collapse

Auteur Topic: Trouwalbum Zelf Maken  (gelezen 79579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirte 25

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2009, 20:54:16 »
Ik heb goede ervaringen me fotobuch.de en de foto fabriek. Maar zelf ga ik voor mij trouwerij ga ik ouderwets knippen en plakken. Ik ga een cominatie maken van een gastboek en een fotoalbum.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2009, 22:43:31 »
Wij hebben deze gezien als foto album voor de trouw foto's.
Is van Henzo. nu wil ik het boek graag eerst zien en voelen maar geen idee in welke winkel ik daar kan kijken.

mods

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #27 Gepost op: 13 december 2009, 12:13:31 »
Ons trouwalbum is van dezelfde serie  :)

ik denk dat dit boek te koop/ zien is bij de betere fotowinkels
je kunt ook henzo bellen natuurlijk

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #28 Gepost op: 13 december 2009, 12:16:17 »
[quote name=\'mods\' post=\'289760\' date=\'13 December 2009, 12:13\']Ons trouwalbum is van dezelfde serie  :)

ik denk dat dit boek te koop/ zien is bij de betere fotowinkels
je kunt ook henzo bellen natuurlijk[/quote]

Ja bestellen is vaak geen probleem maar wil het boek eerst in het echt zien voordat ik het koop vandaar.
Welke hebben jullie?

nicolle

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2010, 15:40:59 »
wij hadden hetzelfde probleem, een vriend van ons maakt namelijk de foto's en dus moeten we zelf inplakken. Ook wij vonden foto's inplakken mooier dan een digitaal boek.
we waren al bij enkele fotografen geweest, en hadden al op internet gespeurd. hier konden we niet iets in onze smaak vinden of veeeeeeeeel te duur.
maar we hadden geluk.. op de love and marriage beurs in utrecht stond een stand van een fotograaf die ook albums verkocht. hier hebben we een super mooie gekocht met een aluminium kaft waar je een foto achter kunt doen. helemaal ons ding en niet duur!!
vervolgens bij de hema 2 fotoplakboeken in de zelfde stijl gekocht. eentje hiervan wordt ons gastenboek en eentje willen we alle kaarten inplakken!
dus uiteindelijk een mooi setje helemaal naar onze wens. Je moet gewoon een beetje geluk hebben en blijven rondneuzen!

Trouwring

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #30 Gepost op: 28 januari 2010, 13:59:59 »
Wij hebben bij de Hema een fotoboek gekocht. Ik heb alle foto's daar zelf in geplakt. Die had ik af laten drukken bij de Hema, van tevoren overna gedacht en gekeken: dus had foto's van verschillende afmetingen. Heb m vorige week afgemaakt en ik vind't prima gelukt zo :) Als je zelf een beetje creatief bent is het echt niet zo moeilijk. De Hema fotolijm werkt inderdaad top zoals gezegd! Nu zo nog even een Hema foto-album halen om alle kaarten in te plakken.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2010, 14:00:15 door Trouwring »

Han

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2010, 12:55:18 »
dag,

ik ben bezig met het maken van een hema fotoboek van onze bruidsreportage. de foto´s zijn gemaakt door een officiele fotograaf maar in het boek lijken de foto´s echt niet scherp...
is dit herkenbaar?
of moet ik gewoon het risico nemen en het boek dat ik heb samengesteld laten afdrukken?

gr., Han

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2010, 12:58:19 »
Ik heb al meerdere boeken laten printen bij Hema en ze zijn altijd mooi scherp.

Het kan zijn dat de weergave op lage resolutie staat (standaard of met optie) zodat het programma niet te traag wordt.

Suusjeuh

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #33 Gepost op: 24 augustus 2010, 13:13:38 »
In ons fotoboek was het op de online proef ook niet scherp terwijl het een professioneel fotoboek is. De afdruk is echter prachtig! Hema is natuurlijk niet geweldig qua kwaliteit maar zolang het programma geen waarschuwingen aangeeft wbt kwaliteit van foto's, dan mag je ervan uitgaan dat ze goed zijn ( Anders krijg je uitroeptekentjes of rode driehoekjes erbij als de kwaliteit te slecht is )

Charley

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #34 Gepost op: 24 augustus 2010, 19:17:59 »
De foto's in mijn HEMA albums zijn altijd goed geweest, tenzij de foto op zichzelf onscherp was. Nooit problemen gehad.

beernt

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2010, 19:38:58 »
De foto's in mijn HEMA albums zijn altijd goed geweest, tenzij de foto op zichzelf onscherp was. Nooit problemen gehad.

probeer anders eens Albelli.com. Ik heb daar als fotograaf v.w.b. de kwaliteit goede ervaringen mee. De levertijd van 5 dagen hebben ze weliswaar nooit gehaald, maar de kwaliteit is prima

MaFo

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #36 Gepost op: 25 augustus 2010, 21:10:06 »
probeer anders eens Albelli.com. Ik heb daar als fotograaf v.w.b. de kwaliteit goede ervaringen mee. De levertijd van 5 dagen hebben ze weliswaar nooit gehaald, maar de kwaliteit is prima

Ehh...
De software die Hema gebruikt is van Albelli. Alleen een ander kleur. Als fotograaf zou je dat moeten weten. Kortom, een Hema boek is een Albelli boek. Net zoals die van de AH en andere...

Han, binnen de software kan het idd lijken dat de foto niet helemaal scherp is. Het is ook slechts een preview. De software is ook inherent aan de prijs die je betaald. Het uiteindelijke boek zal wel scherp moeten zijn. Dit uiteraard vermist je de digitale bestanden op hogere resolutie hebt ontvangen.

Stefanie83

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #37 Gepost op: 6 december 2010, 17:18:30 »
Eventuele tip voor een mooi boek maar wel duur is www.profotonet.nl Heb hier een proef gemaakt met onze vakantie foto's en ga het zeker gebruiken met ons trouwen.

Miepel

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #38 Gepost op: 19 december 2011, 12:45:12 »
Is er iemand die zelf het trouwalbum gemaakt heeft met behulp van sites als: fotofabriek.nl? Bedoel niet zoals bij de Hema ofzo maar ergens waar ze echt mooie albums hebben met heel dik papier enzo.
We hebben namelijk een (niet professionele) fotograaf die dus wel de foto's maakt maar geen albums in principe.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #39 Gepost op: 19 december 2011, 12:49:20 »
hier staan een aantal opties

Profotonet hebben wij gebruikt voor de albums voor onze ouders en voor de huwelijksreis. Wij zijn er tevreden over (en ik ben echt een miep over er professioneel laten uitzien :wink:)

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #40 Gepost op: 19 december 2011, 15:18:32 »
Hier ga ik ook het album maken met profotonet. Deze werd ons geadviseerd door onze fotograaf en ik heb er al een paar albums gemaakt van vakanties en hier erg tevreden over.

chantal80

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #41 Gepost op: 19 december 2011, 19:20:42 »
wij hebben ook ons album gemaakt via profotnet, het programma werkt fijn en makkelijk en het resultaat is super geworden, wij zijn erg tevreden

Miepel

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #42 Gepost op: 20 december 2011, 11:55:17 »
wij hebben ook ons album gemaakt via profotnet, het programma werkt fijn en makkelijk en het resultaat is super geworden, wij zijn erg tevreden


En heb je dan de professionele software gehad?

donyavianen

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #43 Gepost op: 20 december 2011, 15:49:53 »
wij hebben ook ons album gemaakt via profotnet, het programma werkt fijn en makkelijk en het resultaat is super geworden, wij zijn erg tevreden

ben op zoek naar een aanbieder voor goede fotoboeken van onze bruiloft.

Van profotonet heb ik ook veel goede dingen over gehoord. Fotoboeken van onze vakanties laten we altijd maken bij http://www.pixum.nl. Maar misschien wordt het voor onze bruiloft tijd voor iets professionelers.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #44 Gepost op: 20 december 2011, 16:16:40 »
Nadeel vind ik van profotonet is dat je nauwelijkk keuze hebt uit maten van het album en dat je op de voorkant, tenzij je de professionele fotoboek neemt (tussen de 250 en 300 euro) of de foto voorkant, geen tekst of iets dergelijks kwijt kan. Je krijgt dan gewoon egale kaft (linnen of leer).
Vind persoonlijk een fotokaft niet mooi, dus die valt voor mij al af. En het professionele fotoboek voor dat bedrag als leuk boekje voor onze ouders vond ik wat te veel van het goede.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #45 Gepost op: 20 december 2011, 16:27:19 »
Je kunt in photoshop o.i.d. ook een 'foto' maken van een egale kleur en die dan als kaft gebruiken. Nadeel vind ik wel dat fotokaften wat gevoeliger zijn voor slijtage bij de hoeken.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #46 Gepost op: 20 december 2011, 16:45:30 »
@ patriesje, uiteraard kan dat, alleen vind ik het materiaal van een fotokaft niet mooi :tongue:

chantal80

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #47 Gepost op: 20 december 2011, 19:47:32 »
wij hebben gebruik gemaakt van het gewone programma, maar vonden er mooie lay outs in zitten, wat formaten betreft hebben we de 30x45 genomen met een lederen kaft. Dit ook om het de uitstraling te geven van een "gewoon" fotoalbum. Ik zou zo niet weten wat het verschil tussen het profesionele en gewone programma is, wij hebben onze keuze gemaakt op basis van de formaten. hebben nog wel emaildres ingevuld en de dingen bekeken,maar prijzen lagen aanzienelijk hoger. Bij de profesionele albums kun je een combi maken van een foto en leder hier zijn dan 3 lay outs voor. Volgens mij moet er ook wel een optie zijn om een extra tekstkader in te voeren, maar dit weet ik niet zeker.
Het formaat wat we hebben is een mooi formaat en door foto's over 2 pagina te spreiden (bijv groepsfoto) krijg je een foto van 90 cm groot.
We hebben de extra glans optie genomen, dit maakt het album net wat mooier vonden we. Ook zijn de pagina's van dikke kwaliteit en voelt dus stevig en degelijk aan.
Wij vonden het in ieder geval het geld waard
« Laatst bewerkt op: 20 december 2011, 19:49:36 door chantal80 »

smsje

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #48 Gepost op: 21 december 2011, 12:29:23 »
Wij hebben van onze vakantie een fotoboek laten maken bij foto verschoore.
Ben er echt heel blij mee, je kon uit verschillende formaten kiezen en ook of je mat of glazend wilde.
Als wij niet een professionele fotograaf hadden die het boek zelf voor ons maakt, zouden wij het daar gewoon weer doen!
Waren iets van € 65,00 kwijt voor ik denk 40 pagina's ofzo en echt heel dik papier.
Je ziet er geen vingers op dus ideaal!!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #49 Gepost op: 5 juni 2013, 09:56:54 »
Even een upje voor dit topic...
Onze foto's zijn binnen en nu willen we zelf het fotoalbum gaan maken. Ik heb positieve reacties gelezen over profotonet, dus dat is een goede kanshebber.
Heeft er iemand ervaring met Cewe? Die is namelijk goed beoordeeld door de consumentenbond, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards