjaa 

• Lid geworden: 29-June 10

Gepost 13 May 2011 - 07:58

Wij hebben een gastenboek van de "vertel eens" serie.

Nu hebben wij de uitgebreide versie: Vertel eens over t bruidspaar. Daar staan dus een aantal vragen in en een ruimte om versieringen aan te brengen. Het leek mij super leuk om zo een gevuld boek te krijgen, maar is er voor de gasten wel zoveel tijd om die vragen te beantwoorden. Onze weekendgasten hebben daar ruim de tijd voor, maar onze feestgasten niet. Wat moeten we nu doen? Voor de feestgasten het gewone boek kopen??

Edit: Ik zie dat hier al een vraag over is gesteld! Kreukt het niet te veel als je het gaat opsturen? Onze CM hadden het idee om het aan de avondgasten mee naar huis te geven en later weer terug te komen brengen! Zouden ze dan ook echt terug komen?

Deze post is bewerkt door Kastanjaa: 13 May 2011 - 08:09

0

#208 Gebruiker is offline   Fee 

• Lid geworden: 03-October 10

Gepost 13 May 2011 - 10:36

Ik mag toch aannemen dat het gros van de mensen die je uitnodigt, regelmatig ziet. Dus dan kan je ze toch regelmatig vragen of hun blaadje al gereed is?
0

#209 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 13 May 2011 - 16:24

Bekijk Post Rianne74, op 07 February 2011 - 14:07, zei:

Wij hadden inkt van Versafine. Dat is inkt die vooral de kleine details laat zien. Zorg voor een harde ondergrond en een 'oefenpapiertje' er naast. Naast de boom hadden we Snoetenpoetsers en de inkt was er zo af. Hij is erg leuk geworden. We hadden 2 kleuren groene inkt en 1 rode (voor de kinderen als appeltjes)
Ik kan helaas geen foto plaatsten omdat alle namen erop staan en daar houdt ik niet zo van online

Sorry, beetje laat, maar bedankt voor je reactie!
Leuk om voor de kinderen rode appeltjes te doen.
0

#210 Gebruiker is offline   Kastanjaa 

• Lid geworden: 29-June 10

Gepost 14 May 2011 - 11:08

Bekijk Post Fee, op 13 May 2011 - 10:36, zei:

Ik mag toch aannemen dat het gros van de mensen die je uitnodigt, regelmatig ziet. Dus dan kan je ze toch regelmatig vragen of hun blaadje al gereed is?

Klopt, maar ik vind het raar dat mensen thuis een gastenboek in gaan vullen en vervolgens weer terug brengen... misschien moet ik me daar even overheen zetten!
0

#211 Gebruiker is offline   Charley 

• Lid geworden: 13-August 10

Gepost 13 June 2011 - 17:45

Wij gaan toch voor een semi-origineel gastenboek, eigenlijk -lijst.

We hebben deze lijst gekocht;
*klikkerdeklik*
(voor zolang de link het doet).

Nu moeten we er nog een achterkantje in maken en dan laten we onze daggasten er in elk geval op schrijven.
Op onze borrel komt er een 'gewoon' fotoboek te liggen.
0

#212 Gebruiker is offline   jer 

• Lid geworden: 20-September 10

Gepost 19 June 2011 - 11:07

Hallo allemaal!

Wij hebben een idee wat wij willen als alternatief voor een gastenboek maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet maken!Wij hadden bedacht om een gastendoek te (laten) maken.Dus 1 of 2doeken afhankelijk van de grote met bovenaan onze initialen gedrukt en dan kunnen de gasten hieronder een berichtje of hun naam schrijven. Dit principe vind je wel online maar alleen als canvas doek gespannen op hout. Dit willen we dus niet. Wij willen dit doek of papier dan hierna laten inlijsten.
Waar vind ik dit?????HELLUP!
0

#213 Gebruiker is offline   Race 

• Lid geworden: 14-November 10

Gepost 19 June 2011 - 11:33

Dat kun je gewoon bij de drukker laten maken.
Op doek laten drukken, of op stevig papier.
En dan daarna laten inlijsten..

succes
0

#214 Gebruiker is offline   Fee 

• Lid geworden: 03-October 10

Gepost 19 June 2011 - 13:53

Als je gasten op het doek gaan schrijven, heb je toch speciale textielstiften nodig.

Bij de bouwmarkt kan je bij de verfafdeling vaak een heleboel van de uitgestante figuren en ook letters vinden, om op muren te tamponeren. Die kan je ook gebruken om met dezelfde stiften je initialen op het doek te krijgen.
0

#215 Gebruiker is offline   Cynthiag 

• Lid geworden: 29-July 10

Gepost 06 July 2011 - 16:53

Wij hebben gekozen voor de weddingtree die op Etsy wordt aangeboden door Loveliday. Kort voor de trouwdag verpeste ik de fotoposter door me te snijden aan de lijst die we er voor in gedachten hadden en zaten er vervelende bloedvlekken op. Een nieuwe bestellen was qua tijd niet meer haalbaar. Na één email naar Loveliday kreeg ik het jpg-bestand per mail zodat ik alsnog in Nederland een nieuwe poster kon laten afdrukken. Dit is het resultaat:

.

Bijgesloten bestand(en)

0

#216 Gebruiker is offline   biene* 

• Lid geworden: 14-July 10

Gepost 30 July 2011 - 10:21

Ik wilde graag een boek waar je nog eens in kijkt. Wij hebben daarom een fotoboek laten maken bij profotonet. Alle linker pagina's hebben we blanco gelaten voor de felicitaties, op de rechter pagina's heb ik fotocollages gemaakt met jeugdfoto's. Iedereen vond het erg leuk om het gastenboek door te bladeren.
Voor iemand anders ben ik nu een gastenboek aan het maken in de vorm van de 'weddingtree'. Ik teken de boom, de gasten moeten zelf de blaadjes invullen met een vingerafdruk. Er zijn verschillende kleuren voor de vingerafdrukken voor de verschillende families, vrienden, collega's etc. Hier een ideetje hoe het eruit gaat zien:

0

#217 Gebruiker is offline   suzanned 

• Lid geworden: 23-January 11

Gepost 16 August 2011 - 16:20

Wij laten bij de HEMA een fotoboek afdrukken. Op elke pagina staat een foto van ons twee, de foto hebben we iets laten vervagen zodat er gemakkelijk overheen geschreven kan worden. Met een cd pen schrijf je zo een tekst erop.

We vrezen wel dat door alle leuke foto's erin mensen geneigd zullen zijn het gehele boek door te willen bladeren. Hoewel dat ook wel weer een leuke activiteit is. Het was alleen al zo leuk om te maken! Samen je hele geschiedenis doorlopen en alle leuke momenten terughalen.
0

#218 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 07 September 2011 - 07:15

Na enig getwijfel...
gaan wij voor een soort tijdscapsule.
Het kistje hebben we al binnen.
Hier kan iedereen een kaartje instoppen met daarop hoe ze over ons denken over tien jaar.
Verder nog wat andere dingen van de bruiloft.
Over tien jaar maken we het kistje dan weer open :)
Het kistje zelf kunnen we nog laten beschrijven tijdens de bruiloft en aflakken.
Of eerst een kleur verven als ondergrond of beits zodat hij oud lijkt.

Hoe het verder precies wordt, wordt vervolgd.

Edit: Het is een ander kistje geworden wat er al antiek uitzag.
0

#219 Gebruiker is offline   inge87 

• Lid geworden: 05-February 12

Gepost 05 February 2012 - 13:41

ik was ideeën aan het zoeken voor onze bruiloft op 25 mei a.s.
Na het lezen van dit forum kreeg ik zelf het volgende idee:
Onze namen in 3d letters bestellen (of alleen de initialen?, ik weet niet of dat te weinig ruimte is voor gasten en receptiegasten). EN deze laten beschrijven en boven het bed hangen (of op een andere plek).
http://www.villa-uk....CFQIn3godznSx5g

en het vertel eens over het bruidspaarboekje vind ik ook erg leuk voor de daggasten.

Leuke ideeen allemaal.
0

#220 Gebruiker is offline   twijfeltje 

Gepost 05 February 2012 - 19:19

Je idee van de letters vind ik erg leuk!
Misschien jullie namen helemaal in plaats van alleen de eerste letter.
Dan kunnen de gasten er een klein stukje tekst op kwijt.
(Afhankelijk van de lengte van jullie namen en aantal gasten... )

Dat 'vertel eens' boekje vind ik een beetje saai.
Ook erg moeilijk in te vullen voor gasten.
(Vond ik toen ik zelf een keer gast was)
Dan zou ik er eerder zelf een variant op maken.
Kun je het gelijk in je eigen stijl doen en met persoonlijke dingen erbij.
0

#221 Gebruiker is offline   Roze 

• Lid geworden: 14-November 11

Gepost 06 February 2012 - 19:15

Het idee van de letters vind ik ook een leuke, die had ik nog niet eerder gehoord/gezien!
0

#222 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 09 February 2012 - 10:39

Ik wil graag een wand maken met allemaal fotolijstjes erop en 2 wat grotere die open zijn waar de gasten achter kunnen staan en dan er een foto van maken (de fotograaf is er toch).
En omdat we vlak voor kerst trouwen en ik graag ook een kerstboom op de feestlocatie wil hebben staan, leg ik daarbij kaartjes met lintjes eraan waar de gasten iets op kunnen schrijven en vervolgens in de kerstboom hangen.

Na het feest nemen we alle kaartjes mee en plak in een boek samen met de foto's die van de gasten gemaakt zijn. Leek me wel leuk!

Bijgevoegd bestand  gastenboek klein.jpg (38.04K )
Aantal downloads : 29
0

#223 Gebruiker is offline   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost 09 February 2012 - 11:46

Leuke ideeën hier! Zelf lijkt dit me wel erg mooi:

http://www.etsy.com/...ook-alternative

Ik ga het dan zelf maken, maar zit nog ff te dubben of ik het geheel vooraf al in elkaar zet (met het risico dat er gevlekt wordt met pennen op de achtergrond ofzo..), of dat ik gewoon hartjes neerleg die ik dan later inplak, zodat ik een mooie verdeling kan maken tussen kleuren, teksten, mensen en evt. andere hartjes met onze trouwdatum, namen, gedichtje uit de uitnodiging en meer van soort teksten.

Ik wil voornamelijk iets dat ik kan ophangen, zodat je er nog vaak naar kunt kijken. Dit vind ik wel een leuk idee daarvoor.
0

#224 Gebruiker is offline   Roze 

• Lid geworden: 14-November 11

Gepost 09 February 2012 - 11:59

Ook weer een leuk idee, blondbruidje!
kZou denk ik voor de laatste optie gaan: zelf in elkaar zetten na de bruiloft. Dan kun je het inderdaad precies zo maken als je zelf het mooiste vind. Wat misschien wel leuk is, is dat je er een voorbeeldplaatje bij doet, zodat je gasten alvast weten wat het uiteindelijke resultaat ongeveer zal zijn.
0

#225 Gebruiker is offline   woeligepaulien 

• Lid geworden: 10-January 12

Gepost 09 February 2012 - 12:57

Hey Blondbruidje,

Dat vind ik ook een heeeeeeeeeeeeeeel erg leuk idee! Ik zou het inderdaad ook later in elkaar zetten, dan wordt het waarschijnlijk een stuk netter en leuker!
Ik zit hier nu dus ook te twijfelen, wat ik ga doen... :D
0

• (10 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp