Wat Kostte Jullie Bruidsboeket?
Gepost 25 April 2008 - 09:26
Ik ben nu bij twee bloemisten geweest voor een prijsopgave voor mijn bruidsboeket. Ik kreeg prijzen te horen tussen 80 en 100 euro. Ik wil iets heel simpels zoals paar samengebonden lelies met lint erom heen. Lijkt wel zodra het worod bruids ervoor staat dat de euro's oplopen... :(
Nu ben ik benieuwd wat jullie bruidsboeket gekost heeft of gaat kosten en evt foto's erbij. Dan heb ik beetje een idee of ik de hoofdprijs betaal of dat dit de prijzen zijn. Ik las hier ook op het forum dat meerdere mensen rond de 25 euro hebben betaald...
Gepost 25 April 2008 - 09:39
De bedragen die jij te horen kreeg zijn volgens mij heel normaal, deels ook doordat er bij een bruidsboeket vaak extra dingen komen kijken.
Je zoekt van tevoren de bloemen uit, en die worden dan speciaal voor jou besteld en soms geimporteerd uit het buitenland.
De bloemen moeten de hele dag mooi blijven, ook bij mooi weer en gesjouw. Ze moeten dus op het juiste moment binnen komen,
en vlak van tevoren in elkaar worden gezet. (Ik weet dat onze bloemiste 's ochtends om 6 uur al bezig was) Vaak moet er een satijnen lint omheen,
of worden er pareltjes in het boeket verwerkt. Er zit een hoop extra zorg in, en daar betaal je voor.
Ik heb wel eens gehoord van mensen die op de ochtend van de bruiloft gewoon naar en bloemenzaak gingen
en ter plekke een mooi boeketje in elkaar lieten knutselen. Dan kost het je veel minder, maar heb je wel het risico dat ze net niet
die bloemen hebben die jij geweldig vind...Maar net wat je belangrijk vind!
Gepost 25 April 2008 - 10:43
Jorieke, op 25 April 2008, 10:53, zei:
Yep, dat was ik, ik kreeg die tip notabene van een bloemist. En gezien de verschillende reactie's hier en op 2 andere forums lijkt het dus echt te werken. Gewoon om een gelegenheidsboeket vragen en het woord "Bruids" vermijden, gaat je veel geld besparen.
Gepost 25 April 2008 - 10:56
-Bruiden staan meestal een halve dag met je te praten over de bloemen en hebben vaak staaltjes van hun jurk mee voor de kleur.
-Vervolgens willen ze vaak bloemen die niet bij de veiling te krijgen zijn dus met de bloemist naar een kweker rijden, duur: halve a een dag kwijt
-Dan willen bruiden vaak een ingewikkeld boeket waarbij de bloemen allemaal op draad gezet moeten worden. duur: een dag
al met al kost dit de bloemist dus 2 a 2,5 dag. kosten ongeveer €150,-
Maar als je iets eenvoudigs wilt, bijvoorbeeld een gewoon rond boeketje van bloemen die gewoon op de veiling te krijgen zijn dan ben je minder kwijt. Ik kan een rond boeketje krijgen met rozen en 2 corsages voor €25,- ik kan 3 weken van te voren langs komen om het even door te spreken.
Ik denk erover om iets meer corsages te nemen en dan komt he misschien op €30,- of €35,-
Gepost 25 April 2008 - 12:23
Gepost 25 April 2008 - 15:33
Het ligt er ook heel erg aan hoe je het laat binden. Je kunt het als gewoon boeket laten binden, dat kost natuurlijk veel minder dan als het op een houdertje met oase zit bijvoorbeeld. Maar een gewoon boeket staat zo lomp (vind ik). En zo zijn er allerlei keuzes die je kunt maken
Gepost 18 March 2009 - 21:01
Gepost 19 March 2009 - 12:55
Als ik voor 'echte' bloemen was gegaan dat had ik waarschijnlijk zelf mijn boeketje samengesteld of 3 mooie tulpen aan elkaar gestrikt als boeket.
Gepost 19 March 2009 - 13:05
dedutchess, op 19 March 2009, 12:55, zei:
Als ik voor 'echte' bloemen was gegaan dat had ik waarschijnlijk zelf mijn boeketje samengesteld of 3 mooie tulpen aan elkaar gestrikt als boeket.
Heb je een foto? ben nieuwsgierig :D
Gepost 19 March 2009 - 13:27
Hij heeft gewoon gezegd hoeveel hij ongeveer wilde besteden en dat hij graag oranje gerbera's erin wilde. Het is een super boeket geworden, en de bloemist kwam het zelfs gratis langsbrengen omdat hij bij ons om de hoek woont. Ook had de man met de keuze van de bloemen rekening gehouden met het feit dat het bosje wel eens een paar uurtjes niet in het water zou staan.
Het boeket is nu helemaal gedroogd en staat in een mooie vaas in de woonkamer :)
Gepost 19 March 2009 - 16:03
toevallig vanmorgen weer geweest staat zo gezellig in huis. :rolleyes: :rolleyes:
maar ff over dit topic, heb gevraagd wat het ongeveer kost, hij zei van 75 tot ???? net hoe appart je het wilt
(tja heb ik de pech dat ik het apprt wil) en de corsages zijn 2 of 2.50 per stuk.
maar ik kan wel een dealtje met hem maken, kom daar zovaak.
En we nemen natuurlijk best veel af: boeket, auto stuk, corsages ong 50 ( waaronder 10 kinder).
En als ie helemaal een goede prijs maakt mag ie de zaal ook nog voor me aankleden! Maar daar zit ik nog over te verzinnen
Gepost 19 March 2009 - 16:07
coloured_felt.jpg (4.33K )
Aantal downloads : 301
corsages.jpg (111.33K )
Aantal downloads : 272
offbeat_bouquet.jpg (3.99K )
Aantal downloads : 210
velt_flower.jpg (3.46K )
Aantal downloads : 150
yellow_felt.jpg (4.02K )
Aantal downloads : 132
boeket2.jpg (41.92K )
Aantal downloads : 137
Gepost 19 March 2009 - 16:13
dedutchess, op 19 March 2009, 16:07, zei:
Moet eerlijk zeggen dat ik echte bloemen toch wel leuker vind.
Maar wel heel leuk idee voor de corsages!
En misschien het bloemetje voor mn nichtje, die wordt onze ringen brengster! maar een klein bloemetje zal ze vast leuk vinden, ze is pas 5 nl.!
Heb je zelf al ervaring met het maken van zulke corsage's? Wil je anders de werkwijze PB'en? Thnx!

Log in
Registreer
Help 
Multi quote