collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo  (gelezen 40675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mwk

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #25 Gepost op: 16 mei 2009, 10:03:29 »
Waar heb je spijt van?? Heb je geboekt bij het strandpaviljoen en zit je nu vast aan voorwaarden waar je het niet mee eens bent?

jeanette

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #26 Gepost op: 16 mei 2009, 12:14:19 »
wij trouwen volgend jaar ook op huize bergen en ik moet zeggen, ze werken echt super mee en er kan heel veel
toplocatie voor zo wel kleine als grote gezelschappen

we zijn er nu een paar keer geweest en gaaniedere keer complee tonder de indruk naar huis en dat had ik bij al die andere locaties niet.

mwk

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2009, 12:51:35 »
Ja, wij vinden Huize Bergen ook echt een mooie locatie. Maar nu heb ik inmiddels even de algemene voorwaarden bestudeerd en daar staat toch iets raars in: nl. dat je vanaf 6 weken vantevoren het aantal gasten al vast moet leggen. Daarna aanpassen kost geld. Is heel vreemd vind ik, want meestal weet je dat op dat moment nog niet. Bij andere locaties waar we zijn gaan kijken mochten we zelfs 1 dag vantevoren het aantal gasten nog wijzigen.
Iemand hier ervaring mee??

Een ander vreemd punt in de voorwaarden was dat ze het recht hebben om je een andere locatie toe te wijzen dan die je gereserveerd hebt. Daar ga ik ze ook nog even op aanspreken....

kaaltje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #28 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:32:44 »
Mwk, heb je inmiddels al meer duidelijkheid over Huize Bergen? Wij zijn er nog niet wezen kijken, maar zijn wel geinteresseerd. Maar goed, dat ze je uiteindelijk ergens anders heen kunnen sturen wil je natuurlijk niet.
Een andere vraag; we zoeken naar een locatie waar we 50 man de hele dag kunnen verzorgen (ceremonie, receptie, 3g.-diner en feest). Op de website kom ik met eigen berekening op ruim 100,00 p.p. (uitgaande van het minimale) dus dat is hoopvol. Is er nog onderhandelingsruimte bij Huize Bergen voor zover je weet?

mwk

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #29 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:51:46 »
Hoi!

Wij hebben inmiddels Huize Bergen vastgelegd. Zijn er ook helemaal weg van.
Toen ik belde om te vragen naar de voor mijn gevoel vreemde voorwaarden werd mij verteld dat die vooral voor de zakelijke markt bedoeld waren (ze zijn ook een congreshotel). Ik heb toen gezegd dat ik die dan dus ook niet zou tekenen. Ik heb toen zelf het document (had het over de mail ontvangen) aangepast en getekend opgestuurd. Daar zijn ze zonder verder commentaar mee akkoord gegaan.

Wij houden alleen het feest in Huize Bergen en moeten nog definitieve afspraken over de invulling gaan maken. Ik weet dus ook nog niet of er onderhandelingsruimte is. Dat zal overigens best wel, zeker als je de hele dag daar doorbrengt. Ik heb wel nog gevraagd of we de hotelkamers in het koetshuis er niet gratis bij konden krijgen, maar daar trapten ze niet in :-). Willen alleen een kleine korting geven op de prijs die in de brochure staat. Ik denk niet dat we blijven slapen, hoewel de bruidssuite echt fantastisch is (stond op 1 in de verkiezing van mooiste bruidssuite in één of ander bruidstijdschrift van een paar maanden geleden)!!

kaaltje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2009, 20:20:20 »
Gefeliciteerd! En goed dat je het document hebt aangepast, ik hou het in mijn achterhoofd!
Klinkt goed, de bruidssuite:-)

juudske

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2009, 19:17:24 »
Je zei al dat je de kasteeltjes in omgeving eindhoven gevonden had... maar mocht je fotos willen zien van Kasteel Heeswijk dan laat het maar even weten... dat is echt schitterend (er staan er ook veel op hun website, maar wij hebben er afgelopen vrijdag toevallig zelf ook fotos gemaakt)
het kasteel in Sint Oedenrode is ook schitterend btw.

De mispelhoef in Eindhoven (bijna oirschot) is ook heel gaaf voor bruiloften (verschillende meegemaakt daar)
Het is natuurlijk net wat je zelf wilt. Wij hebben ons feest in onze stamkroeg gegeven...(maar daar kunnen "maar" 150 man in.....

miru

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2010, 17:45:54 »
Eind augustus ga ik trouwen en we zijn nog hard op zoek naar de perfecte locatie voor de avond.

Heeft er iemand ervaring met een bruiloft of een ander feest bij beachclub Sunrise in Best? Lijkt ons een prachtige locatie, perfect voor een barbeque :-)

Ook willen we gaan kijken bij het strandpaviljen in Vught. De foto's hiervan zijn niet zo mooi en ik ken geen ervaringsverhalen. De locatie zelf, gelegen aan het water, spreekt ons toch aan.

We zoeken alleen nog een locatie voor de avond, dan willen we met maximaal 80 personen lekker gaan bbq-en en dat is dan onze feestavond zeg maar.
Ongeveer zoiets:

19 - 20 uur voorgerecht op buffet
20 - 21 uur bbq
21 - 22 uur dessert buffet
22 - 23 uur koffie en uitloop

Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen met één van deze locaties.

En als iemand nog tips heeft voor andere mooie locaties in deze regio (Den Bosch en omgeving) Laat het me weten!!

Broekkie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2010, 12:42:08 »
ik kan alleen iets zeggen over sunrise:
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!
ken er mensen die daar hun feest hebben gegeven
en alles was super daar!!!!!!!!!

Corine86

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #34 Gepost op: 19 juni 2012, 13:05:11 »
Hoi allemaal,

Bij deze mijn eerste berichtje op dit forum.

Op hemelvaartsdag heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Volgend jaar zomer zal het onze grote dag zijn!
Nu zijn we hard op zoek naar een locatie om onze dag door te brengen. We willen de ceremonie op het stadhuis van Den Bosch doen (hier droomde ik als kind al van) en hierna willen we naar een locatie voor het aansnijden van de taart/borrelen, een diner met ongeveer 25 daggasten en 's avonds een feest met max 130 daggasten.

Ik had mijn zinnen gezet op Huize Bergen in Vught. Hier hadden we gisteren dan ook onze eerste bezichtiging. Maar ik bleek het helemaal niet mooi te vinden... Ik wil graag een chique locatie. Huize Bergen is dit zeker. Maar het klassieke sprak mij niet aan.

Nu zijn we dus hard op zoek naar een feestlocatie waar we onze dag door kunnen brengen. Graag in de omgeving van Den Bosch (max 20 min rijden vanaf Den Bosch). Qua sfeer zoek ik een chique, maar moderne sfeer. Ook vind ik het belangrijk dat de dansvloer 's avonds groot genoeg is.

Wie heeft er goede ideeën?

Zelf vond ik de volgende locaties al:
- Villa Fleurie, Rosmalen (mooi van buiten, maar geen idee hoe het er binnen uit ziet, wel lekker dichtbij huis)
- Van der Valk, Vught (mooie zaal, maar erg massaal/groot hotel, relatief kleine dansvloer, maar een prachtig terras voor de borrel)
- Orangerie, Den Bosch (ben bang dat dit te groot is, en misschien ook wel héél prijzig)
- Kasteel Maurick, Vught (zelfde stijl als Huize Bergen?)
- Hotel Central, Den Bosch
- Strandpavilioen, Vught
- Landgoed Groenhoven, Bruchem (zelfst stijl als Huize Bergen?)
- Auberge de Leesthoeve, Veghel
- 't Woud, Oss
- Absoluut, Sint Michielsgestel (modern, maar volgens mij niet chique, voor zover ik het op de site kan zien).
- Fort Hedikhuizen, Heusden

En heeft er iemand ervaring met bovenstaande locaties?


Alvast ontzettend bedankt! Ik heb voor mijn gevoel al zo veel gegoogled, maar krijg HET maar niet gevonden.

xx Corine

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2012, 13:22:18 »
Hey Corine

Gefeliciteerd met je verloving. Zelf hebben wij ook in de omgeving van Den Bosch gezocht.

De locaties die jij noemt ken ik niet.

Wij hadden als opties:
-d'r boerderij in Den Bosch (bij het oude carolus ziekenhuis, heeft een meer huislijke sfeer)
- de heren van Suylichem in Zuilichem
- de gasthuiskapel in Zaltbommel (moet je wel zelf de catering e.d. regelen, maar je kunt er de hele dag terecht)
- in kerkdriel zit ook nog een locatie aan het water, maar de naam ben ik kwijt. (zijn we uiteindelijk ook niet geweest)
- de raadskelder in den Bosch (zijn we ook niet geweest)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2012, 15:30:33 »
Hoi Corine,

Als je bij t woudt feest wil geven, zou ik vast bellen. Ik trouw volgend jaar mei en dat zat al vol!
Verder vindt ik het strandpaviljoen in Vught een hele mooie locatie.
De andere locaties ken ik niet, succes!!!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2012, 22:02:26 »
Twee weken geleden zijn vrienden van ons getrouwd bij het strandpaviljoen in Vught. Ze hadden daar buiten de ceremonie, aansluitend het tapasbuffet (erg lekker!) en daarna een feest met een dj. Ik weet niet of het chique genoeg is voor je, want de bruiloft waar ik het over heb was bewust heel informeel en ontspannen. Ze kunnen daar vast veel meer. Je zou gewoon eens kunnen gaan kijken en bespreken wat de diverse mogelijkheden zijn.

Wat wij wel leuk vonden was dat het bruidspaar aan het einde van de avond buiten vanaf de steiger letterlijk in het huwelijksbootje stapte, terwijl de gasten op het strandje hen toezongen.

Corine86

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #38 Gepost op: 21 juni 2012, 23:33:02 »
Bedankt voor de tips!
We zijn gisteren bij Villa Fleurie in Rosmalen geweest en waren aangenaam verrast. Erg goede ontvangst en een leuk gesprek. Al met al zeker een kanshebber!
Volgende week hebben we een afspraak bij Het Woud in Oss. Ben benieuwd....

Iemand nog tips waar op te letten bij locaties?

Venster

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #39 Gepost op: 2 december 2012, 17:30:40 »
Mijn vriendin en ik gaan in het najaar van 2013 trouwen en zijn nu druk op zoek naar een geschikte locatie.

En daar kunnen we best wel wat tips voor gebruiken. We hebben een aantal offertes opgevraagd maar ik krijg de kriebels van al die standaardopzetten die daarin staan (welkomstprosecco, 3/4/5 borrelhapjes naar keuze, etc). Wij willen ons feest graag heel persoonlijk zelf invullen, en niet voor de cliches kiezen.

Zo willen we heel graag een gezellige grote barbecue in plaats van een sjiek diner. We willen dat al onze daggasten kunnen blijven slapen, en we willen ook graag dat het feest tot ietsje later duurt dan 1 uur. Ik krijg steeds meer het idee dat de geëikte trouwlocaties niets voor ons zijn, en dat we het meer in de mooi in de natuur gelegen kampeerboerderij oid moeten zoeken.

Heeft er iemand tips?!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #40 Gepost op: 2 december 2012, 20:03:37 »
Ik heb geen tips in die omgeving, in groningen zit een natuurvriendenhuis wat een officieele trouwlocatie is maar dat ligt iets uit de richting. As jullie iets vinden dan zou ik ook graag van jullie horen, aangezien wij niet aan een locatie gebonden zijn en nog tijd zat hebben voor de perfecte locatie. Wat jij omschrijft klinkt ook als wat wij zoeken dus vandaar

Crista

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #41 Gepost op: 3 december 2012, 16:50:04 »
Geen trouwlocatie maar feestlocatie en misschien te ver van den Bosch af maar bij chalet Fontaine (kaatsheuvel) is veel mogelijk. je kan er alleen niet slapen maar Eind tijd kon je zelf bepalen. Hebben deze locatie ook overwogen maar toch voor iets apartere feestlocatie gekozen.

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #42 Gepost op: 11 december 2012, 23:20:56 »
Oei lastig... We hebben de hele zoektocht naar locaties een tijdje geleden afgerond en wat jullie zoeken valt nog niet makkelijk te vinden in de omgeving van Den Bosch denk ik. We zijn bij Kasteel Ammersoyen geweest, súperleuke locatie, kan veel, bbq in ongedwongen sfeer ook maar geen aparte ruimtes en blijven slapen is geen optie. En de prijs was er ook naar.... Ik vermoed dat Kasteel Maurick ook niet echt is wat jullie zoeken. Je zou eens kunnen kijken naar Huize Bergen in Vught of Landgoed Groenhoven in Bruchem. Die vielen voor ons af omdat onze datum niet meer beschikbaar was dus hebben niet verder geïnformeerd naar mogelijkheden maar misschien kunnen jullie er iets mee? Verder weet ik weinig echte locaties waar je kunt blijven slapen, wij hebben vooral gezocht naar een landgoed oid en dus niet echt naar kampeerboerderijen ofzo. Wij zijn uiteindelijk bij Huis Brakel in Brakel uitgekomen, prijstechnisch interessant en ook qua mogelijkheden een hoop te regelen, alleen kun je daar ook niet blijven slapen... In Oisterwijk zaten ook wel leuke locaties alleen vonden wij ze te ver weg. Oh en in Echteld een kasteel, ben de naam even kwijt, wel wat verder weg maar superleuk! Vrienden zijn daar getrouwd en daar kun je wel blijven slapen.

Succes iig, ben benieuwd waar jullie op uit komen!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #43 Gepost op: 12 december 2012, 08:54:26 »
Misschien bij Motel Nuland? Daar kun je iig wel blijven slapen. Ik weet niet precies wat daar de standaar is, maar je kunt altijd informeren.

Venster

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #44 Gepost op: 12 december 2012, 09:03:32 »
Dankjewel voor alle reacties!
Zitten een aantal opties bij die we ook echt willen gaan bekijken, leuk:)!
Paar ook die we zelf al gevonden hadden.
Heb wel het gevoel dat het schot in de roos er nog niet bij zit, ik hoop nog een beetje dat de superoriginele droomlocatie nog een keer uit de lucht komt vallen :)!

gimmie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #45 Gepost op: 20 januari 2013, 14:16:59 »
dat is precies hetgeen wat wij ook zoeken en dat valt idd nog niet mee,wij zijn druk met rondzoeken en ook bij ons willen we graag dat de gasten kunnen blijven overnachten, als jullie opties hebben horen wij dit ook graag en wanneer ik wat gevonden heb zal ik dit ook laten weten , of heb je ondertussen al wat gevonden?

Venster

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #46 Gepost op: 28 januari 2013, 21:45:25 »
Wij zijn in gesprek met het Strandpaviljoen in Vught om daar ons huwelijk te gaan vieren.
De locatie vinden we prachtig, maar we twijfelen een beetje over de samenwerking.
Wij willen graag een hele invulling aan onze bruiloft geven, en in de gesprekken die we hadden kregen we niet het idee dat dat echt op prijs werd gesteld. Het gaf ons het gevoel dat de gastvrouw er alles aan zou doen om het voor ons de perfecte dag te maken.

Maar goed, de locatie is natuurlijk top.

Daarom zijn we even benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Anderen die ook hebben meegemaakt dat het weliswaar een heel mooi programma is, maar zonder al te veel ruimte voor eigen inbreng?!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #47 Gepost op: 29 januari 2013, 09:12:45 »
Hoi Venster, daar kan ik helaas niet over meepraten. Wel heb ik er ooit een personeelsfeest gehad en ik moet zeggen dat het echt goed geregeld was. En de locatie is sowieso super mooi!

JDH81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #48 Gepost op: 2 april 2014, 10:12:00 »
Sunrise is een erg mooie locatie met veel mogelijkheden. Voor ons was de afstand helaas iets te groot, dit vonden we niet praktisch.

Het strandpaviljoen Vught is leuk gelegen, maar van binnen weinig sfeer. Tevens is het personeel matig opgeleid en zijn er weinig/mindere voorzieningen.

Huize Berge in Vught is wat duurder, maar zeker heel leuk!

JDH81

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Den Bosch eo
« Reactie #49 Gepost op: 2 april 2014, 10:14:49 »
Hallo Venster,

Wat is het uiteindelijk geworden? Ik ben benieuwd!

Wij vonden het Strandpaviljoen wel aardig, maar niet meer dan dat. Wel zéér herkenbaar is het slechte gevoel wat we van de eigenaren kregen, er was weinig flexibiliteit en de voorwaarden van het contract zijn dramatisch, niet zomaar tekenen!!

Vanwege onze twijfels hebben we het dan ook niet gedaan.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards