Trouwforum: Traditioneel Verloven? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Traditioneel Verloven? Vraag jij hem, of andersom?

Poll: Wie moet wie vragen? (181 gebruiker(s) hebben gestemd )

Wie mag/zal wie vragen?

Je kunt de resultaten van de poll niet bekijken tot je gestemd hebt. Log a.u.b. in en stem om de resultaten van deze poll te bekijken.
Stem Gasten kunnen niet stemmen

#76 Gebruiker is offline   Imana 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 01-November 10

Gepost 01 November 2010 - 17:31

Ik denk dat het de gewone procedure is als men eerst over huwelijk praat. Wie dan wie moet vragen! Hier antwoord ik ook traditioneel. De man moet met een gouden ring voor de vrouwe knieën en de beroemde vraag stellen.
0

#77 Gebruiker is offline   Faith 

• Lid geworden: 08-March 10

Gepost 20 January 2011 - 17:02

Wat een romantische verhalen hier...

Wij hebben er gewoon over gepraat. Maar hij heeft beloofd me nog vóór augustus alsnog ten huwelijk te vragen:).
En hij heeft wel mijn hand aan mijn vader gevraagd.
0

#78 Gebruiker is offline   Marretje 

• Lid geworden: 17-September 10

Gepost 20 January 2011 - 21:08

Ik heb mijn lief gevraagd op kerstavond 2009.
Hij hoefde niet eens na te denken want het antwoord was direct JA !!!
Hij heeft wel aan mijn vader om mijn hand gevraagd.

Haha , zegt mijn pap : Een hand ?? Je mag ze allebei hoor...http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif Was wel erg komisch.
We trouwen 15 april 2011.http://www.trouwforum.nl/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
0

#79 Gebruiker is offline   jassou 

• Lid geworden: 19-February 10

Gepost 04 March 2012 - 16:04

Ik weet eigenlijk niet of dat ik al wel eens in dit topic geschreven had. We hadden het vaak over 'de toekomst' maar waren het niet altijd eens. Toen ik zei dat we dan maar eens een datum moesten gaan prikken (ben niet zo van de romantische aanzoeken) zei hij dat hij me toch wel de twijfelachtige eer moest gunnen me te vragen. Dat deed hij een paar maanden later, een verhaal opzich.

Dus eigenlijk denk ik dat je het er samen over hebt, het 'verrassings aanzoek' met ring is leuk, maar echt niet noodzakelijk, voor mij dan.
0

#80 Gebruiker is offline   Lieke23 

• Lid geworden: 11-November 11

Gepost 05 March 2012 - 10:40

Mijn vriend heeft mij gevraagd, en zo zag ik het ook het liefst. We hadden wel eens vaag over trouwen gesproken en grapjes over gemaakt. Maar nooit echt serieuze plannen gemaakt. Tot hij me vorig jaar augustus ten huwelijk heeft gevraagd, totaal onverwacht! Super lief en super leuk.
0

#81 Gebruiker is offline   dootje25 

• Lid geworden: 03-January 12

Gepost 05 March 2012 - 13:09

Mijn vriend heeft mij gevraagd klokslag 12 uur op mijn verjaardag met een enorme bos rozen en oorbellen (angezien ik al een hele mooie houden ring had)
0

#82 Gebruiker is offline   Marianne121012 

• Lid geworden: 15-January 12

Gepost 05 March 2012 - 18:35

Wij hadden al een datum, alhoewel wij nog discussieerden over het jaar 2012 of 2013. Mijn vriend heeft altijd gezegd na 5 jaar, maar dat zou 12-10-13 zijn. Dat vond ik weer niet leuk dus ik heb altijd 12-10-12 gezegd, maar wel met voorwaarde dat hij mij moest vragen, (zo'n jaar van te voren, want dat was wel handig met plannen :P )

Dus afgelopen zomer ging het er al wel steeds vaker over, maar ik had mijn hoop gezet op 12-10-11, die dag waren we 3 jaar samen). Uiteindelijk werkt het 12-09-11. Want had mijn vriend besloten, ik zou 12-10-11 wel verwachten. Dus nu kwam het tenminste nog onverwacht. Tja, want ik verwachte een vriend die in de keuken stond te kopen toen ik terug kwam van mijn werk.... maar er was niet gekookt.
0

#83 Gebruiker is offline   Diana85 

• Lid geworden: 30-March 12

Gepost 31 March 2012 - 00:53

Mijn lieverd was heel duidelijk:absoluut geen optie dat ik hem zou vragen. Uiteindelijk heeft hij mij, op de dag dat we 10 jaar samen waren, mee uit eten genomen, op aanwijzingen van de kpn-dame (sms naar vast nummer). Eerst kreeg ik aanwijzingen over mn kleding en hoe laat ik klaar moest staan. Daarna wanneer de kinderen werden opgehaald en dat ik hun logeerspullen moest inpakken. Toen kwamen mijn ouders hen ophalen. Daarna had ik alle tijd om me helemaal op te tutten en kwam hij mij op de afgesproken tijd ophalen, in pak en al! Daarna heerlijk uit eten geweest in Maastricht. Op weg naar de auto leidde hij mij naar de muziektent op het plein, knielde neer op een knie en hield een prachtige speech over hoe ik de ware was en dat het nu echt tijd werd dat ik zijn naam ging dragen. Toen toverde hij de ring tevoorschijn en was het helemaal perfect!! Hij had zelfs mijn vader om mijn hand gevraagd (die hier ondanks hollandse nuchterheid erg op gesteld bleek!!) Het was onverwacht en vleiend, niets voor hem. Dus ja: ouderwets kan heerlijk zijn!
0

#84 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 31 March 2012 - 08:09

Klinkt heel mooi diana :)
0

#85 Gebruiker is offline   Keecee 

• Lid geworden: 17-May 12

Gepost 17 May 2012 - 17:55

Ik heb mijn vriendin gevraagd, wat dat betreft ben ik traditioneel ingesteld.
Vooraf ben ik ook bij schoonvader langs geweest om toestemming te vragen.
0

#86 Gebruiker is offline   destino 

• Lid geworden: 09-May 12

Gepost 17 May 2012 - 18:02

Wij hadden het al wel over trouwen gehad en hebben nu ook al wel een datum uitgezocht waarop we gaan trouwen, maar hij moet mij nog wel officieel vragen :)
Gelukkig weet ik dat hij dat gaat doen!
0

• (4 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers