collapse

Auteur Topic: Goodiebags daggasten  (gelezen 59001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robine82

  • Gast
Goodiebags daggasten
« Gepost op: 15 april 2009, 21:55:19 »
Hallo! Ergens op een ander forum (en misschien is er hier ook al eens een soortgelijk topic geopend, maar die kan ik dan helaas niet vinden) las ik het idee om de daggasten een Goodie Bag te geven. Ik was eigenlijk meteen enthousiast! Een leuk tasje met dingetjes die handig zijn voor de dag: zoals een flesje water, wegwerpcamera, pakje zakdoekjes, snack voor tussendoor, etc. Nou vraag ik me alleen af is dit inderdaad leuk, of vooral onhandig (want ja .. lopen ze dan heel de dag met een tasje, of zal dat wel loslopen?). Ik hoor graag jullie meningen! (en natuurlijk ook ervaringen als mensen dit, of soortgelijks hebben gedaan!)
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2013, 19:50:21 door JoyceS »

Ingedepinge

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2009, 22:21:30 »
ik vind dat welleuk voor bijv in de zomer
of je neemt in de auto een grote mand met flesje water en candybar en haal die tussendoor tevoorschijn dan hoeven mensen ook niet met eentasje te zeulen

suzan1983

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2009, 10:20:18 »
Ik weet niet wat je gaat doen met de daggasten, maar bij ons was drinken en een snack aanwezig. de vrouwen hebben meestal hun eigen tas mee (met zakdoekjes) en bij ons hadden ze ook bijna allemaal hun eigen camera mee. (veel mooiere foto's!)
Ik zou het dus niet doen. Tenzij je bijvoorbeeld (wat ik hier laatst hoorde) naar de dierentuin gaat. Dan is het wel fijn om wat te eten en te drinken te hebben.

Succes met je keuze

eleentjuh

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2009, 13:03:27 »
Wij verzamelen precies op een tijd dat iedereen normaal zou lunchen, tussen half 1 en 1 uur dus. Nu verzamelen we niet bij ons thuis maar in het park waar wij onze reportage maken. (omdat wij daar dan al zijn voor de fotos, en zodat al de autos van de daggasten bij de feestlokatie staan die is in het park. wij laten daar een koets komen om iedereen naar het stadhuis te brengen. Daarna komen we daar terug voor diner en feest dus dan staan de autos daar al is wel handig) maar goed de feestlokatie is dan nog niet open dus maken wij lunchpakketjes voor de daggasten die ze dan onderweg in de koets (3 kwartier rijden met koets) kunnen opeten. Wij maken dan dus tasjes met een broodje, pakje drinken, gevulde koek oid, liga etc zodat ze wel op normale lunchtijd iets kunnen eten en drinken.

dedutchess

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2009, 10:07:46 »
Toevallig had ik gisteren een berichtje geschreven in het topic ¨bedankjes¨. Hier nogmaals mijn bericht:

Hoi,

Wij hebben een echt dhz bruiloft. Dus de cadeaus voor onze ceremoniemeesters en getuige, vaders en moeders worden dus ook helemaal zelf geknutseld. Wij trouwen 's ochtends officieel in het gemeentehuis en gaan vervolgens met 11 mensen terug naar ons huis om te lunchen voordat we naar de feestlocatie gaan, later op de dag.

We hebben bedacht om een lunchpakket samen te stellen. Dit doen we door een broodzak (zie foto) te vullen met bolletjes, pakje drinken, appel maar ook de cadeaus:

beide: homemade cookies met onze namen erop van suikerglazuur en zelfgemaakte houten lijstjes die we gaan versieren waar ze evt. een foto van de bruiloft in kunnen doen.
vrouwen: zelfgemaakte ketting, zelgemaakte suiker scrub in mooi potje met zelfgemaakte etiquette, en nog iets maar we weten nog niet wat.
heren: (jack daniels) whisky met zelfgemaakte etiquette en nog iets maar we weten nog niet wat.

Dus als mensen nog ideetjes voor me hebben. Graag!

[attachment=10089:lunchbag.jpg]

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2009, 10:53:01 »
Ik ken dat topic uit dat andere forum ook en elke keer als ik de titel zie, krijg ik eigenlijk een beetje de kriebels. Als gast zou ik er niet aan moeten denken om de hele dag met zo'n tasje rond te moeten lopen. Ik heb al een eigen tas. Moet wel zeggen dat ik niet echt een tassenmens ben.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2009, 11:34:18 »
Ik vind zo'n tasje als bedankje echt ontzettend leuk! (Doet me nostalgisch denken aan die 'verrassingszakken' die je vroeger in de Efteling had, weet iemand dat nog :wink:). Maar ben het ermee eens dat voor overdag ik het niet handig zou vinden. Ik denk ook dat het dan minder goed tot zijn recht komt/gebruikt wordt, wat een beetje zonde is van alle moeite die je er in satopt.

miekmiek

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2009, 21:55:38 »
wij doen alleen voor de 5 kids die er hele dag bij zijn tasje.met daarin snoepjes,drinken,wegwerpcamera,speelgoed,kleurpotlood,kleurboek
ga voor dit alles bij de action neuzen,
daggasten verzamelen om 12.45 en krijgen om 15.30 koffie en taart dus vind de tijd daartussen niet zo lang dat ze perse iets nodig hebben.
succes ermee!

Melissie

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2009, 19:37:56 »
Wij hebben wel voor alle daggasten een cadeautasje en speciaal voor de kids een kinder-cadeautasje.
Ze krijgen deze pas op de locatie en wij verblijven de gehele dag op dezelfde locatie. Onze gasten hoeven dus niet rond te slepen met de tasjes en kunnen ze gewoon neerzetten in de zaal die wij bij de ceremonie en het feest gebruiken. We hebben trouwens alleen voor de vrouwen een tasje.

Ik heb allemaal zwart/witte tasjes gekocht, speciale gift bags voor een huwelijk. Deze worden gevuld met onder andere: bellenblaas, smintjes, zakdoekjes, hartjeslolly, paracetemol (voor the day after) en nog wat dingetjes. Voor de kinderen zitten er kleine speelgoedjes in.
Dan doe ik er nog zo'n rood tissue vel in en zijn ze klaar!

Onze themakleuren zijn trouwens zwart/wit, met een vleugje rood.
Zal even kijken of ik er een foto van kan plaatsen.

sveb

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2009, 23:02:11 »
[quote name=\'dedutchess\' post=\'224310\' date=\'17 April 2009, 10:07\']Toevallig had ik gisteren een berichtje geschreven in het topic ¨bedankjes¨. Hier nogmaals mijn bericht:

Hoi,

Wij hebben een echt dhz bruiloft. Dus de cadeaus voor onze ceremoniemeesters en getuige, vaders en moeders worden dus ook helemaal zelf geknutseld. Wij trouwen 's ochtends officieel in het gemeentehuis en gaan vervolgens met 11 mensen terug naar ons huis om te lunchen voordat we naar de feestlocatie gaan, later op de dag.

We hebben bedacht om een lunchpakket samen te stellen. Dit doen we door een broodzak (zie foto) te vullen met bolletjes, pakje drinken, appel maar ook de cadeaus:

beide: homemade cookies met onze namen erop van suikerglazuur en zelfgemaakte houten lijstjes die we gaan versieren waar ze evt. een foto van de bruiloft in kunnen doen.
vrouwen: zelfgemaakte ketting, zelgemaakte suiker scrub in mooi potje met zelfgemaakte etiquette, en nog iets maar we weten nog niet wat.
heren: (jack daniels) whisky met zelfgemaakte etiquette en nog iets maar we weten nog niet wat.

Dus als mensen nog ideetjes voor me hebben. Graag!

[attachment=10089:lunchbag.jpg][/quote]

Hoi,

Ik maak ook veel zelf. Zelfs heb ik geprobeerd om zelf een cadeautasje te maken, maar deze was te slap. Ik ben dus op zoek naar een goedkoop alternatief, of een goede manier om deze zelf te maken. Waar heb jij die broodzakken gekocht? Ik heb al via google gezocht, maar dan kan ik ze alleen per een hele grote hoeveelheid kopen. Ik heb er hooguit 35 nodig. Die tasjes van de xenos, action, ed. die zijn niet duur, maar alles bij elkaar tikt het wel aan. Misschien ben ik dan wel een krent haha. Ik wil het gewoon ook persoonlijk maken en met zo'n tasje van bijvoorbeeld de xenos, wordt het minder persoonlijk.
Ik hoop op veel tips!

Sam.

sveb

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2009, 23:02:51 »
[quote name=\'dedutchess\' post=\'224310\' date=\'17 April 2009, 10:07\']Toevallig had ik gisteren een berichtje geschreven in het topic ¨bedankjes¨. Hier nogmaals mijn bericht:

Hoi,

Wij hebben een echt dhz bruiloft. Dus de cadeaus voor onze ceremoniemeesters en getuige, vaders en moeders worden dus ook helemaal zelf geknutseld. Wij trouwen 's ochtends officieel in het gemeentehuis en gaan vervolgens met 11 mensen terug naar ons huis om te lunchen voordat we naar de feestlocatie gaan, later op de dag.

We hebben bedacht om een lunchpakket samen te stellen. Dit doen we door een broodzak (zie foto) te vullen met bolletjes, pakje drinken, appel maar ook de cadeaus:

beide: homemade cookies met onze namen erop van suikerglazuur en zelfgemaakte houten lijstjes die we gaan versieren waar ze evt. een foto van de bruiloft in kunnen doen.
vrouwen: zelfgemaakte ketting, zelgemaakte suiker scrub in mooi potje met zelfgemaakte etiquette, en nog iets maar we weten nog niet wat.
heren: (jack daniels) whisky met zelfgemaakte etiquette en nog iets maar we weten nog niet wat.

Dus als mensen nog ideetjes voor me hebben. Graag!

[attachment=10089:lunchbag.jpg][/quote]

sveb

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2009, 23:03:21 »
[quote name=\'dedutchess\' post=\'224310\' date=\'17 April 2009, 10:07\']Toevallig had ik gisteren een berichtje geschreven in het topic ¨bedankjes¨. Hier nogmaals mijn bericht:

Hoi,

Wij hebben een echt dhz bruiloft. Dus de cadeaus voor onze ceremoniemeesters en getuige, vaders en moeders worden dus ook helemaal zelf geknutseld. Wij trouwen 's ochtends officieel in het gemeentehuis en gaan vervolgens met 11 mensen terug naar ons huis om te lunchen voordat we naar de feestlocatie gaan, later op de dag.

We hebben bedacht om een lunchpakket samen te stellen. Dit doen we door een broodzak (zie foto) te vullen met bolletjes, pakje drinken, appel maar ook de cadeaus:

beide: homemade cookies met onze namen erop van suikerglazuur en zelfgemaakte houten lijstjes die we gaan versieren waar ze evt. een foto van de bruiloft in kunnen doen.
vrouwen: zelfgemaakte ketting, zelgemaakte suiker scrub in mooi potje met zelfgemaakte etiquette, en nog iets maar we weten nog niet wat.
heren: (jack daniels) whisky met zelfgemaakte etiquette en nog iets maar we weten nog niet wat.

Dus als mensen nog ideetjes voor me hebben. Graag!

[attachment=10089:lunchbag.jpg][/quote]

Hoi,

Ik maak ook veel zelf. Zelfs heb ik geprobeerd om zelf een cadeautasje te maken, maar deze was te slap. Ik ben dus op zoek naar een goedkoop alternatief, of een goede manier om deze zelf te maken. Waar heb jij die broodzakken gekocht? Ik heb al via google gezocht, maar dan kan ik ze alleen per een hele grote hoeveelheid kopen. Ik heb er hooguit 35 nodig. Die tasjes van de xenos, action, ed. die zijn niet duur, maar alles bij elkaar tikt het wel aan. Misschien ben ik dan wel een krent haha. Ik wil het gewoon ook persoonlijk maken en met zo'n tasje van bijvoorbeeld de xenos, wordt het minder persoonlijk.
Ik hoop op veel tips!

Sam.

Niel

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2009, 23:08:55 »
misschien kan je de broodzakken bij een bakker kopen,..als je ze lief aankijkt,...

Robine82

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2009, 14:05:39 »
Ik weet ook niet waar je de broodzakjes kunt halen .. ze zijn er wel erg geschikt! ;-)

Toevallig ben ik nog steeds in dubio over de GoodieBags: ondanks dat het misschien niet enorm handig is, blijf ik het gewoon een leuk idee vinden .. haha! Wij hebben op zich ook genoeg geregeld hoor voor onze daggasten: eerst een lunch tussen 12.00 en 13.00 en vanaf 16.30 uur in de Strandtent waar we ons feest houden. Maar ik ga nog in overleg met mijn CM. Laat hier nog weten wat het wordt!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2009, 15:40:08 »
Klinkt leuk, maar vind het niet opwegen tegen het feit dat het praktisch erg onhandig is... mensen moeten steeds met dat tasje lopen zeulen en bovendien hebben de meeste vrouwen al een tas bij zich. Ik zou er persoonlijk niet echt blij van worden als ik zoiets krijg en er de hele dag mee moet rondlopen. Je zou bv. wel een leuk tasje kunnen geven als bedankje op het einde van de dag.

Ratatosk

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2009, 16:47:33 »
Als ik het zou krijgen zou ik helemaal in de wolken zijn, ik ben een enorme ekster als het over kleine goodies gaat.
Maar AS heeft me toch kunnen overtuigen om het niet te doen. Zo'n zakje is enorm onpraktisch en daar maken we de familie (en vrienden) niet blij mee. Zonde van het geld dus (in ons geval).
Maar ik blijf het leuk vinden.

Robine82

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2009, 17:23:14 »
Die onhandig is ook nog steeds mijn grote twijfelpunt .. maar zou het niet zo zijn, dat de spulletjes die gebruikt kunnen worden op de dag in de handtassen van de dames verdwijnen en de rest van de goodie bags in de auto's blijven liggen? (er even vanuit gaan dat al mijn daggasten met eigen vervoer komen ..) ? Ik blijf twijfelen .. als bedankje vind ik het ook leuk, alleen dan zijn veel dingetjes niet meer leuk om er in te doen (zoals zakdoekjes e.d.) ..

Madeira

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2009, 18:02:55 »
Wij gaan het wel doen. We hebben wel hele kleine tasjes (veel kleiner dan verwacht dus moet de inhoud een beetje aanpassen).
Ik had het ergens hier gelezen en we vonden het wel een erg leuk idee !
We hebben de tasjes bij inpakshop.nl besteld, ze waren niet duur. Het nadeel was alleen dat ze niet allemaal heel zijn aangekomen,
gelukkig had ik teveel besteld :)

Robine82

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2009, 18:13:04 »
Ola!! Ik doe mijn eigen topic weer even omhoog. Ondertussen hebben we besloten om daadwerkelijk de Goodiebags te doen!
Nu aan jullie de vraag: hebben jullie misschien leuke idee'tjes om erin te doen? We hebben zelf al wat idee'tjes, maar alle leuke, creatieve ideeen zijn welkom. Gaat om leuke/grappige dingetjes.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2009, 21:34:35 »
* Pakje zakdoekjes (je hebt hele leuke van Sniff)
* Pepermuntjes
* Bellenblaasje (zo'n speciale in de vorm van champagnefles of bruidstaartje o.i.d.)
* ...

e_vlyne

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2009, 12:49:46 »
Zo'n pakje vlekkendeppers....lijken op natte tissues.

Melissie

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2009, 03:25:17 »
Wij hebben wel goodie bags gedaan (staat ergens hierboven beschreven in een van mijn eerdere posts) en het was een groot succes!
Iedereen vond het hartstikke leuk en het was gewoon iets extra's. We hadden er de volgende spulletjes in:

- Zakdoekjes (gepersonaliseerd met sticket)
- Smintjes (gepersonaliseerd met sticker: "no smint, no kiss")
- Hartjeslolly
- Handfan (zo'n mini ventilatoortje, omdat we buiten in een tuin trouwden)
- Cd met alle nummers die gedraaid zijn op onze bruiloft, zoals deb binnenkomstmuziek, onze openingsdans, laatste nummer
- Handsanitizer (voor vieze handen...:tongue:)
- Paracetemol (in een klein doosje waarop stond: "voor morgen"
- Een klein kaartje waarop stond of iedereen een brief(je) voor ons wil schrijven met een gelukswens, goede raad, tips, whatever. Deze hebben we na de bruiloft verzameld en in een doos gedaan en zullen we gaan lezen als we 10 jaar getrouwd zijn. Een tijdscapsule dus.

Voor de kids hadden we aparte goodie bags gemaakt, met snoep en mini speelgoed zoals een kleurboekje etc. Hebben ze zich prima mee vermaakt terwijl wij fotos aan t maken waren. Omdat we maar 5 kids hadden op de dag, hadden we deze tasje op ieder kind aangepast. Een nichtje is helemala gek van mickey en minnie mouse, dus alles in haar tasje was daar van.

Nogmaals, iedereen vond het egr leuk en heb niemand horen klagen dat ze ermee moesten slepen ofzo.

Robine82

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #22 Gepost op: 14 september 2009, 18:12:08 »
We zijn afgelopen vrijdag getrouwd en hebben de goodie-bags uiteindelijk toch gedaan! (zie foto'tje voor resultaat)
Het was een groot succes, dus iedereen die twijfelt ivm onhandigheid: gewoon doen!

Sandra1977

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #23 Gepost op: 15 september 2009, 10:33:36 »
Kan aan mij liggen, maar ik zie geen foto...
Fijn dat je tasjes een succes waren!

heidebloempje

  • Gast
Goodie Bags Voor De Daggasten ..
« Reactie #24 Gepost op: 15 september 2009, 13:11:58 »
Wij gaan het ook doen. Vind het idee ontzettend leuk en ik zou ook in de wolken zijn moest ik zelf zo'n tasje krijgen.
De daggasten zijn allemaal zelf met de auto en ze kunnen het zakje daar gewoon kwijt. Geen gezeul een hele dag dus. Ze kunnen er de handige dingetjes uithalen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards