collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 344860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #275 Gepost op: 7 maart 2013, 23:12:23 »
@stephanie:wat heeft deze locatie waarom het jullie zo aanspreekt?Is dit niet ergens anders te vinden of realiseren?Welk onderdeel van de bruiloft is voor jullie essentieel?Geef vooral daaraan geld uit en schrap minder belangrijke dingen of doe die goedkoop.Dit bedrag aan vorkengeld,aparte schoonmaakkosten ik vind het belachelijke bedragen.Het bedrag wat je wilt uitgeven is ook heel veel leuks voor te realiseren!
Succes!Groetjes,Littlelady

MayBride

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #276 Gepost op: 8 maart 2013, 12:56:49 »
Mooie locatie= mooie prijzen;) Whether it is expensive or not is hard to say as it all depends on exactly which location and how much it is in demand.

Wat zou ik skippen (als ik een budget van 5000 euro heb):

i) Dinneren/Receptie op een andere locatie
ii) Prosecco ipv. champagne
iii) Geen bruidstaart (= ook geen vorkengeld) want de meest daggasten zijn al vol en willen meestal geen taart. Dus een taart van 350 euro+ vorkengeld 157 euro = money down the drain
iv) Geen nootjes/koekjes voor daggasten (voor de dinner)
v) Koffie of thee (Self-service/vrienden/family) maar geen koekjes etc. (Ontvangst daggasten)
vi) Trouwen op een minder populaire datum/dag. De huur kunnen veel goedkoper als je bijv. trouwt op Zondag ipv. Zaterdag.



margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #277 Gepost op: 8 maart 2013, 13:03:05 »
Wat je ook zou kunnen overwegen om ipv de bruidstaart cupcakes te doen! Cupcakes zijn goedkoper als bruidstaart en je bespaard bordengeld!

Steffie_G

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #278 Gepost op: 9 maart 2013, 10:36:39 »
Amai, dat is echt wel een belachelijke offerte als je het mij vraagt  :blink:
Je betaald al zoveel voor al die onnodige dingen (vorkengeld en het shoonmaakgeld vind ik ook ontzettend duur!!)
Je geeft er veel geld uit om te komen eten en dan moet je nog eens huur bijbetalen....

Ik zou op zoek gaan achter een andere zaal, je vind zowiezo nog wel iets dat je evenveel (en misschien nog meer) aanspreekt.

Veel succes!

Jassou

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #279 Gepost op: 9 maart 2013, 10:49:21 »
Bruid_arnhem draagt goede punten aan, maar waar ik echt vraagtekens bij zet zijn de huur- en schoonmaak kosten. Als je ergens gaat eten is dat toch gewoon inbegrepen? Ook zou ik geen drank op afkoop doen, op nacalculatie is altijd goedkoper.

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #280 Gepost op: 9 maart 2013, 11:02:33 »
Inderdaad! Wij betalen ook geen huur of iets dergelijks..

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #281 Gepost op: 9 maart 2013, 11:42:09 »
De huur geld voor de hele dag, maar je betaalt per 'iets'  apart huur?
Vraag me wel af wat het verschil is van de huur en de schoonmaak. Op zich zijn huurkosten voor iets wat je de hele dag afhuurt nog niet heel gek. Maar wij betaalden 750 voor de gehele dag. Dit komt omdat het een openbaar gebouw is normaal gesproken en de tuin is een monument, dus mensen mochten op de dag wij trouwden niet in de tuin/gebouw komen. We hadden het echt exclusief zeg maar. Maar dat bedrag wat jullie in totaal moeten betalen vind ik wel echt heel erg hoog.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #282 Gepost op: 9 maart 2013, 11:59:08 »
Ik heb een email teruggestuurd dat deze offerte voor ons niet te betalen is en dat we er vanaf zien bij deze locatie. Ik baal wel.. Het was midden in een prachtig park, vanuit alle ruimtes grote glazen deuren en ramen zodat je echt midden in de natuur zit.

Ik denk dat we alsnog een mooi stadhuis gaan uitzoeken (alleen de kosten van een ambtenaar volgens mij), a la 500 euro. Dan een diner in een prachtig restaurant waar we vaak komen, 40/45 personen a la 1800 euro. Dan een feest voor 75 personen in een leuk zaaltje waarbij ik een kennis vraag (of betaal om) achter de bar te staan, zelf drinken aanschaffen en de zaal zelf mooi aankleden. Ik verwacht daar maximaal 2500 euro aan uit te geven. Al met al zit je dan rond de 5000 euro, dat is wat we willen uitgeven.

En ik denk nu dat ik daar nog het meest gelukkig van zou worden.. En ons budget ook, haha. Eigenlijk, hoe prachtig die locatie ook was, geef ik er nog het meeste om dat de belangrijkste personen aanwezig zijn en dat mijn lief en ik een fijne dag hebben!

BlondeBride

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #283 Gepost op: 10 maart 2013, 22:49:46 »
Ik baal als een stekker.  :angry: We hadden DE locatie gevonden en dan komen ze met een wel (vind ik) heel dure offerte.. En daar zit de btw nog niet eens bij in..

Huurprijs: (Excl. BTW)               
€ 550,00      Ceremoniezaal      
€ 495,00      Toost, Aperitief, diner   
€ 395,00      Feest                    
€ 150,00      Schoonmaak      
€ 98,75      25% extra bij feest eigen apparatuur      
                     
Ontvangst (40 mensen)                     
€ 227,75      Koffie, thee, water en koekjes      
      
Toost (40 mensen)                     
€ 380,00      Champagne      
€ 157,50      Vorkengeld
      
Aperitief   (40 mensen)                  
€ 379,50      Drinken + nootjes en koekjes
   
Buffet (40 mensen)                     
€ 2.681,00   Diner, drinken en koffie achteraf      
      
Feest (70 mensen)                     
150x   € 3,50      € 525,00      Nootjes, koekjes
150x   3,95      € 592,50      Borrelgarnituur
70   27,5      € 1.925,00   Drank op afkoop   
      
         € 8.557,00            
                              
   
Ik was van plan een euro of 5000 uit te geven hieraan, niet 8500 euro! Of is dit niet duur voor wat we krijgen?

dit is inderdaad wel erg veel geld!

we betalen voor onze receptie met champagne, luxe bruidstaart naar keuzen, 3 gangen diner voor de daggasten, compleet versierde zaal, dj voor de hele avond, het feest van 20.00 tot 01.00 met koud-warm buffet, verschillende luxe borrelgarnituur, drankafkoop, hotel overnachting in 4-sterrenhotel taxi naar het hotel toe, fles champagne op de kamer, en luxe ontbijt in de ochtend. Op basis van 60 feestgasten, 23 daggasten en 46 receptiegasten in totaal 4300 euro

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #284 Gepost op: 6 mei 2013, 20:35:55 »
Is het trouwens normaal om je feest en diner op de avond zelf te moeten betalen? Ik vind het nogal vreemd om als afsluiter van je feest je pinpas nog even te moeten pakken...hoe zit dat bij anderen?

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #285 Gepost op: 6 mei 2013, 20:39:49 »
Nee wij hoeven zelfs pas na de huwelijksreis te betalen als we willen...
Nu willen wij t liefst ervoor al dan weten we hoeveel te gekost heeft (we turven)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #286 Gepost op: 6 mei 2013, 20:41:14 »
Wij betalen vooraf 50% van de offerte, de rest na de bruiloft per factuur.

Steffie_G

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #287 Gepost op: 6 mei 2013, 21:00:36 »
Hier is het meestal de gewoonte dat je 10 of 20% op voorhand betaald en de rest een week na het feest

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #288 Gepost op: 6 mei 2013, 21:43:04 »
mmm....tja, dat leek mij ook normaler..maar goed, maar eens overleggen nog met de locatie! (als we eindelijk gebeld gaan worden!) Bedankt!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #289 Gepost op: 6 mei 2013, 21:45:08 »
Meestal is het idd % vooral betalen en de rest later. Wij zijn ook eerst een kleine 4 week op vakantie geweest. Hebben ruim een maand na de bruiloft betaald.

Steffie_G

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #290 Gepost op: 6 mei 2013, 21:58:05 »
mmm....tja, dat leek mij ook normaler..maar goed, maar eens overleggen nog met de locatie! (als we eindelijk gebeld gaan worden!) Bedankt!

Als het je te lang duurt kun je toch gewoon zelf eens bellen? :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #291 Gepost op: 6 mei 2013, 23:48:31 »
Gaat niet, 't is nog niet af!

Steffie_G

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #292 Gepost op: 7 mei 2013, 08:22:33 »
De locatie is nog in opbouw?  :blink:
of begrijp ik dit nu verkeerd?

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #293 Gepost op: 7 mei 2013, 13:05:09 »
wij betalen alles pas achteraf:-)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #294 Gepost op: 7 mei 2013, 13:10:43 »
Hier ook alles achteraf betaald!

MayBride

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #295 Gepost op: 7 mei 2013, 15:56:42 »
Ik heb ook alles behalve de dranken (op na calculatie) voor de bruiloft betaald. De dranken heb ik betaald de dag na de bruiloft.

misseagle

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #296 Gepost op: 7 mei 2013, 16:02:48 »
Wij hebben ook geen aanbetaling, betalen alles achteraf

Boem

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #297 Gepost op: 12 mei 2013, 21:21:13 »
Wij gaan 's avonds op locatie trouwen 18.30 uur ontvangst gasten, 19.00 uur begin ceremonie en vanaf 19.45 toost met normale drankjes en bruidstaart..

Wij betalen voor ons ceremonie/feest 31,75 euro per persoon (totaal 120 mensen, deze zijn ook allemaal aanwezig bij de ceremonie!), hierin zit drinken inbegrepen van 19.45 uur tot 01.00 uur met 6 verschillende "luxere" hapjes, frietje of kroket/frikandel op het einde, serviesgeld, onbeperkt drinken (binnenlands gedestilleerd) en gewoon kleine hapjes op tafel zoals olijfjes en nootjes. Wat denken jullie is dit veel?




nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #298 Gepost op: 12 mei 2013, 21:24:54 »
Wij moeten welmeen asnbetaling doen, 5000 euro masr liefst minimaal 4 dagen voor de bruiloft

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #299 Gepost op: 12 mei 2013, 21:33:03 »
'k Vind het niet super goedkoop Boem, maar ook niet super duur. 't Zit er een beetje tussenin denk ik.
Ligt er ook aan wat voor locatie het is. Als het een luxe locatie is dan is het een normale prijs.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards