Trouwforum: Wat Kostte Jullie Bruidsboeket? - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Wat Kostte Jullie Bruidsboeket?

#1 Gebruiker is offline   anja136 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 05-November 07

Gepost 25 April 2008 - 09:26

Hallo allemaal
Ik ben nu bij twee bloemisten geweest voor een prijsopgave voor mijn bruidsboeket. Ik kreeg prijzen te horen tussen 80 en 100 euro. Ik wil iets heel simpels zoals paar samengebonden lelies met lint erom heen. Lijkt wel zodra het worod bruids ervoor staat dat de euro's oplopen... :(

Nu ben ik benieuwd wat jullie bruidsboeket gekost heeft of gaat kosten en evt foto's erbij. Dan heb ik beetje een idee of ik de hoofdprijs betaal of dat dit de prijzen zijn. Ik las hier ook op het forum dat meerdere mensen rond de 25 euro hebben betaald...
0

#2 Gebruiker is offline   rupsje 

• Lid geworden: 23-November 06
  • Interests:Muziek (zang en piano), theologie, culturele antropologie, lezen, koken, fotografie.

Gepost 25 April 2008 - 09:39

Denk dat je inderdaad gelijk hebt: Zodra het woord 'bruids' erbij komt, dan komt er een nulletje achter de prijs.
De bedragen die jij te horen kreeg zijn volgens mij heel normaal, deels ook doordat er bij een bruidsboeket vaak extra dingen komen kijken.
Je zoekt van tevoren de bloemen uit, en die worden dan speciaal voor jou besteld en soms geimporteerd uit het buitenland.
De bloemen moeten de hele dag mooi blijven, ook bij mooi weer en gesjouw. Ze moeten dus op het juiste moment binnen komen,
en vlak van tevoren in elkaar worden gezet. (Ik weet dat onze bloemiste 's ochtends om 6 uur al bezig was) Vaak moet er een satijnen lint omheen,
of worden er pareltjes in het boeket verwerkt. Er zit een hoop extra zorg in, en daar betaal je voor.

Ik heb wel eens gehoord van mensen die op de ochtend van de bruiloft gewoon naar en bloemenzaak gingen
en ter plekke een mooi boeketje in elkaar lieten knutselen. Dan kost het je veel minder, maar heb je wel het risico dat ze net niet
die bloemen hebben die jij geweldig vind...Maar net wat je belangrijk vind!
0

#3 Gebruiker is offline   Jorieke 

• Lid geworden: 15-December 04

Gepost 25 April 2008 - 09:53

Gaf er hier niet laatst iemand de tip om te vragen naar een boeket voor een officiële gelegenheid ipv te zeggen een bruidsboeket? Misschien kun je dat eens proberen? Zou zomaar kunnen dat de prijs een stuk lager uitkomt!
0

#4 Gebruiker is offline   Sylvia en Andre 

• Groep: Moderators
  • Lid geworden: 03-January 08

Gepost 25 April 2008 - 10:43

Bekijk Post Jorieke, op 25 April 2008, 10:53, zei:

Gaf er hier niet laatst iemand de tip om te vragen naar een boeket voor een officiële gelegenheid ipv te zeggen een bruidsboeket? Misschien kun je dat eens proberen? Zou zomaar kunnen dat de prijs een stuk lager uitkomt!

Yep, dat was ik, ik kreeg die tip notabene van een bloemist. En gezien de verschillende reactie's hier en op 2 andere forums lijkt het dus echt te werken. Gewoon om een gelegenheidsboeket vragen en het woord "Bruids" vermijden, gaat je veel geld besparen.
0

#5 Gebruiker is offline   Carolina 

• Lid geworden: 01-March 08

Gepost 25 April 2008 - 10:56

Ik ben gister bij een bloemist binnen gelopen die vertelde me het volgende:

-Bruiden staan meestal een halve dag met je te praten over de bloemen en hebben vaak staaltjes van hun jurk mee voor de kleur.
-Vervolgens willen ze vaak bloemen die niet bij de veiling te krijgen zijn dus met de bloemist naar een kweker rijden, duur: halve a een dag kwijt
-Dan willen bruiden vaak een ingewikkeld boeket waarbij de bloemen allemaal op draad gezet moeten worden. duur: een dag

al met al kost dit de bloemist dus 2 a 2,5 dag. kosten ongeveer €150,-

Maar als je iets eenvoudigs wilt, bijvoorbeeld een gewoon rond boeketje van bloemen die gewoon op de veiling te krijgen zijn dan ben je minder kwijt. Ik kan een rond boeketje krijgen met rozen en 2 corsages voor €25,- ik kan 3 weken van te voren langs komen om het even door te spreken.
Ik denk erover om iets meer corsages te nemen en dan komt he misschien op €30,- of €35,-
0

#6 Gebruiker is offline   Liefde is ... wendy & Jasper 

• Lid geworden: 21-December 06

Gepost 25 April 2008 - 12:23

Ik ben ook niet van plan om een duur boeket te nemen. Ik ga er overdag van genieten, maar 's avonds heb ik hem al niet meer nodig op het feest. En aan het einde van de avond gaan we er toch mee gooien, dus waarom € 100.- neerleggen voor een boeket wanneer het ook goedkoper kan? Je moet misschien alleen even van de tevoren informeren welke bloemen er dan te verkrijgen zijn, zodat het sowieso allemaal niet te duur wordt.
0

#7 Gebruiker is offline   nisanlin 

• Lid geworden: 01-June 07

Gepost 25 April 2008 - 15:33

Mijn boeket plus bijpassende corsage kost waarschijnlijk rond de 65 euro. Vond ik heel netjes.

Het ligt er ook heel erg aan hoe je het laat binden. Je kunt het als gewoon boeket laten binden, dat kost natuurlijk veel minder dan als het op een houdertje met oase zit bijvoorbeeld. Maar een gewoon boeket staat zo lomp (vind ik). En zo zijn er allerlei keuzes die je kunt maken
0

#8 Gebruiker is offline   mariska84 

• Lid geworden: 18-March 09

Gepost 18 March 2009 - 18:22

wij zijn ongeveer 150 euro kwijt voor het boeket, 28 corsages en een klein boeketje voor het bruidsmeisje
0

#9 Gebruiker is offline   mvdylan 

• Lid geworden: 24-June 08

Gepost 18 March 2009 - 18:32

wij waren 50 euro kwijt voor bruidsboeket een kindercorsage en een bruidegoms corsage
0

#10 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 18 March 2009 - 21:01

Ik heb me nog weinig georienteerd op bloemen. Wij hebben alleen een kerkdienst dus heb alleen dan een boeketje nodig. Ik vind eigenlijk alle bloemen prachtig, natuurlijk heb ik favorieten, maar ik vind een boeket er al gauw mooi uitzien. Ik ben dan ook niet van plan allerlei bloemen te gaan bestellen die net niet verkrijgbaar zijn etc, en ik denk dat ik gewoon een klein boeketje wil (niet op draad ofzo) met lint om de steel en dan hoop ik dat het niet al te duur uitkomt. Tenslotte zal ik het boeketje maar 2 uurtjes bij me hebben ofzo, en dan ook nog op een winterse dag, dan verleppen ze minder snel :)
0

#11 Gebruiker is offline   dedutchess 

• Lid geworden: 22-December 08

Gepost 19 March 2009 - 12:55

Ik ben van plan om mijn boeket van knopen te maken! Ik heb plaatjes van de leukste knopen boektten gezien en 1 daarvan ga ik namaken. Bijelkaar zal het zo'n 15 a 20 euro kosten denk ik!
Als ik voor 'echte' bloemen was gegaan dat had ik waarschijnlijk zelf mijn boeketje samengesteld of 3 mooie tulpen aan elkaar gestrikt als boeket.
0

#12 Gebruiker is offline   Sh@ron 

• Lid geworden: 27-January 09

Gepost 19 March 2009 - 13:05

Bekijk Post dedutchess, op 19 March 2009, 12:55, zei:

Ik ben van plan om mijn boeket van knopen te maken! Ik heb plaatjes van de leukste knopen boektten gezien en 1 daarvan ga ik namaken. Bijelkaar zal het zo'n 15 a 20 euro kosten denk ik!
Als ik voor 'echte' bloemen was gegaan dat had ik waarschijnlijk zelf mijn boeketje samengesteld of 3 mooie tulpen aan elkaar gestrikt als boeket.

Heb je een foto? ben nieuwsgierig :D
0

#13 Gebruiker is offline   joycehl 

• Lid geworden: 17-January 08

Gepost 19 March 2009 - 13:13

wij hebben een kennis die bloemist is en graag de bloemen wil verzorgen we betalen 80 euro voor boeket, corsage man en 11 corsages voor de familie
0

#14 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 19 March 2009 - 13:27

mijn boeket was 50 euro, mijn man heeft dit overigens super geregeld.
Hij heeft gewoon gezegd hoeveel hij ongeveer wilde besteden en dat hij graag oranje gerbera's erin wilde. Het is een super boeket geworden, en de bloemist kwam het zelfs gratis langsbrengen omdat hij bij ons om de hoek woont. Ook had de man met de keuze van de bloemen rekening gehouden met het feit dat het bosje wel eens een paar uurtjes niet in het water zou staan.

Het boeket is nu helemaal gedroogd en staat in een mooie vaas in de woonkamer :)
0

#15 Gebruiker is offline   Broekkie 

• Lid geworden: 06-January 09

Gepost 19 March 2009 - 16:03

ik koop iedere week verse bloemen bij me vaste bloemist,
toevallig vanmorgen weer geweest staat zo gezellig in huis. :rolleyes: :rolleyes:

maar ff over dit topic, heb gevraagd wat het ongeveer kost, hij zei van 75 tot ???? net hoe appart je het wilt
(tja heb ik de pech dat ik het apprt wil) en de corsages zijn 2 of 2.50 per stuk.
maar ik kan wel een dealtje met hem maken, kom daar zovaak.
En we nemen natuurlijk best veel af: boeket, auto stuk, corsages ong 50 ( waaronder 10 kinder).
En als ie helemaal een goede prijs maakt mag ie de zaal ook nog voor me aankleden! Maar daar zit ik nog over te verzinnen
0

#16 Gebruiker is offline   dedutchess 

Gepost 19 March 2009 - 16:07

Ja hoor ik heb zat foto's. Ik wil die van mij met veelal rode, witte en creme knopen doen. Daar tussen maak ik van vilt tulpen en die komen er ook tussen. Van veelal creme kleuren vilt en knopen maak ik een haarklip en misschien corsages. Als cadeau krijgen de bruidsmeiden ook een mini boeketje in allerlei kleuren.
Bijgevoegd bestand  coloured_felt.jpg (4.33K )
Aantal downloads : 301
Bijgevoegd bestand  corsages.jpg (111.33K )
Aantal downloads : 272
Bijgevoegd bestand  offbeat_bouquet.jpg (3.99K )
Aantal downloads : 210
Bijgevoegd bestand  velt_flower.jpg (3.46K )
Aantal downloads : 150
Bijgevoegd bestand  yellow_felt.jpg (4.02K )
Aantal downloads : 132
Bijgevoegd bestand  boeket2.jpg (41.92K )
Aantal downloads : 137
0

#17 Gebruiker is offline   Sh@ron 

Gepost 19 March 2009 - 16:13

Bekijk Post dedutchess, op 19 March 2009, 16:07, zei:

Ja hoor ik heb zat foto's. Ik wil die van mij met veelal rode, witte en creme knopen doen. Daar tussen maak ik van vilt tulpen en die komen er ook tussen. Van veelal creme kleuren vilt en knopen maak ik een haarklip en misschien corsages. Als cadeau krijgen de bruidsmeiden ook een mini boeketje in allerlei kleuren.
Bijlage coloured_felt.jpg
Bijlage corsages.jpg
Bijlage offbeat_bouquet.jpg
Bijlage velt_flower.jpg
Bijlage yellow_felt.jpg
Bijlage boeket2.jpg

Moet eerlijk zeggen dat ik echte bloemen toch wel leuker vind.
Maar wel heel leuk idee voor de corsages!
En misschien het bloemetje voor mn nichtje, die wordt onze ringen brengster! maar een klein bloemetje zal ze vast leuk vinden, ze is pas 5 nl.!

Heb je zelf al ervaring met het maken van zulke corsage's? Wil je anders de werkwijze PB'en? Thnx!
0

#18 Gebruiker is offline   Broekkie 

• Lid geworden: 06-January 09

Gepost 19 March 2009 - 16:19

vind het heel appart, maar ik vind ook echte bloemen mooier.
Zo zie je meer ieder zn smaak
0

#19 Gebruiker is offline   Hakkie 

• Lid geworden: 08-April 08

Gepost 19 March 2009 - 16:28

Ik vind het heel leuk, die knopenboeketten! Heb je deze allemaal zelf gemaakt?
0

#20 Gebruiker is offline   dedutchess 

Gepost 19 March 2009 - 16:30

Nee sorry ik moet het ook allemaal uit proberen nog. Ik post een nieuw bericht als het me allemaal gelukt is!
0

#21 Gebruiker is offline   dedutchess 

Gepost 19 March 2009 - 16:34

En voor de duidelijkheid: nee, was het maar waar dat ik die zelf had gemaakt..... ik heb de plaatjes van het internet. Ik zag het en was op slag verliefd. Dus ik ga zometeen creatief aan de gang met mijn eigen knopen boeket.
0

#22 Gebruiker is offline   Sh@ron 

Gepost 19 March 2009 - 16:46

Succes ermee!

laat maar weten als ie af is!
0

#23 Gebruiker is offline   Hakkie 

• Lid geworden: 08-April 08

Gepost 19 March 2009 - 16:55

Ja ik ben ook benieuwd naar de werkwijze en het resultaat! Keep us posted :)
0

#24 Gebruiker is offline   Carolina 

• Lid geworden: 01-March 08

Gepost 19 March 2009 - 20:03

ik vind de knopen boeketten heel mooi! ben benieuwd hoe die van jouw worden.
0

#25 Gebruiker is offline   saskia81 

• Lid geworden: 24-June 08

Gepost 19 March 2009 - 21:01

Leuk zeg die knopen boeketten!!!
0

• (3 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3