Pagina 1 van 1
Dat Zal Nog Wel Even Wennen Worden...
Gepost 21 May 2008 - 09:29
Paar topics terug is er gesproken over je nieuwe achternaam, denk niet dat ik daar heel veel moeite mee zal hebben. Ik ga dan van een lange, moeilijke naar een korte en krachtige achternaam :D
Maar was gisteren bij mijn schoonouders, en die zeiden toen dat ze dan aangesproken willen worden met "Heit" (papa) en "Mem" (mama). Daar zal ik denk ik heel veel moeite mee hebben, noem ze nu altijd gewoon bij de voornaam. Ik vind eigenlijk dat ik maar 1 vader en moeder heb en dat zijn mijn eigen ouders.
Maar ik zal der wel aan moeten wennen denk ik.. :S
Liefs Rixt... die over 1 dagje gaat trouwen!!
Maar was gisteren bij mijn schoonouders, en die zeiden toen dat ze dan aangesproken willen worden met "Heit" (papa) en "Mem" (mama). Daar zal ik denk ik heel veel moeite mee hebben, noem ze nu altijd gewoon bij de voornaam. Ik vind eigenlijk dat ik maar 1 vader en moeder heb en dat zijn mijn eigen ouders.
Maar ik zal der wel aan moeten wennen denk ik.. :S
Liefs Rixt... die over 1 dagje gaat trouwen!!
#2 Guest_mods_*
Gepost 21 May 2008 - 09:49
je hoeft ze niet zo aan te spreken natuurlijk
dat hun het graag willen is prima
maar ik vind het uiteindelijk jouw keus.
Alvast heeeeeel veel plezier morgen!
het word vast super mooi weer!
we kijken uit naar de fotos!
(ik ben stiekum ook wel jaloers ik moet nog 7 en een halve week wachten)
dat hun het graag willen is prima
maar ik vind het uiteindelijk jouw keus.
Alvast heeeeeel veel plezier morgen!
het word vast super mooi weer!
we kijken uit naar de fotos!
(ik ben stiekum ook wel jaloers ik moet nog 7 en een halve week wachten)
Gepost 21 May 2008 - 13:58
mijn vriend noemt mijn ouders soms al wel pa en ma. ik kan het niet over mijn lippen krijgen om mijn schoonouders ook pa en ma te noemen, het zijn mijn ouders niet, dus waarom moet ik ze zo noemen? ik noem ze na 6 jaar nog maar heel af en toe bij hun voornaam!
ik draai er altijd een beetje omheen eigenlijk. makkelijker is het als we ooit kindjes krijgen, dan noem ik ze gewoon opa en oma! :P
ik draai er altijd een beetje omheen eigenlijk. makkelijker is het als we ooit kindjes krijgen, dan noem ik ze gewoon opa en oma! :P
Gepost 21 May 2008 - 14:08
Haha, dat heb ik echt precies hetzelfde!
Mijn man noemt mijn ouders al heel lang pa en ma, maar voor mij persoonlijk voelt het zo raar om
mijn schoonouders ook zo te noemen! Die overschakeling van hun voornaam naar pa en ma is zo groot,
alsof de relatie ineens veel intiemer wordt ofzo. En ik mag ze graag, maar ik heb maar 1 'mama'!
Ik denk dat ik het ook maar op opa&oma hou... :P
Mijn man noemt mijn ouders al heel lang pa en ma, maar voor mij persoonlijk voelt het zo raar om
mijn schoonouders ook zo te noemen! Die overschakeling van hun voornaam naar pa en ma is zo groot,
alsof de relatie ineens veel intiemer wordt ofzo. En ik mag ze graag, maar ik heb maar 1 'mama'!
Ik denk dat ik het ook maar op opa&oma hou... :P
Gepost 21 May 2008 - 15:15
Nou, dan het wel een generatie-gevalletje zijn, want wij weten eigenlijk niet beter. Sinds wij verloofd zijn (26 jaar geleden dus) noemen wij elkaars ouders gewoon pa en ma. Ik zou ook niet anders willen en onze ouders ook niet. (overigens gaat het in ons geval om aan beide kanten nog een ouder, van beide kanten is een van de ouders overleden)
Gepost 21 May 2008 - 20:14
Nou, ik doe het ook niet hoor! Ik heb inderdaad ook maar 1 paar ouders, dus die van Paul noem ik gewoon bij hun voornaam, en hij doet dat ook bij mijn ouders. Ik zou me ook niet lekker voelen als ik ze pa en ma zou moeten noemen. Bovendien vind ik dat een keuze van jezelf en niet van hen!
Gepost 22 May 2008 - 21:22
Ik noem mijn schoonouders gewoon anne en baba (mama en papa in het turks), dat is erg makkelijk! :D Ik zou er denk ik wel moeite mee hebben echt 'mama' te zeggen tegen mijn schoonmoeder, want dat zeg ik alleen tegen mijn eigen schoonmoeder....
Mijn vriend spreekt mijn ouders met hun voornaam aan
Gepost 23 May 2008 - 08:17
nisanlin, op 22 May 2008, 22:22, zei:
Ik noem mijn schoonouders gewoon anne en baba (mama en papa in het turks), dat is erg makkelijk! :D Ik zou er denk ik wel moeite mee hebben echt 'mama' te zeggen tegen mijn schoonmoeder, want dat zeg ik alleen tegen mijn eigen schoonmoeder....
Hoeveel schoonmoeders heb je dan? :lol:
Gepost 23 May 2008 - 08:40
hoi rixt, bekomen van je trouwdag?
ik noem mn schoonouders gewoon bij de voornaam en als je je niet lekker voelt bij pa/ma dan niet doen! gewoon stug volhouden met de namen!
bij mij was het andersom, ik noemde ze altijd u, maar daar was ik een beetje zat van na 2 jaar ofzo, ik bedoel, je kent ze toch goed. Maar van hun kant kwam er geen optie om te gaan je-en, dus toen heb ik het zelf gewoon maar gedaan. En dat gaat goed nog steeds! niets van gehoord! haha
ik noem mn schoonouders gewoon bij de voornaam en als je je niet lekker voelt bij pa/ma dan niet doen! gewoon stug volhouden met de namen!
bij mij was het andersom, ik noemde ze altijd u, maar daar was ik een beetje zat van na 2 jaar ofzo, ik bedoel, je kent ze toch goed. Maar van hun kant kwam er geen optie om te gaan je-en, dus toen heb ik het zelf gewoon maar gedaan. En dat gaat goed nog steeds! niets van gehoord! haha
Pagina 1 van 1

Log in
Registreer
Help 
Multi quote