Trouwforum: Trouwkaart Teksten Topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (6 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 4
  • 5
  • 6
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Trouwkaart Teksten Topic 1 topic met alle uitnodigings teksten, voor inspiratie!

#126 Gebruiker is offline   Roze 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 14-November 11

Gepost 06 February 2012 - 19:12

Bekijk Post inge87, op 05 February 2012 - 17:02, zei:

Graag nodigen wij jullie uit om dit samen met ons te vieren.
Jullie zijn vanaf 20.30 uur welkom in “....”, adres te ....
Voorafgaand aan het feest vindt tussen 19.00 uur en 20.00 uur de receptie plaats. (dit zetten we erbij zodat mensen dit weten en eventueel het kunnen doorgeven aan anderen die wel graag willen komen feliciteren)[/left][/center]

Ik zou in de uitnodiging niet zeggen 'jullie zijn', maar eerder iets van 'u bent' of 'jij bent', afhankelijk van wie je uitnodigt. Tenzij je alleen stellen uitnodigt misschien, maar anders vind ik 'jullie' te onpersoonlijk. Ik kan alleen niet goed uitleggen waarom precies, maar tviel me op toen ik dit las, dus misschien kun je er iets mee.
0

#127 Gebruiker is offline   inge87 

• Lid geworden: 05-February 12

Gepost 06 February 2012 - 19:18

Bekijk Post Roze, op 06 February 2012 - 19:12, zei:

Ik zou in de uitnodiging niet zeggen 'jullie zijn', maar eerder iets van 'u bent' of 'jij bent', afhankelijk van wie je uitnodigt. Tenzij je alleen stellen uitnodigt misschien, maar anders vind ik 'jullie' te onpersoonlijk. Ik kan alleen niet goed uitleggen waarom precies, maar tviel me op toen ik dit las, dus misschien kun je er iets mee.

klopt ben ik het mee eens, daar zitten we ook nog mee.
U vinden we te officieel, je dat is zo gek als je een stel een kaart stuurt...
Thnx voor de opmerking (dan weet ik dat ik ook niet onterecht twijfel)
0

#128 Gebruiker is offline   Roze 

Gepost 06 February 2012 - 19:38

Graag gedaan. tLijkt mij ook lastig hoor, om een goede tekst te schrijven die ook nog eens bij al je gasten past. Succes ermee!
0

#129 Gebruiker is offline   JM2012 

• Lid geworden: 20-September 11

Gepost 06 February 2012 - 23:14

Succes ermee!

Wij hebben drie teksten, voor de daggasten, receptiegasten en feestgasten allemaal een andere tekst. En van elke tekst zijn 2 varianten, een jullie varian voor stellen en een jij als de kaart naar één persoon wordt gestuurd. ( Maar wij hebben dan ook de uitnodigingen via vrienden besteld, dus qua prijs was het geen probleem..)
0

#130 Gebruiker is online   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost Gisteren , 17:47

Dames,

Vandaag de proefdruk binnengekregen van onze trouwkaart. Onze tekst is vrij kort maar ik weet niet of het allemaal duidelijk genoeg is. Zouden jullie even willen meelezen?
Wij vieren de hele dag op 1 locatie. De daggasten zijn uitgenodigd voor de ceremonie, avondgasten niet. Ik weet dat ceremonie openbaar is maar omdat het dus niet in het gemeentehuis is, maar ergens op landgoed gaan we er vanuit dat niet mensen daar zo ff heen zullen komen en binnen komen lopen. Dat past ook niet want met alle daggasten zit trouwzaaltje al vol dus het is niet de bedoeling dat avondgasten ook naar ceremonie komen (met het 'risico' dat ze blijven plakken voor het aansnijden van de taart en toostmoment wat we na de ceremonie met de daggasten doen). Vandaar hebben we de ceremonie dus niet apart op de kaart vermeld...

Voor de daggasten:
(onze namen staan groot bovenaan de kaart)
Op 1 juni 2012 zullen wij elkaar het jawoord geven!
Graag willen wij je uitnodigen om deze mooie dag met ons tekomen vieren.
Je wordt verwacht om 14.00 uur op

*locatiegegevens*

De ceremonie, het diner en aansluitend het feest vindenplaats op deze locatie.
Kun je er niet bij zijn? Laat het ons vóór 1 mei even weten!

Email:
Telefoonnummer (van mij)
Telefoonnummer(van AS)

Cadeautip: (envelopje)

Ceremoniemeester: naam
Email:
Telefoon: 06…

En voor de avondgasten

Op 1 juni 2012 zullen wij elkaar het jawoord geven!
Graag willen wij je uitnodigen om dit met ons te komenvieren.
Je bent uitgenodigd vanaf 20.30 op

*locatiegegevens*

Kun je er niet bij zijn? Laat het ons vóór 1 mei even weten!

Email:
Telefoonnummer van mij
Telefoonnummer van AS

Cadeautip: (envelopje)

Ceremoniemeester:
Email:
Telefoon: 06…

Ik bedenk me net ineens dat ons huisadres er helemaal niet opstaat. Moet dat er altijd op? Het zou mischien alleen zijn voor mensen die ons een kaartje willen sturen...(maar de meesten die we uitnodigen hebben ons adres wel). En we verzamelen bv ook niet bij ons thuis. Dus ik weet niet zeker of we dat er nou wel of niet op moeten zetten...
0

#131 Gebruiker is offline   Roze 

Gepost Gisteren , 18:18

@roxymilan: je hebt (bij beide versies) geschreven 'te komen vieren'. Dat zou ik veranderen in 'te vieren'. Verder lijkt het mij heel duidelijk zo hoor!
Ik zou wel jullie huisadres erop zetten, altijd handig voor mensen die een kaartje willen sturen.
0

#132 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost Gisteren , 19:13

Ik zou ook het adres erop zetten, werd bij ons toch wel gewaardeerd. Verder vind ik de tekst erg fijn kort en overzichterlijk en ook duidelijk :)
Komen vieren vind ik dan wel weer lekker klinken (erg persoonlijk wrs ;))
0

#133 Gebruiker is offline   Roze 

Gepost Gisteren , 19:18

Ik denk inderdaad dat je gewoon moet doen wat je persoonlijk het mooiste vind, dus als dat 'komen vieren' is, dan is dat prima;-)
Nu ik er nog eens naar kijk, dacht ik: 'willen uitnodigen' is ook dubbelop. Dus dan zou je ook kunnen zeggen 'Graag nodigen wij je uit om', dan heb je wat minder werkwoorden erin. (maar ik weet dat ik pietluttig ben in dat soort dingen, dus vat het niet op als kritiek hoor)
0

#134 Gebruiker is online   roxymilan 

• Lid geworden: 25-March 10

Gepost Gisteren , 22:32

Tnx voor de reacties! Ik ga er nog eens goed naar kijken en laat ook nog even onze CM ernaar kijken en mn moeder die is ook altijd wel goed met teksten. Maar die zin kan idd wel wat minder werkwoorden bv Graag nodigen wij je uit om dit met ons te (komen) vieren. Ik vind 'komen' ook wel leuk klinken op zich. Ik zie trouwens doordat ik het geknipt en geplakt heb de tekst op sommige stukken aan elkaar staat. Dat gaat op de kaart natuurlijk niet zo ;)
Ik heb ons adres inmiddels er bij gezet, toch wel handig idd! Ik had er echt helemaal niet aan gedacht en toen ik het hier plaatste dacht ik er ineens aan :)
0

#135 Gebruiker is offline   blondbruidje 

• Lid geworden: 31-July 11

Gepost Vandaag , 10:35

Nette tekst Roxymilan! Ik houd wel van kort, krachtig en duidelijk.
0

#136 Gebruiker is offline   Esprit 

• Lid geworden: 01-December 11

Gepost Vandaag , 11:07

Wij zitten ook met de teksten te dubben. Echt veel lastiger dan we dachten!

Na veel spieken in dit topic hebben we nu dit:

............. en .............. gaan trouwen
op 1 september 2012
om ..... in het gemeentehuis van ...............

Wij willen een zegen over ons huwelijk vragen
om ...... in de kerk te ...............

Wij zouden het fijn vinden als jullie er bij kunnen zijn!

en dan voor de daggasten:
Deze bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten, daarom nodigen we jullie uit om heel de dag met ons mee te vieren. Jullie worden om 11:15 verwacht bij ...................

Receptie gasten:
We nodigen jullie graag uit om met ons de bruidstaart aan te snijden en te toosten op een mooie toekomst,
van ..... tot ..... in .................

avond gasten:
We nodigen jullie graag uit voor ons bruiloftsfeest
vanaf 20:30 in .................

Als je er niet bij kunt zijn, horen we dat graag voor ...........

Als iemand nog op/aanmerkingen heeft dan horen we dat graag!! We zitten wel te rommelen met je en jullie geloof ik. Bij receptie gasten hoef je er niet bij te zetten of ze willen laten weten of ze komen of niet toch? Alhoewel het wel makkelijk zou zijn als je ongeveer weet wie er wel/niet komen. En, tot wanneer kan je ze laten reageren of ze wel of niet komen, ook zo lastig!

Verder komt natuurlijk nog de info over ceremoniemeester erop, en een mooie tekst. Maar, dat is fase 2 :D
0

#137 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost Vandaag , 11:26

receptiegasten en avondgasten schrijf je aan elkaar, net als daggasten (maar goed, dat komt niet op je kaart).

En volgens mij is "Wij zouden het fijn vinden als jullie er bij kunnen zijn!" erbij hier aan elkaar, maar die zoek ik nog even op.
0

#138 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost Vandaag , 11:38

Bekijk Post Esprit, op 09 February 2012 - 11:07, zei:

En, tot wanneer kan je ze laten reageren of ze wel of niet komen, ook zo lastig!

Wij hadden dat tot een week voor de bruiloft. Bij de locatie konden we tot een kleine week voor de dag het definitieve aantal gasten doorgegeven (wat dus in rekening gebracht werd). Ik zou dus wel ook vragen naar de receptiegasten, neem tenminste aan dat je per gast een bepaald bedrag betaald en dat er niet gekeken word hoeveel er daadwerkelijk aanwezig zijn op de dag zelf.
0

• (6 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 4
  • 5
  • 6
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers