collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o  (gelezen 79803 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna23

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #25 Gepost op: 2 mei 2011, 21:48:36 »
Lief woonde eerst in heeswijk-dinther en we zijn daarom ook vaak in t kasteel geweest. Ik vind t heel mooi en super veel mensen trouwen daar en je kunt daar op veel plekken mooie foto's maken! Maar verder geen ervaring zelf...

twijfeltje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #26 Gepost op: 2 mei 2011, 23:08:33 »
bij Henkenhage móet je de cateraar een minimale omzet van 9000 euro garanderen.
:blink: Pff ons hele budget is minder inclusief alles...
Dan moet je het wel heel graag willen (en kunnen).

Carmen

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #27 Gepost op: 3 mei 2011, 07:42:20 »
Henkenshaege wel info aangevraagd, maar niet voor gekozen (ook na de brochure verder geen info gevraagd of daar geweest) omdat wij een geweldige andere feest locatie hadden waar voor mijn aanstaande jeugd/puber/jong volwassen herrinneringen liggen, dus ja, die keuze was snel gemaakt

weet wel dat ik als dat niet zo was geweest ik eerder voor een klein kasteel ala Henkenshaege zou kiezen dan voor bv kasteel Heeswijk, heb daar met een bruiloft meegemaakt dat toen ze de trouwzaal uitkwamen het volgende huwelijk & gezelschap al weer stonden te wachten, niet echt persoonlijk vind ik dan...

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #28 Gepost op: 3 mei 2011, 08:46:05 »
@sofraine bedankt voor je reactie :) daar hebben we wat aan :) die omzetgarantie zegt me nu nog niet zoveel omdat we nog geen offertes gezien hebben. Hoewel ik me kan voorstellen dat we daar makkelijk overheen gaan. De personeelsfeesten van m'n vriend komen er volgens mij al wel aan. En aangezien het hele personeel + een aantal zakelijke relaties + Fam. (van zijn kant vrij groot) en vrienden zijn uitgenodigd.... Haha
Ik ga de andere kastelen ook nog even bekijken.

@Anna wij vonden heeswijk ook erg mooi. Het is alleen zo groot..

@Twijfeltje. Als m'n vriend geen eigen bedrijf had gehad denk ik dat ons budget richting de 10.000 zou zijn voor alles. Denk alleen dat we het wel kunnen verdubbelen nu... Ach ja Nog meer mensen die ons in onze mooie outfit kunnen zien :wink: Het is niet anders.

@Carmen daar ben ik dus bang voor bij heeswijk. Dan valt t meteen af. Ik kan straks bellen dus dan zullen we t horen :wink:

Dwencke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #29 Gepost op: 3 mei 2011, 09:33:47 »
Kasteel Heeswijk is heel mooi, je hebt het kasteel voor jezelf als je met een wat groter gezelschap bent. Op vrijdag en zaterdag doen ze alleen grote groepen (wij zijn daar afgewezen omdat we te klein waren). In de keldergewelven heb je veel mogelijkheden, ik vond ze echt super gaaf, vooral ook omdat je de drie ruimtes heel verschillend kunt gebruiken. Maar als je in de zomer trouwt is dat misschien minder fijn omdat het zo donker is. Wij vonden de kelders erg sfeervol, maar wij trouwen dan ook in de winter.

Myrretje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #30 Gepost op: 3 mei 2011, 10:13:21 »
Van de kastelen die je noemt ken ik alleen kasteel Henkenshage... niet als trouwlocatie, maar omdat mijn vader vroeger een aantal jaren in dit kasteel gewoond heeft!! Voor mij heeft het dus een enorme emotionele waarde (zeker omdat mijn vader 2 jaar geleden overleden is) maar helaas laat ons budget deze locatie niet toe.

Sorry, niet echt een zinvolle reactie, maar ik kon het niet laten even te reageren...  :wink:

sydnew

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #31 Gepost op: 3 mei 2011, 10:16:27 »
Wij zijn naar Kasteel Geldrop geweest voor info. Vond het verschrikkelijk, ze konden ons geen offerte geven. Wij moesten ons budget opgeven en dan zouden hun kijken wat mogelijk was. Kregen ook heel erg het gevoel van hun dat ze zoiets hadden pff jullie kunnen het toch niet betalen. Beetje jammer.
Vond de locatie zelf ook wel erg tegenvallen en inderdaad het feest is in het koetshuis.

Carmen

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #32 Gepost op: 3 mei 2011, 10:41:33 »
Van de kastelen die je noemt ken ik alleen kasteel Henkenshage... niet als trouwlocatie, maar omdat mijn vader vroeger een aantal jaren in dit kasteel gewoond heeft!! Voor mij heeft het dus een enorme emotionele waarde (zeker omdat mijn vader 2 jaar geleden overleden is) maar helaas laat ons budget deze locatie niet toe.

Sorry, niet echt een zinvolle reactie, maar ik kon het niet laten even te reageren...  :wink:


apart, hier had Henkenshaege ook enkel emotionele waarde, maar vonden wij het een te grote aanslag op het budget.
Mijn mam komt daar uit het dorp & mijn opa heeft vroeger overwogen Henkenshaege te kopen....de oude fabriek staat er aan de overkant (dat lelijke gebouw)....

daarom ook dat we nu wel in het dorp trouwen (gemeente, kerk & diner) en het feest dan op een locatie die voor mijn aanstaande van emotionele waarde is....allebei wat....

enkel denk ik dat het budget nu net zo groot is dan wanneer we alles op Henkenshaege hadden gedaan...want uiteindelijk hebben we nergens op bezuinigd & is het al met al toch best prijzig geworden (oa eten bij de Rooise Boederij met 21 man)

Nanna

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #33 Gepost op: 3 mei 2011, 12:42:20 »
Mijn schoonzus haar trouwdag was in Henkenshage. De lelijke gebouwen zijn me niet eens opgevallen eerlijk gezegd.
Ze trouwden in de tuin, dat was echt prachtig!! Bruidstaart aansnijden was op dat binnenplein (weet niet hoe dat heet)en de receptie ook buiten. Foto's hebben ze gemaakt in het groen om het Kasteel en bij het water, die zijn erg mooi geworden. Eten was erg chique (té chique naar mijn idee) maar wel lekker. We zaten aan grote ronde tafels, wat wel gezellig was. Het diner was ergens boven.
Het feest vond ik het minste. Dat was in een ruimte met een redelijk laag plafond wat al snel een benauwend gevoel geeft. Er was niet echt een dansvloer en de zaal liep in een soort hoek. Verder gingen er veel mensen buiten staan, waardoor het binnen minder leuk was.
Al met al vond ik het wel een gave locatie, vooral overdag buiten. Nu hadden ze dan ook wel mooi weer, ik weet niet hoe het is als het regent en je alles binnen moet doen. Maar de omgeving buiten (lelijke gebouwen en skatebaan) daar heb ik niets van mee gekregen!!!

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #34 Gepost op: 3 mei 2011, 13:12:23 »
Ik heb kasteel Heeswijk vanochtend gesproken, helaas kunnen ze niet meer op 2 juni 2012, nog wel op 9 juni 2012, ach ja we zitten niet aan een datum vast..
We hebben het kasteel sowieso voor onszelf als we om 14u zouden trouwen, dat redden we niet met de rest vd planning, we kunnen ook rond 12u trouwen, maar dan kan het zijn dat er om 14u nog een stel trouwt, we kunnen die zaal (de Wapenzaal) afkopen zeg maar, zodat er niem anders geboekt kan worden. Dus dat zou dan een optie zijn..
We hebben as zaterdag een afspraak om alles door te spreken, zodat ze een offerte kunnen opmaken.
Ik ben benieuwd (naar de prijzen  :blink: )

@Dwencke, ik heb de kelders nog niet gezien, dus kan het nog nergens op baseren, maar heb inderdaad het gevoel dat als je in de zomer in een ruimte zit zonder ramen het zo zonde is.. maar goed... eerst maar eens kijken :)

@Myrretje, jammer dat jullie daar niet kunnen trouwen, maar kan je niet alleen de huwelijksvoltrekking daar doen? Dan is het toch even op een plek met emotionele waarde?

@Sydnew, wij zijn afgelopen zondag even naar het terrein van Kasteel Geldrop geweest, moet zeggen dat ik het meer een landhuis vind, de koetshuizen zien er wel mooi uit, maar goed twijfel daar nog het meeste over, ik kan tussen 14 en 15u weer terugbellen dan is iem van de catering bereikbaar..

@Nanna, zijn ze getrouwd in de tuin na het bruggetje of zaten de gasten op die stenen langs het water? Want daar hebben we foto's van gezien, zag er erg mooi uit, maar we waren een beetje bang dat niet iedereen de BABS (en ons) dan goed zou kunnen verstaan..
De zaal loopt inderdaad in een rare hoek.. Opzich leek er nu wel een dansvloer gecreerd te zijn (voor het podium) maar goed, dat is net hoe ze het opstellen. Goed om te horen dat veel mensen buiten zullen gaan staan, daar moeten wij ook nog even over gaan nadenken (want we hopen op mooi weer) haha

Zo weer een heel verhaal haha! Bedankt voor alle input! Heb er echt wat aan en ik hoop andere bruidjes die hier kijken ook!
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2011, 14:41:28 door trouwen2012 »

Nanna

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #35 Gepost op: 3 mei 2011, 14:32:11 »
Ze trouwden voorbij het bruggetje en door de opstelling van de stoelen was het voor iedereen goed te horen. Stonden in een soort V-vorm met het bruidspaar in het midden. Het leuke was, dat er op een gegeven moment een paar eenden begonnen te schateren, het was net of ze ons aan het uitlachen waren, dat was een erg leuk moment!

Myrretje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #36 Gepost op: 3 mei 2011, 23:02:34 »
Mijn AS heeft helemaal niets met Sint-Oedenrode (hij komt uit Venray) en ik zelf in principe ook niet (afgezien dat mijn ouders er oorspronkelijk vandaan komen). Ik ben geboren en getogen in Den Bosch, waar we nu ook wonen, en aangezien we dol zijn op Den Bosch gaan we in het mooie stadhuis trouwen. En dat voelt heel goed! We houden het ook klein en simpel, en dan vind ik een ceremonie in een kasteel niet echt passend... Maar dat neemt niet weg dat ik het een prachtige locatie vind! Er is ook een bn-er getrouwd, maar weet even niet meer wie (volgens mij een sporter ofzo).Ineens weet ik 't weer; Pieter vd Hoogenband. Niet echt interessante info ofzo, maar moest 't nog even kwijt, haha!!  :tongue:

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #37 Gepost op: 4 mei 2011, 11:48:39 »
Trouwen 2012, wat grappig dat jullie zo'n beetje dezelfde locaties bekijken als wij hebben gedaan. Wat ons destijds opviel bij deze 'kastelen' is dat er twee sferen zijn. Eentje echt (wat ik me voorstel bij) 14e eeuws, anderen meer Gouden Eeuw. Wij gingen voor dat eerste gevoel en kregen dat bij Heeswijk Dinther.
Bij Heeswijk Dinther heb je het kasteel echt voor jezelf, er kunnen wel anderen bij het koetshuis zijn.

Opmerkingen over de anderen:
- Henkenshage leek een trouwfabriek. Geen persoonlijk gesprek, bekijk maar wat op de DVD staat. De trouwzaal stonk (kan toeval zijn, was een warme avond) en slechte afwerking (tapijt lag los ed). Bovendien duur!
- Kasteel Heeze ben je ook nooit alleen, want er woont nog iemand :) Trouwzaal is erg klein, de binnenplek voor de receptie vonden wij saai/kil.
- Kasteel Geldrop hebben we alleen op een zondag bekeken. Het tapijt op de vloer sprak ons niet aan. Het was gewoon niet de sfeer die we wensten.

verder hebben we bezocht:
- La Sonnerie in Son en Breugel. Een oud klooster ipv kasteel. Als je liever een paar duizend euro overhoudt een heel goed alternatief!!
- Kasteel Maurick in Vught. Het is heel groot, er zijn twee huwelijken tegelijk. Dit zal je vooral merken als er 2 recepties buiten zouden zijn. De trouwzaal vonden we wat minder (meer 17e/18e eeuwse sfeer), maar de zolder voor het diner vonden we fantastisch!!

Succes met jullie zoektocht.

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #38 Gepost op: 4 mei 2011, 15:20:46 »
@Nanna, klinkt erg mooi, en van die eenden is heerlijk toch echt het 'midden in de natuur' gevoel :wink:

@Myrretje, altijd leuk zulke weetjes, en prima toch dat jullie in Den Bosch gevonden hebben wat jullie zochten!

@Fee, bedankt voor de info!
Die twee sferen ben ik erg benieuwd naar! of ik die ook zo ervaar :) we zijn alleen nog maar binnen geweest bij Henkenshaeghe.
Wij willen graag trouwen op een zaterdag (de duurste dag :huh: maar goed haha) ik begreep dat het koetshuis dan niet open is, maar blijkbaar wel voor feesten.. hmm dat wil ik nog even goed navragen.. als wij buiten de receptie hebben en zij net ook buiten wat, dan is dat ook zo t gevoel van met z'n tweëen delen we het kasteel..

- Van Henkenshaeghe krijg ik dus ook heel erg het trouwfabriek gevoel.. Die dvd hebben we gister bekeken, allemaal bizar grote Word documenten, met echt téveel info.. We hebben nu besloten dat we eerst de rest afwachten en evt anders daar nog een afspr inplannen. En die slechte afwerking viel ons ook op (we hebben er toen een kort rondje gelopen)..
- Kasteel Heeze, ik wist niet dat er nog iemand woonde! Grappig, we hebben as maandag daar een gesprek staan, tot dusver wel erg tevreden over de communicatie en de informatie die we kregen.. De trouwzaal vonden we op de foto's knus overkomen, maar goed kan goed zijn dat het in werkelijkheid klein is :biggrin: de binnenplaats konden we toen niet zien, omdat er toen een bruiloft plaatsvond, dus dat zullen we maandag gaan ervaren.. Hebben jullie het ook 'aangekleed' gezien? Dat zou ik nml wel willen overal even het echte plaatje zien.. maar goed..
- Kasteel Geldrop konden we niet in ivm een expositie, tot dusver contact met Hutten Catering en had er al slechte verhalen gehoord over het contact, gevoel is tot dusver niet echt goed want het contact is erg chaotisch, we hebben zaterdag een afspraak, maar meer om zeker te weten dat het het niet wordt dan dat we verwachten dat dat het wordt..


We twijfelen eigen tussen Heeswijk en Heeze, maar goed, laten de opties nog open :wink:

Die twee andere die je noemde vallen bij ons eigenlijk nu al af..
- Sonnerie heeft mn vriend een keer gekeken voor een personeelsfeest en hij vond het nix, dus ik verwacht dat het dan ook mijn smaak niet zal zijn, we liggen redelijk op één lijn :)
- Maurick is de zus van mn vriend getrouwd en ik vind het er niet zo super uitzien op de foto's..

Nou eerst de afspraken maar eens afwachten.
Zaterdagochtend Geldrop
Zaterdagmiddag Heeswijk
Maandagavond Heeze

Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte! Bedankt zover!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #39 Gepost op: 4 mei 2011, 16:13:25 »
Toevallig kregen we gisteren de uitnodiging voor het huwelijk van onze buurtjes, en zij gaan ook trouwen op Henkenshage (ze hadden het voor iedereen geheim gehouden). Ik kom zelf uit Heeswijk en ben persoonlijk meer fan van het kasteel daar, vooral ook door de ligging. De omgeving is echt prachtig en staat garant voor mooie foto's, in welk seizoen dan ook. Het schijnt wel heel duur te zijn om er te trouwen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #40 Gepost op: 4 mei 2011, 16:18:04 »
Mocht je het trouwens geen probleem vinden om iets verder te rijden is dit ook echt een prachtig kasteel: Kasteel van Rullingen. Mijn stiefzus is er vorig jaar getrouwd, prachtig!! Het ligt in Begië op ongeveer een uur rijden van Eindhoven. Hierbij huur je het hele kasteel af, inclusief de 24 kamers. Je hebt het dus altijd voor jezelf. De huwelijksvoltrekking zou je bij mooi weer dan onder de enorme rode beuk in de kasteeltuin kunnen doen. Het ligt in een hele mooie streek (veel fruitbomen) en is echt een aanrader, ook de service en het eten was helemaal top! Laat je trouwens niet te veel beïnvloeden door de (ietwat gedateerde)foto's op de site, in het echt is het zoooo veel mooier!

Wij zaten overigens in de kamer boven de ingang/het bordes. Echt een schitterende kamer van 2 verdiepingen, gaan er zeker nog een keer overnachten!

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #41 Gepost op: 9 mei 2011, 12:33:56 »
@ sofraine bedankt voor de tip, het is voor ons te ver weg omdat veel fam en vrienden juist noordelijker vandaan komen (zowel het oosten als het westen) dus voor hen is het dan bijna 3u rijden (enkele reis), dat willen we liever niet. Het ziet er wel mooi uit!

We zijn afgelopen zaterdag bij Kasteel Heeswijk gaan kijken, Geldrop hebben we verplaatst, mn vriend voelde zich echt te ziek.

Heb er een dubbel gevoel aan over gehouden.. Het is erg mooi, maar in principe is het de bedoeling dat je het kasteel zelf niet echt gebruikt, je gebruikt de koetshuizen, de wapenzaal (los pand) en de kelders. Dat vonden wij niet zo leuk.

Nu kunnen we toch wel het kasteel gebruiken, de Ridderzaal :wub: voor het diner en dan kunnen we ook nog onze daggasten een rondleiding laten geven, tijdens de receptie, (dan hebben ze ook wat leuks te doen als 'tussendoortje', denk dat de meeste daggasten van ons dat erg waarderen).

Alleen het kostenplaatje... pffff De ridderzaal kost €1250,- als we er zouden dineren.. En dan nog de kosten voor het diner etc.. dit is puur de zaalhuur.

Sowieso komen we erg duur uit. Totaal voor de locatie + eten etc. ong. 15.000 euro (iets meer zelfs!) Daar valt natuurlijk nog over te onderhandelen en er is geen exacte offerte, dit is gerekend met de hoogste bedragen, zodat het alleen maar mee kan vallen.
Overigens maakt hij ook geen exacte offerte, dat vind ik erg jammer. Want zo blijven de kosten wat wazig, daar hou ik niet zo van...

Eerst overal maar eens een gevoel bij krijgen en dan gaan we wel verder praten met diegene/die locatie waar we een goed gevoel bij hebben.

Vanavond Kasteel Heeze, heb er zin in!

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #42 Gepost op: 9 mei 2011, 21:04:59 »
Klopt idd dat je geen echte offerte heb op Kasteel Heeswijk. Wij staan nu 6 weken van onze bruiloft af en weten nog steeds de exacte kosten niet.
Maar dit komt ook omdat we nog geen definitef menu hebben uitegzocht. Tja, in de winter bepalen waar je in de zomer trek in hebt zou ook wel lastig zijn geweest!!

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #43 Gepost op: 10 mei 2011, 12:36:27 »
Oh ik ben verliefd :wub: :wink: wat is kasteel heeze mooi zeg.
Die Muziekkamer vinden we perfect. Precies groot genoeg voor het aantal gasten, en de loop er naartoe.. erg mooi! Geeft me enorm t gevoel dat ik weer bij mn opa en oma ben in hun oude woning.. Krakende vloeren oude kasten (waar je in gedachten het servies in hoort rinkelen) wat gaaf dat het is gebleven zoals het is...

Het tweede binnenplein is wat kleiner, geeft een wat knussere sfeer, we weten alleen niet goed waar we dan zouden willen eten. De ridderzaal in kasteel Heeze vonden we wat minder en de kelder was ook wel mooi, maar tja die is bij Heeswijk dan wel weer indrukwekkender...

Kortom we twijfelen nu enorm tussen Heeswijk en Heeze. Bij beide kunnen de daggasten tussentijds een rondleiding maken.

Eén enorm twijfelpunt voor Heeze. Ze gaan restaureren... Het voorste deel (het kasteel zelf) wordt in 8 delen gerestaureerd :sad: , tijdens feesten wordt er niet gewerkt en je zal er (als het goed is) niets van merken op één 'detail' na... Eén achste deel zal in de steigers staan met een groen doek ervoor :mad: ... Het zal juli 2012 (mits alles volgens plan loopt, blijft monumentenzorg die het tempo bepaalt) opgeleverd moeten worden. Dus de verwachting is dat het een deel is dat niet aan de voorkant zit en dat je niet ziet vanaf het tweede binnenplein, meer tjee wel lastig... Wel heel eerlijk dat ze het vertelde overigens!
En er wordt netjes een uitgebreide offerte gemaakt, dat vind ik ook erg fijn..

Nu dus even afwachten op de offertes, vrijdag nog naar Kasteel Geldrop. Daar ben ik ook benieuwd naar, maar ben daar toch wat terughoudender bij.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 12:37:57 door trouwen2012 »

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #44 Gepost op: 10 mei 2011, 16:42:44 »
Hoi,

Nu ik de gemeente en de kerk geregeld heb, zijn wij op zoek naar een locatie voor de receptie en het feest (op 1 juni 2012).

Wie heeft er tips voor een leuke mooie locatie in of nabij Eindhoven? Aangezien wij beide uit een grote familie komen verwachten wij voor het feest ongeveer 200 gasten.

groetjes Heleen

Marretje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #45 Gepost op: 10 mei 2011, 17:03:35 »
Hoi,

Nu ik de gemeente en de kerk geregeld heb, zijn wij op zoek naar een locatie voor de receptie en het feest (op 1 juni 2012).

Wie heeft er tips voor een leuke mooie locatie in of nabij Eindhoven? Aangezien wij beide uit een grote familie komen verwachten wij voor het feest ongeveer 200 gasten.

groetjes Heleen

De Mispelhoef in Eindhoven..
De Leemerhoef in Waalre...
Beide locatie`s liggen tegen de A2 aan , dus heel makkelijk te bereiken voor gasten die van wat verder  komen.

Nanna

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #46 Gepost op: 10 mei 2011, 17:16:04 »
Sunrise Beachclub op Aquabest (bij Best). Hier zijn wij getrouwd en het is enorm goed bevallen, zou het zo weer daar doen. In de grote zaal kunnen t/m 450 personen (wij hadden er 120 was een deel afgesloten op een hele mooie manier). Succes met zoeken en kiezen!

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2011, 18:06:34 »
La Sonnerie in Best, Kasteel henkenshage, kasteel Geldrop, Kasteel Heeze?

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #48 Gepost op: 10 mei 2011, 18:43:13 »
Hoi,

Wij zoeken dan weliswaar niet alleen naar een feestlocatie, maar misschien heb je wat aan de info:
Topic over onze zoektocht naar een kasteel

Anders misschien de Karpendonkse hoeve? Schijn je ook nette prijsafspraken mee te kunnen maken, erg mooi aan het water.
Dan heb je nog Cocody in Geldrop, Kastanjehof in Gemert of misschien Collse Hoeve in Nuenen...

Ik ben maar wat aan het bedenken :)

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #49 Gepost op: 11 mei 2011, 09:48:04 »
Ooooo dát is balen zeg!! Dan is het toch ineens een heel stuk minder mooi he, als het in de bouwsteigers staat :ohmy: ... Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat ik het dan nog zou doen, het oog wil ook wat tenslotte. Maar laat je gewoon goed informeren, misschien valt het wel mee wat je er daadwerkelijk van ziet?

Zelf trouwen wij overigens op kasteel Groot Buggenum. Daar heb je ook het hele kasteel voor jezelf, het contact met de eigenaar is heel relaxed en je kan kiezen uit 4 cateraars. Wij hebben met 3 van hen een gesprek en kiezen dan degene die het beste voorstel doet. Het kasteeltje is echt prachtig (vinden wij dan he), het is ook ingericht en komt ook heel huiselijk over. Er worden ook gratis rondleidingen gegeven als je er trouwt, zodat je gasten ook wat te doen hebben als je zelf bezig bent met de foto's bijvoorbeeld. Wij trouwen bij goed weer buiten voor de fontein, met alle gasten er in een halve cirkel omheen. En er is een prachtige nieuwe feestzaal aangebouwd (van glas!) die uitkijkt op een vijver met zitjes ernaast. Romantisch!!! Wij trouwen op een vrijdag en betalen voor de kasteelhuur (hele dag)+ het trouwen/babs 1600 euro. Daar komt nog wel het eten en de drank (afkoop 3.50 p.p.p.u) bij maar dan kan je dus wel heel nauwkeurig uitrekenen waar je aan toe bent. Dat mag je ook best verwachten als je het mij vraagt. Ik vind het gek dat je niet te horen krijgt waar je financieel aan toe bent. Het is veel geld en het is jullie geld, dus je wil wel zeker weten dat je niet over budget gaat lijkt me. (en wat je evt overhoudt, dat is ook wel zo fijn :wink: )

Dit kasteeltje ligt tussen Weert en Roermond en op 40 km van Eindhoven, krap half uurtje rijden. Bij ons komen er ook veel mensen van verder weg (Groningen, Friesland) maar onze omgeving gaf al aan dat we daar geen rekening mee moeten houden, ze regelen wel een hotel of zo. Wij konden onze droomlocatie niet vinden in de directe omgeving van Eindhoven (hebben echt heeeel veel gekeken), en wij kozen dan toch liever voor een locatie die voor ons perfect was, dan voor de reistijd van de gasten. Misschien egoïstisch, maar voor het geld dat we er aan uitgeven wil ik gewoon een perfecte locatie!
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 09:55:17 door Sofraine »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards