Trouwforum: Trouwkaart Teksten Topic - Trouwforum

Ga naar inhoud

• (9 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp

Trouwkaart Teksten Topic 1 topic met alle uitnodigings teksten, voor inspiratie!

#76 Guest_Jolanda_*

• Groep: Guests

Gepost 26 March 2011 - 16:29

Bekijk Post twijfeltje, op 26 March 2011 - 14:59, zei:

Volgens mij heb je best een grote kaart als dat er allemaal op past.
Heb je de hele dag dezelfde gasten?

Ja, wij hebben alleen maar hele dag gasten. En ja de kaart is groot, 18cm bij 13cm ;)
0

#77 Gebruiker is offline   Yvie 

• Groep: Members
  • Lid geworden: 25-March 11

Gepost 27 March 2011 - 22:21

Leuk topic... :) zijn er meer teksten bij de forummeiden?
0

#78 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

• Lid geworden: 08-January 11

Gepost 28 March 2011 - 06:58

Oke, hier zijn de teksten van ons:

(Rechts)
...&...

Geven elkaar het ja-woord op 9 september 2011, om XX:XX op het M te B.

Wij zouden het erg fijn vinden als jij/jullie deze dag met ons wilt vieren. Daarom vragen we jou/jullie om bij het ouderlijk huis van L te verzamelen om xx:xx uur. Vanuit hier zullen we gezamenlijk vertrekken naar het M waar de ceremonie plaats vind.

Na de ceremonie ben jij/jullie van harte welkom op R te B. Hier zullen we toasten en na het eten zal het feest losbarsten.

(links)
Wij zouden het fijn vinden als jij/jullie aan onze ceremonie meester(es) laat weten of je deze dat met ons mee wilt vieren. Ook voor vragen kan je bij hun terecht.
Indien je ons ergens mee wilt verassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen.

CM1:06-
CM2:06-

(rechts)
... & ...

Wij zouden het leuk vinden als jij/jullie dit heugelijke feit met ons wil vieren. Om XX:XX uur zal het feest losbarsten en wel op R te B.

(links)
Wij zouden het fijn vinden als jij/jullie aan onze ceremonie meester(es) laat weten of je deze dat met ons mee wilt vieren. Ook voor vragen kan je bij hun terecht.
Indien je ons ergens mee wilt verassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen.

Meningen plz...
Wij twijfelen nog over de eerste zin voor de linkerpagina...
+ klopt alles taaltechnisch... ik ben daar niet heel sterk in, en mijn ventje kan soms ook wel iets over het hoofd zien.

0

#79 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 28 March 2011 - 07:35

Bekijk Post Lotte09-09, op 28 March 2011 - 06:58, zei:

(Rechts)
...&...

Wij zouden het erg fijn vinden als jij/jullie deze dag met ons wil vieren. Daarom vragen we jou/jullie om bij het ouderlijk huis van L te verzamelen om xx:xx uur. Vanuit hier zullen we gezamenlijk vertrekken naar het M waar de ceremonie plaats vind.

Na de ceremonie ben jij/jullie van harte welkom op R te B. Hier zullen we toasten en na het eten zal het feest losbarsten.

(links)
Wij zouden het fijn vinden als jij/jullie aan onze ceremonie meester(es) laat weten of je deze dag met ons mee wil vieren. Ook voor vragen kan je bij hun terecht.
Indien je ons ergens mee wil verrassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen.

(rechts)
... & ...

Wij zouden het leuk vinden als jij/jullie dit heugelijke feit met ons wil vieren. Om XX:XX uur zal het feest losbarsten en wel op R te B.

(links)
Wij zouden het fijn vinden als jij/jullie aan onze ceremonie meester(es) laat weten of je deze dag met ons mee wil vieren. Ook voor vragen kan je bij hun terecht.
Indien je ons ergens mee wil verrassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen.

Meningen plz...
+ klopt alles taaltechnisch... ik ben daar niet heel sterk in, en mijn ventje kan soms ook wel iets over het hoofd zien.

Ik heb woorden vet gedrukt gemaakt die niet helemaal klopten (nu dus de juiste vorm). Na een je volgt er geen t bij een werkwoord.
Verder zou ik overwegen om voor 'hun' een ander woord te nemen, weet niet of het taaltechnisch klopt, vind het zelf altijd raar klinken.
Kan je niet helpen met de tekst verder, het is niet mijn stijl van schrijven, maar dat is heel erg persoonlijk!
0

#80 Gebruiker is offline   Elina 

• Lid geworden: 19-February 08
  • Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 28 March 2011 - 08:23

Nou, "hun" is bezittelijk en zo wordt het in deze zin niet gebruikt. Het moet dus "hen" zijn.
Verder nog een onnodige spatie en een verkeerde persoonsvorm: Vanuit hier zullen we gezamenlijk vertrekken naar het M waar de ceremonie plaatsvindt
0

#81 Gebruiker is offline   Maewyn 

• Lid geworden: 24-July 10

Gepost 28 March 2011 - 10:50

Bekijk Post Jof, op 28 March 2011 - 08:35, zei:

Na een je volgt er geen t bij een werkwoord.

Wij hadden dit discussiepunt ook, want ik heb geleerd op school dat na 'je' WEL een 't' volgt, alleen niet wanneer 'je' erachter staat. Ik heb het opgezocht omdat ik het zeker wilde weten en volgens het Groene Boekje en alle andere grammatica-regels die ik kon vinden, is je wilt de correcte, zij het verouderde, vorm. Maar het blijft wazig...

0

#82 Gebruiker is offline   Imke1986 

• Lid geworden: 05-January 11

Gepost 28 March 2011 - 11:20

wij zetten er waarschijnlijk een klein versje op

jij en ik
ik en jij
voor altijd samen
voor altijd wij

voor de rest wordt het gewoon een standaard tekst
0

#83 Gebruiker is offline   Jof 

• Lid geworden: 18-September 10

Gepost 28 March 2011 - 13:05

Aha, nou dan heb ik het fout ;) Mijn excuses! (Dan zit er 1 foute wil in neem ik aan? want er stond er 1 met wil zonder t...)
Elina jij bent altijd zo op de taalfouten, wat zeg jij ervan dan?
0

#84 Gebruiker is offline   Elina 

• Interests:taal, media, kunst, koken, bloggen, zingen (alto's aller landen verenigt u)

Gepost 28 March 2011 - 13:29

check
0

#85 Gebruiker is offline   idgnkv 

• Lid geworden: 30-May 09

Gepost 28 March 2011 - 13:40

Bekijk Post Lotte09-09, op 28 March 2011 - 07:58, zei:

(Rechts)
...&...

Wij zouden het erg fijn vinden als jij/jullie deze dag met ons wilt/willen vieren. Daarom vragen we jou/jullie om bij het ouderlijk huis van L te verzamelen om xx:xx uur. Vanuit hier zullen we gezamenlijk vertrekken naar het M waar de ceremonie plaats vind.

Na de ceremonie ben/zijn jij/jullie van harte welkom op R te B. Hier zullen we toasten en na het eten zal het feest losbarsten.

(links)
Wij zouden het fijn vinden als jij/jullie aan onze ceremonie meester(es) laat/laten weten of je/jullie deze dat met ons mee wilt/willen vieren. Ook voor vragen kan je bij hun terecht.
Indien je ons ergens mee wilt verassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen. (hier zeg je weer alleen 'je', terwijl je in de rest van de tekst ook 'jullie' hebt)

(rechts)
... & ...

(links)

Meningen plz...

Omdat jij en jullie andere persoonsvormen hebben, zou ik ervoor kiezen om de mensen óf met 'jij' aan te spreken óf met 'jullie' of met 'u' (klinkt formeler, maar dan heb je niet het probleem van enkelvoud of meervoud). Dat vind ik zelf wat beter staan dan dat je elke keer met zo'n slash werkt..
0

#86 Gebruiker is offline   Inx 

• Lid geworden: 09-March 09

Gepost 28 March 2011 - 19:35

Eens met Elina, en met idgnkv!

Wij hadden zelf "jullie" omdat er maar vier singles in onze vrienden/familiekring zitten, de rest werd allemaal uitgenodigd als stel of gezin. Bovendien spreek je in de uitnodiging m.i. al je gasten tegelijk aan, dus ik vond "jullie" goed kunnen. "U" was naar onze smaak te formeel, aangezien we alleen maar close familie en vrienden uitnodigden. :)
0

#87 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 28 March 2011 - 21:41

Jof: wel een 't'.
Het is ook je loopT, je werkT, dus ook je wilT.
Inderdaad geen t als 'je' achter het werkwoord staat.

Maar Lotte, meervoudsvorm zou fijner zijn dan steeds je/jullie.
Loopt niet zo lekker.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande tips.
0

#88 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 28 March 2011 - 21:44

Bekijk Post twijfeltje, op 28 March 2011 - 22:41, zei:

Jof: wel een 't'.
Het is ook je loopT, je werkT, dus ook je wilT.
Inderdaad geen t als 'je' achter het werkwoord staat.

Maar Lotte, meervoudsvorm zou fijner zijn dan steeds je/jullie.
Loopt niet zo lekker.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande tips.

Bij willen kan het allebei, het ene is alleen formeler dan het andere (wat de link van Elina al aangaf) :)
0

#89 Gebruiker is offline   twijfeltje 

• Lid geworden: 04-December 10

Gepost 28 March 2011 - 21:46

Bekijk Post Jof, op 28 March 2011 - 08:35, zei:

Na een je volgt er geen t bij een werkwoord.

Ik doelde op bovenstaande opmerking.
0

#90 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 28 March 2011 - 21:48

Ah oké, dan klopt het wel.
0

#91 Gebruiker is offline   Yvie 

• Lid geworden: 25-March 11

Gepost 29 March 2011 - 10:15

De voorkant van onze kaart is zelfontworpen samen met onze ontwerper. De linkerbinnenkant wordt een foto van ons samen, tijdens een loveshoot in de zomer, met een zelfgeschreven gedicht. Onderstaande tekst komt op de rechterbinnenkant. Op de achterkant komt een foto van ons met ons zoontje van dan bijna 3. Deze foto wordt ook gemaakt tijdens de fotoshoot.

H. V. & Y. S.
gaan trouwen op 30 september 2011 !

Deze bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten. Daarom willen we jullie uitnodigen om deze dag met ons te vieren.Onze ouders ontvangen jullie graag om 11.00 uur, aan de F. H. straat te S.

Het burgerlijk huwelijk vindt plaats om 13.00 uur in het Stadhuis te H. Wij willen graag de zegen vragen over ons huwelijk, om 15.15 uur in ‘..’ te S.

Na afloop van de plechtigheden gaan wij naar ‘Het H’ te D., waar wij gaan genieten van een buffet en een leuk feest.

---------------------------------------------------------------------------

H. V. & Y. S.
gaan trouwen op 30 september 2011 !

Het burgerlijk huwelijk vindt plaats om 13.00 uur in het Stadhuis te H. Wij willen graag de zegen vragen over ons huwelijk, om 15.15 uur in ‘...’ te S.

Wij nodigen u van harte uit om dit met ons te vieren bij ‘Het H.’ te D.U bent vanaf 20.30 van harte welkom op ons feest.
0

#92 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

Gepost 29 March 2011 - 16:39

Mede bruidjes,

Heel erg bedankt voor de feedback.
Ik ga iig voor de t achter de wil... want ik heb aan die verbastering eigenlijk een beetje een hekel.
Al verbaster ik zelf ook (hun ipv hen), en die verbastering is ondertussen ook toegestaan.
Maar ik vind het zelf zo naar als ik achteraf een fout had ontdekt.

Bedankt ook voor de VERRASSING en de plaatsvindt (stomme spellingsfout en aan elkaar, dat wist ik niet)

Over het jij/je/jullie verhaal ga ik nog even babbelen. Wij hebben namelijk wel wat meer singels en ik wil niet de indruk wekken dat iedereen een zogenaamde +1 meeneemt.
Maar het is zeker zo dat al die / niet netjes zijn.

BEDANKT!

0

#93 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 29 March 2011 - 18:23

Bekijk Post Lotte09-09, op 29 March 2011 - 17:39, zei:

Al verbaster ik zelf ook (hun ipv hen), en die verbastering is ondertussen ook toegestaan.

BEDANKT!

Nou ja toegestaan, het gebeurt gewoon heel veel ;)
(maar dat is een taalkundige discussie)
0

#94 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 29 March 2011 - 19:02

Lotte: Wij hebben het er ook over gehad. Ik vind dat het allebei prima kan, maar ook vanwege de singles hebben wij gekozen voor ' je'.
0

#95 Gebruiker is offline   Lotte09-09 

Gepost 29 March 2011 - 19:15

Wij hebben nu ook besloten om voor 'je' te gaan.
Dit met de achterliggende gedachte dat de uitnodiging gericht is aan de genodigde (dhr & mevr of R.. & K..) en iedereen de kaart zelf kan lezen.
Het klonk beter toen mijn vriend het uitlegde, maar daarom dus...
Nogmaals bedankt!

0

#96 Gebruiker is offline   idgnkv 

Gepost 29 March 2011 - 19:17

Dat was ook een van onze redenen, dus ik snap je ;)
0

#97 Gebruiker is offline   Inx 

Gepost 29 March 2011 - 19:46

da's ook een goede redenering :)
0

#98 Gebruiker is offline   charlie1986 

• Lid geworden: 18-February 11

Gepost 29 March 2011 - 20:06

wij hebben tot nu toe

links :

Door M & S voelen wij ons al meer dan verbonden
Het grote geluk hadden we bij elkaar al gevonden
Dat we samen verder wilden zouden we toch al niet vergeten
Het ja-woord is dan ook de bevestiging van dat wat we al weten

en ons adres en telefoonnummers

rechts :

Papa en Mama geven elkaar het Ja-woord op
Vrijdag 16 september 2011 om 13.00 uur
in het gemeentehuis te L
De kerkelijke inzegening cint plaats om 14.00 uur
in de St. A te L

omdat we al ruim zitten in onze spullen
hebben we liever iets om ons spaarvarken te vullen

Nu zitten we er alleen nog mee dat de dag gasten zich moeten verzamelen bij mijn ouderlijk huis
en ja wat moet er nog meer op de kaart staan

voor de receptie komt de zelfde tekst alleen ipv dat ze bij mijn ouders verzamelen dat ze van harte zijn uitgenodigd om deel te nemen aan onze receptie

Opmerkingen?? graag
0

#99 Gebruiker is offline   Elina 

Gepost 30 March 2011 - 06:59

@Charlie, check even deze zin: De kerkelijke inzegening cint plaats -> De kerkelijke inzegening vindt plaats
Verder is jawoord niet met een hoofdletter en eigenlijk ook niet met een koppelteken.
Daggasten schrijf je aan elkaar.
Begrijp ik nou goed dat jullie elkaar op de kaart papa en mama noemen en dus naar elkaar verwijzen in de derde persoon? Dat is wel opmerkelijk, maar goed in ieder geval moeten papa en mama zonder hoofdletter.

0

#100 Gebruiker is offline   Inx 

Gepost 30 March 2011 - 13:09

"Papa en mama" is sowieso niet mijn ding, maar ik zou wel voor één stijl gaan. Dus óf vanuit jullie, zoals in het gedichtje, óf vanuit jullie kinderen als in "Papa en mama geven elkaar het ja-woord..." Anders wordt het een beetje verwarrend.

(Ooit een keer echt gezien: Geboortekaartje met voorop "Daar ben ik dan!" en een foto (baby's perspectief). Binnen een gedichtje in de trant van "een kusje voor mijn kleine zusje" (zusjesperspectief), en vervolgens "Dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van onze dochter"... (oudersperspectief) :blink:)
0

• (9 Pagina's )
  • +
  • « Eerste
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuw onderwerp starten
  • Je kunt niet antwoorden op dit onderwerp