Trouwforum: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (10 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic Ook voor "alternatieve" gastenboeken!

#51 Gebruiker is offline   Alexandra2008 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 21-July 08

Gepost 25 July 2008 - 19:45

Bekijk Post Maria, op 14 March 2008, 11:34, zei:

Wij hebben een A5 boek gekocht van handgeschept papier, bij zo'n soort wereldwinkel.

er staat een kussend paartje voorop, en het is een supermooi boek, an de voorkant van die groene bladeren enzo.

We leggen er een mooie vulpen bij en klaar is kees! Ieder 1 pagina aan de rechterkant, dan plakken we links een foto van de personen.

Hou er rekening mee dat een vulpen kan gaan vlekken. Linkshandigen hebben de neiging met hun hand over de zojuist geschreven tekst te wrijven en daarmee de inkt uit te smeren. Ik zou er ook een fineliner of zo bij leggen.
0

#52 Gebruiker is offline   kwebbel83 

• Lid geworden: 05-April 08

Gepost 25 July 2008 - 21:32

wij hebben een fotoalbum gekocht van dezelfde serie als de fotograaf ons album gaat maken.
Daar ga ik zelf alles inplakken. Ik heb witte kaartjes gesneden en daarin een hartje geponsd, De gasten kunnen daarop een wens schrijven, en er wordt bij de ingang een foto gemaakt. Die ga ik dan vervolgens leuk in het fotoalbum plakken, zodat het een persoonlijker geheel wordt..
0

#53 Gebruiker is offline   daantjeln4 

• Lid geworden: 03-August 08

Gepost 05 August 2008 - 19:37

Bekijk Post Cella, op 09 February 2008, 20:28, zei:

Hi, Wat dacht je van een verjaardagskalender?
Iedereen die binnenkomt zet bij zijn/haar verjaardag zijn/haar naam. Dan kan je zo ook niet vergeten een kaartje te sturen :)

Zo hebben wij het dus ook. We hebben een mooi fotoalbum gekocht, en daarin heeft mijn schoonzus alle maanden met alle dagen in geschreven, zo mooooi!!

Dat boek, daar zullen alle mensen hun naam op hun geboortedag inzetten! ;)
0

#54 Gebruiker is offline   greeniegirl 

• Lid geworden: 07-July 08

Gepost 06 August 2008 - 11:39

Wij hebben een fotolijst van 60 x 80 met daarin een passe-partout.

De foto komt links bovenin de hoek, met een ruimte van 10 cm aan de bovenkant en zijkant, zodat ook de mensen daar iets kunnen schrijven.

Verder word de foto ongeveer een a-4 formaat, dus genoeg ruimte om te schrijven.

Mijn broer heeft een foto gemaakt die er in komt op onze trouwdag, met daarop een gedicht.
( zit nu op mijn werk, dus kan zo 1, 2, 3 niet opnoemen wat voor gedicht het is.

Groeten,
Annemiek.
0

#55 Gebruiker is offline   12 september grote dag 

• Lid geworden: 17-June 08

Gepost 10 August 2008 - 15:11

wij hebben bij de boekhandel een standaard receptie boek gekocht.
Daarin staan vakjes in een leuke vorm voor de krabbels van de gasten
Nu geven wij geen receptie maar een feest, dus klopte het niet helemaal.
Nu heb ik onze trouwkaart los geknipt, en de voorkant van de kaart op de voorkant van het receptie boek geplakt en de binnenkant van onze trouwkaart hebben we op de tweede bladzijde van het boek geplakt. Omdat daar om plek was en te schrijven van wie de receptie was.
Zo hebben wij er onze persoonlijke gastenboek van gemaakt.
0

#56 Gebruiker is offline   nina2205 

• Lid geworden: 04-September 08

Gepost 01 October 2008 - 21:34

Wij willen ook een kalender doen, maar dan hangen we er ook nog een (of twee) prikbord bij.

Op dat prikbord kunnen de mensen dan op memoblaadjes (op vistaprints heb je erg leuke aanbiedingen en ook al met leuke bruiloftsthema's) Het prikbord verven we gewoon een leuke kleur.
0

#57 Gebruiker is offline   Within 

• Lid geworden: 12-May 08

Gepost 30 December 2008 - 10:54

Weer een leuke tegen gekomen;

Een passe-partout in een mooie lijst, de gasten op het witte gedeelte hun boodschap/wens/naam laten schrijven en later er een mooie foto van je reportage in doen :) Kan je mooi ophangen en regelmatig nog teruglezen.
0

#58 Gebruiker is offline   Melissie 

• Lid geworden: 09-March 08

Gepost 11 February 2009 - 17:23

Wij hebben 2 verschillende gastenboeken.

Voor op het feest 's avonds hebben we de dvd-zuil besteld. Is nog eens leuk om terug te kijken..;)
Voor de daggasten hebben we een lijst met passe-partout. Zij kunnen hier dan allemaal een korte boodschap opschrijven. Later komt er dan een trouwfoto van ons in. Ik heb nu via de website www.davidsbridal.com ons een beetje nagemaakt als 'getekende' versie (met trouwjurk en alles). Hierbij de tekst gezet: "Hier komt onze trouwfoto'". En klaar is de lijst!

We hebben voor 2 gastenboeken gekozen omdat ik een lijst toch ook wel erg leuk vind om op te hangen, maar 150 mensen 'savonds een beetje veel is. De daggasten zijn toch wat specialer voor ons en daarom mogen zij tijdens onze fotoreportage de lijst tekenen.
0

#59 Gebruiker is offline   patty duifs 

• Lid geworden: 06-November 08

Gepost 15 February 2009 - 01:05

hey!

ik had het idee om een spiegel te laten graveren. dat de gasten eerst hun naam op een speciaal papier schrijven en dat laten graveren. alleen toen ik de prijs zag schrok ik een beetje. Was meer dan €300,-.
Toen zag ik hier het idee van watervaste stift op een spiegel of op canvas. vond het allebei wel erg leuke ideeen.
ga nog ff verzinnen wat ik ga doen
0

#60 Gebruiker is offline   Joyfullady 

• Lid geworden: 14-April 08

Gepost 15 February 2009 - 10:21

We hebben A5 formaat kaartjes gemaakt van (6 verschillende dieren kleurplaten, ons thema is dieren). Die kleurplaten hebben we enigzins aangepast en indien nodig een tekstvak erin gemaakt. Deze kaarten komen dan op de tafel te liggen, waar men dan hun felicitaties / wens in de tekstvakken kan schrijven.
De kaarten worden dan verzameld in een doos. Later laten we dit geheel inbinden, en hebben we een soort boekje, en dit hangen we dan op het toilet! :D

Bijgevoegd bestand  beertje.gif (24.18K )
Aantal downloads : 80

Bijgevoegd bestand  2_giraffen.gif (25.37K )
Aantal downloads : 69
0

#61 Gebruiker is offline   Mirte 25 

• Lid geworden: 10-December 08

Gepost 15 February 2009 - 13:25

Ik denk er aan net als wat veel mensen zeggen om het fotoalbum en het gastenboek in een te doen. Ik dacht zelf om een paspartoe er in te teken en dat de gasten in de paspatoeiets mogen schrijven en dan in het midden dat de foto's plakken. Wel de eerste paar pagina's overslaan :rolleyes: die zijn voor de foto's van de ceremonie!!
0

#62 Gebruiker is offline   Cella 

• Lid geworden: 30-January 08

Gepost 15 February 2009 - 13:32

Ik heb een set kussenslpen met 'I :heart: u' en die gaan we neerleggen en daarna inlijsten en boven ons bed hangen.

Kus
0

#63 Gebruiker is offline   SunnyDeb 

• Lid geworden: 19-February 09

Gepost 19 February 2009 - 04:00

Hoi ik zag net ook al een onderwerp in dit forum en had er op gereageerd. Maar later zag ik dat het data van 2007 waren, dus niet zo snugger van me.......... Wij hebben (na lang twijvelen) toch voor een spiegel gekozen en daar hebben we echt geen spijt van gehad. Alles keurig verzorgd :)

Kregen vooraf een "trouwkit" met daarin sheets en pennen waarmee onze gasten konden schrijven op de sheets. Er zat netjes een retour envelop bij die we zo op de bus konden doen. Na twee weken kregen we onze spiegel al en het resultaat was echt super! Iedereen kijkt hun ogen uit.

Wij hadden hem besteld bij LaserSpiegel inmiddels hebben vrienden van ons het zelfde gedaan. ECHT een aanrader :D
0

#64 Gebruiker is offline   Puck84 

• Lid geworden: 14-January 09

Gepost 20 February 2009 - 14:36

Ik heb eens leuk idee gezien op de bruiloft van onze overburen. Daar hadden ze de WC-deur meegenomen als "gastenboek". Langs de randjes van de deur hebben ze vooraf een soort kader geschilderd, in een mooi lettertype de datum erboven en klaar!. Op de bruiloft heeft iedereen zijn naam binnen het kader op de deur gezet (met watervaste stift uiteraard) en aan het eind van de avond hebben ze de deur mee terug genomen en weer ingehangen.
Heel leuk omdat je er dagelijks naar kijkt, en totaal niet duur!
0

#65 Gebruiker is offline   Just_Ilona 

• Lid geworden: 17-March 09

Gepost 18 March 2009 - 23:15

Leuke ideeën allemaal!

Ik heb er nog 1, totaal geinspipikt natuurlijk van een collega die een website zat te bekijken, maar hier komtie:
een tuinbankje! Stiften erbij, mensen laten krabbelen, lak er overheen en finito :-)

Zelf gaan wij voor het toesturen van blaadjes naar de gasten, met het verzoek wat leuks erop te maken. Het mag alles zijn, als het maar op dat blaadje past. Ons thema is Delfts blauw en nu heb ik een mooi album gezien waar we dan deze blaadjes in kwijt kunnen en eventueel ook foto's.

Groetjes!
0

#66 Gebruiker is offline   Sh@ron 

• Lid geworden: 27-January 09

Gepost 19 March 2009 - 11:36

Bekijk Post Just_Ilona, op 18 March 2009, 23:15, zei:

Leuke ideeën allemaal!

Ik heb er nog 1, totaal geinspipikt natuurlijk van een collega die een website zat te bekijken, maar hier komtie:
een tuinbankje! Stiften erbij, mensen laten krabbelen, lak er overheen en finito :-)

Zelf gaan wij voor het toesturen van blaadjes naar de gasten, met het verzoek wat leuks erop te maken. Het mag alles zijn, als het maar op dat blaadje past. Ons thema is Delfts blauw en nu heb ik een mooi album gezien waar we dan deze blaadjes in kwijt kunnen en eventueel ook foto's.

Groetjes!

wat voor album is dat? heb nl zelfde thema!
0

#67 Gebruiker is offline   Just_Ilona 

• Lid geworden: 17-March 09

Gepost 19 March 2009 - 21:26

Bekijk Post Sh@ron, op 19 March 2009, 11:36, zei:

Leuke ideeën allemaal!

Groetjes!

Deze:
http://www.presentsathome.nl/images/catalog/795.jpg

Met 18 pagina's en 2 insteekhoesjes per pagina, totaal ruimte voor wel 72 foto's.
14,95

www.presentsathome.nl

Ze hebben daar nog meer geinige dingen in Delfts blauw, zoals een paraplu... handig voor iemand die in Februari trouwt, haha!
0

#68 Gebruiker is offline   Bouncy 

• Lid geworden: 19-February 09

Gepost 30 March 2009 - 10:37

Bekijk Post patty duifs, op 15 February 2009, 02:05, zei:

hey!

ik had het idee om een spiegel te laten graveren. dat de gasten eerst hun naam op een speciaal papier schrijven en dat laten graveren. alleen toen ik de prijs zag schrok ik een beetje. Was meer dan €300,-.
Toen zag ik hier het idee van watervaste stift op een spiegel of op canvas. vond het allebei wel erg leuke ideeen.
ga nog ff verzinnen wat ik ga doen

Kijk eens op nwww.attelierellyliebregts.nl. Daar is het graveren van een spiegel lang niet zo duur.
Dat doen wij, we hebben een spiegel waar de gasten met een speciale stift de naam op schrijven, dat wordt er later in gegraveerd. Verder willen we een 'fotolijst' waar mensen hun hoofd door steken en dan wordt er een foto gemaakt.
0

#69 Gebruiker is offline   Sh@ron 

• Lid geworden: 27-January 09

Gepost 02 April 2009 - 09:09

Bekijk Post Just_Ilona, op 19 March 2009, 22:26, zei:

Bekijk Post Sh@ron, op 19 March 2009, 11:36, zei:

Leuke ideeën allemaal!

Groetjes!

Deze:
http://www.presentsathome.nl/images/catalog/795.jpg

Met 18 pagina's en 2 insteekhoesjes per pagina, totaal ruimte voor wel 72 foto's.
14,95

www.presentsathome.nl

Ze hebben daar nog meer geinige dingen in Delfts blauw, zoals een paraplu... handig voor iemand die in Februari trouwt, haha!

Die is gaaf!!!! thnx
0

#70 Gebruiker is offline   Hypnotic 

• Lid geworden: 06-September 08

Gepost 02 April 2009 - 17:48

Wij zetten een videozuil neer,
daar mag iedereen zijn zegje in doen,
we rekenen op hilarische toestanden naarmate het feest verder vordert,
0

#71 Gebruiker is offline   nina2205 

• Lid geworden: 04-September 08

Gepost 20 April 2009 - 19:21

hallo,

wij leggen een verjaardagskalender neer (hebben we gelijk alle data hiervan) dan maken we ook een fotootje van diegene. Vervolgens kan je op verschillende sites fotokalenders maken met een klein fotootje bij de datum.

Daarnaast heb ik een leuk prikbord gemaakt waar iedereen een bericht op kwijt kan.

Hier een foto van het prikbord.

Bijgesloten bestand(en)

0

#72 Gebruiker is offline   riki 

• Lid geworden: 27-March 09

Gepost 20 April 2009 - 19:57

Hoi,
Wij hebben vorig jaar als ceremoniemeesters een mooie lijst gemaakt (niet met pur-schuim maar van hout, wit met een goud randje)
We hebben alle gasten gefotografeerd (stel bij stel, collega's samen) en hebben een fotoboek klaargelegd, waarin we ruimte voor foto's hadden aangegeven. Elke gast kon daar een boodschap voor het bruidspaar kwijt en ik heb nadien de juiste foto bij de tekst geplakt. Voor mensen die niet op de foto kwamen, hadden we een blanco lijst gefotografeerd.
Wel even wat werk als ceremoniemeester, maar erg leuk. Je hebt in ieder geval alle gasten van het fest op de foto!
Wij trouwen volgend jaar en ik zou zeker hetzelfde willen. De lijst hebben we in ieder geval bewaard!
Een kalender is ook leuk idd.

Groetjes Riki
0

#73 Gebruiker is offline   flowerlove 

• Lid geworden: 06-April 09

Gepost 21 April 2009 - 17:42

Ik heb twee grote canvasdoeken gekocht. Deze heb ik bordeauxrood geverft (kleur van de schoorsteen). Ik heb zwarte stoften gekocht. Mensen kunnen hun namen op deze doeken zetten. Vind een gewoon receptieboek zo saai. Je kijkt er nooit meer in. En als ik die doeken beu ben, ruim ik ze tijdelijk op.
0

#74 Gebruiker is offline   daantje84 

• Lid geworden: 07-February 09

Gepost 26 May 2009 - 12:56

Kijk ook eens op keepyouposted.nl voor een soort van vriendenboekjes als gastenboek.
Dit gaan wij waarschijnlijk doen, lekker anders dan anders. :P :P

En we maken foto's met een pur-fotolijst en die plakken we er later in.
0

#75 Gebruiker is offline   bigbird 

• Lid geworden: 10-November 08

Gepost 26 May 2009 - 13:11

Bekijk Post daantje84, op 26 May 2009, 13:56, zei:

Kijk ook eens op keepyouposted.nl voor een soort van vriendenboekjes als gastenboek.
Dit gaan wij waarschijnlijk doen, lekker anders dan anders. :P :P

En we maken foto's met een pur-fotolijst en die plakken we er later in.

Wij hebben hier ook een gastenboek besteld en hopen hem donderdag binnen te krijgen. We hebben gekozen voor een ontwerp wat niet op de site staat nog. We hadden eigenlijk al een andere, maar deze was erg standaard en omdat ze daar niet erg duur zijn vond ik het wel een leuk idee :)
0

• (10 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp