collapse

Auteur Topic: Outfit Voor Moeder Van De Bruid?  (gelezen 14104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kayka

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Gepost op: 16 mei 2009, 18:37:00 »
Mijn moeder is al druk op zoek naar iets leuks om te dragen bij onze bruiloft. Nu is ze best klein (1.62 zoiets?) en heel slank van postuur. Het is mede door haar lengte voor haar lastig om iets te vinden.

Weten jullie misschien goede winkels waar je nette, feestelijke kleding kunt halen voor (schoon)moeders? Wij wonen zelf in N-Brabant, misschien kan iemand een naam van een winkel noemen?

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2009, 19:52:09 »
Mijn moeder gaat haar outfit voor onze bruiloft halen bij Van Ballegooyen Modes in Dussen (bovenin N-Br.). Zij is daar al eerder erg goed geholpen. Prima service, groot assortiment. Wel dure kleding, maar voor een bruiloft mag dat af en toe wel 's :wink: Ik hoop dat je er wat aan hebt!
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2009, 19:52:25 door Hakkie »

mwk

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2009, 20:03:01 »
Kijk eens bij Van Tilburg in Nistelrode. Heel grote kledingzaak met super service en eigen naaiatelier.

RockChick

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009, 16:56:36 »
Ik ga met ons mam ook naar Van Tilburg in Nistelrode. Veel keus, en super service. Mijn H2B heeft zijn pak daar ook gekocht (helaas heb ik het nog niet gezien.. dat duurt nog 76dgn). wat ik wel fijn vind daar is dat ze een eeigen atelier hebben dus ook zelf de kleding evt kunnen vermaken.

Anywayz, Succes met het vinden van De Outfit voor jullie mam!

Knuf RochChick

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2009, 19:59:00 »
En als je toch in de buurt van Nistelrode bent, ons mam heeft haar outfit bij HoutBrox in Uden gekocht, kon ook daar worden vermaakt door eigen coupeuses.

Kayka

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2009, 14:45:19 »
Zo, nou ze heeft iets gevonden hoor;



Het is een cocktailpakje van Linea Raffaelli, maar het kost wel 869 euro... :blink: Ze hebben het alleen bijna nergens in de winkel, dus of we moeten naar Belgie rijden of ze zou vergelijkbare dingen moeten passen en het dan laten bestellen.
Eigenlijk vindt ze het veeeeel te duur, maar ze was er op slag verliefd op (net als ik had met mijn eigen jurk...). We gaan van de week eens rondkijken of we nog iets anders leuks kunnen vinden, iets betaalbaarder, en wat ook past bij haar en haar lengte (ik heb t nog even gevraagd, ze is zelfs maar 1.58...  :laugh: ). Ben erg benieuwd of ze nou uiteindelijk toch voor dit pakje gaat (is ze wel gek genoeg voor hoor, als ze eenmaal iets heeft gezien........ :biggrin: ).

Maartje2

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2009, 08:12:26 »
Bij bruidsmode zaak Koonings in Deurne verkopen ze avondkleding van dit merk.
Je zou ze wellicht kunnen bellen of ze ook het jurkje hebben wat je moeder graag wil.
Het telefoonnummer is 0493-313220
( dit weet ik omdat ik daar mijn trouwjurk heb gekocht)

Madelon

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2009, 08:30:40 »
Mijn moeder had bij Assepoester in Arnhem een set aan van Linea Raffeali (lange rok en top). Ze vond de top mooi, maar wilde liever een rokje tot op de knie. Het was alleen als set te koop. Bovendien vond ze 1800 euro toch 'iets' te duur. Was nog duurder dan mijn trouwjurk! Mijn zusje had een leuk jurkje aan, maar dit was ongeveer 900 euro, dus ook boven budget.

Wij zoeken verder in Limburg of België. Waarschijnlijk gaan we binnenkort voor kleding voor mijn moeder en zusje (tevens getuige) naar Maasmechelen vilage (over de grens bij Maastricht). Is iemand daar ooit geweest?

Kayka

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2009, 14:46:19 »
[quote name=\'Maartje2\' post=\'231860\' date=\'20 May 2009, 08:12\']Bij bruidsmode zaak Koonings in Deurne verkopen ze avondkleding van dit merk.
Je zou ze wellicht kunnen bellen of ze ook het jurkje hebben wat je moeder graag wil.
Het telefoonnummer is 0493-313220
( dit weet ik omdat ik daar mijn trouwjurk heb gekocht)[/quote]

Ik had al gebeld, ze hebben m niet.  :wink:

Ze hebben m trouwens nergens in NL, moet naar Brugge, Hasselt of Leuven als we die willen zien.
Maar we gaan morgen in Tilburg kijken naar de cocktail collectie van LR, en misschien zien we wel wat anders leuks (en goedkopers).

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2009, 14:51:53 »
Misschien snap ik het weer niet helemaal :ashamed: Maar... Is de moeder van de bruid zo bijzonder op de dag dat ze iets aan moet trekken dat honderden euro's kost?! Is dat traditie dat de moeder van de bruid zegmaar iets heel bijzonders moet dragen?
Ik bedoel dat je iets feestelijks aantrekt als je dochter trouwt dat snap ik (ik denk dat alle gasten wel iets bijzonders aantrekken op zo'n feestdag), en dat als je close bent met het bruidspaar je iets nieuws aanschaft vind ik ook normaal, dat doe ik eigenlijk ook. Maar jeetje, die bedragen die ik hier zie die zijn nog veel hoger dan wat ik voor mijn bruidsjurk ga uitgeven! En sowieso dat er een topic is over "outfit voor de moeder van de bruid" deed mij me afvragen of dat misschien een traditie is? Dus ik bedoel er niets verkeerds mee hoor, ik ben gewoon verbaasd!

Kayka

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2009, 15:29:22 »
[quote name=\'Inx\' post=\'232012\' date=\'20 May 2009, 14:51\']Misschien snap ik het weer niet helemaal :ashamed: Maar... Is de moeder van de bruid zo bijzonder op de dag dat ze iets aan moet trekken dat honderden euro's kost?! Is dat traditie dat de moeder van de bruid zegmaar iets heel bijzonders moet dragen?
Ik bedoel dat je iets feestelijks aantrekt als je dochter trouwt dat snap ik (ik denk dat alle gasten wel iets bijzonders aantrekken op zo'n feestdag), en dat als je close bent met het bruidspaar je iets nieuws aanschaft vind ik ook normaal, dat doe ik eigenlijk ook. Maar jeetje, die bedragen die ik hier zie die zijn nog veel hoger dan wat ik voor mijn bruidsjurk ga uitgeven! En sowieso dat er een topic is over "outfit voor de moeder van de bruid" deed mij me afvragen of dat misschien een traditie is? Dus ik bedoel er niets verkeerds mee hoor, ik ben gewoon verbaasd![/quote]

Nou volgens mij niet hoor, wij zien het in ieder geval zeker niet zo! Maar ik moest het topic toch een naam geven he.  :tongue:

En ja, die prijs is ook echt absurd, mijn moeder zocht eigenlijk iets voor maximaal 200/300 euro. Maar ik weet hoe ze is (want zo ben ik zelf ook); als je per ongeluk op iets stuit waar je hélemaal weg van bent, dan ga je het toch overwegen. Ook al is het eigenlijk gekkenwerk.

Maar als we volgenwe week een prachtig jurkje tegenkomen bij de Zeeman dan mag ze dat van mij ook gerust kopen hoor! Als ze er maar mooi uitziet en zich er prettig in voelt, toch?  :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2009, 15:38:09 »
Jaa natuurlijk! Maar Linea Raffaeli is dan ook niet bepaald het goedkoopste merk helaas :tongue: Mooi is het wel!
Nee het viel me op dat de meeste dames die hier reageren uit het Zuiden van ons land komen, ik weet niet hoe de "traditie" daar is (ik als nuchtere drentse heb nooit zuidelijker gewoond dan overijssel :laugh: ) met betrekking tot de outfit van de mama's!

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2009, 15:57:08 »
Misschien komt dat ook omdat er specifiek gevraagd wordt naar een winkel in Noord-Brabant :wink:

Ik vind het leuk dat mijn moeder een speciale outfit uitkiest voor onze bruiloft. Het hoeft echt geen 800 euro te kosten, maar ik weet dat zij bij de outfit voor mijn zus' bruiloft de helft daarvan kwijt was. Maar het is gewoon leuk om voor zó'n speciale gelegenheid te shoppen denk ik zo :laugh: Dat is de enige goede reden die ik kan bedenken, kijk, ze shopt sowieso nooit bij de Zeeman, dus dan zal ze voor 19 december ook wel niet daarheen gaan :wink:

Trouwring

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2009, 15:57:18 »
Tsja, mijn moeder doet wel iets feestelijks aan :) en ze koopt er ook wel speciaal iets voor, maar dat zal niet in de honderden euro's lopen. Maar het is misschien net wat voor waarde je daar aan hecht, wat voor jullie de traditie is en hoeveel geld je eraan uit wil geven natuurlijk! Hier (ZH) is't iig geen onwijze traditie ofzo voor zover ik weet.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2009, 15:57:49 door Trouwring »

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2009, 15:57:52 »
Nee, ik zie het ook niet als traditie overigens, gewoon als fijn mooie kleding kopen voor de bruiloft van je dochter :)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2009, 16:16:45 »
[quote name=\'Hakkie\' post=\'232042\' date=\'20 May 2009, 15:57\']Misschien komt dat ook omdat er specifiek gevraagd wordt naar een winkel in Noord-Brabant :wink:[/quote]
Dat zou maar zo eens kunnen :laugh:

Zo af en toe speelt mijn haarkleur me parten...

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2009, 17:03:54 »
Wow ik vind het wel een super mooi setje zeg...
Maar idd wat een prijs zeg, maar als je mams het er voor over heeft, waarom niet :)

boardbabe

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2009, 18:44:39 »
Misschien is Voorwinden in 's Gravendeel wat? Ze hebben daar mooie feestelijke kleding en nog betaalbaar ook.
De service vind ik daar ook goed.

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2009, 19:04:40 »
Mijn moeder heeft een heel leuk jurkje en broek bij de didi gekocht.
Past helemaal bij onze "nonchalante" sfeer en op het jurkje zitten bloemen, net als op mijn jurk.

Bij elkaar nog geen 200 euro, was al genoeg geld na mijn jurk en kleding voor mijn zusje en vader.
Maar ze ziet er prachtig uit! :)

Niel

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2009, 19:45:53 »
Samen met mijn moeder ben ik stad en land afgelopen voor een geschikte outfit voor mams.
Ben wel bij 10 of 12 chiquere damesmode winkels geweest, 3 of 4 bruidsmodezaken waar zo ook zgn moeder van de bruid-kleding verkopen en ze kon 'het' maar niet vinden. Uiteindelijk is ze geslaagd bij DressQueen in Brummen (Gld). Dit is een kleine bruidsmodewinkel met heel veel feest-, cocktail- en galakleding. En ze was voor €495,- klaar.

mvdylan

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2009, 20:28:48 »
is het geen idee om dan zo iets te laten maken door iemand. Je hebt nu een voorbeeld en dan kan het ook om maat gemaakt worden ivm de lengte enz. Dan ben je denk ik toch wel goedkoper uit als 800 euro. Het is wel een hele mooie set.

lune

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2009, 22:28:19 »
Mijn moeder heeft idd een hele mooie set laten maken. Ze was daar geloof ik tussen de 350 en 450 euro ofzoiets aan kwijt.
Het blijft natuurlijk heeeel veel geld, maar het was wel precies wat ze wilde.
Bij ons in de fam is het wel een beetje traditie dat de moeder van de bruid er echt super-ik zou bijna zeggen over the top feestelijk uitziet.

Kayka

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2009, 23:58:35 »
[quote name=\'mvdylan\' post=\'232374\' date=\'21 May 2009, 20:28\']is het geen idee om dan zo iets te laten maken door iemand. Je hebt nu een voorbeeld en dan kan het ook om maat gemaakt worden ivm de lengte enz. Dan ben je denk ik toch wel goedkoper uit als 800 euro. Het is wel een hele mooie set.[/quote]

Toevallig heb ik daarstraks een mail gestuurd naar Anastasi. Ik weet niet of ze ook cocktailjurkjes maakt maar kan t proberen. Zou inderdaad een goede oplossing zijn dus ben benieuwd!  :rolleyes:

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #23 Gepost op: 22 mei 2009, 00:02:02 »
Ik kom ook uit Brabant en ik weet niets van een traditie (als je het hebt over dure kleding voor de moeder van de bruid). Mijn moeder heeft vorige week een leuk jurkje bij Mexx gekocht en het staat haar hartstikke mooi. Het is dus ook iets wat ze na de bruiloft ook nog kan dragen. Iedereen moet gewoon lekker aandoen waar hij zich goed bij voelt... Het setje van Linea Raffaelli is idd prachtig (mijn jurk is ook van Linea), maar het zou helemaal niks voor mijn moeder zijn om zulke (dure) kleding te dragen  :wink:

Monique_1983

  • Gast
Outfit Voor Moeder Van De Bruid?
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2009, 14:10:52 »
[quote name=\'boardbabe\' post=\'232348\' date=\'21 May 2009, 18:44\']Misschien is Voorwinden in 's Gravendeel wat? Ze hebben daar mooie feestelijke kleding en nog betaalbaar ook.
De service vind ik daar ook goed.[/quote]

Dat is zeker waar, erg goede service ook! En mooie pakjes en cocktailkleding. Avenue Bruidsmode in Rotterdam heeft ook mooie cocktailjurkjes.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards