collapse

Auteur Topic: 'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis  (gelezen 10433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Gepost op: 1 mei 2009, 12:33:24 »
Wij hebben na het stadhuis voor de dag gasten een rondvaart gereserveerd met 'fluisterboot', door de grachten van Schiedam.
De dag gasten stappen bij het stadhuis op en de boot stopt na de rondvaart voor de deur van de locatie van het feest, bij Hoppe te Schiedam.
Hoppe heeft gezegd dat het 'gebruikelijk' is dat de dag gasten hun auto's parkeren bij hen voor de deur (gratis parkeren) en dan vanaf daar lopend naar het stadhuis gaan. Dit is een wandeling van ongeveer 10 a 15 minuten. Mocht het regenen gaat de boot niet door, dus als zij dus zouden moeten lopen is het alleen met mooi weer.
Wij vonden dit zelf eigenlijk ook wel een goed plan en hadden al met mijn ouders kortgesloten dat zij er zorg voor zouden dragen dat de oudere gasten zouden worden afgezet bij het stadhuis, zodat zij die wandeling niet hoeven maken.

Nu vind onze CM deze wandeling te ver en vindt dat wij dit niet kunnen beslissen voor onze gasten. Zij zegt dat er misschien wel gasten zijn die graag de auto in de buurt willen parkeren van het stadhuis. Het probleem is dan weer dat zij dan een manier moeten vinden om (na de rondvaart) vanaf Hoppe weer terug te komen naar de plaats waar zij de auto hebben neergezet. Wij hebben al met het vvv gesproken ivm de fluisterboot. Zij kunnen niet van te voren zeggen of het mogelijk is om terug te keren naar de opstapplaats bij het stadhuis. Dit kan alleen als er geen andere groep na gepland staat, of wij moeten een half uur bijbetalen (a 100 euro...).

Wij hadden van te voren al geen gezamenlijk vervoer geregeld voor de dag gasten, aangezien iedereen in Schiedam zelf, of vlakbij woont vonden wij dit niet echt nodig.
De enige die het een probleem lijkt te vinden is onze CM (mijn schoonmoeder). We hebben echter niet iedereen persoonlijk gevraagd wat zij ervan vinden, aangezien wij de fluisterboot als verrassing wilde houden.
Wat vinden jullie hiervan?? Iemand misschien een ander idee?

CCBloom

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2009, 12:54:35 »
sorry hoor, maar 10 minuten lopen kun je echt wel vragen van mensen, zeker als er voor de slecht ter been zijnden wordt gezorgd! Anders een andere oplossing: laat je schoonma heen en weer rijden om de mensen te brengen naar waar ze volgens haar willen zijn ! :tongue:  :biggrin:  nee hoor, geintje

Swiffer

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2009, 13:03:47 »
Beetje overdreven inderdaad, dat moet echt wel kunnen hoor!

deedee

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2009, 13:04:27 »
Wij laten onze gasten ook lekker lopen hoor!
Wij trouwen eerst in Artis, daarna gaan wij ook een rondvaart maken. De opstapplaats van de rondvaartboot is zeker 10 minuten lopen vanaf de trouwlocatie en na de rondvaart moet iedereen weer terug lopen naar de locatie waar we getrouwd zijn.
Ik heb wel alle daggasten verteld dat ze een stukje moeten lopen, maar heb er eigenlijk niemand over horen klagen. Met mooi weer is het een lekker stukje lopen en als hhet regent wordt het een lekker stukje rennen :tongue:

~M*M~

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2009, 15:27:13 »
10 minuutjes lopen is toch helemaal niet veel?
misschien vinden mensen het wel heerlijk om even te wandelen voordat ze een uurtje moeten zitten.
voor de mensen die slecht ter been zijn is gezorgd dus ik zou me niets van je cm aantrekken.

mika

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2009, 15:47:29 »
[quote name=\'timkim81\' post=\'227377\' date=\'01 May 2009, 12:33\']Wij hebben na het stadhuis voor de dag gasten een rondvaart gereserveerd met 'fluisterboot', door de grachten van Schiedam.
De dag gasten stappen bij het stadhuis op en de boot stopt na de rondvaart voor de deur van de locatie van het feest, bij Hoppe te Schiedam.
Hoppe heeft gezegd dat het 'gebruikelijk' is dat de dag gasten hun auto's parkeren bij hen voor de deur (gratis parkeren) en dan vanaf daar lopend naar het stadhuis gaan. Dit is een wandeling van ongeveer 10 a 15 minuten. Mocht het regenen gaat de boot niet door, dus als zij dus zouden moeten lopen is het alleen met mooi weer.
Wij vonden dit zelf eigenlijk ook wel een goed plan en hadden al met mijn ouders kortgesloten dat zij er zorg voor zouden dragen dat de oudere gasten zouden worden afgezet bij het stadhuis, zodat zij die wandeling niet hoeven maken.

Nu vind onze CM deze wandeling te ver en vindt dat wij dit niet kunnen beslissen voor onze gasten. Zij zegt dat er misschien wel gasten zijn die graag de auto in de buurt willen parkeren van het stadhuis. Het probleem is dan weer dat zij dan een manier moeten vinden om (na de rondvaart) vanaf Hoppe weer terug te komen naar de plaats waar zij de auto hebben neergezet. Wij hebben al met het vvv gesproken ivm de fluisterboot. Zij kunnen niet van te voren zeggen of het mogelijk is om terug te keren naar de opstapplaats bij het stadhuis. Dit kan alleen als er geen andere groep na gepland staat, of wij moeten een half uur bijbetalen (a 100 euro...).

Wij hadden van te voren al geen gezamenlijk vervoer geregeld voor de dag gasten, aangezien iedereen in Schiedam zelf, of vlakbij woont vonden wij dit niet echt nodig.
De enige die het een probleem lijkt te vinden is onze CM (mijn schoonmoeder). We hebben echter niet iedereen persoonlijk gevraagd wat zij ervan vinden, aangezien wij de fluisterboot als verrassing wilde houden.
Wat vinden jullie hiervan?? Iemand misschien een ander idee?[/quote]


Ook wij laten onze daggsaten van de feestlocatie naar stadshuis lopen en gaan daarna varen waarna de boot iedereen afzet bij de feestlocaties. Wij hebben in en inlegvelletje bij de uinodiging aangegeven dat we gezamelijk in ca 10 minuten naar het gemeentehuis zullen lopen. Voor wie slecht ter been is kan dit doorgeven aan de ceremoniemeesters en die regelen dat er iemand is die ze even met de auto kunnen brengen .

De uitnodigingen hebben we al paar weken geleden verstuurd en nog geen enkele rare verontwaardigde of verbaasde reactie binnen van de daggasten.

En inderdaad is een beetje lopen juist lekker om een dag waar veel gezeten wordt even de benen te strekken.

annakrylova

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2009, 19:43:43 »
wij laten onze gasten ook lopen of met de auto gaan van het locatie naar de kerk en terug.
ik wilde iets voor hun regelen, maar  mijn vriendinnen zeiden dat zelf met hoge hakken zullen zij lopen- het is echt 5-8 minuten lopen en omdat je nog in kerk 1,5 uur moet zitten komt het dus goed uit!

in el

Tigru

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2009, 20:01:57 »
Je hebt toch netjes geregeld dat de mensen die slecht ter been zijn gebracht/gehaald worden. Als het mooi weer is, is dit toch een heerlijke wandeling! Sorry, maar het is jullie dag, ga je geen rompslomp op de hals halen door iedereen heen en weer te laten rijden. Wat is 10 minuten nou?

Bij ons moet er maar een mini stukje gelopen worden. Maar wij verwachten dat iedereen de auto bij het stadhuis neerzet en met ons naar de feestlocatie loopt. Echter zullen de meesten later dat stukje nog een keer moeten lopen omdat de meesten in Oosterhout wonen en 's avonds wat willen drinken en dus niet met de auto willen gaan en die alvast thuis willen zetten. Allemaal best, maar we gaan niet met de auto van het stadhuis naar de feestlocatie. Ok, wij 2 wel :happy: Maar da's anders.

annakrylova

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2009, 20:12:29 »
wij laten onze gasten ook lopen of met de auto gaan van het locatie naar de kerk en terug.
ik wilde iets voor hun regelen, maar  mijn vriendinnen zeiden dat zelfs met hoge hakken zullen zij lopen- het is echt 5-8 minuten lopen en omdat je nog in kerk 1,5 uur moet zitten komt het dus goed uit!

in elk geval in de brief voor de daggasten zet ik dat zij zelf moeten weten of zijn gaan lopen of met eigen auto, gelukkig parkeren genoeg.

ik vind 10 minuten echt niet veel lopen, ja okey als het hard regent dan is misschien geen pretje, maar het zou wel moet lukken! niet vergeet iedereen dan vragen om paraplu meenemen

suzan1983

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #9 Gepost op: 1 mei 2009, 21:11:40 »
Tja volgens mij is dit echt een schoonmoeder ding. Een probleem maken van een klein stukje lopen!
Zolang er voor de ouderen en mensen die slecht ter been zijn is gezorgd zal ik me geen zorgen maken!
10 minuutjes, kom op zeg!

lekker jullie eigen ding doen hoor. En als je toch nog twijfelt misschien bij wat andere mensen vragen hoe zij erover denken.

Ratatosk

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2009, 00:42:08 »
AAAAAAAAHHH schoonmoeders!!!!!

Nee serieus, niks van aantrekken, mensen kunnen best een kwartiertje lopen hoor.

Bouncy

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2009, 08:13:39 »
Ik vind eigenlijk dat je best van je gasten mag verwachten dat ze 10 minuutjes wandelen. Je weet zelf wel of er gasten bij zijn die dat niet kunnen. Dan kunnen deze gasten met de auto gebracht worden en dan is het probleem toch opgelost?

Ik vind het jammer van je cm dat zij jullie idee afvalt. Het is jullie dag, en je cm moet er juist voor zorgen dat alles gaat zoals jullie het graag willen!

Het is jammer dat er zoveel misverstanden ontstaan over bruiloften en vrijgezellefeesten omdat anderen menen zich er mee te moeten gaan bemoeien.

K en P

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2009, 09:16:02 »
Ik ben zo te zien de enige die zoiets heeft van, nee, een kwartier lopen is echt teveel.
5 Minuutjes is iets anders, maar 10 tot 15 minuten vind ik teveel.
Zeker voor de mensen in hun goeie kleding en misschien wel hoge hakjes die ze anders nooit dragen.
Het is ook compleet niet sjiek (misschien dat je schoonmoeder daarom zo reageert?)
Maar goed, dit is mijn mening.

Nog even een vraagje.
Wat doe je dan als het tijdens de ceremonie ineens begint te regenen?
De auto's staan dan al bij de feestlokatie en die boot die komt niet.
Dan moet iedereen dus een kwartier door de regen lopen.
(het is en blijft Nederland  :tongue: )

Succes met dit probleem oplossen!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2009, 11:46:11 »
Ik vind het geen probleem hoor, dat mensen 10 minuutjes moeten lopen.
Vorig jaar op een bruiloft geweest waar we met zijn allen een dik kwartier hebben gelopen, en heb niemand erover horen zeuren.
Was nog gezellig ook!
Het was trouwens best een 'chique'  bruiloft, dus volgens mij maakt het niks uit!

Trouwring

  • Gast
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2009, 20:13:34 »
Gewoon lekker laten lopen hoor (vind ik) :) Wie wil er nu niet even een frisse neus halen en even naast iemand anders lopen die je nog niet zoveel gesproken hebt? Desnoods zet je in de kaart (maar goed dat zou ik nog niet eens doen :tongue: ).

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2009, 20:31:45 »
Ik zou er ook geen probleem van maken hoor.
10 minuutjes lopen kan echt wel..
En je regelt toch voor de mensen die slecht kunnen lopen vervoer, keurig hoor.
En idd het is nog gezellig ook..

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2009, 23:02:31 »
Idd, het lijkt mij ook geen probleem. Een neef van me vierde zijn bruiloftsfeest ergens in Giethoorn en wij moesten 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats. Heb maar 1 iemand horen zeuren, maar die was net aan zijn knie geopereerd :laugh: Als jij voor de slecht ter been mensen iets geregeld hebt vind ik dat echt keurig!! En natuurlijk heb je sjiekere schoenen aan op een bruiloft, maar de meeste daggasten op een bruiloft zijn niet zo stom onmogelijke hakken aan te trekken waar ze niet op kunnen lopen/staan. Bovendien is dat eigen verantwoordelijkheid, en niet die van jou.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
'probleem' Met Vervoer Na Het Stadhuis
« Reactie #17 Gepost op: 3 mei 2009, 11:23:04 »
Bedankt voor alle reacties. Ben blij dat jullie het (bijna) allemaal geen probleem zouden vinden. Wij vonden het namelijk zelf ook geen probleem, mijn ouders en mijn schoonzus ook niet.
Ik kan het echter niet meer op de kaart laten zetten, aangezien de kaartjes al een tijdje verstuurd zijn.

De daggasten verzamelen in de ochtend bij mijn ouders thuis. Mijn moeder zou ervoor zorgen dat iedereen op de hoogte is van de situatie en dan moeten ze zelf maar kijken wat ze precies willen. Mochten er uiteindelijk mensen terug moeten naar het stadhuis om de auto op de te halen, dan zien we dat dan wel weer.
We gaan er voorlopig van uit dat het stralend mooi weer is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kijken we op dat moment wel wat we doen. Mocht het een twijfel geval zijn, dan kijken we op het moment zelf nog wel.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards