collapse

Auteur Topic: Kosten bruiloft....  (gelezen 448974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #650 Gepost op: 21 januari 2013, 17:57:38 »
Wij hebben onze checklist eens volledig ingevuld en de kosten berekend.
Het kan natuurlijk nog altijd oplopen vanwege onvoorziene kosten.

Alles samen zouden we op een 4686€ uitkomen.

Wij betalen alles zelf aangezien we van de ouders van m'n vriend blijkbaar een super huwelijkscadeau krijgen en mijn ouders zitten zelf vrij krap bij kas. Die zouden heel graag willen, maar kunnen niet.
Daarmee ga ik haar ook bij alles betrekken, zodat ze toch het gevoel heeft dat ze met alles een beetje geholpen heeft ;)


Wij hebben wel voor een zeer intiem huwelijk gekozen.
Wat zit er in de prijs?
uitnodigingen + bedankjes (de bedankjes enkel voor de mensen die het huwelijk echt bijwonen)
Bruidsjurk+schoenen+lingerie+make-up & kapper
Maatpak+schoenen+cufflings voor het ventje
Cupcakes in het gemeentehuis
Fotograaf voor een shoot voor de trouw en de dag zelf (laatstejaars student fotografie)
Oldtimer die ons komt ophalen, naar het gemeentehuis rijdt en daarna naar het restaurant.
Huwelijksnacht in de B&B van het restaurant.
Trouw in het gemeentehuis (17 man + wij) en met die mensen dan iets gaan eten.
En achteraf een zaaltje huren voor vrienden, collega's,... om eens lekker uit de bol te gaan.
Als we daar nog eten/drinken gaan voorzien door we het in het principe van BYOB (Bring Your Own Booze)
Dat iedereen iets meeneemt, zo leer je nog hele leuke dingen kennen (heb er een paar vegetarische en veganistische vrienden tussen)
Wat we wel doen is een glasje cava of champagne voorzien voor iedereen.

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2013, 18:05:53 door Steffie_G »

Bloem100

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #651 Gepost op: 21 januari 2013, 18:42:45 »
Hierbij mijn overzicht. Ik moet zeggen dat ik het onzin vind om veel geld uit te geven als het niet nodig is!
Alvorens ik iets aanschaf heb ik eerst heel internet al afgezocht.


Bruiloft 31 mei 2013         Op basis van
         25 daggasten
Jurk   250      70 receptiegasten
Trouwpak   0      60 feestgasten
Fotograaf   350      
Trouwvervoer   50      
Lunch (thuis)   50      
Haar/make-up   85      
Ceremonie kasteel   354      
Bruidstaart    120      
Diner   575      
Receptie   525      
Feest   1800      
DJ   700      
Bedankjes (DIY)   30      
Uitnodigingen   170      
Ringen   300      
Boeket    50      
Sierraden   50      
Schoenen   150      
Gastenboek   130      
Decoratie overig   100      
         
Totaal:   5839      

Volgens mij heb ik het zo wel een beetje.
Zien jullie nog rare dingen?

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #652 Gepost op: 21 januari 2013, 19:10:55 »
bij trouwpak staat 0
ik vermoed dat dit komt omdat jullie dat 'gesponsord' krijgen?

Bloem100

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #653 Gepost op: 25 januari 2013, 15:47:35 »
Jep, die betaald schoonmoeder in spé  :biggrin:

Destino

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #654 Gepost op: 17 mei 2013, 11:16:17 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:08:21 door destino »

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #655 Gepost op: 17 mei 2013, 11:34:24 »
Wij gingen voor de 12.500 euro exclusief huwelijks reis, laatste inschatting is 13.995 euro, wel krijgen we een deel hiervan cadeau van onze ouders, dus onze eigen kosten zijn lager en de huwelijks reis hebben we cadeau gevraagd van de gasten.

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #656 Gepost op: 17 mei 2013, 11:46:04 »
We zijn begonnen met een schatting die rond de 5000€ lag, dat is ondertussen al naar omhoog geschoten, naar bijna 7000€
Gelukkig krijgen we de kleding van de ouders, anders zaten we ook dik aan 11.000€
We gaan zien dat we de decoratie niet zelf kunnen doen, besparen we al heel wat
En de bruidswinkel waar ik mijn jurk heb gekocht voorziet ook gratis uitnodigingen, nuja de helft is gratis. Is ook al een mooie besparing

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #657 Gepost op: 20 mei 2013, 17:51:54 »
Ons eerste budget staat op rond de 5000 euro. Ik hoop heel erg dat het gaat lukken, maar om eerlijk te zijn betwijfel ik het. Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn jurk van mijn moeder krijg. Dus dat zal wel flink schelen op het budget. Maar we zullen zien hoe het met mijn financieel optimisme gesteld is als we een paar maanden verder zijn :P

wedding2013

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #658 Gepost op: 20 mei 2013, 17:59:09 »
wij verwachten rond de 12.000 euro excl huwelijksreis

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #659 Gepost op: 20 mei 2013, 18:24:01 »
Wij zitten Inc huwelijksreis op 12.598 €

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #660 Gepost op: 20 mei 2013, 18:38:40 »
Zonder huwelijksreis 9000 euro.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #661 Gepost op: 20 mei 2013, 21:43:35 »
Humzzz... Ik begin sterk te denken dat we wellicht nog even naar de planning moeten kijken.. :S Zijn er mensen met ervaring als het gaat om budget wedding?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #662 Gepost op: 20 mei 2013, 22:32:35 »
Het meeste geld gaat meestal zitten in het diner/feest, dus vooral de catering. Denk dat het handig is om die post goed in de gaten te houden. Is namelijk ook lastig op te besparen.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #663 Gepost op: 21 mei 2013, 12:17:20 »
Thanks voor de tip. We willen idd ook graag een simpel diner, en niet teveel daggasten.. We zaten te denken aan een lopend buffet of anders een BBQ.. Voor wat we konden beoordelen leek dat ons een leuk maar ook betaalbaar idee.. Voor een BBQ is alleen goed weer wel een beetje een vereiste..

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #664 Gepost op: 21 mei 2013, 12:33:01 »
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2013, 12:35:16 door JoyceS »

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #665 Gepost op: 21 mei 2013, 13:13:48 »
Thanks :) Ik denk dat ik binnenkort gewoon ook even een redelijke schatting moet maken. Die gebaseerd is op wat het echt is ipv wat ik hoop.. Haha... Vrees dat daar nogal een gat tussen zit.. Wat scheelt is dat mijn AS nu werk heeft (hij was net klaar met zijn opleiding en op banenjacht tot voor kort) Wat het hele bruiloft gebeuren soms wat pijnlijk maakte omdat je financiën nogal moeilijk lagen.
En thanks iedereen voor alle lijstjes met budgetten... Geeft een goed beeld  :biggrin:

April2014

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #666 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:18:19 »
Even een 'up' voor dit topic want ik ben benieuwd naar hoe jullie het budget hebben bepaald.

Wij zelf zijn gaan kijken wat we wilden en hebben tegen elkaar gezegd dat we niet met minder genoegen nemen dan nodig. Wij willen niet dat we voor '2e keus' kiezen vanwege geld waardoor we nu een begroting hebben van zo'n € 17.000. De honeymoon hierbij niet inbegrepen.

Belachelijk veel geld als je het mij vraagt en dan te bedenken dat we mijn jurk, zijn pak en de fotografen en fotoalbum cadeau krijgen!

De kosten gaan bij ons vooral zitten in de locatie, waarvoor we zo'n € 8000 betalen.

Wat zijn jullie grootste kostenposten?

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #667 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:27:43 »
Onze grootste kostenpost is, zoals bij de rest ook wel zal zijn, de locatie+dinner.

Wij hebben naar een goedkoop alternatief gezocht voor de rest. Geen 2de keuze, maar als je goed zoekt dan vind je wel een heleboel dingen die je super leuk vind en die een stuk minder kosten als de gangbare prijzen.
Zo zijn we per toeval op een fotograaf gestoten via een ex-collega van me. Die mensen beginnen nu pas een beetje bekend te worden, maar ze maken schitterende foto's, helemaal onze stijl en omdat ze niet zo bekend zijn hebben ze een heel goede prijs.

Dus niet gelijk het eerste beste dat bij je past nemen, maar neem je tijd om alles eens te doorzoeken en je vind sowieso wel dingen die evengoed zijn als je initieele keuze, maar stukken goedkoper :)

Oh ja en een huwelijksreis doen wij sowieso niet, grote kost dat we sparen natuurlijk.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #668 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:29:12 »
Wij waren in totaal voor iets meer dan €4000,- euro klaar, en onze bruiloft was precies zoals we wilde.

Het pak van mijn man kregen we cadeau, maar de rest is allemaal zelf betaald.
We hadden wel geluk met onze fotografen, dit waren 2 tantes, en gratis...

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #669 Gepost op: 16 augustus 2013, 10:42:06 »
We hadden rond de 5000 begroot maar zullen hier wel iets boven komen te zitten. Fotograaf is duurder dan we van te voren hadden geschat/gehoopt en ook de ringen worden iets duurder (prijs is omhoog gegaan bij die winkel) Maar hoop nu wel onder de 6000 te blijven en dat zal wel lukken.

franwam

  • Junior
  • **
  • Berichten: 55
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #670 Gepost op: 16 augustus 2013, 11:51:30 »
Even een 'up' voor dit topic want ik ben benieuwd naar hoe jullie het budget hebben bepaald.

Wij zelf zijn gaan kijken wat we wilden en hebben tegen elkaar gezegd dat we niet met minder genoegen nemen dan nodig. Wij willen niet dat we voor '2e keus' kiezen vanwege geld waardoor we nu een begroting hebben van zo'n € 17.000. De honeymoon hierbij niet inbegrepen.

Belachelijk veel geld als je het mij vraagt en dan te bedenken dat we mijn jurk, zijn pak en de fotografen en fotoalbum cadeau krijgen!

De kosten gaan bij ons vooral zitten in de locatie, waarvoor we zo'n € 8000 betalen.

Wat zijn jullie grootste kostenposten?

Ik ben heel benieuwd waar die andere 9k naartoe gaat als je de jurk, het pak en de fotograaf niet zelf betaald? Wij zitten ook aan de 17k, maar dan inclusief jurk, pak en fotograaf. Onze lokatie komt ook op ongeveer EUR 8.000. Dat is dan voor de hele dag, lunch, trouwen, taart, borrel en diner voor 27 man en feest voor 110.

Naomiiiii

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #671 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:20:22 »
wij hadden zelf begroot op ongeveer 10.000 maar daar zitten we nog goed onder,
zit nu ongeveer op de 8,500.
hierbij betalen we de jurk en pak zelf, taart krijgen we, fotograag is gratis (is de oom van AS), en hebben korting op de ringen omdat moeder van AS in een juwelier werkt.

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar de andere 9.000 euro aan op gaat dan?

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #672 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:42:34 »
Wij hebben een budget van rond de 10.000 en dan krijgen we een deel van de kleding, mijn zus doet de bloemen en ikzelf de taart. Onze lokatie is 6500

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #673 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:51:11 »
ons udget zag er zo uit:


lege gemeente huis trouwen € 450
ondertrouw € - 21.2
trouwboekje € 20
trouwpak € 600
bruidsjurk jurk+ vermaken € 1,500
schoenen, sluier, overig € 500
ringen € 1,000
boeket & corsages € 150
locatie gebruikskosten € - 450
toast € 250
aperitief € 250
diner € 1,750
feest € 3,300
versiering € 250
overnachtingen (zelf, ouders, broer) € - 360
dj/band € 1,000
fotograaf € 1,000
vervoer huur trouwauto € 500
kapper & cosmetica € 250
cupcakes € 225
bedankjes € 500
drukwerk save the date € 150
uitnodiging + cm brief € 250
tafelschikking € 100

totaal € 13,995

wat duurder uit viel: diner + borrel + feest (we hadden meer gasten, met name overdag 66, avond 110, bijna geen afzeggers), pak van mijn man was duurder

wat goedkoper uit viel: bedankjes (geregeld via werk/zelfgemaakt), drukwerk, fotograaf, dj, cupcakes, tafelschikking, trouwauto

niet begroot, wel gespendeerd: zelf bloemen versiering gemaakt voor locatie, CM versieringen en verrassingen

wel gebudgetteerd maar gekregen; jurk (etc) en ringen van mijn ouders, en een groot deel van het feest (schoonouders)

met dank aan ouders en schoonouders, hebben we het finaniceel heel goed gered!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #674 Gepost op: 19 augustus 2013, 16:18:57 »
Wij hebben een budget van €8500. Het duurste is de locatie voor het diner en feest (€5000). Mijn jurk krijg ik van mijn ouders en wij doen geen receptie en we trouwen ook niet voor de kerk. Scheelt toch alweer een hoop geld.

Tot nu toe zitten we nog prima binnen kan budget en hebben we overal onze 1e keuze voor genomen. Valt me ontzettend mee!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards