collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 277291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2006, 22:11:03 »
Hoi welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Ik zou ook zo even niet weten hoe het gaat met in het buitenland trouwen, maar als ik informatie tegenkom, dan zal ik het wel hier plaatsen...

mieke

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2006, 12:32:30 »
hoi allebei,

bedankt voor jullie reactie maar ik blijf hier zeker mee kletsen over het trouwen en natuurlijkom ideeen op te doen.

Groetjes Marieke

Cygnet

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2006, 14:52:44 »
Hi Mieke,

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk! Wat een leuk idee om zo te trouwen.

Als je dit idee echt verder wilt uitwerken zul je bijvoorbeeld via de ambassade of met hulp van een professional moeten uitzoeken wat in oostenrijk een "geldig" huwelijk is. Ik betwijfel of je daar met 'alleen even de kerk in' officieel getrouwd bent. Je zult net als in nederland ook 'voor de wet' moet trouwen.

Verder is het natuurlijk belangrijk om te weten welke papieren en voorbereiding jullie moeten doen om daar te kunnen trouwen en welke actie nodig is om je huwelijk in Nederland te legaliseren. Trouwen in het buitendland is hardstikke leuk maar niet altijd even eenvoudig.


Een typisch oostenrijkse trouwdag wijkt af van een 'Nederlandse'', zo wordt het paar door collega's opgewacht die komen 'osparn'. Zij versperren het bruidspaar de weg met een touw/slinger waaraan kleine cadeautjes hangen. Ook hebben zij een flesje schnaps bij zich, waaruit het bruidspaar een slok neemt. Weisen is ook zo'n oude traditie: Men 'leent' het bruidspaar in principe geld. Normaal is een bedrag van 120 euro per persoon. Als paar geef je meestal ca. 200 euro. Hierin zijn de kosten voor het eten, drinken, het meebetalen voor de band en de locatie plus het cadeau voor het bruidspaar verrekend.

Sjakie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2006, 16:22:17 »
Leuk dat je daar ook alles van weet, Cygnet! Is dat beroepsmatig?

En Marieke natuurlijk welkom op het forum, succes met het vinden van meer informatie en alle voorbereidingen! :)
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2006, 16:23:38 door Sjakie »

Cygnet

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2006, 18:13:05 »
Hi Sjakie,

Het is een soort uit de hand gelopen hobby - dus ja, ik probeer 'beroepsmatig' veel te weten.. maar eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het vooral een kwestie is van weten hoe je info boven water moet krijgen..

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2006, 18:57:52 »
Welkom op t forum! Klinkt leuk, trouwen in Oostenrijk!

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2006, 19:38:38 »
Welkom op het forum :)
en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk

Als je zegt dat jullie daar alleen naar de kerk hoeven betekent dat dat jullie het wettelijke deel hier al "afhandelen" (bij wijze van spreken)?

Tips heb ik niet helaas,
ik ken wel iemand die van plan is in Oostenrijk te gaan trouwen maar die heeft daar familie en haar familie heeft er een huis in een klein dorpje enzo, dus geen aprés ski, maar gewoon "thuis".

Daniela1

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2006, 12:14:24 »
Hoi hoi,

Wij trouwen ook in oostenrijk.. is erg leuk.

Wij trouwen in kasteel Obermayerhofen, het kasteel

Onze site waar meer je meer info over het huwelijk kan vinden. onze site

Ik ben oostenrijkse vandaar dat wij daar trouwen.

Stuur mij een berichtje met jou tel. nr... bel ik je wel.. ik heb heeeeeeeeeeeeel veel tips voor je..

biene

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2006, 11:15:28 »
Hallo,

Wij willen graag volgend jaar in de zomervakantie gaan trouwen in thailand.
Het probleem is dat we eigenlijk niet weten waar we bijvoorbeeld, kunnen trouwen in thailand, is het rechtsgeldig in NL, waar halen we de officiele documenten. Ik heb al gekeken op een site van de Nederlandse Ambassade...nou dit is voor mij echt wartaal! Ik begrijp er niks van!
Dus mijn vraag is dan ook wie hier ervaring mee heeft, of welke site ik kan bekeken voor meer informatie. Alles is welkom op het gebied van trouwen in buitenland.

groetjes biene....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2006, 14:14:45 »
Hallo! Welkom op het forum!
Op internet is volgens mij genoeg informatie te vinden over trouwen in het buitenland. Lijkt me zowiezo raadzaam om een professioneel buro in te schakelen om jullie te helpen! Op deze site vind je een heel aantal links over trouwen in het buitenland. Hopelijk heb je er wat aan!
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 14:15:05 door Jorieke »

Ylang

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2006, 15:16:56 »
Ja, voor een land zover weg zou ik inderdaad een bureau inschakelen en die weten denk ik alles wat je wil weten. Verder weet ik alleen dat wij onze ondertrouw schriftelijk moeten vastleggen, gewoon via de post naar Den Haag omdat we wel nederlanders zijn maar er niet wonen. Maar ik weet niet of je daar ook maar iets aan hebt.. Soms is nuttige informatie zoeken op het web als zoeken naar een speld in een hooiberg, en dan kom je met een beller veel sneller is mijn ervaring. Gewoon even het thaise consulaat in NL bellen of de nederlandse aldaar, dan ben je vast alweer een stapje verder. Maar verder, een bureau !!

Chantal 1972

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #36 Gepost op: 29 maart 2006, 19:38:29 »
Hoi,

Ik ben vorig jaar getrouwd in Italie. Wij zijn toen prima geholpen door iemand met een klein bureautje. Toen deed ze alleen trouwerijen in Italie maar ze was bezig om wereldwijd te gaan. Ik weet toevallig dat ze ooit een maand door Thailand heeft getrokken en heel wat mooie plekken daar kent en heeft gezien. Alles was prima geregeld en veel goedkoper dan de grotere bureaus. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.

Groetjes!

ikkie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #37 Gepost op: 27 april 2006, 19:01:57 »
wij willen in spanje trouwen ook omdat we erwonen.

wie heeft der mee ervaring, locatie weten we al een waar het eten komt ook al.
wie kan ons verder helpen


[quote name=\'Ylang\' post=\'76422\' date=\'23 February 2006, 16:16\']Ja, voor een land zover weg zou ik inderdaad een bureau inschakelen en die weten denk ik alles wat je wil weten. Verder weet ik alleen dat wij onze ondertrouw schriftelijk moeten vastleggen, gewoon via de post naar Den Haag omdat we wel nederlanders zijn maar er niet wonen. Maar ik weet niet of je daar ook maar iets aan hebt.. Soms is nuttige informatie zoeken op het web als zoeken naar een speld in een hooiberg, en dan kom je met een beller veel sneller is mijn ervaring. Gewoon even het thaise consulaat in NL bellen of de nederlandse aldaar, dan ben je vast alweer een stapje verder. Maar verder, een bureau !![/quote]
kun je me prive mailen erover ben erg geintereseerd

steraverst

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #38 Gepost op: 9 mei 2006, 12:40:32 »
Wat gaaf zeg!!

Hoe gaan jullie dit allemaal doen dan? Nemen jullei je gasten en fotograaf etc mee?

Vrienden van ons zijn in Venetie getrouwd en hebben hun gasten en fotograaf ook meegenomen, eacht waanzinnig romantisch!!!

steraverst

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #39 Gepost op: 9 mei 2006, 13:14:51 »
Zelf niet maar vrienden van ons zijn getrouwd in Venetie en die hadden het allemaal geregeld via World Wide Weddings, zij waren er erg tevreden over en het was allemaal netjes geregeld, ook een tolk als extra ambtenaar enzo. Heel duidelijk.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #40 Gepost op: 9 mei 2006, 20:50:59 »
Oh dat vind ik zoooooo  mooi trouwen in Italie, maar ik vind het zo jammer dat dan niet iedereen kan komen.
haha, wil graag een geweldig feest en zie dat niet helemaal gebeuren in Italie...  :biggrin:

Luna

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #41 Gepost op: 8 juli 2006, 00:54:13 »
zijn er nog meer mensen die getrouwd zijn of gaan trouwen in t buitenland?

Ylang

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #42 Gepost op: 8 juli 2006, 01:40:14 »
Ik ben nederlandse, woon in Belgie en trouw in Nederland (schiermonnikoog), dus technisch gezien trouw ik in het buitenland, ook getuige het extra papierwerk.

Maar dat telt zeker niet? :tongue:

Luna

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #43 Gepost op: 9 juli 2006, 17:52:30 »
:laugh:  :laugh:  :laugh: is toch n beetje buitenland :biggrin:

Ylang

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #44 Gepost op: 9 juli 2006, 20:52:43 »
Het is, gezien de wettelijke emigratie, helemaal buitenland zelfs...alleen niet zo ver  :tongue: Maar we vinden het wel leuk om hier overal te roepen (toen we schoenen gingen kopen bijvoorbeeld);

Ja, we trouwen namelijk op een eiland...ja, in het buitenland ja.

Hahahaha die mensen denken volgens mij nog steeds dat wij op Hwaii oid trouwen :cool:

SAM

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #45 Gepost op: 14 juli 2006, 20:11:43 »
Mijn zus is een aantal jaren geleden stiekum getrouwd, hihi...  :laugh:
Ze gingen op vakantie naar Parga, Griekenland en stuurden de moeders een "vakantie-kaart" die wel verdacht veel weg had van een trouwfoto; hij een nette broek aan, mijn zus in het wit, bloemetje erbij...

Het heeft ze geloof ik wel een paar weken gekost voordat de hele papierwinkel in orde was; een dag voor vertrek naar Griekenland kregen ze alle benodigde papieren thuisgestuurd, oef...  :blink: Ik geloof dat daar een week of 6 overheen ging. Ze zijn daar in een soort gemeentehuisjes getrouwd, met twee medewerkers van de gemeente als "getuige", zeg maar. Met hun eigen camera heeft een van de getuigen wat foto's gemaakt van de huwelijksvoltrekking. Terug in NL moet je natuurlijk ook weer het een en ander regelen...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #46 Gepost op: 16 juli 2006, 11:43:30 »
Dat is wel gaaf op zich, wist niemand er iets van af!?
Als ik trouw wil ik in ieder geval mijn familie erbij hebben, het is toch iets speciaals.
Maar begrijp ook zeker als mensen het anders willen doen.

Dettie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #47 Gepost op: 17 juli 2006, 17:53:14 »
Uhm..ja ik dus.....wordt nu dus de derde keer dat ik het schrijf  :rolleyes:  begint nu wel erg patserig te lijken, excuses hiervoor  :wink:

Wij wonen dus in Maleisië en gaan daar ook trouwen. Heb meer geschreven over onze dag bij
"even voorstellen".

Waar heb je vragen over, misschien kan ik je helpen.

Groetjes,
Dettie

Annemieke

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #48 Gepost op: 17 juli 2006, 18:34:34 »
[quote name=\'Dettie\' post=\'97116\' date=\'17 July 2006, 17:53\']Uhm..ja ik dus.....wordt nu dus de derde keer dat ik het schrijf  :rolleyes:  begint nu wel erg patserig te lijken, excuses hiervoor  :wink:

Wij wonen dus in Maleisië en gaan daar ook trouwen. Heb meer geschreven over onze dag bij
"even voorstellen".

Waar heb je vragen over, misschien kan ik je helpen.

Groetjes,
Dettie[/quote]

Excuses zijn nergens voor nodig hoor! Je woont gewoon in Maleisië, gaat daar trouwen en wilt er graag alles over vertellen! Dan ben je hier aan het juiste adres en als je er anderen mee kunt helpen, is dat al helemaal mooi meegenomen! :)

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #49 Gepost op: 25 juli 2006, 21:39:34 »
Wij zijn ook van plan om in het buitenland te trouwen  :biggrin: We hebben de informatie van Extravacanza.nl en Worldwideweddings.nl al binnen, we hebben ook informatie van een aantal grote hotels, maar we willen het toch via een organisatie doen omdat deze ook de administratieve afhandeling doen.

Wat voor bruiloft wil je? In een stad, zonnig oord of wintervakantie? Wij kijken naar een zonnig oord, bijvoorbeeld Bali van Extravacanza klinkt heel mooi of Curacao van Worlwideweddings  :dry: We gaan week 32 op vakantie, dus dan willen we een afspraak maken met Extravacanza. Dan krijg je toch een beter beeld wat er mogelijk is met het budget wat je hebt.

Hoever zijn jullie met informatie aanvragen etc? Misschien kunnen we elkaar helpen met voorbereiden :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards