collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 345506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #75 Gepost op: 23 juni 2009, 09:01:05 »
[quote name=\'Niel\' post=\'240437\' date=\'22 June 2009, 19:20\']Ik durf het bijna niet te posten,..
Maar wij betalen meer dan €9000,- op het landgoed waar wij trouwen en de hele dag blijven.

-ontvangst met koffie/thee (60 gasten)
-huwelijksvoltrekking
-taart en bubbels (60 gasten)
-borrel (informele receptie) opbeperkt drankjes uit hollands assortiment en tafelsnacks (olijven, nootjes, kaasvlinders, ed) (60 gasten)
-4 gangen diner (1e gang a la fourchette, 2 gang vistrio, hoofd kalfshaas met toebehoren, granddessert)
-avondfeest ontvangst met champagen daarna drankjes (afgekcht) hollands assortiment, 8x hapjes (4x warm, 4x koud) (100 gasten)
-afsluitende snack (pizza of iets anders warms)
-5 hotelkamers op het landgoed voor ouders, broer/ zus en getuigen
-ontbijt de volgende ochtend voor onze gasten en onszelf uiteraard

Behoorlijk bedrag maar verblijven op het landgoed van begin (foto's maken vanaf 11.30 uur)  tot einde (ontbijt volgende ochtend)[/quote]

Jullie hebben het dan nog goed voor elkaar, moet ik zeggen! Een aantal pagina's terug heb ik onze offerte gepost, wij trouwen op dezelfde locatie en wij zijn een kleine 8000,- kwijt, terwijl wij pas vanaf de borrel op het Landgoed zijn, met een drie-gangen diner voor 36 volwassenen en 2 kinderen, daarna feest voor ongeveer 130 personen. Bij ons was het trouwens ab-so-luut niet mogelijk om de drank af te kopen, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen??
We gaan 2 juli as ernaartoe om de offerte definitief te bespreken, het menu vast te leggen etc, dus ik ben wel erg benieuwd, wie weet kan het ons nog helpen bij de besprekingen! (PB-en kan ook altijd hoor!)

lindsay

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #76 Gepost op: 23 juni 2009, 10:18:15 »
Dit scheelt al heel erg per gemeente heb ik gemerkt!!

Overdag trouwen wij in de Theetuin van Eemnes, dat is €345 voor de Theetuin, omdat je daar trouwt en €510 voor de gemeente voor een ambtenaar. En dan de taart ong. 100 personen = € 395, Champagne ong. 100x €395 en drankjes gaan op nacalculatie geschat op ongeveer 600,- maar kan je beter meer voor rekenen!
Totaal ong. €1945,-

ik heb het feest in almere (woon in Almere)
en daar betaal ik voor het eten met mijn daggasten € 29 p.p.  voor buffet en ijs, en € 12.75 p.p. voor het drinken tijdens het buffet.

Voor de feestavond betaal ik € 34.95 p.p. dat is met petit four, incl. hollands gedest. dranken, 7x rond met hapjes en afsluiten met saté

nou ik heb 25 daggasten € 1043,75 + feestavond 120 gasten € 4194= € 5237.75 en dan komt er nog een DJ bij voor€ 275 en versiering van € 200

ben voor dit alles dus rond de € 7200 kwijt
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2009, 10:28:31 door lindsay »

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #77 Gepost op: 24 juni 2009, 12:02:58 »
Wij trouwen in het kasteel in Sheerenberg... kosten zijn daarvan 505 euro excl leges a 450 euro..dus alleen om te trouwen zijn we al 955 euro kwijt.
Daarnaast hebben wij catering bij het kasteel ivm broodjes en drank, champagne, kosten circa 300 euro
Vervolgens diner en een ijsbruidstaart met 30 volwassenen en 11 kinderen kosten ons 1885 euro
In de avond een feest met circa 90 volwassenen en 10 kinderen kost ons circa 2500 euro

Al met al zijn wij ongeveer 5500 euro kwijt voor dit... en dan nog niet eens over de rest te praten  :rolleyes:

lindsay

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #78 Gepost op: 26 juni 2009, 10:48:37 »
[quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'240904\' date=\'24 June 2009, 12:02\']Wij trouwen in het kasteel in Sheerenberg... kosten zijn daarvan 505 euro excl leges a 450 euro..dus alleen om te trouwen zijn we al 955 euro kwijt.
Daarnaast hebben wij catering bij het kasteel ivm broodjes en drank, champagne, kosten circa 300 euro
Vervolgens diner en een ijsbruidstaart met 30 volwassenen en 11 kinderen kosten ons 1885 euro
In de avond een feest met circa 90 volwassenen en 10 kinderen kost ons circa 2500 euro

Al met al zijn wij ongeveer 5500 euro kwijt voor dit... en dan nog niet eens over de rest te praten  :rolleyes:[/quote]

Weet je dat ik dat nog reuze mee vindt vallen voor een kasteel!! ik ben alleen voor me feestavond al rond de 4200 kwijt!
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2009, 11:00:01 door lindsay »

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #79 Gepost op: 26 juni 2009, 14:34:20 »
Yeps dat klopt...maar voor het gehucht waar wij gaan trouwen is het prijzig hoor :wink: maar goed.. het is wel de mooiste locatie.. in Hierden waren wij ook niet veel kwijt geweest..was ook erg scherp geprijst...

bambtab88

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #80 Gepost op: 26 juni 2009, 18:05:09 »
Wij betalen voor het feest in een kasteel, incl. drankjes e.d. €6000,- dus het is zeker scherp maar wel verzorgt. De rest is wat goedkoper hoor:d

Tralalalianne

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #81 Gepost op: 28 juni 2009, 08:38:19 »
Jeetje, wat een bedragen. Wij trouwen ook in een kasteel, maar betalen wel heel wat minder!
De hele dag zitten we op dezelfde locatie, en daarom werd de zaalhuur voor het feest ons aangeboden.
Voor ca. 35 man daggasten en 100 man feestgasten, inclusief diner, drankjes, hapjes, etc etc etc, betalen we zo'n 4000-4500 euro.
Is nog steeds een aardig bedrag, maar nog wel spaarbaar zeg maar..

Tralalalianne

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #82 Gepost op: 28 juni 2009, 08:39:14 »
[quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'241517\' date=\'26 June 2009, 14:34\']Yeps dat klopt...maar voor het gehucht waar wij gaan trouwen is het prijzig hoor :wink: maar goed.. het is wel de mooiste locatie.. in Hierden waren wij ook niet veel kwijt geweest..was ook erg scherp geprijst...[/quote]

Hey kasteel De Essenburgh neem ik aan? Daar gaan wij inderdaad ook trouwen :)

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #83 Gepost op: 28 juni 2009, 09:32:20 »
Ja klopt...wij zouden eerst daar trouwen, maar het eea ging er helaas mis waardoor wij er ook vanaf hebben gezien...

Tralalalianne

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #84 Gepost op: 28 juni 2009, 09:38:47 »
Waar wij wel vanaf hebben gezien bij de essenburgh was het huren van de bruidskamer. Die kost 138 euro, maar als je minder dan 5 gasten daar laat overnachten komt er in één keer een toeslag overheen van 100 euro...! Dus die kamer kost dan opeens 238 euro...! Voor een kamer zonder douche of toilet (op de gang) vind ik dat echt te veel. Sowieso beetje raar die toeslag: wij houden de complete bruiloft daar met alles erop en eraan en dan toch een toeslag vragen voor een kamer? Flauw. Dan maar lekker thuis slapen :wink:

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #85 Gepost op: 28 juni 2009, 11:04:23 »
[quote name=\'Tralalalianne\' post=\'241841\' date=\'28 June 2009, 09:38\']Waar wij wel vanaf hebben gezien bij de essenburgh was het huren van de bruidskamer. Die kost 138 euro, maar als je minder dan 5 gasten daar laat overnachten komt er in één keer een toeslag overheen van 100 euro...! Dus die kamer kost dan opeens 238 euro...! Voor een kamer zonder douche of toilet (op de gang) vind ik dat echt te veel. Sowieso beetje raar die toeslag: wij houden de complete bruiloft daar met alles erop en eraan en dan toch een toeslag vragen voor een kamer? Flauw. Dan maar lekker thuis slapen :wink:[/quote]

off topic: een bruidskamer zonder douche en toilet?  :huh:

Tralalalianne

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #86 Gepost op: 28 juni 2009, 12:29:52 »
Tsja... niet praktisch... sowieso niet, en al helemaal niet voor een bruidskamer...

saar123

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #87 Gepost op: 8 september 2009, 14:13:18 »
[quote name=\'menniej\' post=\'195394\' date=\'31 December 2008, 18:27\']Wij hebben alles op 1 locatie (kasteel) en hebben 150 gasten. In totaal zijn wij 9.000 euro kwijt voor:

hapjes voor als ze wachten terwijl wij foto's maken
bruidsaart + champie
hapjes tijdens receptie
buffet
drank op afkoop (gehele dag) en dan zitten de zalen er gewoon bij en hun eigen decoratie. Tevens de obers en gastvrouw.

En we zijn er van 2 tot 2

Over de rest heb ik het maar niet  :unsure:[/quote]


WELKE KASTEEL?

Trouwring

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #88 Gepost op: 23 september 2009, 13:49:55 »
Bij ons was het:

Locatiehuur & drinken (geturft): 550,00
Eten: 270,00

:)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #89 Gepost op: 2 oktober 2009, 12:16:05 »
Ook bij ons loopt het een beetje uit de hand, in 2011 hebben wij in aug. 2011 een feest nav. trouwen in april 2011...
Mooie locatie industr. monument dat is opgehipt, vrij luxe biologische hapjes (3x een bittergarnituurdingetje en 6 tapashapjes), drank (bier 2,30 , wijn 3,30 , fris 2,30 per glas), chocofontein met alles erop en eraan, ijswagentje en een frietje met in een puntzak bij het weggaan... Oja, en koffie/thee en cupcakes... -> we kunnen niet afkopen (drank), we schatten nu zo'n 7.000 euro voor zo'n 100 man...
Daar komt dan nog een DJ bij en een avondfotograaf...
... Maar ik heb er wel zin in!
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2009, 12:16:27 door stimpy »

janhupkens

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #90 Gepost op: 3 september 2010, 21:34:57 »
Wij waren alles bij elkaar ongeveer 14500 euro kwijt, wat we hadden was:
-In de middag, voor 60 personen, een grote taart, drank en drankjes en diner
-Een receptie, voor 190 personen, duurde 2 uur met hapjes, drank en live receptie muziek
-En een feest, voor 90 personen, duurde 3 uur ook met hapjes, drank en een DJ.

toni

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #91 Gepost op: 14 november 2010, 20:52:03 »
wij zijn in totaal 4400 euro kwijt en daar zit
een middag (taart+champagne +drankjes smiddags +diner) voor de daggasten 40 personen
receptie voor 130 personen van 1,5 uur inclusief petit four en hapjes
en een feest voor 80 personen van 3,5 uur en hapjes en champagne nog een keer

hebben wel flink onderhandeld.


Klinkt goed! Ik vraag me dan af hoe je onderhandelt? Je ontvangt een offerte over de verschillende onderdelen van de dag nl. drankjes, hapjes, diner, champagne, bruidstaart, zaalhuur etc etc. Ga je dan op hun prijzen onderhandelen? Ben erg benieuwd! Ik heb niet zo'n zakelijk instinct dus ik zou de prijzen aannemen zoals ze in de offerte staan. maar blijkbaar kun je toch op onderdelen afdingen?

Frank

  • Junior
  • **
  • Berichten: 56
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #92 Gepost op: 17 november 2010, 12:02:49 »
Klinkt goed! Ik vraag me dan af hoe je onderhandelt? Je ontvangt een offerte over de verschillende onderdelen van de dag nl. drankjes, hapjes, diner, champagne, bruidstaart, zaalhuur etc etc. Ga je dan op hun prijzen onderhandelen? Ben erg benieuwd! Ik heb niet zo'n zakelijk instinct dus ik zou de prijzen aannemen zoals ze in de offerte staan. maar blijkbaar kun je toch op onderdelen afdingen?


Gewoon onderhandelen, maar mijn advies is wel dat je het niet te gek moet maken. Alles wat je eraf onderhandelt, lever je uiteindelijk ook wel weer in door bijvoorbeeld 1 persoon in de bediening minder, wat minder snel schenken et cetera. Er kan altijd wel wat af, maar drijf het absoluut niet de spits op, dat kom je later alleen maar weer tegen.

Wij betalen 's avonds voor 200 man 4500 euro voor de zaal (4 uur lang), 4x hapjes, een gebakje bij de koffie, aan het einde van de avond een broodje met iets warms en onbeperkt binnenlands en buitenlands gedestilleerd. Daar komt nog bij dat we bij dezelfde gelegenheid 's avonds met de daggasten gaan eten.


Daydreamy

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #93 Gepost op: 17 november 2010, 12:25:46 »
Wij hebben alles op 1 locatie (kasteel wijenburg) in totaal zijn wij 6800 euro kwijt voor:

Lunch (18 personen)
Bruidstaart + Koffie/thee (53 personen)
Prosecco (53 personen)
Aperitief (18 personen)
Diner + drank (22 personen)
Feest - hapjes/drankjes/petit fours/zak patat op eind (90 personen)
Huur kasteel van 12:30 tot 1:00

Bruidssuite + luxe ontbijt is gratis

Ook wij hebben onderhandeld het 1e totaal was namelijk 7500 en extra betalen voor bruidsuite!

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #94 Gepost op: 17 november 2010, 12:47:43 »
Wij betalen voor het eten 35 euro pp (20 personen), drank is daarbij nog apart. Voor het feest betalen we een all in prijs van 29,50 pp, inclusief prosecco/cocktail en luxe koude en warme borrelhapjes (ong. 100 pers.) Taart moeten we apart bestellen bij de 'huisbakker', dan worden er geen servieskosten gerekend.
Totaal komt dan uit op 4450, incl stelpost voor de drank voor en tijdens het eten, plus de stelpost die zij hebben gemaakt voor de taart.

We vonden het erg mee vallen, we wilden eigenlijk niet meer dan 30 euro pp aan het feest besteden. We hadden in eerste instantie een 3 gangen menu van 38,80, maar omdat we de taart vlak na het eten doen, op het feest, hebben ze het toetje van de prijs afgehaald. Vond ik wel netjes, want voor hetzelfde geld rekenen ze het wel, omdat het een pakketprijs is.

Tot nu toe erg tevreden over de service van onze feestlocatie dus  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 17 november 2010, 18:15:09 door Risje »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #95 Gepost op: 17 november 2010, 13:08:43 »
uuuhmmmm, de ongeveer 1000 personen moeten er 100 zijn denk ik? Dat hoop ik voor je althans hahaha.

Wel interessant om allemaal zo te zien wie hoeveel geld uitgeeft aan wat en wat je er voor krijgt.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #96 Gepost op: 17 november 2010, 18:14:56 »
haha idd! typefoutje snel gemaakt :wink: zal het ff aanpassen :biggrin:
pff mn as ziet me aankomen met 1000 gasten.. zoveel mensen ken ik niet eens.. haha
« Laatst bewerkt op: 17 november 2010, 18:15:47 door Risje »

jennenjos

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #97 Gepost op: 22 november 2010, 14:08:51 »
Wij hebben aan familie alleen 100 mensen en die zijn ook de hele dag bij ons.
Daarnaast nog 50 collega's en vrienden dus hebben we besloten op 1 locatie te trouwen (alleen met familie) en aansluitend buffet en feest voor iedereen

Budget staat nu op 7000 dwz dat 5000 daarvan locatie, eten en drinken is.
Hoop dat we het daarmee redden, maar een uitdaging denk ik  :wink:

Priscilla1982

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #98 Gepost op: 2 december 2010, 15:45:19 »
Heeft iemand toevallig een leuke trouw/feestlocatie rondom Utrecht? Wij zijn nog een beetje op zoek namelijk naar een locatie die een beetje centraal ligt in Nederland omdat we veel familie in het Noorden maarook helemaal in het Zuiden...dus gaan we halverwege trouwen. We hebben al 2 opties maar dat moeten we snel bevestigen of afzeggen. We zoeken wel iets chique maar betaalbaar...niet zo'n bowlingachtige zaal of een cafe bijv. Iemand leuke ideeën?

zusje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #99 Gepost op: 3 december 2010, 08:35:00 »
De weistaar in Maarsbergen. Het is geen chique, maar wel een hele gezellige locatie! Tis een oude kaasboerderij. Is zeker niet duur!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards