Trouwforum: Trouwkaart Teksten Topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (9 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 7
  • 8
  • 9
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Trouwkaart Teksten Topic 1 topic met alle uitnodigings teksten, voor inspiratie!

#201 Gebruiker is offline   Melia 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 10-February 11

Gepost 04 May 2012 - 15:08

Nou Wij waren beperkt in onze keuze bij waar we het online ontworpen hebben, maar hebben expres een simpel lettertype gekozen wat duidelijk leesbaar was, ook als het kleinere tekst betreft. Leesbaarheid was voor osn heel belangrijk, verder hebben we voornamelijk op gevoel gekozen waarvan wij vonden dat het mooi stond op de kaart/bij ons paste.
0

#202 Gebruiker is offline   Aartie Kedar 

• Lid geworden: 11-March 12

Gepost 05 May 2012 - 11:40

Ik twijfel nog over de lettertype. De drukker kent geen grenzen, dus het wordt gedrukt zoals al jij dat wilt.

Nu gaan mijn vriend en ik op z'n hindoestaans trouwen, in het klein. Wij geven later wel een groot feest waar ook vrienden en kennissen komen. Gisteravond ben ik een beetje bezig geweest met de tekst. Maar het wilt op de een of ander manier niet goed vlotten. Wat vinden jullie ervan? Ik weet dus niet of ik de 2e zin erin moet doen of gewoon eruit moet laten (Op...hindoeritus).

Na 12 jaar samen te zijn willen wij ons geluk bezegelen met een huwelijk.
Op ..... trouwen wij volgens de hindoeritus.

Zaterdag .... vieren wij dit.

Wij hopen dit, samen met jullie, tot een onvergetelijke
dag te maken .

Na een toost op ons huwelijk komt het diner. Eten jullie met ons mee?
 Als het toetje en de receptie zijn geweest,
dansen we de sterren van de hemel op ons huwelijksfeest!

U bent van harte uitgenodigd met ons het glas te heffen op ons huwelijk in Partycentrum De Koning,
adres bla bla

Programma
18.00 - 19.00 Inloop en welkom
19.00 – 21.00 Aansnijden taart en diner
21.00 – 01.00 Party

Zinnetjes heb ik zo hier en daar van internet geplukt ;-). Graag jullie feedback :-))

Aartie
0

#203 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 05 May 2012 - 13:33

Het valt mij vooral op dat het heel veel tekst is.
Sommige dingen zijn ook een beetje dubbelop.
Vanwege het handige overzicht onderaan is de tekst erboven overbodig en zou ik weglaten.

En een kleine inconsequentie:
Er staat zowel jullie als U.
Ik zou alles in de 'jullie-vorm' zetten of alles in de 'U-vorm'

Misschien staat het zo al wat duidelijker:

Na 12 jaar samen te zijn willen wij ons geluk bezegelen met een huwelijk.
Op ..... trouwen wij volgens de hindoeritus.

Zaterdag .... willen we dit graag met jullie vieren.
Jullie zijn van harte uitgenodigd met ons het glas te heffen op ons huwelijk in Partycentrum De Koning,
adres bla bla

Programma
18.00 - 19.00 Inloop en welkom
19.00 – 21.00 Aansnijden taart en diner
21.00 – 01.00 Party
(Of gebruik het woord feest)
0

#204 Gebruiker is offline   Aartie Kedar 

Gepost 06 May 2012 - 19:50

Dank je wel Twijfeltje. Het middenstuk is idd dubbel. Ik denk dat ik dat eruit laat. U/jullie, had ik nog niet op gelet (oepsss). Soms ben ik zo druk bezig dat ik het niet meer zie :-S.
0

#205 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 06 May 2012 - 21:35

Herkenbaar.
Als ik teksten van mezelf nalees is het ook moeilijker de foutjes eruit te halen, omdat je weet wat er staat.
Ook suffe typefouten door snelheid (en nooit typecursus gehad)
Bij een ander valt het meer op.
Succes ermee verder!
0

#206 Gebruiker is offline   Suus07092012 

• Lid geworden: 07-January 12

Gepost 10 May 2012 - 19:41

Hoi allemaal,

Hoe gaan jullie om met het volgende?

We hebben 2 soorten teksten in de kaarten, een voor daggasten en een voor avondgasten, maar hoe moet je mensen 'aanschrijven':
In enkelvoud of in meervoud?

De meeste kaarten gaan naar koppels maar we hebben ook een aantal alleenstaanden. Is het gek om in dat geval op de envelop 1 naam te schrijven en in de kaart 'jullie'?

Wij willen het informeel houden dus U past daar niet helemaal (al heb je dan wel meteen het probleem 'opgelost'...

Het nadeel is namelijk dat we van iedere tekst/kaart minstens 10 stuks moeten bestellen dus ik kan helaas niet eindeleloos varieren zoals

daggasten 'je' vorm
daggasten 'jullie' vorm
avondgasten 'je' vorm
avondgasten 'jullie' vorm

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen/gedaan hebben?

Groetjes Suus
0

#207 Gebruiker is offline   Judith32 

• Lid geworden: 22-January 12

Gepost 10 May 2012 - 19:55

Bekijk Post Suus07092012, op 10 May 2012 - 19:41, zei:

Hoi allemaal,

Hoe gaan jullie om met het volgende?

We hebben 2 soorten teksten in de kaarten, een voor daggasten en een voor avondgasten, maar hoe moet je mensen 'aanschrijven':
In enkelvoud of in meervoud?

De meeste kaarten gaan naar koppels maar we hebben ook een aantal alleenstaanden. Is het gek om in dat geval op de envelop 1 naam te schrijven en in de kaart 'jullie'?

Wij willen het informeel houden dus U past daar niet helemaal (al heb je dan wel meteen het probleem 'opgelost'...

Het nadeel is namelijk dat we van iedere tekst/kaart minstens 10 stuks moeten bestellen dus ik kan helaas niet eindeleloos varieren zoals

daggasten 'je' vorm
daggasten 'jullie' vorm
avondgasten 'je' vorm
avondgasten 'jullie' vorm

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen/gedaan hebben?

Groetjes Suus

hoi

hier ook dat probleem. in de kaart komt ook jullie te staan. er zijn maar een paar mensen alleen. daar ga ik geen apparte kaart voor maken. dus kaart voor daggasten en kaart voor avondgasten.
zal toch niet heel er zijn voor die mensen? het is mijn moeder en mijn oma's nou dat moet dan maar hoor ;-)

judith
0

#208 Gebruiker is offline   Suus07092012 

Gepost 10 May 2012 - 19:59

Tja, hier inderdaad ook niet veel (daggasten 2 en avondgasten 6), maar ik weet niet echt wat 'gebruikelijk' is en hoe dat ontvangen zal worden?

Ik neig er ook naar om overal hetzelfde op te schijven. Anders heb ik idd 2 kaarten nodig en krijg ik er 10...., beetje zonde.
0

#209 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 11 May 2012 - 11:23

Haha, dit is eigenlijk het enige onderwerp m.b.t. de tekst op de kaart waar we tot nu toe over nagedacht hebben, en de uitkomst is dat we "jullie" gaan gebruiken. Dat doen we vooral vanuit het idee dat we gewoon de gehele groep gasten aanspreken en dat de single gasten zich dan (volgens ons) wel aangesproken voelen als er "jullie" staat (want die weten wel dat we de groep gasten bedoelen), terwijl "je" op de kaart mogelijk wel verwarring zou kunnen scheppen bij de stellen.
Aan de andere kant zou ik me er niet al te druk om maken - doe gewoon wat bij je past!
0

#210 Gebruiker is offline   aniekjhee 

• Lid geworden: 15-January 12

Gepost 14 May 2012 - 17:35

Wij hebben ook 'jullie' gebruikt ipv je, omdat wij het ook zien zo van dat je alle bruiloft gasten met deze kaarten uitnodigt.
0

#211 Gebruiker is offline   Tiphona 

• Lid geworden: 04-December 11

Gepost 19 May 2012 - 21:36

Wij zaten te denken aan deze tekst, de woorden met een slash (/) ertussen zijn woorden waar ik nog over twijfel.
Suggesties en verbeteringen zijn zeer welkom!

---

Wij gaan trouwen!

Op maandag (datum) om 14.00 uur geven we/wij elkaar het ja-woord in het stadhuis te Eindhoven.

Aansluitend is er tot 18.00 uur een/de receptie in 'De Merckthoeve' aan de Oude Urkhovenseweg 2-4 te Eindhoven.

We zouden het fijn vinden als je erbij/hierbij kunt zijn.

(onze namen)

---

De tekst op de kaart is zo kort mogelijk gehouden zodat we de dag- en receptiegasten dezelfde kaart kunnen sturen (en dus maar 1x drukkosten hoeven te betalen).

Er komt nog een A4tje bij met meer informatie, contactgegevens van de ceremoniemeester etc. Voor de daggasten staat daar ook op dat ze uitgenodigd zijn voor het dineetje na de receptie. Omdat wij liever niet willen dat er kinderen meekomen, bedacht de dame van de kaartenwinkel de tekst 'Graag willen wij onze bruiloft onder volwassenen vieren', zou dit voor iedereen duidelijk genoeg zijn?
0

#212 Gebruiker is offline   Aartie Kedar 

Gepost 20 May 2012 - 17:26

Hi Tiphona,

We of wij, het kan in principe allebei. Ikzelf het houden op 'wij' omdat dit wat meer kracht in je zin uitstraalt. 'We' zou ik gebruiken als je het niet echt belangrijk vindt om het nog een keer te vermelden. Je hebt namelijk al in je 1e zin een duidelijke statement gemaakt! Afwisseling is niet erg.

Ik zou kiezen voor 'de receptie' en 'erbij'. 'hierbij' heeft een andere betekenis geloof ik.
Over dat je geen kinderen wilt op de dag, is het misschien een optie om op de kaart alleen de namen van de uitgenodigden te noemen. Dus bv. Anita & John, ipv familie .....?

Hopelijk heb je er wat aan. Succes iig!

Gr.,
Aartie
0

#213 Gebruiker is offline   Suus07092012 

Gepost 21 May 2012 - 18:17

Bekijk Post October Bride, op 11 May 2012 - 11:23, zei:

Haha, dit is eigenlijk het enige onderwerp m.b.t. de tekst op de kaart waar we tot nu toe over nagedacht hebben, en de uitkomst is dat we "jullie" gaan gebruiken. Dat doen we vooral vanuit het idee dat we gewoon de gehele groep gasten aanspreken en dat de single gasten zich dan (volgens ons) wel aangesproken voelen als er "jullie" staat (want die weten wel dat we de groep gasten bedoelen), terwijl "je" op de kaart mogelijk wel verwarring zou kunnen scheppen bij de stellen.
Aan de andere kant zou ik me er niet al te druk om maken - doe gewoon wat bij je past!

Daar hebben jullie inderdaad gelijk in, spreekt een hele groep aan dus dat staat dan misschien net wat leuker.

En wat doen jullie met het envelopje? Ik vind het namelijk best wel een dingetje om dat op de kaart te vermelden, een beetje inhalig of zo. Ik ben al blij dat mensen deze dag/feest met ons willen vieren. Terwijl het dit natuurlijk niet is en ik zou het zelf ook prettig vinden als er iets zou staan wat het bruidspaar wenst.....

Maar hebben jullie daar een leuk idee voor, om te vermelden dat het geven zeg maar geheel vrijblijvend is?
0

#214 Gebruiker is offline   Ingepinge87 

• Lid geworden: 03-May 10

Gepost 21 May 2012 - 20:41

Wij hebben dat de cm in haar brief laten zetten. Dit stond er in:
"Het bruidspaar heeft geen cadeau-idee in de uitnodiging gezet, maar een envelopje is altijd een goede keuze. Mocht je toch iets tastbaars willen geven, dan heb ik een kort cadeaulijst met ideëen."

De volgende zin is ook leuk om op je kaart te zetten (overigens ooit ook van dit forum geplukt):
"Je aanwezigheid en lach zijn het mooiste geschenk op onze huwelijksdag!"

Misschien kun je er iets mee :) !
0

#215 Gebruiker is offline   October Bride 

• Lid geworden: 04-January 12

Gepost 22 May 2012 - 15:35

Wij twijfelen er ook een beetje over - misschien dat we ook vragen aan de CM of zij daarover iets in haar brief wil zetten. Evt. zouden we het ook nog in dichtvorm op de kaart kunnen doen, maar dat vind ik zelf altijd een beetje goedkoop, dus ook daar zijn we nog niet over uit...

Stiekem vond ik zelf "We willen graag de keuken en badkamer verbouwen, daarom hebben we het liefst iets om in ons spaarvarken te douwen" wel grappig, maar ik weet niet of we met onze kaart 'grappig' willen uitstralen ;)
0

• (9 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 7
  • 8
  • 9
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers