collapse

Auteur Topic: Hmm, Lastige Vragen  (gelezen 3247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hmm, Lastige Vragen
« Gepost op: 18 januari 2009, 19:23:54 »
Wij hebben volgende week onze afspraak met de dominee die ons kerkelijk huwelijk zal gaan inzegenen. Nu wil hij dat wij drie dezelfde vragen gaan beantwoorden, zonder dat wij van elkaar weten wat de andere opschrijft. Lastig. Op zich ben ik al aardig op weg en kan ik van de week de antwoorden naar hem doomailen. Waar hij de antwoorden precies voor wil gaan gebruiken weten we nog niet, maar we denken dat hij het in zijn preek ofzo terug laat komen.
Maar nu zou ik op zich van jullie wel een willen weten wat jullie op deze vragen zouden antwoorden, ik ben toch over sommige dingen hard aan het nadenken geweest voordat ik zelf de antwoorden op papier kon krijgen. Het is een gevoel wat heel moeilijk te omschrijven valt, vond ik.

1. Waarom wil je in de kerk trouwen
2. Wat verwacht je van de ander in je leven
3. Wat verwacht je zelf van jouw geloof

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hmm, Lastige Vragen
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2009, 19:41:43 »
Op zich vind ik het heel goed dat jullie daar afzonderlijk over na moeten denken, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is om bepaalde gevoelens te verwoorden.. zou daar ook wel ff over moeten nadenken.

Mijn eerste antwoord op vraag 1 zou zijn "om Gods zegen te vragen" maar een verdere uitleg en antwoord zou best wat denkwerk vragen.

Ik ga er over nadenken.. wat zijn jouw (globale) antwoorden?

Overigens trouwen wij voor de katholieke kerk en jullie als ik het woordje "dominee" lees voor de protestantse kerk, maar ik neem aan dat dat geen afbreuk hoeft te doen aan mijn antwoord.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Hmm, Lastige Vragen
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2009, 00:25:24 »
Begrijp me niet verkeerd: maar ik vind het wel een beetje vreemd dat jullie dat apart moeten doen? Ik snap wel dat het mooi is om van jullie allebei afzonderlijk te weten, maar het lijkt me juist mooi om deze vragen samen te bespreken (kan denk ik een heel mooi gesprek zijn) en er samen over na te denken. Ik ben niet religieus dus misschien snap ik het niet zo goed hoor. :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards