collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 344859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigbird

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #50 Gepost op: 27 mei 2009, 11:49:04 »
[quote name=\'14/8/2009\' post=\'233479\' date=\'27 May 2009, 11:37\'][quote name=\'bigbird\' post=\'230897\' date=\'15 May 2009, 15:09\'][quote name=\'vangarderen\' post=\'230887\' date=\'15 May 2009, 14:46\']@14/8/2009: Wij zijn ook duurder uit dat de meeste mensen hier hoor en ik vond het ook allemaal al erg goede offertes! Ik zit nu niet thuis, dus kan onze offerte niet posten, maar als ik een keer tijd heb, zal ik dat ook doen. Ik denk dat wij ongeveer rond jullie prijzen zitten... :)[/quote]Wij zijn denk ik zelfs nog wat duurder uit. Wij trouwen op de Hooge Vuursche. Vind ze in alles (vooral bijv. de zaalhuur, 2250 voor hele verdieping van 14.30 tot 01.00) best prijzig. Maar we waren echt zo verliefd op alles daar dat we de kosten maar voor lief hebben genomen.
[/quote]

Wat een superlocatie is dat!! Kan heel goed begrijpen dat je er verliefd op geworden bent. Helaas snappen ze zelf ook dat het er allemaal erg goed uitziet, en hangt er meteen een bijbehorend prijskaartje aan  :wink: ! Vrienden van ons hebben laatst een offerte van ze gekregen: 15.000 euro voor alleen diner (50 pers) en vervolgens feest (180 pers)  :ohmy: . Die offerte is direct richting prullenbak gegaan, haha...
[/quote]
Wij hebben ongeveer 40 man diner en 100 man feest, dus was nog haalbaar. Maar ze hebben het inderdaad erg goed door! Maar jah, we trouwen maar 1x. Blijven daar ook slapen met een aantal gasten. Dat maakt het helemaal prijzig, want 275 euro voor de bruidssuite terwijl je daar bent vanaf 1 uur 's nachts tot max 11 uur in de ochtend, is bijna naaierij :tongue:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #51 Gepost op: 27 mei 2009, 12:33:41 »
De  Brug in Reeuwijk

5800,-

Kinderreceptie (4x drinken, taart, ijs) 80 (daggasten + kinderen en collega's)
Lopend buffet 50 gasten (ijsbruidstaart)
Receptie/feest 6 x drinken, taart, diverse koude/warme hapjes, ijskar, broodje    200 personen.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #52 Gepost op: 3 juni 2009, 10:02:12 »
[quote name=\'bigbird\' post=\'233490\' date=\'27 May 2009, 11:49\'][quote name=\'14/8/2009\' post=\'233479\' date=\'27 May 2009, 11:37\'][quote name=\'bigbird\' post=\'230897\' date=\'15 May 2009, 15:09\'][quote name=\'vangarderen\' post=\'230887\' date=\'15 May 2009, 14:46\']@14/8/2009: Wij zijn ook duurder uit dat de meeste mensen hier hoor en ik vond het ook allemaal al erg goede offertes! Ik zit nu niet thuis, dus kan onze offerte niet posten, maar als ik een keer tijd heb, zal ik dat ook doen. Ik denk dat wij ongeveer rond jullie prijzen zitten... :)[/quote]Wij zijn denk ik zelfs nog wat duurder uit. Wij trouwen op de Hooge Vuursche. Vind ze in alles (vooral bijv. de zaalhuur, 2250 voor hele verdieping van 14.30 tot 01.00) best prijzig. Maar we waren echt zo verliefd op alles daar dat we de kosten maar voor lief hebben genomen.
[/quote]

Wat een superlocatie is dat!! Kan heel goed begrijpen dat je er verliefd op geworden bent. Helaas snappen ze zelf ook dat het er allemaal erg goed uitziet, en hangt er meteen een bijbehorend prijskaartje aan  :wink: ! Vrienden van ons hebben laatst een offerte van ze gekregen: 15.000 euro voor alleen diner (50 pers) en vervolgens feest (180 pers)  :ohmy: . Die offerte is direct richting prullenbak gegaan, haha...
[/quote]
Wij hebben ongeveer 40 man diner en 100 man feest, dus was nog haalbaar. Maar ze hebben het inderdaad erg goed door! Maar jah, we trouwen maar 1x. Blijven daar ook slapen met een aantal gasten. Dat maakt het helemaal prijzig, want 275 euro voor de bruidssuite terwijl je daar bent vanaf 1 uur 's nachts tot max 11 uur in de ochtend, is bijna naaierij :tongue:
[/quote]

Ach ja.... Wij zijn inmiddels ook heeele trouwe gebruikers van de klassieker: 'Ach, je trouwt maar 1 keer!' Wij hebben op een bepaald moment ook besloten om ons niet de hele tijd druk te maken over de prijzen, het is nou eenmaal duur als je een traditionele trouwdag wilt met een diner/receptie/feest/overnachting op een mooie locatie.
Ik zou als ik jullie was het daadwerkelijke 'slapen' in de bruidssuite overslaan; gewoon de hele nacht wakker blijven om ervan te genieten,  :wink: ! Volgens mij is het bijna zover; ik wens je alvast een hele mooie huwelijksdag toe, geniet ervan!!

bigbird

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #53 Gepost op: 3 juni 2009, 13:23:30 »
[quote name=\'14/8/2009\' post=\'234943\' date=\'03 June 2009, 10:02\'][quote name=\'bigbird\' post=\'233490\' date=\'27 May 2009, 11:49\'][quote name=\'14/8/2009\' post=\'233479\' date=\'27 May 2009, 11:37\'][quote name=\'bigbird\' post=\'230897\' date=\'15 May 2009, 15:09\'][quote name=\'vangarderen\' post=\'230887\' date=\'15 May 2009, 14:46\']@14/8/2009: Wij zijn ook duurder uit dat de meeste mensen hier hoor en ik vond het ook allemaal al erg goede offertes! Ik zit nu niet thuis, dus kan onze offerte niet posten, maar als ik een keer tijd heb, zal ik dat ook doen. Ik denk dat wij ongeveer rond jullie prijzen zitten... :)[/quote]Wij zijn denk ik zelfs nog wat duurder uit. Wij trouwen op de Hooge Vuursche. Vind ze in alles (vooral bijv. de zaalhuur, 2250 voor hele verdieping van 14.30 tot 01.00) best prijzig. Maar we waren echt zo verliefd op alles daar dat we de kosten maar voor lief hebben genomen.
[/quote]

Wat een superlocatie is dat!! Kan heel goed begrijpen dat je er verliefd op geworden bent. Helaas snappen ze zelf ook dat het er allemaal erg goed uitziet, en hangt er meteen een bijbehorend prijskaartje aan  :wink: ! Vrienden van ons hebben laatst een offerte van ze gekregen: 15.000 euro voor alleen diner (50 pers) en vervolgens feest (180 pers)  :ohmy: . Die offerte is direct richting prullenbak gegaan, haha...
[/quote]
Wij hebben ongeveer 40 man diner en 100 man feest, dus was nog haalbaar. Maar ze hebben het inderdaad erg goed door! Maar jah, we trouwen maar 1x. Blijven daar ook slapen met een aantal gasten. Dat maakt het helemaal prijzig, want 275 euro voor de bruidssuite terwijl je daar bent vanaf 1 uur 's nachts tot max 11 uur in de ochtend, is bijna naaierij :tongue:
[/quote]

Ach ja.... Wij zijn inmiddels ook heeele trouwe gebruikers van de klassieker: 'Ach, je trouwt maar 1 keer!' Wij hebben op een bepaald moment ook besloten om ons niet de hele tijd druk te maken over de prijzen, het is nou eenmaal duur als je een traditionele trouwdag wilt met een diner/receptie/feest/overnachting op een mooie locatie.
Ik zou als ik jullie was het daadwerkelijke 'slapen' in de bruidssuite overslaan; gewoon de hele nacht wakker blijven om ervan te genieten,  :wink: ! Volgens mij is het bijna zover; ik wens je alvast een hele mooie huwelijksdag toe, geniet ervan!!
[/quote]
Haha dank je wel :) Inderdaad, nog 8 daagjes  :wub:

En als ik het red blijf ik zolang mogelijk wakker, maar lief en ik moeten wel de volgende dag nog een behoorlijk stuk rijden om een van de autoboeketten op het graf van zijn oudtante te leggen. Dus moet wel een heeeeel klein beetje helder zijn :)

Zoef

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #54 Gepost op: 4 juni 2009, 14:25:42 »
Wij zijn kwijt 5500,-

in de middag Champagne ontvangst met bruidstaart aansijden ed
Buffet/diner 25,- pp (40daggasten)
Feestavond 20,- pp (180 gasten) bij binnenkomst koffie royaal met gebakjes, warme en koude hapjes tussendoor, sate stokjes met stokbrood en/of koepoek, einde vd avond worstenbroodjes en sausijzenbroodjes met koffie en thee. En dan onbepertk drankjes de hele dag.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #55 Gepost op: 4 juni 2009, 23:02:40 »
op de dag hebben wij rond de 40 man waar we ook mee gaan dineren savonds bij rest. boathouse.
en s'avonds bij het feest ook bij boathouse hebben wij incl. daggasten 120 man. wij betalen all inclusive dus onbeperkt drankjes en hapjes 5000.-

greets paula

lachmar

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2009, 23:09:24 »
Wij waren net geen 7000 euro kwijt.

Hier zat de bruidstaart bij(die kregen we van de feestlocatie, maar is natuurlijk al in de prijs doorberekend :biggrin: )
Diner voor de 45 daggasten.
receptie met 160 gasten en ik dacht 3 hapjes pp en petit fourtjes en zoutjes etc op tafel.
Feestavond met 130 gasten met iets van 8 hapjes pp. en nog wat dingetjes op tafel waaronder de petit fourtjes.
Eind van de avond hadden we een atomatiek met allerlei snacks en broodjes.
Heel de dag hadden we ook onbeperkt drinken bij met ook buitenlands gedestileerd.
Vond het wel een nette prijs dacht ik zo.

plukdezedag

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #57 Gepost op: 5 juni 2009, 09:48:21 »
Nou bij ons viel het een beetje tegen.

De offerte van de drankjes op nacalculatie was €1.800. En het was uiteindelijk €3.000. Receptie duurde 1,5 uur en er waren 140 gasten en het diner waren 40 gasten en duurde 3 uur. er zijn in het totaal 1550 drankjes gedronken en er waren er 920 op de offerte! Dus dat viel erg tegen.

Uiteindelijk zijn we nu € 6.500 totaal kwijt. Receptie en een uitgebreid diner. Vanavond zal ik nog een specificatie neer zetten. Maar ik vond dat er wel heel veel gedronken is.

GRoetjes jolanda

spin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #58 Gepost op: 5 juni 2009, 10:06:02 »
wij waren van plan te picknicken. Locatie gratis (weiland), eten hopen we maar een paar honder euro kwijt te zijn, idem drinken en uhm, dat was het wel denk ik. Muziekinstallatie van mn werk meenemen is gratis, aantal leuke muziekanten in de vriendenkring, alhoewel het niet allemaal mijn smaak is (eigenlijk helemaal niet, maar zij hoeven niet hun stijl te draaien natuurlijk). Zak waxinelichtjes kost ook niet zo veel en daarnaast is het potten sparen en beschilderen. Kampvuurtje, sterrenhemel, wat wil een mens nog meer? Ik maak mn eigen jurk, met een beetje geluk van zelfgesponnen wol, kost een 10tje en heel veel werk  :biggrin:

gok zo dat er 20 gasten komen. Ik hoop dat we incl ringen onder de 2000 euro kunnen blijven. Wij gaan emigreren en komen daar al geld voor tekort. Trouwen kunnen we er eigenlijk niet bij hebben, maar ja, we willen zo graag.

oh ja, bruidstaart ook lekker zelf maken. Jammie chocoladetaart!

daantje84

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #59 Gepost op: 5 juni 2009, 10:25:54 »
Wij geven ons feest en diner bij Moorman in Erm

Diner met 40 personen a € 25,- = € 1000,- (drankjes worden apart genoteerd)

* 2 soorten soep
* stokbrood met kruidenboter
* varkenshaas in roomsaus
* kip met ananas in zoetzure saus
* balletjes in zigeunersaus
* sate met satesaus
* beenham met honingsaus
* rijst
* patat
* gebakken aardappelen met spekjes en ui
* 2 soorten warme groenten
* sausjes
* ijs met vruchten en slagroom

Op het feest komen zo'n 170 gasten a € 24,45 = € 4.156,50

* welkomstcocktail
* 2x koud hapje
* 3x warm hapje
* nootjes op tafel
* vrij drinken incl. buitenlands gedestilleerd
* patatje met als afsluiter

Dus ik denk dat we al met rond de € 5.500,- kwijt zijn.

Wat vinden jullie??? Goedkoop, duur of normaal.

Leuk weetje, mijn ouders zijn hier 26 jaar geleden ook getrouwd en een groot deel van onze familie ook.

Zoef

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #60 Gepost op: 5 juni 2009, 11:49:03 »
lijkt me een prima prijs wij hebben ongeveer hetzelfde alleen onze avond is goedkoper en zelfs uitgebreider, maar goed prima toch
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2009, 11:49:33 door Zoef »

Holla

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #61 Gepost op: 5 juni 2009, 12:00:43 »
Geweldig idee en als het allemaal goed gaat heb je de mooiste bruiloft ooit.. maar wat doe je als het weer tegen zit?
(ik denk dat ik op mijn bruiloft als het heel mooi weer is baal dat ik geen goedkoop tuinfeest heb geregeld :tongue:)

Blablabla

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #62 Gepost op: 5 juni 2009, 13:24:24 »
Wij hebben een prijslijst gekregen van de locatie van onze voorkeur en ik kwam met mijn voorlopige eigen berekening uit op ongeveer 3000 euro

24,50  eur pp voor drank avond feest
28,00 eur pp voor buffet

taart + champagne na het trouwen
huur locatie

dit alles voor ongeveer 40 personen

maandag gaan we de locatie bekijken en laten we een offerte opmaken

spin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #63 Gepost op: 5 juni 2009, 13:27:48 »
we hopen een plek te vinden waar eventueel ook een schuur staat. Of anders een tent achter de hand houden. maar is pas volgend jaar ofzo, hebben nog niet eens een datum. sterker nog geen van de ouders weten het nog  :unsure: hihi. tis toch altijd mooi weer met pinksteren? tenminste toen ik naar pinkpop ging....... hihi. (ons feest is zonder ambtenaar, doen we lekker later, want ik vind het onzin, die wet)

Hypnotic

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #64 Gepost op: 5 juni 2009, 21:40:46 »
Ik weet niet beter dan dat het altijd zeikt van de regen met pinkpop,
naja, behalve afgelopen jaar dan,
zo 'vroeg' in de zomer zou ik het feest ook echt overdag houden,
het kan erg afkoelen in de avond!

spin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #65 Gepost op: 6 juni 2009, 11:32:06 »
ja, iedereen zegt altijd dat het regent, maar die twee keer dat ik geweest was, straalde het! erg fijn met een gigakater op staan en in die brandende zon zitten  :ph34r:

Klopt, savonds kan het koud zijn. we hebben nog een jaar te plannen, dus we bedenken de details nog wel, voorlopig is het zoiets.

Armara

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #66 Gepost op: 6 juni 2009, 14:46:00 »
Wij betalen 4600 euro voor:

16.00 uur - 01.00 uur

32 x uitserveren taart
32 x champagne
28 x tappasbuffet
2 x kindermenu
2 x plate voor DJ en Fotograaf
110 x dranken arrangement van 4 uur (feest 's avonds)
110 x 7 luxe hapjes (feest 'savonds)
110 x nootjes/pinda's
inclusief een schatting geturfte drankjes tussen 16.00 en 20.00 uur en tussen 24.00 uur - 01.00 uur

liefs Tamara

heleen27

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #67 Gepost op: 19 juni 2009, 11:56:43 »
Wij hebben nu een offerte voor zo'n 5000 euro..

smiddags een receptie van 1,5 uur..koffie en gebak, nootjes en 3x n hapje voor ong 110 mensen
dinerbuffet met 50 mensen (waarvan 10 kids)
feestavond, onbeperkt binnen en buitenlandsgedestileerd, koffie met gebak, 8x een hapje en tot slot een kop koffie met een bonbon.


is het normaal dat de daggasten de receptie EN de feestavond moeten betalen?

groetjes Heleen

dory

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #68 Gepost op: 19 juni 2009, 12:21:58 »
Wij hebben van 1615 tot 2100 uur onze bruiloft feest. 50 gasten en 10 kinderen. Alles zit er bij. Drinken, hapjes, taart, bbq. Voor 50 euro pp.

Dus das zo n 2500 euro.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #69 Gepost op: 19 juni 2009, 13:05:06 »
[quote name=\'heleen27\' post=\'239751\' date=\'19 June 2009, 11:56\']is het normaal dat de daggasten de receptie EN de feestavond moeten betalen?[/quote]

Eehhmm.. Ze zijn toch bij allebei aanwezig, dus dan: ja! Vor hoeveel perzonen is jullie feest trouwens? Want volgens mij ben je vet goedkoop uit!

daantje84

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #70 Gepost op: 19 juni 2009, 13:13:37 »
@ heleen27

Je moet 's avonds altijd voor je daggasten te betalen, ze eten/drinken toch net zoveel als de avondgasten??? :tongue:

Wij zitten ook rond die prijs!

€ 5600,00 komen wij op!

Wij hebben 40 daggasten, 170 avondgasten en krijgen

*Diner voor daggasten
*Welkomstcocktail
*Onbeperkt drankjes incl. buitenlands gedestilleerd
*Nootjes op tafel
*2x koud hapje
*3x warm hapje
*Patatje als afsluiter

even in detail diner kost €25,= p.p en feest kost € 24,45 p.p ( er zitten een paar kinderen en die zijn natuurlijk goedkoper)

Blablabla

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #71 Gepost op: 19 juni 2009, 13:27:49 »
Wij hebben hebben voor 50 personen het volgende

Taart + champagne
drank op nacalculatie van 17.00 tot 19.00
nootjes/olijven/kaas
dranken binnenlands gedestilleerdvan 19.00 tot 00.00
buffet

voor 3400 euro ongeveer

jmarloes

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #72 Gepost op: 20 juni 2009, 14:53:48 »
Wij hebben voor ongeveer 50 personen een receptie en een 4 gangen dinner voor ongeveer 25. Welkoms drankje "Oezo". Alle drankjes zijn beschikbaar en hapjes zitten er ook bij. Taart niet want we willen zo'n mooie :rolleyes: Hmmm.. Hahaha! We vieren het in een Grieks restaurant  bij de haven met uitzicht op de rivier. Heel romanties met genoeg pakeer gelegenheid! De prijs incl alles is 1200,-. Redelijke prijs toch??

heleen27

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2009, 18:46:30 »
ja weet wel dat ze bij allebei zijn, maar dacht misschien maken ze daar normaal een gezamelijke prijs van...

we gaan 's avonds uit van zo'n 120 gasten..is inderdaad niet zo'n dure locatie, maar wel erg leuk!

Niel

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #74 Gepost op: 22 juni 2009, 19:20:35 »
Ik durf het bijna niet te posten,..
Maar wij betalen meer dan €9000,- op het landgoed waar wij trouwen en de hele dag blijven.

-ontvangst met koffie/thee (60 gasten)
-huwelijksvoltrekking
-taart en bubbels (60 gasten)
-borrel (informele receptie) opbeperkt drankjes uit hollands assortiment en tafelsnacks (olijven, nootjes, kaasvlinders, ed) (60 gasten)
-4 gangen diner (1e gang a la fourchette, 2 gang vistrio, hoofd kalfshaas met toebehoren, granddessert)
-avondfeest ontvangst met champagen daarna drankjes (afgekcht) hollands assortiment, 8x hapjes (4x warm, 4x koud) (100 gasten)
-afsluitende snack (pizza of iets anders warms)
-5 hotelkamers op het landgoed voor ouders, broer/ zus en getuigen
-ontbijt de volgende ochtend voor onze gasten en onszelf uiteraard

Behoorlijk bedrag maar verblijven op het landgoed van begin (foto's maken vanaf 11.30 uur)  tot einde (ontbijt volgende ochtend)
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2009, 19:22:04 door Niel »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards