collapse

Auteur Topic: Weggegeven Worden Door Je Broer  (gelezen 4856 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LINDA1712

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Gepost op: 26 januari 2009, 21:28:09 »
Hallo allemaal!

Ik wil graag jullie mening weten over iets:

het is natuurlijk wel "gebruikelijk" dat je vader je "weggeeft" als je gaat trouwen.

Nu heb ik alleen niet zo'n heel sterke band met mn vader en heb er ook niet echt een romantisch en kloppend beeld bij als hij me weg zou geven.
Ik had al wel half en half als grapje tegen mn vader gezegd van "en ga je me nog weggeven dan? "en toe begon ie ook al te sputteren dus ik denk ook niet dat hij het graag wilt.

Maar nu zat ik te denken om mijn broertje te vragen. Hoe vinden jullie dat? Is dat raar?

Ik weet nu in ieder geval al dat ik tijdens dat moment vreselijk zenuwachtig ben, en mn broertje en ik hebben samen altijd de grooste lol,dus wat dat betreft "sleept" hij me er dan wel wat beter door denk ik.

Of is het echt iets wat een vader moet doen??

Wat denken jullie ervan?? Ik ben erg benieuwd! Vast bedankt voor jullie reacties!

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2009, 21:40:14 »
Het is helemaal niet raar hoor om je broertje je weg te laten geven.
Volgends mij gaat het erom dat jij je prettig voelt bij diegene.

En als de band met je vader iets minder is en met je broertje super is, waarom niet..
Doe waar jij je goed bij voelt.

Groetjes!!

~M*M~

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2009, 21:43:43 »
idd, en je vader heeft al aangegeven dat hij het niet zo ziet zitten,
dan lijkt voor mij het probleem opgelost.
(ik heb zo'n hekel dingen te doen "omdat het zo hoort")
als jij je er goed bij voelt doen, twijfel je enorm je hoeft niet weggegeven te worden, je kan ook lekker samen naar binnen lopen.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2009, 22:14:59 »
hoi Linda, ik vind het echt een mooi en lief idee! Mijn broer is mijn getuige, voelt voor mij ook heel speciaal. Mijn vader geeft mij weg, maar ik denk dat, als dat niet kon/lekker voelde/etcetera mijn broer daar zeker een goede kandidaat voor was geweest. Als het goed voelt zou ik het hem gewoon vragen. :)

xbruidjex

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2009, 22:21:07 »
ik vind dat helemaal niet raar hoor! heel leuk juist.

maar je kan iedereen vragen waar jij je goed bij voelt. ik heb ook een keer gezien dat de bruid werd weg gegeven door haar moeder.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2009, 09:15:30 »
Mijn schoonzus had ook geen contact meer met haar vader en toen heeft haar broertje haar ook weggegeven. Mijn broer heeft ook aan hem toestemming gevraagd of hij met haar mocht trouwen, omdat hij de oudste man in huis was.
GEwoon doen als jij je er lekker bij voelt

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2009, 10:48:28 »
[quote name=\'LINDA1712\' post=\'201713\' date=\'26 January 2009, 21:28\']Ik weet nu in ieder geval al dat ik tijdens dat moment vreselijk zenuwachtig ben, en mn broertje en ik hebben samen altijd de grooste lol,dus wat dat betreft "sleept" hij me er dan wel wat beter door denk ik.[/quote]

Haha! Ik zie het helemaal voor me, jij over de grond slepend achter je broertje aan...haha!

Maarre ik zou zeggen go for it! Als het goed voelt, waarom niet?

bride 2 be

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2009, 10:55:40 »
Ben het met de andere dames eens, helemaal geen raar idee hoor!
Heb het volgens mij wel vaker gehoord en zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Als jij je bij je broertje beter voelt zou ik er zeker voor gaan!

CCBloom

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 11:12:07 »
Ik vind het cute! Zeker doen! Heb zelf ook niet zo'n sterke band met mn pa (geen) en helaas ook geen broertje....denk dat ik me zelf weg moet geven :-(

Melissie

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2009, 20:20:09 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'201796\' date=\'27 January 2009, 11:12\']Ik vind het cute! Zeker doen! Heb zelf ook niet zo'n sterke band met mn pa (geen) en helaas ook geen broertje....denk dat ik me zelf weg moet geven :-([/quote]

Nou CCBloom das toch ook hartstikke stoer!
Prachtig gezicht hoor....een mooie bruid die alleen op haar bruidegom afloopt. Jullie trouwen immers met ze tweetjes...:wink:

Mirte 25

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2009, 20:44:56 »
Echt heel cool! Als je een goede relatie hebt met je broer lekker doen! Als hij het met liefde is het prachtig!

Veer

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2009, 15:45:41 »
Lijkt mij ook geen enkel probleem zeker doen als je je er goed bij voelt gewoon door je broertje laten weggeven!!

[quote name=\'CCBloom\' post=\'201796\' date=\'27 January 2009, 11:12\']Ik vind het cute! Zeker doen! Heb zelf ook niet zo'n sterke band met mn pa (geen) en helaas ook geen broertje....denk dat ik me zelf weg moet geven :-([/quote]

Waarom zou het een man moeten zijn? Als je graag wil weggeven worden lijkt mij dat het ook door je moeder, je zus of iemand anders kan waar je een hele goede band mee hebt!!

En anders gewoon stoer alleen naar je man lopen je zal zo ie zo stralen!!

LINDA1712

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #12 Gepost op: 2 februari 2009, 14:37:37 »
Wat fijn dat jullie er zo positief over zijn!

En ik ga het ook gewoon vragen!

Mn broertje en zn vriendin komen de 22e bij ons op visite, ik zei dat ik hem wat persoonlijks moest vragen,dus hij is al helemaal nieuwsgierig hihi
Voor de rest ga ik het denk ik ook geheim houden voor de rest van de familie,dat ik dan als verassing ineens met mn broertje kom binnenwandelen! :biggrin:

~M*M~

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2009, 14:39:59 »
leuk! ik hoop dat hij het ook graag wil doen.
heb je nog iets speciaals in gedachte hoe je het wil gaan vragen?

LINDA1712

  • Gast
Weggegeven Worden Door Je Broer
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2009, 14:45:03 »
Nee ik heb niks speciaals in gedachten eigenlijk....ik zal nog wel even nadenken. Zal hier wel even laten weten hoe het ging :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards