collapse

Auteur Topic: Bruidsnagels  (gelezen 22443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #75 Gepost op: 9 november 2008, 16:10:19 »
Hoi Miekjuh,

stomme vragen bestaan niet hoor, alleen stomme antwoorden. :tongue:
het verschil tussen gel en acryl nagels zit hem in het soort product en de manier van aanbrengen. Acryl nagels zijn wat harder dan Gelnagels, Gelnagels zijn wat flexibeler dan acryl nagels. Beide hebben z'n voors en tegens. Acrylnagels worden vaker toegepast bij mensen die al sterke nagels van zichzelf hebben, en gelnagels worden vaker toegepast bij mensen die wat flexibelere nagels hebben.
 Persoonlijk vindt ik voor mezelf gel fijner, maar er zijn dames bij die zweren bij acryl. Ook kan het zijn dat acrylnagels beter hechten dan gel nagels of andersom, ook dat is per persoon verschillend, en ook een questie van uitproberen. Laat je goed voorlichten. Het is dus moeilijk om te zeggen wat jouw beter is, gel of acryl (vind ik)

De french manicure is het witte(of gekleurde) randje aan de top van de nagels. En nailart, is een verzamelnaam voor het aanbrengen van versieringen op de nagels. Daarbij kun je denken aan steentjes, meerdere kleuren streepjes, motiven, dmv nagellak, verf, gekleurde gel of acryl. In nailart is heel veel mogelijk, en de ene nagelstyliste is er een expert in, en de ander is wat minder ervaren en houdt het wat eenvoudiger.

Ik hoop dat deze antwoorden je vragen een beetje beantwoord hebben.

Groetjes Joyce

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #76 Gepost op: 9 november 2008, 16:49:50 »
Ik wil ook met mijn trouwdag van die nagels laten zetten. Maar wat is verstandig. Ik zat zelf te denken om het de zaterdag voor ons trouwen te laten doen, zodat ik even tijd heb om eraan te wennen. Maar omdat ik na mijn trouwdag gelijk 2 weken weg ga, wil ik wel als ik daar ben ook nog mooie nagels hebben. Is het dan te ver weg om ze 3 weken mooi te houden of moet dat kunnen? Misschien dat ik er een klein versierinkje of iets op neem, maar dat weet ik nog niet. Ligt eraan wat ze kunnen en wat ik mooi vind en ervoor wil betalen.

miekjuh

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #77 Gepost op: 9 november 2008, 18:59:01 »
[color=\"#9932CC\"][font=\"Comic Sans MS\"]
Yo Joyfullady,

Bedankt voor de antwoorden!
Nu begrijp ik het allemaal wat beter,

Mieke
[/font][/color]

mods

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #78 Gepost op: 9 november 2008, 23:24:26 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'188567\' date=\'09 November 2008, 16:49\']Ik wil ook met mijn trouwdag van die nagels laten zetten. Maar wat is verstandig. Ik zat zelf te denken om het de zaterdag voor ons trouwen te laten doen, zodat ik even tijd heb om eraan te wennen. Maar omdat ik na mijn trouwdag gelijk 2 weken weg ga, wil ik wel als ik daar ben ook nog mooie nagels hebben. Is het dan te ver weg om ze 3 weken mooi te houden of moet dat kunnen? Misschien dat ik er een klein versierinkje of iets op neem, maar dat weet ik nog niet. Ligt eraan wat ze kunnen en wat ik mooi vind en ervoor wil betalen.[/quote]

ik weet niet of ik dit al eerder geschreven heb in dit topic
dus sorry als ik in herhaling val  :)

ik had mijn nagels 2 dagen voor mijn trouwen laten zetten en ik was blij toe,
misschien kwam het omdat het de eerste keer was, of omdat mijn nagels dun zijn,
maar ik heb er een dag flink pijn van gehad
ook ben ik de volgende dag terug gegaan, omdat ze toch te lang (en dus te onhandig) bleken te zijn.

2 dagen ervoor was dus in mijn geval perfect om te wennen.

een paar dagen na de bruiloft stootte ik er 1 die daardoor brak en ook mijn eigen nagel eronder brak
erg pijnlijk
na een week was het grootste gedeelte los, stuk, gebarsten en pijnlijk
ik heb ze na 8 dagen eraf laten halen.

ik raad je dus aan om een 'noodplan' te vragen aan je nagelstyliste
over hoe je ze er af kunt halen als het nodig is.

Puma in love

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #79 Gepost op: 10 november 2008, 09:15:30 »
[quote name=\'mods\' post=\'188593\' date=\'09 November 2008, 23:24\'][quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'188567\' date=\'09 November 2008, 16:49\']Ik wil ook met mijn trouwdag van die nagels laten zetten. Maar wat is verstandig. Ik zat zelf te denken om het de zaterdag voor ons trouwen te laten doen, zodat ik even tijd heb om eraan te wennen. Maar omdat ik na mijn trouwdag gelijk 2 weken weg ga, wil ik wel als ik daar ben ook nog mooie nagels hebben. Is het dan te ver weg om ze 3 weken mooi te houden of moet dat kunnen? Misschien dat ik er een klein versierinkje of iets op neem, maar dat weet ik nog niet. Ligt eraan wat ze kunnen en wat ik mooi vind en ervoor wil betalen.[/quote]

ik weet niet of ik dit al eerder geschreven heb in dit topic
dus sorry als ik in herhaling val  :)

ik had mijn nagels 2 dagen voor mijn trouwen laten zetten en ik was blij toe,
misschien kwam het omdat het de eerste keer was, of omdat mijn nagels dun zijn,
maar ik heb er een dag flink pijn van gehad
ook ben ik de volgende dag terug gegaan, omdat ze toch te lang (en dus te onhandig) bleken te zijn.

2 dagen ervoor was dus in mijn geval perfect om te wennen.

een paar dagen na de bruiloft stootte ik er 1 die daardoor brak en ook mijn eigen nagel eronder brak
erg pijnlijk
na een week was het grootste gedeelte los, stuk, gebarsten en pijnlijk
ik heb ze na 8 dagen eraf laten halen.

ik raad je dus aan om een 'noodplan' te vragen aan je nagelstyliste
over hoe je ze er af kunt halen als het nodig is.
[/quote]

Dat klinkt niet lekker! Als ik zoiets lees dan wil ik never NOOIT nepnagels!!

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #80 Gepost op: 10 november 2008, 09:53:10 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'188567\' date=\'09 November 2008, 16:49\']Ik wil ook met mijn trouwdag van die nagels laten zetten. Maar wat is verstandig. Ik zat zelf te denken om het de zaterdag voor ons trouwen te laten doen, zodat ik even tijd heb om eraan te wennen. Maar omdat ik na mijn trouwdag gelijk 2 weken weg ga, wil ik wel als ik daar ben ook nog mooie nagels hebben. Is het dan te ver weg om ze 3 weken mooi te houden of moet dat kunnen? Misschien dat ik er een klein versierinkje of iets op neem, maar dat weet ik nog niet. Ligt eraan wat ze kunnen en wat ik mooi vind en ervoor wil betalen.[/quote]


In principe moet 3 weken kunnen. Wat je ook zou kunnen doen is om ruim van te voren 1 proefnagel te laten zetten (bijvoorbeeld op wijsvinger, en dan naturel houden zodat het verschil met je eigen nagels niet zo groot is) Je kunt dan alvast op 1 vinger uitproberen hoe het voelt, en of het goed blijft zitten. Soms vragen nagelstylistes daar een kleine vergoeding voor en soms is dat gratis (als extra service).


Je nagels stoten kan natuurlijk altijd gebeuren en ja het is ernorm pijnlijk als dan ook de eigen nagel mee scheurt maar daar kunnen ook verschillende oorzaken voor zijn. (bijv dat het product er te dun is opgezet) Ongelukjes kunnen altijd gebeuren, maar dat hoeft niet perse te betekenen dat je eigen nagel ook breekt! Wanneer je net kunstnagels draagt is het gewoon erg wennen, zeker als ze wat langer zijn, en dan is het altijd even uitproberen wat kan ik wel en wat kan ik niet. Sommige vrouwen die net kunstnagels hebben voelen zich een beetje "onthand", en ik voel me juist "onthand" als mijn nagels kort zijn :tongue:

Groetjes Joyce

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #81 Gepost op: 10 november 2008, 12:08:24 »
hoi, ik heb misschien een rare vraag maar hoe heet het als je alleen een "roze" laag op je nagels wilt. ik vind het mooi om mooie nagels te hebben maar mag het "niet" met me werk. dus als je acrylnagels hebt is dit vaak met wit of gekleurd.. en is het dan ok goedkoper ?
hoop dat jullie antwoord kennen geven.

alvast bedankt marijke

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #82 Gepost op: 10 november 2008, 12:09:01 »
oja moet er dan wel bij zeggen dat de nagels wel iets langer mag zijn. heb nou bijna altijd me nagels kort.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #83 Gepost op: 10 november 2008, 12:15:56 »
Wat je bedoelt heet Naturel nagels, je krijgt dan wel een versteviging in blank of in een lichte pink kleur (staat heel natuurlijk) maar daaronder schijnen dan toch je eigen nagels door (of wanneer je korte eigen nagels hebt, en je wilt ze langer dan plaatsen we een tip, een verlengstukje, dit is ook naturel van kleur). De naturel look is inderdaad iets goedkoper (ong €5 á € €10) dan als je voor een gekleurde of een witte top kiest.

Groetjes Joyce

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #84 Gepost op: 10 november 2008, 12:24:34 »
bedankt voor je snelle antwoord !

Puma in love

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #85 Gepost op: 12 november 2008, 13:28:15 »
Een paar berichten hoger heb ik mijn kreet geplaatst, dat ik geen nepnagels wil. Nou, ik heb ze toch!
Een collega van mij had hele mooie, vrij natuurlijke gelnagels laten zetten, ik heb haar om het telefoonnummer gevraagd en gisteravond had ik dus al mooie nagels! Alleen zijn die van mij van acryl.
Ik ben er heel blij mee, heb geen last van gehad en vond niet dat mijn echte nagels erg moesten lijden tijdens de behandeling, het viel mij mee.
Ik heb de nagels (french) vierkant laten vijlen, maar zit nu te denken om ze toch wat af te ronden.
Mag ik het zelf doen? Ik was vergeten om te vragen of i zelf mocht vijlen....

Pindakaas

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #86 Gepost op: 12 november 2008, 14:16:19 »
Ik heb nu mijn eigen nagels laten groeien en bij mezelf een french manicure gedaan. Gewoon zo'n setje gekocht (in dit geval van Herome) en in 3 stappen was het af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het resultaat erg mooi vind geworden, en heel natuurlijk omdat het mijn eigen nagels zijn.

Ik denk dat ik het zo laat, omdat we op onze huwelijksreis heel actief gaan doen en ik dan geen lange nagels wil.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #87 Gepost op: 12 november 2008, 15:11:09 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'189108\' date=\'12 November 2008, 13:28\']Een paar berichten hoger heb ik mijn kreet geplaatst, dat ik geen nepnagels wil. Nou, ik heb ze toch!
Een collega van mij had hele mooie, vrij natuurlijke gelnagels laten zetten, ik heb haar om het telefoonnummer gevraagd en gisteravond had ik dus al mooie nagels! Alleen zijn die van mij van acryl.
Ik ben er heel blij mee, heb geen last van gehad en vond niet dat mijn echte nagels erg moesten lijden tijdens de behandeling, het viel mij mee.
Ik heb de nagels (french) vierkant laten vijlen, maar zit nu te denken om ze toch wat af te ronden.
Mag ik het zelf doen? Ik was vergeten om te vragen of i zelf mocht vijlen....[/quote]

Super leuk dat je je bedacht hebt! :biggrin:
In principe mag je natuurlijk je eigen nagels wat ronder vijlen, waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer er gevijld gaat worden je de "dikte" van de nagels kunt gaan zien. (beetje moeilijk uitleggen op papier) Ik weet niet of je ervaring hebt met nagels vijlen, want je kunt daarmee ook de sterkte van je nagels nadelig beinvloeden. (behalve als je alleen de spitse hoekjes weg vijlt) Ook mag je (kunst)nagels alleen vijlen met een houten vijl, heb je die?
Twijfel je, dan zou ik je nagelstyliste eens bellen!

enne heb je een foto van je mooie nagels?? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :tongue:
heel veel plezier verder met je nagels!


@Pindakaas,

Dat is inderdaad ook een goede oplossing!


Groetjes Joyce

Puma in love

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #88 Gepost op: 12 november 2008, 19:28:20 »
[attachment=9096:IMG000011.jpg][quote name=\'Joyfullady\' post=\'189150\' date=\'12 November 2008, 15:11\']Super leuk dat je je bedacht hebt! :biggrin:
In principe mag je natuurlijk je eigen nagels wat ronder vijlen, waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer er gevijld gaat worden je de "dikte" van de nagels kunt gaan zien. (beetje moeilijk uitleggen op papier) Ik weet niet of je ervaring hebt met nagels vijlen, want je kunt daarmee ook de sterkte van je nagels nadelig beinvloeden. (behalve als je alleen de spitse hoekjes weg vijlt) Ook mag je (kunst)nagels alleen vijlen met een houten vijl, heb je die?
Twijfel je, dan zou ik je nagelstyliste eens bellen!

enne heb je een foto van je mooie nagels?? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :tongue:
heel veel plezier verder met je nagels!

Groetjes Joyce[/quote]
Hi Joyce!! Bedankt voor je antwoord, ik ben zo een leek wat nagels betreft! Maar jij weet een hoop! Doe jij het zelf ook?
Ik weet wat jij met de dikte bedoelt, het is beter om ze zo te laten denk ik. Ik heb ook geen houten vijl. Misschien went de "vierkantheid" van de nagels ooit? Ik vind ze nu misschien ietsjes te breed, het lijken wel kleine schepjes!  :laugh:  Maar verder ben ik erg blij mee!
Heb ff een fotootje met mij webcam gedaan. Met de bruiloft wil ik een steentje of een andere nail art op een of meerdere vingers.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #89 Gepost op: 12 november 2008, 20:28:45 »
Yep ik ben zelf nagelstyliste  :tongue: (helaas door omstandigheden kan ik het vak nu niet uitoefenen, maar ik ben wel blij als ik iemand tips of advies kan geven)
Als je nooit vierkante nagels hebt gehad dan is dat even wennen, maar het went echt wel! ik had vroeger altijd rondere nagels, maar toen ik zelf kunstnagels ben gaan dragen ben ik overstag gegaan en heb ik ze vierkant, dat was toch ook even wennen. Nu heb ik ze weer spitser gemaakt, en ik ga toch terug naar het vierkante  :biggrin:
Het is een beetje moeilijk te zien op de foto maar ik denk ook dat ze iets minder breed gevijld haden mogen worden, hoop niet dat je het erg vindt dat ik dat zeg.
verder zien ze er wel goed uit hoor!

Er is zo veel mogelijk  in de nail art, dus keuze genoeg denk ik. Tenminste als je nagelstyliste daar ervaren in is.

Misschien een tipje: vraag aan je nagelstyliste of ze een vijl voor je heeft, dan kun je in het geval van een haakje dat zelf weg vijlen, en ze kan je eventueel tips geven om thuis in noodgevallen te vijlen. Bij de drogisterij verkopen ze ook houten vijlen, maar die zijn vrij dun, en omdat je acryl nagels hebt zijn deze wat harder, en vaak dan te hard voor zo'n houten dunne vijl. dan is je vijltje zo op...Ook is een houten vijl beter en vriendelijker voor je eigen natuurlijke nagels, met een diamant vijl (ijzeren vijl) krijg je een soort schroei effect op je nagels (kun je soms ook ruiken) en worden je nagels juist slechter ipv beter.

geniet ervan!
Groetjes joyce

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #90 Gepost op: 14 november 2008, 19:59:40 »
jaja ik heb acrylnagels !! ik heb ze vanmiddag laten zetten en het voelde meteen als me echte nagels :) ben er erg blij mee.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #91 Gepost op: 15 november 2008, 09:53:56 »
good for you girl!!! :biggrin:

veel plezier ermee! en heb je toch gekozen voor naturel? of toch voor een french manicure?

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #92 Gepost op: 15 november 2008, 14:45:41 »
ik heb een heel licht wit randje, want als we het naturel hielden zag je de tip zitten en da was niet mooi..

Margy

  • Gast
Bruidsnagels
« Reactie #93 Gepost op: 16 november 2008, 10:33:31 »
Was leuk om eens iemand van het forum aan mijn nageltafeltje te hebben ! :biggrin:

ze heeft een naturel french !

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsnagels
« Reactie #94 Gepost op: 16 november 2008, 12:41:28 »
hey  Margy wat leuk dat je Miepie hebt kunnen helpen! :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards