collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 344888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ikke89

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #200 Gepost op: 12 april 2012, 14:57:20 »
Als ik het allemaal lees vind ik dat er een hoop dure locaties tussen zitten.
Wij houden ons feest bij ons om de hoek. Locatie die erg goed (oa mijn ouders zijn daar getrouwd).

Met ontvangst, diner en feest avond zijn wij (als het goed is) iets meer dan 5000 euro kwijt.
Wel moeten wij nog alles door spreken daar...

Dan hebben we ontvangst en diner met 23 daggasten.
Feest avond met ongeveer 150 gasten.

Hier zit drank bij in ook buitenlands gedestilleerd. De feestavond is dan 5 uur.

Wij hebben niet gekeken naar hoe duur het uiteindelijk zou zijn. vriendlief wilde daar heel graag het feest geven en uit ervaring weten we dat daar ook alles heel goed geregeld is.

Evelien88

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #201 Gepost op: 13 april 2012, 09:43:16 »
Wat grappig en leuk al die reacties  :biggrin:

Om even te reageren op waar wij die 400 gasten vandaan gaan halen (haha): Op zich komen er van "mijn" kant niet zoveel mensen. Met iedereen die ik al op de gastenlijst heb gezet (incl. buren, familie en vrienden) kom ik uit op zo'n 100 personen. De meeste gasten worden uitgenodigd voor de moeder van mijn AS  :)

Dat is wel normaal hoor, Turkse moeders nodigen iedereen uit die hen ook hebben uitgenodigd op bruiloften en mensen die ze al heel lang kennen. Dan is het weer lullig als je de buurvrouw links van je wel uitnodigt en de buurvrouw rechts laat liggen, dus die nodig je dan ook uit. Voor je het weet komt de hele buurt, vrienden van vrienden van vrienden, etc etc haha. Zo kom je al snel op 400 personen! Helemaal als je nagaat dat de meeste mensen wel een broer of zus meenemen en hun beiden ook getrouwd zijn en kinderen hebben..  :wink:

Ik (Nederlandse) trouw dus met een turkse jongen. Lijkt me heel apart, maar vooral heel leuk! Er zal in ieder geval heeeeel veel worden gegeten en gedanst!  :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #202 Gepost op: 13 april 2012, 11:24:29 »
@ Evelien, klinkt eigenlijk wel heel gezellig :)
Toch wel leuk om zo wat te lezen over een andere bruilofts cultuur.

Lieke23

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #203 Gepost op: 13 april 2012, 12:04:27 »
Klinkt idd gezellig, geen gezeur iedereen mag gewoon komen. Haha.

Van de week heb ik op tv bij de Weddingcrasher toevalllig een stukje van een Turkse bruiloft gezien! Zag er erg leuk uit allemaal! Op een gegeven moment moesten de heren de bruidegom zien te 'gijzelen' en als dat zou lukken dan moest de vader van de bruid (geloof ik), 100 euro betalen om hem terug te krijgen. Dat was een Turkse traditie! Erg grappig.

Tamaar1983

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #204 Gepost op: 30 april 2012, 21:12:37 »
@Lieke

Ik heb die aflevering ook gezien. Geweldig!

Wij gaan trouwen in het stadhuis, geloof dat dat 360 euro
kost. Diner houden we klein, alleen wij, ouders, getuiges en hun
aanhang.  29.50 p.p 3 gangen menu.
Op dezelfde locatie is na het diner , de receptie,
met bij binnenkomst een drankje en hapje, koffie/thee.
Is 5.50 p.p
De bruidstaart word door een vriendin gemaakt dus
dat maakt de receptie vrij goedkoop.
En vanaf 21:00 tot 01:00 is het feest.
24.50 p.p , wijn, bier, binnenlands gedistilleerd, en diverse

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #205 Gepost op: 1 mei 2012, 10:28:25 »
Erg gaaf om te lezen over de andere culturen dan de nederlandse!
Zal voor jou nederlandse familie ook wel even wennen zijn Evelien!

Trouwen hier in een tent bij mijn ouders in de tuin.
Kan je vertellen dat dat niks goedkoper is dan een locatie...

Keecee

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #206 Gepost op: 17 mei 2012, 20:15:16 »
Afgelopen week hebben wij de eerste offerte van een mogelijke locatie binnen gehad.
We zullen daar vanaf 13.30 - 01.00 uur zijn
Dit in 3 verschillende gerenoveerde boerderijen / stallen op een landgoed. (1 voor huwelijk, 1 voor diner, en 1 voor feestavond)

Aantal dag gasten is 29 volwassenen, 6 kinderen
Aantal gasten feestavond is 87 volwassenen, 2 tieners, 2 kinderen

Ontvangst locatie met koffie / thee
Huwelijksvoltrekking (geen kosten ambtenaar)
Prosecco en kosten serveren taart (die gaan we zelf ontwerpen)
3-gangen diner dag gasten en kindermenu voor de kinderen
Feestavond met afkoop drank, afsluiter puntzak friet, en 5 luxe hapjes (per hapje 2 dingen, bijvoorbeeld dim sum en bitterbal is 1 hapje) Deze willen we echter nog uitbreiden
Overnachting 4 2-persoonskamers, met de volgende ochtend voor 8 personen ontbijt.

Kosten 5900 euro

Daar zit de drank op naberekening nog niet bij, en de kosten voor drankjes vinden we hierbij duur. (frisdrank 2,25 euro, tapbier 2,65 euro)
Hier willen we nog over in gesprek. Kijken of we de kosten omlaag kunnen krijgen, maar onze voorkeur gaat er naar uit om drank voor dag gasten de hele dag af te kopen.


We hebben ook nog bij een andere locatie gekeken, maar deze had absoluut niet de uitstraling van dit landgoed. Kosten waren daar 4200 euro, maar daar zat geen overnachting, ontbijt, en de huwelijksvoltrekking op locatie bij.

Maidenofmay

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #207 Gepost op: 27 mei 2012, 10:53:29 »
Trouwen hier in een tent bij mijn ouders in de tuin.
Kan je vertellen dat dat niks goedkoper is dan een locatie...

Dat is helemaal waar! Wij zijn ook bij mijn ouders thuis getrouwd en het was echt peperduur om dat een beetje leuk aan te kleden. Komt ook doordat je niks hebt: geen servies, bestek, stoelen voor zoveel mensen dus dat moet je allemaal huren. De kosten voor die tent alleen al waren al hysterisch vond ik. Gelukkig hebben mijn ouders een royale bijdrage geleverd :)
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2012, 10:53:48 door Maidenofmay »

Willemijnk

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #208 Gepost op: 31 mei 2012, 18:07:20 »
Bij onze locaties kon niets afgekocht worden..maar ze had ons wel een plafondbedrag gegeven van 4200

Uiteindelijk is het 3190 geworden, 1000 minder dus dan we hadden begroot!

Hiervoor hadden we

Voor 31 personen BBQ,
S avonds feest voor 120 man  koffie met cupcake met 4 hapjes (we hadden ook zelf nog een snoeftaal neergezet)

En dan al het drinken nog natuurlijk.

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #209 Gepost op: 5 juni 2012, 11:06:46 »
Uhm... Een snoeftaal?

Wij gaan turven dus weten nog niet wat het uiteindelijk gaat kosten.
Maar indicatie is 3700 voor het feest incl hapjes en drankjes
En dat voor 120 man.

Ik denk dat onze locatie best prijzig is.
Maar hier willen wij zou graag trouwen en feesten... Tsjah dan moet je er wat voor over hebben!!

Keecee

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #210 Gepost op: 7 juni 2012, 17:14:12 »
Zo inmiddels hebben we onze trouwlocatie helder.

We zijn daar met 35 dag gasten, hebben met hen een toast, het snijden en eten van de bruidstaart,een 3-gangen diner, en hij rekent tot de feestavond 7 drankjes per persoon
Tijdens de feestavond zijn we met 87 personen en 3 kinderen.
In de avond hebben we verschillende hapjes, en sluiten af met een puntzak friet.
De dj voor die avond (is goed) en wordt ook door hen geregeld.

Wanneer we de avond laten turven komen we op 4490 euro uit (rekenen 7 drankjes per persoon), en doen we het op afbetaling kost het 5190 euro.

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #211 Gepost op: 8 juni 2012, 10:01:17 »
Mag ik vragen hoe lang je feestavond is?
Want gemiddeld wordt er 3 drankjes per uur gerekend..... (heb ik mij laten vertellen)

Keecee

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #212 Gepost op: 8 juni 2012, 19:39:13 »
de feestavond is 5 uur
we denken zelf ook dat 7 drankjes per persoon te weinig is.
Er zullen er zeker bij zijn die niet meer drinken, maar ook zeker die er bovenuit komen.
Maar met de gemiddelde inschattingen die hij kan maken, zit hij vaak goed.

Zelf denk ik dat we kiezen voor afkoop, omdat we dan weten wat we kwijt zijn

Het stel

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #213 Gepost op: 25 juni 2012, 13:02:34 »
Voor de statistieken: wij hebben de begroting voor een feest met ongeveer 150 man nu in totaal (dus plus de hele rest van de dag) krap onder de 3000.
Trouwjurk, ringen, locatie, alles. Het kan! (moet ook wel met een studentenhuwelijk.

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #214 Gepost op: 25 juni 2012, 14:18:41 »
Tsjah, alles kan....

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #215 Gepost op: 25 juni 2012, 14:23:17 »
@ het stel: hoe doe je dat? wij zijn net afgestudeerd als we gaan trouwen dus ons budget is ook aardig krap, maar tot nu toe zitten al mijn schattingen voor een beetje een gezellig feest toch wel tussen de 5.000 en 10.000 euro...

2juli2013

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #216 Gepost op: 24 juli 2012, 13:37:15 »
Idd @het stel. Hoe doe je dat ?
Ik weet dat wij nogal hoge eisen stellen aan alles maar zijn voor de hele dag wat betreft eten, drinken e.d. al 3500 kwijt voor 25 gasten.
Respect dat je over de 3000 kan blijven :)

Veer

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #217 Gepost op: 24 juli 2012, 14:28:51 »
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat kan. Dan is alles denk ik heel eenvoudig en heel veel zelf gemaakt denk ik. Wij hebben 70 daggasten en 200 avondgasten. En ik hoopte rond de 10 000 euro klaar te zijn maar nu hoop ik echt onder de 15 000 te blijven. Oké als we aantal dingen hadden geschrapt kwamen we toe aan 10 000 euro. We gaan een super dag hebben met de mensen die we er graag bij hebben.

JorLi

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #218 Gepost op: 31 juli 2012, 11:30:11 »
Wij zijn absoluut niet christelijk maar we hebben toch
gekozen om het feest in een nieuwgeboude kerk te doen.
Omdat dat a, heel goedkoop is en
b, je je eigen catering verzorgd, dat ik wat wij ook graag willen.

Wij zijn voor de huur van de kerk over de hele avond (vanaf 16.00 tot 1.00u) 75 euro kwijt.
er kunnen ruim 125 mensen in de ruimte waar wij t feest geven. wij hebben ruim 75 gasten.

We kopen zelf voedingswaar in en we verwachten tussen de 150 en 200 euro te blijven.

Wij hebben een amateur DJ die absoluut niet duur is namelijk 100 euro.


Nog 2 maanden, en dan is t zover.
15 okt.


Groetjes Jordy (JorLi)

Niemie

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #219 Gepost op: 1 augustus 2012, 17:44:57 »
Wij hebben taart, twee keer koffie, aperitiefje, onbeperkt live cooking buffet met onbeperkt frisdrank en alcohol voor 1 euro per glas voor 22 personen en feest voor 55 personen met uitgebreid hapjesarrangement en hollandse drankenassortiment (offerte gebaseerd op 8 drankjes gem. pp maar mensen mogen natuurlijk meer) afsluitend een bakje patat met mayo voor ongeveer 2000 euro, daarnaast krijgen we 50% korting op de bruidssuite. Wij zijn er in ieder geval tevreden mee :)

Simple

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #220 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:11:20 »
Hoi,
Ik ben aan het orienteren hoeveel een receptie kost bij onze bruiloft. De receptie is max 1,5 uur. Hoeveel drankjes p p en hapjes  moet ik ong rekenen? En als ik ong 30 mensen max uitnodig, haal ik het dan om ook nog met de mensen te praten of is het alleen in de rij staan.

marian1313

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #221 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:03:49 »
Als die 30 mensen er om de begintijd zijn lukt het makkelijk om ze ook nog te spreken, dan zal het feliciteren zo achter de rug zijn.
Maar vaak komen ze niet allemaal tegelijk en komen er ook na een half uur nog binnen.

Ik denk dat als je 4 drankjes per persoon telt je het al heel ruim neemt.

Wil je dat er rondgegaan wordt met hapjes of wil je alleen nootjes op tafel. Wil je gebak of soesjes of bonbons. Er is heel veel mogelijk.


Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #222 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:51:22 »
Als je vier drankjes per persoon rekent zit je volgens mij ook goed! Bij onze locatie is een receptie arrangement voor 2 uur 16,50 p.p. misschien heb je iets aan een richtlijn :-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #223 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:36:41 »
Anderhalf uur is niet zo lang, dus ik denk dat je max 3 drankjes kunt serveren en max 3 hapjes. Ik heb even opgezocht hoe de prijzen liggen bij onze locatie en ik vond onder andere deze (die overigens wel alleen met minimaal 50 personen kan voor deze prijs):

Receptie arrangement Robijn € 13,50 (2 uren)
•   Koffie met mini oranjekoek en soesje of koffie met gebak
•   Vrij drinken
•   3 Luxe hapjes
•   Nootjes en zoutjes op tafel

Als je met 30 personen bent, moet het volgens mij wel lukken om met iedereen een praatje te hebben. Wel zo gezellig!


btamdewit

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #224 Gepost op: 27 oktober 2012, 21:11:19 »
Bij onze locatie duurt de receptie anderhalf uur en daar betalen we €16,50 p.p. voor. Vind het wel redelijk. Hoeveel drankjes heb ik echt geen flauw idee van...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards