collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 345636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #250 Gepost op: 13 februari 2013, 11:02:03 »
Ik denk, met alles wat erbij zit en best wel luxe, dat het een mooie prijs is. Maar het is natuurlijk een richtprijs, i.v.m. het turven van de drankjes gedurende het eerste gedeelte van de dag. Persoonlijk vind ik het een enorm bedrag voor een relatief klein groepje maar goed, dat is meer omdat ik gewoon cheap ben! ;-)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #251 Gepost op: 13 februari 2013, 11:13:42 »
Ik zal hier ook eens onze offerte neerzetten:

17:30 - 18:00 binnenkomst daggasten (ontvangst met koffie / thee / fris, amuses aansluitend diner, buffetvorm tijdens diner drank van hollands assortiment met chcoladefontein als dessert (16 volw. en 11 kind)
om 20:00 / 20:30 binnenkomst feestgasten (totaal 60 volw en 11 kind)
ontvangst met prosecco , petitfours, gehele avond drank van hollandse bar en 2 "signature cocktails", 5 keer warme en koude hapjes, zoutjes en olijven op tafels. Feestavond is incl DJ en videozuil. Afsluiter, frietjes met mayo.

Totaalprijs voor deze avond Eur. 2750,- (volgens ons een mooie prijs)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #252 Gepost op: 13 februari 2013, 11:19:56 »
@ Ian, ik vind het redelijk aan de prijs. Wij hadden offerte van 5.000 en daar zat ook de huur van de locatie in a 750 euro en de huur van een gewone kamer in van 130 euro. Onze hoeveelheden mensen zijn gelijk. Wij hadden 28 daggasten en 75 avondgasten. Wij hadden vrij luxe locatie en ook een 3 gangen menu (vrij luxe) maar geen amuses. Bij ons is het drinken op turven gegaan op aanraden van de locatie en daardoor viel het nog zo'n 500 euro goedkoper uit, want er was een stuk minder gedronken dan de verwachting is voor 75 gasten. (Bij ons ook aanvullen op bijna lege glazen).
Aangezien er bij jullie geen huur in zit en geen kamer, vind ik het vrij hoog, al hebben jullie wrs wat meer hapjes dan wij en dat van ons was in 2011, dus wel 2 jaar eerder. Onze dag begon overigens om half 2 met ontvangst gasten (2 uur ceremonie) en eindigde om 00:30 u.
(Onze kamer was overigens gratis geupgrade naar de bruidssuite :P)

Ian

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #253 Gepost op: 13 februari 2013, 13:00:18 »
Ik denk, met alles wat erbij zit en best wel luxe, dat het een mooie prijs is. Maar het is natuurlijk een richtprijs, i.v.m. het turven van de drankjes gedurende het eerste gedeelte van de dag. Persoonlijk vind ik het een enorm bedrag voor een relatief klein groepje maar goed, dat is meer omdat ik gewoon cheap ben! ;-)

Dat turven tijdens het eerste gedeelte zat ik ook mee, maar we zijn uitgegaan van 4 drankjes per persoon verdeeld over (netto) 2 uur. Aangezien we alles achter elkaar gepland denken we dat we hier niet ver overheen gaan zitten. Drank afkopen voor het eerste gedeelte zou in ieder geval duurder zijn dan turven.

En wat de prijs - aantal gasten verhouding betreft, het is ook een beetje aan de hoge kant, maar we zijn verliefd geworden op de locatie en zoals je zelf al aangeeft alles heeft een beetje meer luxe uitstraling/aankleding.

Ian

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #254 Gepost op: 13 februari 2013, 13:09:15 »
@ Ian, ik vind het redelijk aan de prijs. Wij hadden offerte van 5.000 en daar zat ook de huur van de locatie in a 750 euro en de huur van een gewone kamer in van 130 euro. Onze hoeveelheden mensen zijn gelijk. Wij hadden 28 daggasten en 75 avondgasten. Wij hadden vrij luxe locatie en ook een 3 gangen menu (vrij luxe) maar geen amuses. Bij ons is het drinken op turven gegaan op aanraden van de locatie en daardoor viel het nog zo'n 500 euro goedkoper uit, want er was een stuk minder gedronken dan de verwachting is voor 75 gasten. (Bij ons ook aanvullen op bijna lege glazen).
Aangezien er bij jullie geen huur in zit en geen kamer, vind ik het vrij hoog, al hebben jullie wrs wat meer hapjes dan wij en dat van ons was in 2011, dus wel 2 jaar eerder. Onze dag begon overigens om half 2 met ontvangst gasten (2 uur ceremonie) en eindigde om 00:30 u.
(Onze kamer was overigens gratis geupgrade naar de bruidssuite :P)

Hoi Jof, het bedrag is inclusief huur van de zaal en inclusief de bruidssuite. Dus al met al denk ik dat wij op hetzelfde uitkomen :biggrin:
We hebben de fout gemaakt door eerst naar deze locatie te gaan. We zijn op slag verliefd geworden op de locatie. De plek van de ceremonie is fantastisch (buiten, dus hopen op mooi weer!). We dineren in de Serre, als het mooi (warm) weer is dineren we buiten en de zaal waar het feest gegeven word is erg sfeervol. Grote open haard, mooie houten bar. Zaal is niet al te groot voor 75 personen, want daar waren we bang voor. Aangezien we maar een relatief kleine gezelschap hebben waren we bang dat de zaal te massief zou worden en dat het er zo leeg uit zou zien.

Als jullie dag om 13:30 begon met om 14:00 uur de ceremonie neem ik aan dat jullie ook een receptie hebben gehad? Of een borrel voor het eten? Wij wilden eigenlijk direct na de ceremonie eten namelijk. Vandaar dat wij het zo dicht op elkaar hebben allemaal.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #255 Gepost op: 13 februari 2013, 13:17:36 »
Oww wij hebben heerlijk genoten van een relaxt programma :P
We hebben na de ceremonie felicitatie ronde gehad. Veel gasten die 's avonds ook kwamen zijn speciaal naar de ceremonie gekomen, of voor als ze 's avonds niet konden. Dus bij de ceremonie en het ontvangst met koffie/thee en wat lekkers waren er ook zo'n 50-60 gasten. Daarna groepsfoto's en toen aansnijden van de taart. Vervolgens hebben we heerlijk in het zonnetje genoten van de dag voordat we om uur of 5 aantafel gingen. Bij het maken van de groepsfoto's zijn de niet daggasten uitzich zelf al weggeaan op een paar na, die we wel graag bij het aansnijden wilden hebben. Ging allemaal heerlijk vanzelf.
Als dat erbij inzit is het idd gelijk en valt het volgens mij heel erg mee :). Wij zijn bij 3 locaties wezen kijken en de 2 andere locaties hadden veel minder te bieden qua sfeer en gezelligheid en waren op bepaalde punten zelfs duurder. Hier hadden we alles op 1 locatie met ontvangst etc erbij en de huur en een kamer en was maar 1000 euro duurder dan de andere 2 locaties.

feestje

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #256 Gepost op: 15 februari 2013, 11:07:43 »
*Bericht verwijderd ivm dubbel plaatsen in verschillende topics*


« Laatst bewerkt op: 15 februari 2013, 12:52:32 door JoyceS »

Bert

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #257 Gepost op: 27 februari 2013, 09:57:40 »
Hallo allemaal

Ook wij hebben een eerste offerte ontvangen en ben ook wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Zelf weet ik t nog niet helemaal. Ik vraag me ook af of bijv koffie vooraf nodig is. Als we de ceremonie elders doen, zal dit ook niet het geval zijn. En voor doordeweeks denk ik dat misschien een feest van 20.00-00.00/00.30 beter is. Al komen we dan misschien in de knel met het eten.

==============================================================
• Ontvangst 13.00 uur met  25 gasten  voor 2 kopjes koffie/thee met wat lekkers.
Arrive bruidspaar 13.15 uur.

• 14.00 uur Huwelijksceremonie

• Daarna bruidstaart  (ong  15.00-17.45 uur) die u zelf mag verzorgen (niet inbegrepen in de prijs) die wij zullen verwerken zonder bijkomende servies kosten.
Hierbij wordt een glas Muscador geserveerd om een toost uit te brengen op het bruidspaar incl na servies.
Daarna aperitief, glazen blijven gevuld, daarbij serveren 2x bittergarnituur en staan er luxe nootjes op tafel.

• Om 17.45u zullen wij in de Galerie een driegangen menu  verzorgen wat in overleg met u wordt doorgesproken na een proefdiner, inclusief wijn/water e.a. andere consumpties.

• Start van het avondfeest  om 20.30u voor 80 volwassenen. Tijdens deze avond serveren wij 6 maal een hapje gevarieerd koud/warm en zullen de tafels voorzien zijn van luxe nootjes. Drankjes zijn all in van de Hollandse bar zoals wijn bier, fris en binnenlands gedistilleerd. Aan het eind kunnen we rond gaan met koffie en sandwiches voor de liefhebber maar we schenken tot 01.00u.

Kosten huwelijksfeest bovenstaand all in zonder na verrekeningen €4400,00 uitgaande van bovenstaande aantallen.
==============================================================

Dit is natuurlijk niet incl de gemeente kosten, de taart o.i.d. komt er nog bij en een DJ die 400 euro rekent voor een doordeweekse avond


Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #258 Gepost op: 27 februari 2013, 10:18:40 »
Ik zou als je daar de ceremonie doet in elk geval wel koffie/thee van te voren doen. Vroeg me wel af, waarom als om 1 uur aanwezig als de ceremonie pas om 2 uur begint? Wij trouwden ook om 14:00 en hadden vanaf half 2 ontvangst met koffie/thee en wat lekkers.
Vind de prijs redelijk netjes. Overigens zou ik de drankjes wel op nacalculatie doen voor de avond.
Voor hoeveel personen is het diner en de koffie/thee en wat lekkers voor de ceremonie?

Bert

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #259 Gepost op: 27 februari 2013, 11:35:57 »
Bedankt voor je reactie Jof

Ik vond een uur van te voren aanwezig zijn ook vroeg, een half uur is inderdaad wel voldoende en dan kunnen we wel koffie doen.

Het lekker geen idee wat het is. We gingen eigenlijk alleen even kijken maar kwamen meteen in gesprek met de eigenaar.
Maar wel goed punt voor als we in gesprek gaan over de offerte.

Koffie/thee, proosten na de ceremonie en diner is voor 25 personen (de daggasten).
Receptie doen we niet aan, je mag op t feest komen of niet.

Is de periode van ceremonie tot eten (15.00-17.45 uur) niet wat lang? Of heb je dat wel nodig? We zouden ook om 15.00 de ceremonie kunnen doen, dacht ik

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #260 Gepost op: 27 februari 2013, 11:57:52 »
Er is een topic over de dagindeling, hierin worden deze dingen veel besproken. Misschien die ook eens doorstruinen over wat je prettig vind?
Wij hadden alles op dezelfde locatie en hadden van 13:45 t/m 17:00 tijd voor feliciteren, groepsfoto's/familiefoto's, toasten, bruidstaart. Wij vonden het erg relaxt, we hadden heerlijk weer en hebben heerlijk gekletst buiten in het zonnetje. Wij zijn om 17:00 aan tafel gegaan omdat we vanaf 8 uur weer de volgende gasten verwachtten.

Angèl_

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #261 Gepost op: 28 februari 2013, 08:54:46 »
Wij hebben gisteren offerte gehad, wat vinden jullie ervan?

15.00 ontvangst met prosecco en bruidstaart (deze regel ik zelf) voor 25 daggasten
16.00 - 19.00 Borrelen 100 gasten. zoutjes, nootjes etc op tafel. 4 hapjes. drankjes.
19.30 - ?? diner voor 25 daggasten voor- en hoofdgerecht a la carte.  + dessertbuffet  + koffie/thee eventueel + 3 kindermenu's

totaal €2800.00
 

oja hierbij mogen we ook gratis gebruik maken van de bruidssuite, krijgen we fles champagne mee naar boven en ontbijt op de kamer de volgende ochtend.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #262 Gepost op: 28 februari 2013, 11:35:49 »
Lijkt mij een prima prijs

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #263 Gepost op: 28 februari 2013, 12:16:17 »
Wij zijn ook bij een locatie wezen kijken en een heel vlotte berekening te horen gekregen.
Wij zijn de hele dag met zo'n 50 man, zouden daar van 14:00 tot 01:00 blijven.
Inclusief: huur locatie, avondeten, alle drankjes (ook 's avonds), ik geloof ook een paar knabbels 's avonds.
Kosten: 100 euro per persoon. Dus totaat 5.000 euro.
Is dit redelijk?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #264 Gepost op: 28 februari 2013, 14:24:09 »
Nette prijs hoor Angel, maar ligt er ook een beetje aan wat voor diner er gegeven wordt.
Au-drey, zo op het eerste oog vind ik het aan de hoge kant. Je zou eigenlijk een specificatie moeten hebben om te kijken of het echt duur is of dat het meevalt. 'k Moet heel eerlijk zeggen dat ik huur voor een locatie onzin vind. Je neemt toch drank/eten e.d. bij ze af?

Steffie_G

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #265 Gepost op: 28 februari 2013, 16:26:31 »
Hier in België is dat wel vrij normaal dat je voor de huur betaald + dan nog het eten en drinken enz...
En sommige zalen zijn echt gewoon schandalig duur  :blink: Als in: meer dan ons gehele budget, alleen al om te huren

Angèl_

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #266 Gepost op: 1 maart 2013, 20:08:32 »
@Margreet: We beginnen met een proeverijtje van 3 voorgerechten, daarna hoofdgerecht keuz,e uit 3 gerechten, als nagerecht wilde ik graag een buffet met verschillende soorten ijs, baverois, gebakjes, fruit, etc etc..

Ik heb nog over de prijs kunnen onderhandelen en zijn nu uitgekomen op €2500.00.
Ben er heel blij mee!!


@Audrey: Ik vind het best veel geld. Maar als dat de locatie is die je wilt en je het geld ervoor overhebt, moet je het zeker doen.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2013, 20:30:16 door Angèl_ »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #267 Gepost op: 1 maart 2013, 20:29:33 »
Super Angel dat ze nog 300 euro van de prijs gehaald hebben! Fijn dat jullie locatie nu geregeld is! Diner klinkt ook erg lekker!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #268 Gepost op: 7 maart 2013, 19:14:11 »
Ik baal als een stekker.  :angry: We hadden DE locatie gevonden en dan komen ze met een wel (vind ik) heel dure offerte.. En daar zit de btw nog niet eens bij in..

Huurprijs: (Excl. BTW)               
€ 550,00      Ceremoniezaal      
€ 495,00      Toost, Aperitief, diner   
€ 395,00      Feest                    
€ 150,00      Schoonmaak      
€ 98,75      25% extra bij feest eigen apparatuur      
                     
Ontvangst (40 mensen)                     
€ 227,75      Koffie, thee, water en koekjes      
      
Toost (40 mensen)                     
€ 380,00      Champagne      
€ 157,50      Vorkengeld
      
Aperitief   (40 mensen)                  
€ 379,50      Drinken + nootjes en koekjes
   
Buffet (40 mensen)                     
€ 2.681,00   Diner, drinken en koffie achteraf      
      
Feest (70 mensen)                     
150x   € 3,50      € 525,00      Nootjes, koekjes
150x   3,95      € 592,50      Borrelgarnituur
70   27,5      € 1.925,00   Drank op afkoop   
      
         € 8.557,00            
                              
   
Ik was van plan een euro of 5000 uit te geven hieraan, niet 8500 euro! Of is dit niet duur voor wat we krijgen?
      

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #269 Gepost op: 7 maart 2013, 19:17:55 »
Da's echt een hoop geld! Persoonlijk zou ik het echt niet doen. Voor dit geld kun je een complete bruiloft organiseren...
Je kunt kijken of je nog onderdelen in de offerte zou willen schrappen of dat er ook goedkopere alternatieven zijn. De champagne bijvoorbeeld is zowat 10 euro per persoon. Daarvoor in de plaats kun je waarschijnlijk ook wel veel goedkopere drankjes schenken.
En wat ik echt belachelijk vind is de huur en schoonmaakprijzen.... Bij ons rekenen ze die niet, je betaalt gewoon voor de drankjes en het eten etc. En als ik daar de prijzen van zie, zijn ze hoog genoeg om niet meer apart nog huur te betalen etc.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #270 Gepost op: 7 maart 2013, 19:20:06 »
   
€ 157,50      Vorkengeld

70   27,5      € 1.925,00   Drank op afkoop   

157,50 Vorkengeld??

Wij betalen 19,50 pp dranken afkoop! En inclusief 8 hapjes pp zou het 23.50 pp worden...

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #271 Gepost op: 7 maart 2013, 19:26:12 »
Jeetje dat is dit van ons wel heel duur ja. Ik baal echt enormmmmmmm! Dit was de enige locatie waarvan wij dachten : JA!

En het ergste, we trouwen in december, buiten het echte trouwseizoen om dus, dan zou je verwachten dat het goedkoper zou zijn...

Oh en vorkengeld inderdaad omdat we onze eigen bruidstaart willen aanleveren.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2013, 19:29:07 door Stephanie.B »

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #272 Gepost op: 7 maart 2013, 19:34:45 »
Onze hele bruiloft incl kleding kost 4000!!
Ik denk dat je heel hard moet nadenken of je dit hiervoor uit wil geven, en anders eens even om de tafel gaan zitten met de eigenaar hoe het anders kan!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #273 Gepost op: 7 maart 2013, 19:40:55 »
Nee, A héb ik dit geld niet (als we ook een jurk en pak en taart etc willen) en B heb ik het er absoluut niet voor over.

Ons originele plan was trouwen op een mooi stadhuis ergens, diner voor 40 mensen en daarna een zaaltje huren en eventueel iemand inhuren en drinken schenken. 5000 was echt ons budget. Zelfs al gaan we om tafel met deze mensen dan nog zullen we niet op dit bedrag uitkomen..  :cry:

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #274 Gepost op: 7 maart 2013, 19:53:48 »
nee, dat is wel heel veel lager dan gepland natuurlijk.
Ik denk dat dit zeker (veel) goedkoper kan, maarja, dan moet je wel voor een andere locatie kiezen en dat is natuurlijk rot!
Maar er is zeker een locatie te vinden waar jullie ook heel tevreden mee zijn!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards