collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 277293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexia

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #100 Gepost op: 30 oktober 2007, 19:16:51 »
klinkt erg mooi!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #101 Gepost op: 31 oktober 2007, 00:25:44 »
:wub:

pila

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #102 Gepost op: 6 november 2007, 08:56:55 »
Er gaat toch weinig mensen in het buitenland trouwen valt me zo op! Maar goed, als je je hele familie erbij wilt hebben is het natuurlijk ook een beetje lastig of je moet net de lotto gewonnen hebben  :laugh:

Wij hebben er iig al heel veel zin in, nog ruim een maandje en dan is het zo ver. Alles is inmiddels geregeld (alleen nog ff de goede ring  :mad: ) en het aftellen is bij ons echt begonnen. Gelukkig zijn we nog heel druk met allerlei andere dingen waardoor de tijd nog sneller gaat dan normaal.

 :wub:  :wub:  :wub:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #103 Gepost op: 6 november 2007, 10:34:19 »
Die laatste weken :sprint: voorbij!!
Echt niet normaal, geniet hier nog extra van!

Alexia

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #104 Gepost op: 6 november 2007, 11:10:11 »
ik vind dat er toch nog wel aardig wat mensen in het buitenland trouwen....

@pila: alvast een heel fijne tijd gewenst. Ik denk dat het echt prachtig wordt daar in Z. Afrika!

ilse0403

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #105 Gepost op: 6 januari 2008, 22:19:39 »
hallo
Wij gaan in maart trouwen op de dominicaanse republiek in het riu hotel bachata.
We zijn erg benieuwd naar ervaringen van jullie.
Is er iemand getrouwd daar en heeft er iemand foto's e.d.
Alvast bedankt, groetjes Ilse

Alexia

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #106 Gepost op: 6 januari 2008, 22:33:08 »
lijkt me in elk geval heel bijzonder!

nisanlin

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #107 Gepost op: 7 januari 2008, 00:14:39 »
www.zoover.nl heb je daar al gekeken?

Sue

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #108 Gepost op: 7 januari 2008, 15:10:35 »
klinkt in ieder geval erg bijzonder. Leuk hoor  :wub:

HappyBride

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #109 Gepost op: 7 januari 2008, 22:36:42 »
WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 ik ken het hotel niet maar heb even op de internetsite gekeken, ziet er echt geweldig mooi uit! Trouwen jullie dan in dat prieeltje op het uiteinde van de kust? Gaaf joh!  :wub:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #110 Gepost op: 7 januari 2008, 23:59:32 »
Ik heb ook even gekeken, ziet er echt super gaaf uit!!
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat het mooi en bijzonder wordt dat is zeker!

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #111 Gepost op: 14 april 2008, 19:54:37 »
Het is al even geleden dat er in dit topic voor het laatst een bericht geplaatst werd, maar anders staan er meerdere topics over het buitenland, dus zet ik ons verhaal hier maar bij.

Wij gaan in maart 2009 ook trouwen in het buitenland, in het Finse Lapland, in de sneeuw in een prachtig ijskapel!
We wilden graag iets bijzonders met onze bruiloft en iets wat bij ons past....heel toevallig kwamen dankzij het internet uit in Lapland. Toen we verhalen lazen en foto's zagen van andere bruidsparen die daar getrouwd waren, waren we om, dit is onze trouwlocatie!
We wilden wel graag onze familieleden meenemen, en ondanks dat ze even aan het idee moesten wennen ( maar toch ergens het ook wel verwacht hadden) gaan er 11 personen mee. Onze zussen zijn onze getuigen.
Onze bruiloft wordt georganiseerd door World Wide Weddings, en we gaan er een heerlijke romantische week van maken.

We verblijven die week in 3 blokhutten, en onze huwelijksnacht slapen we in een glazen iglo, en met een beetje geluk kunnen we dan 's nachts door het glazen dak het noorderlicht zien!
Ons trouwvervoer zal bestaan uit 5 husky-sledes....zucht, heb er nu al ontzettend zin in.

Ik merk wel dat de meeste mensen die kiezen voor trouwen in het buitenland kiezen voor de zon, maar ik hoop hier toch nog iemand te treffen die ook gaat trouwen in de sneeuw. er zijn stiekum wel een aantal praktische probleempjes waar ik mee zit, schoenen bijvoorbeeld :unsure: , maar ik heb nog ruim de tijd dus dat komt best goed, de trouwjurk heb ik al gevonden, nu nog op zoek naar een mooie mantel ofzo voor de warmte.

oeps het is toch een langer verhaal geworden dan ik dacht, blijf maar typen :tongue:

ik laat het hier maar even bij.

groetjes een winters bruidje
Joyce

Malika

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #112 Gepost op: 23 april 2008, 10:31:32 »
Wat gaaf Joyfullady!

Wij gaan naar België verhuizen en ook daar trouwen
zoals het er nu naar uit ziet.

Lisa2009

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #113 Gepost op: 23 april 2008, 10:50:28 »
Hoi Joyce,

Ook wij hebben overwogen te gaan trouwen in de sneeuw. Wij hebben gedacht aan het ijshotel en ook aan Lapland. Het lijkt me ontzettend gaaf en zo bijzonder.  Ik wilde ook heel erg graag onze families mee nemen. Wij stuiten echter tegen een aantal praktische aan waardoor dit plan helaas geen doorgang kan vinden.
Redenen waarom we niet in het koude Lapland gaan trouwen, maar gewoon in Nederland zijn:
- we willen half januari trouwen, het ijshotel enzo zijn dan nog niet geopend.
- mijn vriend wordt altijd ziek van de wintersport, heeft veel last van het koude weer. Ik verwacht niet dat dat in Lapland minder zal zijn.
- mijn schoonvader heeft vliegangst en gaat tenzij onder invloed van sterke middelen beslist het vliegtuig niet in.
- Mijn nichtjes en neefjes (leeftijd 3 tot en met 6) wil ik er perse bij hebben.

Dus jullie zijn niet de enige die erover hebben gedacht. Stiekum ben ik nog wel een beetje jaloers, maar onze Nederlandse bruiloft gaat ook zeker leuk en lekker intiem worden.

Groetjes
Lisa

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #114 Gepost op: 23 april 2008, 12:30:10 »
Hoi Lisa,

leuk om te lezen dat we toch niet de enige zijn die ook lapland hebben gedacht, dacht al dat wij de enige "gekken" :biggrin:  waren.
Tja als je inderdaad ook je familie mee wilt nemen en dan tegen zaken aan loopt die buiten je macht vallen (ijskapel nog niet gebouwd, vliegangst, ziek) dan is het misschien beter om te kiezen voor nederland. Ik ben er van overtuigd dat je bruiloft in nederland ook super wordt!
In januari is het in lapland wel een stuk kouder (over het algemeen) dan in maart, of het nu -20 of -5 is, dat scheelt toch wel weer.

Ik hoop dat we rond mei/juni de reis definitief kunnen gaan boeken, zijn nu nog bezig met de offerte verder af te stemmen, dan ligt het gewoon allemaal vast, en dan ben ik een stuk gerust gesteld.

Wanneer gaan jullie trouwen? wel vervelend dat je vriend ziek wordt door het koude weer,daar had ik nog nooit van gehoord. dit wordt voor ons de eerste keer dat we naar een wintersport gebied gaan, en ben heel benieuwd hoe het daar is.

succes en veel plezier met de voorbereidingen van jullie huwelijk!!

groetjes Joyce

Lisa2009

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #115 Gepost op: 23 april 2008, 14:28:35 »
Wij wilden graag in het buitenland trouwen en we houden van anders dan anders zeg maar. Ik vond het Lapland idee heel erg gaaf. En omdat we ook altijd erg van de wintersport konden genieten leek me dit wel een gave optie. Dit jaar ben ik voor het eerst in 10 jaar niet op wintersport geweest. Mijn vriend krijgt bij ijle lucht en lage temperaturen last van zijn keel, er loopt dan constant snot van zijn neus naar zijn keel (eh post nasal drip heet het officieel). De afgelopen jaren was het vaste prik dat tijdens of na de wintersport hij minimaal 1 week ziek was. Beetje jammer dus en niet de moeite waard meer. En om nu het risico te lopen dat hij ziek is op de huwelijksdag lijkt me ook niet zo handig.

Wij gaan half januari trouwen en dat is tot nu toe ons geheimpje. Anderen zullen ons voor gek verklaren, maar wij willen graag zelf bepalen hoe we onze dag willen gaan indelen en hebben geen zin in maanden van stressige ouders. We hebben ervaring met bemoeienissen en stress van familie bij zowel zus als schoonzus.

De ouders verwachten ook niet dat wij ooit gaan trouwen dus zo is de verrassing des te groter. Waarschijnlijk gaan we het met oud op nieuw vertellen en dan hebben ze nog maar weinig stress mogelijkheden, maar nog wel tijd om een mooie outfit uit te zoeken. We wilden ze eerst op de dag zelf verrassen, maar dat lijkt ons misschien toch wel een beetje teveel van het goede. De zussen worden wel eerder ingelicht, die moeten mij immers helpen met uitzoeken van mijn jurk en met wat andere voorbereidingen.

Veel plezier met de voorbereidingen van jullie dag in het mooie witte Lapland.

Groetjes
Lisa
« Laatst bewerkt op: 23 april 2008, 15:11:32 door Lisa2009 »

hedera

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #116 Gepost op: 29 mei 2008, 23:46:50 »
Hoi, ik ben Agata. Ik ben Pools en volgend jaar ga ik trouwen met mijn lieve schat- hij is Nederlander.
In Nederland heb ik al een paar keer een bruiloft gezien. Het is echt helemaal anders, dan in Polen.
In Polen gebeurt het altijd op zaterdag. Rond 14.00 uur gementehuis en daarna rond 16.00 pf 17.00 in de kerk. Gasten krijgen of bericht, dat "we gaan trouwen op..."-da's is allein maar informatie over wie en waneer en als iemand zin in krijgt, dan kan naar de kerk komen en daarna feliciteeren. Anderen gasten krijgen UITNODIGING. Ze gaan mee na de kerk naar de feestruimte-daar is de heele nacht lang muziek, eten, dansen, eten, drinken, dansen.. truowfeest spelletjes , drinke..enzo...tot do gasten slaapen gaan 9rond 4-6 uur). Volgende dag rond 13.00 uur lunch voor de gasten. Als je iemend van de nadere stadt hebt als een gast, dan moet je ook voor hem slaapplek bezorgen.
Echt anders..
Dus..we gaan nu combineren, hoe het bij ons zal worden.. een heele klus.
Groetjes, Agata

Angie12

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #117 Gepost op: 11 juni 2008, 14:02:45 »
Wij gaan op Curacao trouwen. Toen we serieus gingen praten over trouwen en waar, was de keuze snel op Curacao gevallen. Ik ben daar geboren en mijn hele familie, op een tante na, woont daar nog. Vanaf het begin heb ik mijn moeder en zusje overal bij betrokken. Zij gingen voor mij naar trouw- en feestlocaties kijken, hoeveel bepaalde dingen kosten, enz. Zelf ben ik begin dit jaar naartoe gegaan om alles met eigen ogen te zien, locaties reserveren, in ondertrouw gaan, enz. Het was vermoeiend omdat daar niemand haast heeft. Het kan morgen ook, is dan het gedachte.

Het vervelende is alleen dat niet alle familieleden van mijn vriend erbij kunnen zijn. Een ticket en verblijf op Curacao kan nogal prijzig zijn en helemaal voor mensen met een krap budget. Vlak na onze verloving en bekendmaking hebben we een mail gestuurd naar een hoop familieleden en vrienden dat we op Curacao gaan trouwen, wanneer, hoeveel de tickets dan kosten en dat we eventueel groepsaccommodatie kunnen regelen.

Omdat we zelf alles hebben geregeld is ons budget een stuk minder uitgevallen dan als we in Nederland zouden trouwen. En we hebben gelijk ons huwelijksreis.

marsje

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #118 Gepost op: 19 juni 2008, 21:20:18 »
Zijn er nog mensen die in Tsjechië gaan trouwen?

Wij gaan meestal in de kerstvakantie skieën in Tsjechië. Kunnen we wel meteen combineren met een bruiloft  :laugh:.
Lijkt me zelf wel handig als we van te voren in Nederland trouwen (maandagochtend om 9.00 uur is gratis, moet de familie vroeg hun bed uit!).
Zou je daar in het land nog "voor de schijn" kunnen trouwen?
Ik zelf ben niet verbonden aan een bepaald geloof of kerk. Mijn vriend is Nederlands Hervormd, maar gaat niet naar de kerk. Tsjechië is voornamelijk katholiek. Ik weet niet of je dan zomaar in een kerk mag trouwen...  Mocht bij ons niet. Mijn zwager is rooms-katholiek. Hij mocht niet met mijn zus in de kerk trouwen, aangezien zij niet katholiek is. Is al wel een tijd geleden, maar toch.... Ik woon namelijk wel op de Veluwe.
Het enige probleem is natuurlijk de familie en vrienden, die ik er toch heel graag bij wil hebben. Wij komen op de 50 personen voor overdag. Ik kan natuurlijk een groot huis afhuren, die vind je heel veel in het Reuzengebergte. Blijven de brandstofkosten natuurlijk nog wel over. Zeg ik wel dat ze ons geen kado hoeven te geven, laten ze het geld maar voor de benzine bewaren. Wij krijgen de benzine toch betaald, voor ons is het niet veel duurder. Tsjechie is heel goedkoop met eten en drinken, is ook een groot voordeel.

Ik wilde nog steeds met een cursus Tsjechisch beginnen, heb ik nu helemaal een goede reden voor!

Ik zou dus graag met mensen contact willen hebben, die in Tsjechië gaan trouwen of getrouwd zijn. Hoe hebben jullie dat allemaal geregeld? Ik zou graag in Liberec of Vrchlabi trouwen.

Malika

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #119 Gepost op: 28 juni 2008, 19:54:08 »
Wij zouden dus eerst in België gaan trouwen,
maar het word nu toch mijn voormalige woonplaats
en wat tevens mijn geboorteplaats is.

elisabeth27

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #120 Gepost op: 23 september 2008, 15:42:25 »
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post. Ik ben Elisabeth en ben verloofd met Sander :heart: . Gisteren hebben we onze trouwlocatie bepaald. En we hebben gekozen om te gaan trouwen (Zomer 2009) in een echt Frans Chateau!
We zijn er vorige week al naar toegereden (Het is in Noord Frankrijk dus best te doen met de auto) en het ziet er echt super sprookjesachtig uit.
Het ziet er al mooi uit op de foto's die je kunt bekijken op de website www.ritz-resorts.com, maar in het echt is het super adembenemend. Ik verheug me echt heel erg op de magische dag!
Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen ervaring hebben met het trouwen in Frankrijk of in andere landen, buiten Nederland?
Wil graag weten wat voor evaring anderen hiermee hebben.


xxx
Elisabeth

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #121 Gepost op: 23 september 2008, 15:44:15 »
Welkom en WAUW!!!!
Wij trouwen op een kasteel in Nederland, maar deze is toch wel errug mooi!

elisabeth27

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #122 Gepost op: 23 september 2008, 15:47:05 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'180496\' date=\'23 September 2008, 14:44\']Welkom en WAUW!!!!
Wij trouwen op een kasteel in Nederland, maar deze is toch wel errug mooi![/quote]

Tof! Er is toch niets romantischer dan een kasteel! Welk kasteel trouwen jullie?

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #123 Gepost op: 23 september 2008, 16:00:47 »
Wij trouwen op Kasteel Heeswijk, in Noord-Brabant.
Er is idd weinig romantischer  :wub: !

elisabeth27

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #124 Gepost op: 23 september 2008, 16:02:15 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'180503\' date=\'23 September 2008, 15:00\']Wij trouwen op Kasteel Heeswijk, in Noord-Brabant.
Er is idd weinig romantischer  :wub: ![/quote]

Wow. Dat ziet er ook PRACHTIG uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards