collapse

Auteur Topic: Trouwalbum Zelf Maken  (gelezen 79795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #75 Gepost op: 20 augustus 2013, 16:11:42 »
Ik zit daar ook nog over te twijfelen. Ik heb een hele creatieve vriendin, misschien dat zij het voor ons wil doen

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #76 Gepost op: 20 augustus 2013, 19:50:09 »
Wij hebben er toch voor gekozen het door de fotograaf te laten doen. Ten eerste omdat ik te weinig tijd heb om hem zelf te maken en ik weet dat ik heel veel tijd nodig heb om het zo te maken als ik zou willen. En daarnaast omdat het er bij de fotograaf toch netter uit vind zien.

idgnkv

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #77 Gepost op: 20 augustus 2013, 20:19:21 »
Ik zou het ook door de fotograaf laten doen. Wij zouden 'm zelf maken, zijn volgende week drie jaar getrouwd en hij is nog steeds niet gemaakt.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #78 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:11:53 »
Ik heb het zelf gedaan en ben er heel blij mee. :) Maar als je nu al weet dat het je niet ligt, je geen tijd hebt of er zelf geen ideeën over hebt hoe je het wil hebben, zou ik het zeker door de fotograaf laten doen.
Wij zijn vorig jaar mei getrouwd en ik heb hem uiteindelijk in januari besteld. Heeft wat tijd (en geld) gekost, maar was het zeker waard!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #79 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:21:16 »
Ik heb hem ook zelf gemaakt. Sowieso vind ik het enorm leuk om te doen en had ik er ook de tijd voor, vanwege de vakantie. Als je het zelf wilt gaan doen, moet je er wel echt tijd voor gaan maken, zei onze fotograaf ook, echt weekenden blokkeren en eraan gaan zitten. Anders heb je na een hele tijd inderdaad nog steeds geen boek, zoals vrienden van ons die ook al 3 jaar getrouwd zijn.

Een aanrader is het programma van www.profotonet.nl Hier drukken professionele fotografen hun albums ook wel af en het is een ontzettend fijn programma om mee te werken. Er zijn heel veel verschillende paginastijlen, waardoor je niet ontzettend creatief hoeft te zijn maar toch een mooi resultaat krijgt. Toen ik eens rondgekeken had op Google, kwam ik toch wel aardig wat albums tegen die met dat programma zijn gemaakt. Het album is vorige week binnengekomen en van iedereen krijg ik hele enthousiaste reacties, doet niet onder voor professioneel vinden ze!

Qua kosten vond ik het ook nog best meevallen. Voor een album van 30x30cm, van 38 pagina's, heb ik bijna €90 betaald, inclusief verzendkosten. En de kwaliteit is echt enorm goed, niet vergelijkbaar met een album van bv. de Hema!

Heb evt. wel wat voorbeeldfoto's van ons album als je daar interesse in hebt :)

idgnkv

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #80 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:23:32 »
Ik heb wel interesse, Tam. Ik moet er zelf ook eens aan geloven.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #81 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:29:52 »
Mijn album is ook met profotonet-software gemaakt maar wij waren ruim 300 euro kwijt ;) We hebben dan ook steeds voor de luxere opties gekozen.En de koffer natuurlijk. We hadden 48 pagina's.

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #82 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:45:25 »
Dat scheelt dan behoorlijk zeg! Wij hebben geen koffer, maar ik heb ook verder nergens op bezuinigd. Op de website stond dat mat papier mooier was voor bruidsreportages, glanzend was duurder per pagina. Hebben ook een foto-omslag, dus vraag me dan toch een beetje af waar dat enorme prijsverschil vandaan komt?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #83 Gepost op: 21 augustus 2013, 00:03:13 »
Wij hebben zo'n heel dik album, misschien is dat het? Kan morgen wel wat foto's maken.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:47:22 »
Ik verwacht dat Tam een foto-album heeft en Melia een foto-boek.
Wij willen het na het huwelijk ook bij profotonet gaan drukken waarschijnlijk en kiezen dan ook voor het foto-boek.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #85 Gepost op: 21 augustus 2013, 13:15:39 »
Ik heb het even opgezocht, wij hebben inderdaad een foto-boek. De pagina's zijn niet van papier maar van een soort plastic.

En hier een paar foto's:

Totaalplaatje

Rug van het boek

Pagina's liggen plat

Zo dik is een pagina

Zijkant van het boek

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #86 Gepost op: 21 augustus 2013, 14:44:08 »
Klopt, wij hebben idd een fotoalbum. Zal het hem idd daar in zitten. Hoewel de pagina's bij ons ook van een soort plastic zijn en best dik, hoewel niet zo dik denk ik als van jullie, en ook een vlak liggend album. De rug is wel anders, meer recht zoals bij een fotoalbum van de Hema. Maar er zal dan nog ergens wel een kwaliteitsverschil in zitten. Hoewel ik erg tevreden ben over deze kwaliteit!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #87 Gepost op: 21 augustus 2013, 21:46:58 »
Topic samengevoegd met het reeds bestaande topic over dit onderwerp.

Vorige week heb ik voor mijn zusje en zwager hun fotoboek van profotonet besteld. De software is erg gemakkelijk in gebruik. Het boek moet nog binnenkomen, dus ik kan nog niets over de kwaliteit van het boek zeggen. Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid ook deze software gebruiken voor een fotoboek.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #88 Gepost op: 22 augustus 2013, 09:15:53 »
Ik heb zowel het album als boek van profotonet gemaakt en je ziet echt wel duidelijk verschil. Het album is een luxe versie van een albelli/hema album qua kaft, maar heeft dikkere pagina's, écht vlakliggende pagina's en echt fotopapier. Het boek is weer een luxere versie van het album: 1 mm dikke pagina's en een kunstleren kaft die bedrukt kan worden. Het is echt een lijvig werk. Met die koffer erbij vind ik het echt een trouwalbum.

als je twijfelt over uitbesteden: bekijk eens een paar albums van de fotograaf. Niet alle fotografen zijn nl ook grafisch goed onderlegd.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #89 Gepost op: 22 augustus 2013, 15:39:19 »
Wat ik zo van de foto's zie, heb je een mooi album gemaakt Melia!
Zie ik dat je er ook kleine teksten in hebt gezet? Ontzettend leuk!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #90 Gepost op: 22 augustus 2013, 17:36:14 »
Dankjewel :blush: 

Ja er staan niet overal teksten, maar op bepaalde plekken wel. Zo staan er songteksten in van muziek die op dat moment gedraaid is, de bijbeltekst, af en toe iets wat past bij dat moment of de sfeer. Maakt het echt superleuk :) En niemand anders had het zo kunnen maken zoals ik het heb gemaakt.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #91 Gepost op: 17 november 2013, 12:58:47 »
Sinds dit weekend heb ik opeens de vaart in ons trouwalbum gekregen...werd weleens tijd ook! Het wordt het profoto-album 30x30 bij Profotonet. Het zijn 64 pagina's geworden. Nog even laten liggen en alle pagina's kritisch langslopen voor de finishing touch en dan kan ie afgedrukt worden.
Nu heb ik even een paar vragen aan de kenners:
- Blijft de kwaliteit van een fotocover mooi? Mijn eerste idee was om de leren cover te kiezen, maar nu twijfel ik, want een fotocover is misschien ook wel mooi.
- Is er ook weleens een kortingsactie bij Profotonet of doen ze daar niet aan?

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #92 Gepost op: 17 november 2013, 22:16:04 »
Fotocover is van karton: de hoekpuntjes kunnen gaan beschadigen.
Kortingsactie: nog nooit gezien, ook niet in mijn mailbox. En ik ben toch al heel wat jaartjes klant bij ze.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #93 Gepost op: 18 november 2013, 11:16:48 »
Dankjewel voor je reactie, Patriesje.
Ik denk nu dat ik toch bij mn keuze voor leer blijf. Op korting wacht ik dan maar niet. De prijs is op zich ook nog wel te overzien. Het is natuurlijk wel wat prijzig, maar wel een waardevol iets, dus vooruit;-)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #94 Gepost op: 18 november 2013, 11:22:30 »
Wij hebben een lerenfotocover. Deze bijft tot nu toe wel mooi en bij mijn zusje ook (heeft 'm ook).
Ik heb wel eens kortingsacties gehad van hen, maar nooit van het profotoalbum.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #95 Gepost op: 18 november 2013, 12:30:55 »
Oke, die optie had ik bij het album niet gezien. Misschien is dat dan alleen mogelijk bij het boek. Klinkt wel goed overigens.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #96 Gepost op: 18 november 2013, 13:26:53 »
Hier ook een prachtige leren fotocover.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #97 Gepost op: 18 november 2013, 21:20:11 »
Die is idd alleen mogelijk bij het boek.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #98 Gepost op: 19 november 2013, 09:25:55 »
Oke, dan hou ik het toch bij leer. Mijn ouders hebben zelf een leren trouwalbum en dat gaat ook al 33 jaar mee, dus dat lijkt me goed;-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #99 Gepost op: 18 december 2013, 18:55:24 »
We hebben ons album inmiddels een poosje binnen (snelle levertijd trouwens bij Profotonet: op de website werd 7 werkdagen aangegeven, maar volgens mij was het na 3 dagen al klaar om af te halen).
We zijn 100% tevreden, hij is echt mooi geworden. De kwaliteit komt erg goed over. Blij mee!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards