collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 345547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imke1986

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #125 Gepost op: 4 maart 2011, 09:36:54 »
Wij moeten de grote dag nog beleven, maar de offerte is goed!
Wij houden het diner en feest in een kasteel.

Diner met 14 personen en de avond op +/- 100 personen totaal inclusief alles voor 3700,- euro
we hebben de drank afgekocht, omdat we vooraf klaar wilden zijn. Hier zit alle drankjes bij in van fris, tot mixdrankjes en van bier tot sterke drank.

Sabine80

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #126 Gepost op: 4 maart 2011, 10:19:49 »
Wij moeten de grote dag nog beleven, maar de offerte is goed!
Wij houden het diner en feest in een kasteel.

Diner met 14 personen en de avond op +/- 100 personen totaal inclusief alles voor 3700,- euro
we hebben de drank afgekocht, omdat we vooraf klaar wilden zijn. Hier zit alle drankjes bij in van fris, tot mixdrankjes en van bier tot sterke drank.

mag ik vragen wat jullie kwijt zijn voor de afkoop p.p?
Mochten wij dat afspreken wordt er p/p € 5,50 afgerekend. Maar wannner iemand
pasoa met J'de orange drinkt, is de Jus incl en de pasoa apart.

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #127 Gepost op: 4 maart 2011, 10:36:37 »
Sabine: is dat per uur?
Faith: fijn dat het nu geregeld is.

Sabine80

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #128 Gepost op: 4 maart 2011, 10:53:48 »
@ twijfeltje; ja dat is inderdaad per uur.

bittergarnituur (en/of kaas en worst) komt op € 0,50 p/p. Waarschijnlijk
3/4 rondjes, ligt er een beetje aan of de schaal leeg terug komt of niet :)

Blitzey

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #129 Gepost op: 4 maart 2011, 13:08:27 »
Wij hebben tot nu toe geregeld op feestlocatie

27 volw. en 15 kids. als daggasten:
-aankomst, koffie thee, bruidstaart/speciaal gebakje voor kids
-drankje, 2x luxe hapje
-luxe dinerbuffer, ijsbuffet, drankjes tijdens diner
-snoepzakjes voor de kids

- totaal 100 avondgasten:
- koffie/thee + taartenbuffet
- hele avond drinken (geturfd/rekenen 1 drankje pp per half uur)
- 3 x luxe hapje
- 5 x warm hapje
- live cooking met broodjes beenham/shoarma/kipreepjes
- gebruik kinderspeelruimte inclusief nanny.

We hebben grote zaal met door ons uitgekozen moderne aankleding/meubels. Kleine zaal voor het diner. Buitenterras met meubilair.

we kregen offerte voor 4700 euro. Volgens ons niet slecht!!
Echt een schitterende locatie al zeg ik het zelf hahahaha.


Trouwen doen we ergens anders, dus dat kost geloof ik nog iets van 500 euro.

Carmen

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #130 Gepost op: 4 maart 2011, 14:09:36 »
ons feest is van 2000-0100 incl live band (8 personen) een warm & koud buffet, alles afgekocht voor circa 100 personen, rond de 4500 euro. Maar moet wel zeggen dat het bij vrienden is en we dus een vriendenprijs hebben gekregen, geen idee wat het normaal zou kosten.

paarssnoopy5

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #131 Gepost op: 8 maart 2011, 22:01:56 »
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum en net ten huwelijk gevraagd, ik heb maar een paar maanden om alles voor te bereiden, want we gaan trouwen voordat de kleine er is  :biggrin:

Ons budget moeten we echt zo klein mogelijk houden, want er komen zo in 1x een hoop kosten bij. Wij willen het liefst op locatie trouwen, maar anders het diner (buffet ofzo) en het feest op 1 locatie doen. Heeft iemand ervaringen in de buurt van Ridderkerk, Rotterdam? Ik zou er onwijs mee geholpen zijn.

groetjes!

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #132 Gepost op: 9 maart 2011, 09:17:06 »
Bij ons is drankafkooop 4,75 per uur.
Sterke drank (buitenlands) wordt apart geturfd.
Walking dinner 7 gangen 37 pp
drankje bij taart 3,85
taart maak ik zelf.

lovelylady

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #133 Gepost op: 9 maart 2011, 11:14:24 »
Wij hebben ook voor een buffet gekozen ipv een diner, scheelde bijna een tientje pp! (ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt) dus dat lijkt me al goede keuze! Verder doen wij de drank turven ipv afkopen, dit omdat wij eigenlijk geen grote drinkers hebben tussen onze gasten. Op een taart kun je ook veel besparen! Kijk eens op mp of iemand bij jou in de buurt taarten maakt, onze taart kost 35 euro en hij is gewoon echt GEWELDIG mooi (ze heeft al eens een taart voor ons gebakken)
En nog een tip, probeer bij alles wat je wilt het woord trouw of bruids weg te laten! Alles wordt zoveel duurder als blijkt dat 't voor een bruiloft is
Neem stalen ringen, deze zijn echt veel goedkoper dan de traditionele trouwringen :biggrin: en ze blijven echt mooi :biggrin:

Verder kan ik je niet helpen met een locatie in omg. Rotterdam

Succes en veel plezier met alles plannen, en geniet van je zwangerschap!

Onze kosten voor de daglocatie zijn trouwens 0ngeveer 3200,- voor -'s middags borrelen met een nootje (15 pers)
                                                                  - een warm/kou buffet(15 pers
                                                                  - feest van 20.00 tot 01.30 met welkomst-    
                                                                    cocktail, hapjes, hollandse bar en een punt-
                                                                    zak friet voor iedereen op 't einde ( 60 pers)  
Oze trouwlocatie (romantisch kappelletje) kost 241,-
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2011, 11:14:47 door lovelylady »

Imke1986

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #134 Gepost op: 9 maart 2011, 12:18:26 »
mag ik vragen wat jullie kwijt zijn voor de afkoop p.p?Mochten wij dat afspreken wordt er p/p € 5,50 afgerekend. Maar wannner iemand pasoa met J'de orange drinkt, is de Jus incl en de pasoa apart.


Onze avondgasten komen om 20.00 uur.
Dan eerst koffie met gebak 3.50 euro p.p.
Vervolgens 18.00 p.p. voor de drankafkoop voor de gehele avond. Dit is ook incl de koffie aan het einde van de avond die bij het eten wordt geserveerd.

Butterflies2011

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #135 Gepost op: 15 maart 2011, 12:12:56 »
:biggrin:  :biggrin: Hello

Onze budget is ook klein. :sad:
Maar ik ben portuguese een mijn vriend nederlands.

So heel veel mensen komt uit portugal een anders land voor ons trouw.

We hebben een heel goed  :) locatie vinden in Waarland ( mijn vriend is from Alkmaar)

De locatie is een groupsaccomodatie

een voor 22 personenn de prijs is 35.euro per nacht ( voor vrijdag tot zondag)
- zaterdag de trouw -
 - morgen - ontbijt voor 22 personen
- 2 huur hapjes een drankjes voor some  mensen
- 4 : 30  hapjes een drinken voor 110 mensen
18:30 - dinner buffet  voor 110 mensen
21:00 hapjes drankjes een de dessert taffel  voor 130 mensen tot 2:00

Alles 6500.00

Trouw dag - 20/08/2011  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:
Alkmaar -  Waarland  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:


Oh Sorry voor mijn foutam. Maar ik ben niet nederlands en ik heb 2 jaar of nederlands les.

Kusjes
MSalmeida
Seabrathingsforyou@blogger.com
www.floatingrobes.com

-

tamra

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #136 Gepost op: 25 mei 2011, 17:20:25 »
hallo,

wij zijn voor onze receptie(1,5uur)  10,50 pp kwijt dat is inclusief drankjes en 5 hapjes..40 pers
voor het dinner zijn wij 22,50 kwijt inclusiwf nagerecht..32 personen

wij zijn voor de hele middag en avond 1250 eur kwijt en daar komt savonds het drinken nog bij... we schatten voor tussen de 1750 en 2000 klaar te zijn!!


grrroetjes

Fee

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #137 Gepost op: 20 juni 2011, 16:59:14 »
Bij onze receptie (circa 2,5 a 3 uur) worden de drankjes berekend op nacalculatie. (ze hebben de ervaring €15,00 pp).
De hapjes voor de receptiegasten (zodat ze niet met lege maag naar huis hoeven) betalen we €7,70 pp. Voor de dagasten betalen we voor de extra bitterballen €2,70 pp. Die zullen namelijk niet veel eten, een half uur na de receptie start het 6 gangen diner.

deniesje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #138 Gepost op: 21 juni 2011, 16:56:33 »
voor een hele dag, incl daar trouwen betalen we 4800 dat is diner voor 21 daggasten en 4 kids, en voor 100 feestgangers de feestavond incl buitenlands gedestilleerd en de daggasten worden de hele dag in de watten gelegd

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #139 Gepost op: 21 juni 2011, 20:52:16 »
Klinkt goed Deniesje

Fee, hoe zit dat met die hapjes bij jullie?
Houdt de catering rekening met wie wat krijgt of gebeurt dat niet tegelijkertijd?
En als ze al een diner krijgen hoeven ze toch niet ook nog extra bitterballen of begrijp ik je dan niet?

Fee

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #140 Gepost op: 21 juni 2011, 22:38:53 »
Nee, ze houden niet bij wie wat krijgt. We gaan er gewoon vanuit dat daggasten niet veel zullen snaaien van de buffettafel. Mede omdat je hier echt naar toe moet lopen. Met de bitterballen gaan ze rond, dus die zullen dan wel sneller ook door een daggast gepakt worden.

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #141 Gepost op: 21 juni 2011, 23:10:43 »
ah, thanx voor de uitleg

deniesje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #142 Gepost op: 21 juni 2011, 23:28:22 »
moet er wel nog even bijzeggen dat de trouwleges a 440 nog apart voldaan moeten worden bij de gemeente. Maar dan nog vind ik dit een hele mooie prijs!

Carmen

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #143 Gepost op: 22 juni 2011, 10:21:14 »
wat het feest kost (dus niet de rest vd dag)
35 euro p.p. (we hebben 126 gasten genodigd, verwachten er circa 100) dat is van 20:00-01:00 afgekocht, zonder buitenlands gedestilleerd, inclusief warm & koud buffet, ontvangst met koffie en soesjes
en dan nog de band die speelt van 20:00 tot 01:00 die kost 1.100 euro.

wij zijn dus voor het feest in totaal circa 4.500 euro kwijt...

Ellis 2909

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #144 Gepost op: 27 juni 2011, 20:40:15 »
@Deniesje en Blitzey welke locatie hebben jullie als ik vragen mag?
Ik ben me aan het orienteren bij de strandlocaties maar die prijzen zijn veel hoger en zonder buitenlands gedestileerd, ik probeer alles een beetje te vergelijken maar ik vind t allemaal zoooo moeilijk  :sad:

Ellis 2909

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #145 Gepost op: 30 juni 2011, 14:15:48 »
Nou net terug van een locatie bekijken, De Zeemeeuw in Noordwijk. Wel heel leuk mooi etc. maar net niet helemaal ons zeg maar.
Zaterdag naar Sand in Hoek van Holland, is ook voor ons iets dichter bij. Dus ff kijken.
Maar o o o wat moeilijk allemaal zeg.

deniesje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #146 Gepost op: 30 juni 2011, 17:53:11 »
Hee ellis, je kan ook even kijken bij Dechi beach is ook op hoek van holland, erg betaalbaar en ziet er ook leuk uit!
De zeemeeuw heb ik ook naar gekeken op de site maar sprak me niet aan.
Sja, qua strandlocatie... wilden wij eerst ook graag maar meerendeel was erg prijzig. Plus... als je met die grote jurk in zo'n eco toiletje moet word je niet vrolijk!
We hebben de pier nog bezichtigt (van der valk) ziet er keurig netjes en mooi uit en dat uitzicht is helemaal wauw!!! Alleen wij vonden het parkeren een probleem, je moet dan vanuit de garage eerst 400 m lopen naar de boulevard en dan nog eens 400 m lopen op de pier.
De prijzen vallen echt echt echt reuze mee!! Hele aardige mensen ook.
wij hebben nu onze zinnen staan op de viersprong in s'gravenzande. Vlakbij is het strand waar je dan bij mooi weer de foto's kan maken.

Ellis 2909

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #147 Gepost op: 30 juni 2011, 20:19:05 »
Hoi Denise (ik neem aan dat dat je naam is haha)
Ik ga even kijken bij Dechi Beach, ik ben benieuwd. Inderdaad grotendeels is onze smaak erg prijzig, maar ik wacht rustig af op de offertes.
Het moet wel een Beachclub zijn en inderdaad sommige hebben een eco-toilet  :blink:  maar we gaan toch eerst langs om te kijken.
Ik ga ook de Viersprong even bekijken, die zie ik zoveel op het forum voorbij komen.
GroetjesIk heb Dechi Beach bekeken, heel mooi maar net niet  :wink:  (ik ben een zeikerd) maar indien Sand niks is kunnen we altijd gaan kijken.
De Viersprong ziet er ook echt super uit en je kan alle kanten op. Ik ben benieuwd hoe het afloopt zou echt super zijn, hou me maar op de hoogte.

Ellis 2909

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #148 Gepost op: 17 juli 2011, 13:57:19 »
We hebben gekozen voor Sand in Hoek van Holland.
We trouwen daar met taart en champagne toast, bbq en dessertbuffet (totaal 35), 's avonds van 20.30-01.00 feest met 6 hapjes (totaal 85) rond 23.30 zak friet of broodje kroket en de hele dag onbeperkt drinken incl. buitenlands gedestilleerd € 6.000
Alleen het trouwen (ambtenaar) zelf komt er nog bij maar dat betaal je de gemeente.

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #149 Gepost op: 18 juli 2011, 14:24:06 »
Mijn vriend en ik hebben zaterdag onze locatie (De Hof in Renswoude) geboekt. We kwamen op een totaalprijs van 3800,- euro. Hierbij zit:

- Koud en warm buffet met veel salades, 4 vleessoorten en garnituren voor 45 personen
- feestavond voor 120 personen. Ontvangst met gebak, onbeperkt drinken, drie bittergarnituur en voor iedereen een broodje beenham :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards