collapse

Auteur Topic: Kosten bruiloft....  (gelezen 448513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #675 Gepost op: 11 september 2013, 12:38:32 »
Het budget van onze trouwdag zag er zo uit (alles zelf betaald):

Pak van mijn man €1117,-
Schoenen, riem €90,-
Das, pochet €99,-

Jurk €1259,-
Schoenen €174,-
Vermaakkosten €278,-
Hoepel €49,-
Ondergoed kreeg ik erbij

Ringen €1000,-
Haar en make-up €169,-

Gemeentehuis €423,-
Fotograaf €1300,-

Diner 18 pers €450,-
Cocktails €106,-
Taart €298,-
Petit fours €195,-
Drank hele dag €1755,-
Hapjes €349,-
DJ €450,-

Auto (via via geregeld) €175,-
Save the dat €69,-
Trouwkaarten €297,-
Decoratie €315,-
Bloemen €309,-
Dansles €242,-

Totaal €11.500,-

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #676 Gepost op: 17 september 2013, 09:03:52 »
Ik begin me flink zorgen te maken nu.
We hebben op voorhand een budget opgesteld en we houden ons daar ook wel heel goed aan.
Alles is zowat geregeld, het zijn enkel de kleine dingen die nu nog moeten (maar soms kun je je daar van verschieten hoeveel dat alles samen kost)
Maar ik heb een paar maand zonder inkomsten thuis gezeten en m'n vriend dreigt nu ontslag te nemen op z'n werk omdat hij al 2 jaar vraagt voor een vast contract en het komt maar niet en hij is het grondig beu.
We hebben dus een 'gat' van een 2 tal maand waarin we niets hebben kunnen sparen voor de trouw en we hebben nu nog 5 maand om te sparen voor de laatste beetjes van het feest en de fotograaf + decoratie feestzaal.
En ik vrees echt dat we het niet gaan halen, want we kunnen ons ganse loon ook niet opzij zetten natuurlijk.
Vrees dat ik toch nog eens m'n spaarboekje zal moeten aanspreken, maar dan blijft er wel niets meer over voor noodgevallen.
Bleh, niet leuk om je zorgen te maken over de kosten.
En alles is al besproken + voorschot gegeven, dus we kunnen niets meer annuleren nu.
Ik hoop, dat als we echt heel hard ons best doen om te sparen dat we er komen.
Maar het zal ne nipte worden.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #677 Gepost op: 17 september 2013, 09:16:51 »
Steffie, als je je zorgen maakt om geld, is het dan wel verstandig om je baan (van je vriend) op te zeggen? Misschien zegt zn gevoel wat anders, maar als jullie het geld heel hard nodig hebben, dan is dat toch gewoon geen optie?

Jorien26

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #678 Gepost op: 17 september 2013, 10:43:32 »
Nee dat begrijp ik idd ook nieth elemaal... als je je werk niet leuk vind, maar je hebt het geld nodig tja jammer dan... alleen opzeggen als je al iets anders hebt!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #679 Gepost op: 17 september 2013, 11:00:00 »
Mocht je echt in de problemen komen is er wellicht ook een mogelijkheid om een van de grotere kostenposten op afbetaling te betalen? Zodat je na de bruiloft nog verder kunt sparen en in gedeeltes betalen.

En ik sluit me inderdaad aan bij de rest. Eerst een andere baan, dan pas ontslag nemen. Het is veel makkelijker om een baan te krijgen vanuit een andere baan. Bovendien zijn heel veel bedrijven tegenwoordig moeilijk met het geven van vaste contracten. Bij een andere baas heeft hij een grote kans dat hij daar ook geen vast contract zal krijgen; wat schiet hij er dan mee op? Ik kan begrijpen dat het frustrerend is, maar als het werk op zich verder bevalt zou ik er niet zo moeilijk over doen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #680 Gepost op: 17 september 2013, 12:28:56 »
Ik sluit me aan wat hier al gezegd is: In de huidige economische situatie is het bijna overal lastig om een vast contract te krijgen. Maar beter een tijdelijk contract en wél inkomen, dan helemaal geen contract... Je mag blij zijn als je uberhaupt een baan hebt.

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #681 Gepost op: 18 september 2013, 15:48:41 »
Ik heb het er met hem nog eens over gehad, aangezien ik me echt zorgen maakte dat hij ging thuiskomen zen zeggen 'schat ik heb ontslag genomen'.
Maar gelukkig is hij van plan om eerst een andere baan te vinden en dan z'n ontslag te geven.
Ik ken iemand wiens man al 8 jaar via interim contracten werkt. Niet ideaal, want je hebt geen zekerheid, maar werk is werk en geld is geld.
Nu, het ding is wel dat ze hem vorig jaar al een vast contract hadden beloofd. Ze hebben hem speciaal op een andere afdeling gezet in de hoop dat hij daar sneller een vast contract zou krijgen. Maar dat is na een maand of 5 afgeblazen en is hij weer naar z'n oude post gegaan.
Elke keer als hij z'n ploegbaas of iemand hogerop ziet dan vraagt hij achter z'n contract en ze maken hem het ene blaasje na het andere wijs.
Dus hij is er eigenlijk vrij zeker van dat hij geen vast contract zal krijgen en binnenkort op straat beland. Aangezien er weer een snoeiing is aangekondigd.
Dus ik snap zeker wel dat hij het er nu moeilijk mee heeft.
Hij is vanaf gisteren weer begonnen met solliciteren en we hebben onze kosten voor de trouw nog eens besproken en gekeken waar we eventueel nog kunnen besparen.
En blijkt ook dat de stiekemerd een extra rekening heeft opengedaan waar hij sporadisch iets op stortte en daar staat nu toch ook al een mooie som op die we eventueel voor de kosten van de trouw kunnen gebruiken.
Dus ik heb er wel weer een beetje vertrouwen in gekregen :)
En we zullen zien wat het werk van m'n vriend zegt, ik hoop natuurlijk dat hij bij z'n huidige werk een vast contract krijgt.

meled

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #682 Gepost op: 20 januari 2014, 19:47:26 »
Onze begroting ligt rond de 7000 euro.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #683 Gepost op: 23 januari 2014, 23:04:22 »
Niet goed gekeken naar de pol, maar ons budget ligt op de 7500, tot nu toe zitten we nog onder de begrootte kosten

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #684 Gepost op: 27 januari 2014, 14:51:56 »
Ik heb al eens gestemd maar ga nu even zeggen dat onze complete bruiloft uit zal komen op ongeveer 3000,-! (very happy camper!)

Trouwen in de ochtend
diner laten cateren bij ouders thuis
groot feest met alle toeters en bellen (incl. clown en plaktattoo mevrouwtje voor de kinderen)
jurk
pak
ringen
fotograaf
en alle andere toestanden.

We doen het nu precies zoals WIJ het willen, en we zitten zo'n 2000,- onder het budget wat we er max aan uit wilde geven..nou..lijkt me goed!

Droopy

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #685 Gepost op: 24 maart 2014, 09:02:06 »
Hoewel we dit nog niet echt hebben besproken denk ik tussen de 6 en 10 duizend. Ik wil het gewoon helemaal perfect hebben en weer van mezelf dat ik best een dure smaak heb. Ik wil niet bezuinigen op de mooiste en belangrijkste dag van mijn leven.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #686 Gepost op: 1 april 2014, 13:19:51 »
Droopy krijg je dan veel kado? Want met 6-10 kan je absoluut een leuke bruiloft hebben maar mou ook weer niet superluxe

Droopy

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #687 Gepost op: 1 april 2014, 13:39:45 »
perfect staat bij mij ook niet gelijk aan superluxe.
en van die 10.000 hoeft ook niet alles betaald te worden. jurk, fotograaf, haar/make-up, vervoer zit er allemaal niet bij in en bloemen (boeket, aankleding etc) tegen inkoopprijs. heb veel handige connecties.

Steffie_G

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #688 Gepost op: 1 april 2014, 15:14:15 »
Nu alles is afbetaald van de trouw zijn we wel aangenaam verrast.
Ik was mij zo druk aan het maken over de kosten.
En alles is super positief uitgevallen, we hadden nog ruim 500€ over op ons spaarboekje na afloop  :applaus:

Droopy

  • Gast
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #689 Gepost op: 1 april 2014, 15:31:58 »
Dat is heel netjes steffie

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #690 Gepost op: 22 april 2014, 12:49:38 »
Ik vrees dat ik een beetje ben doorgedraaid.....doordat wij niet echt een budget had kon ik er ook niet zo hard overeen gaan dacht ik. Ik moest nu echt op de rem trappen.....ben 7000 euro over de richtlijn.  :blink: maar we hebben wel een gave huwelijksreis.  ;)

Nikki Kok

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #691 Gepost op: 29 maart 2015, 14:05:54 »
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn afstudeeronderzoek op zoek naar bruidsparen die een budget vanaf 50.000 hebben. Ben jij dit of ken jij iemand, laat het me alsjeblieft weten! Het zou mij hartstikke helpen met mijn onderzoek.

Groetjes Nikki

kumarie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #692 Gepost op: 8 februari 2016, 22:22:11 »
Wij zijn echte doe het zelf-ers en willen voor de trouwerij dus ook veel zelf doen. We hebben afgesproken dat het sowieso onder de 5000 euro blijft (ex vakantie). Niet omdat we niet meer kunnen besteden maar meer omdat we het zonde vinden om meer uit te geven aan een avond. We hebben ook wel heel veel geluk. Onze beste vriend is chef kok en wil hapjes maken (ingrediënten kopen we wel zelf) mijn moeder bakt taarten en zal de bruidstaart maken. Mijn ouders hebben een locatie aan huis die we kunnen gebruiken.
Een jurk heb ik tweedehands gekocht en ik wil graag ringen van titanium oid omdat ik dat mooier vind (en is gelukkig een stuk goedkoper. Uitnodigingen maak ik zelf en versiering ook. Een vriend is fotograaf en wil voor gereduceerd tarief foto's maken. De buren van mijn ouders willen hun kampeerboerderij beschikbaar stellen voor erg weinig. Mijn nichtje is kapster
Dus we houden flink wat over voor drank, eten en een photobooth e.d. We huren geen vervoer want alles is op 1 locatie.
We komen op ongeveer 75 gasten

Kleding bruid (inclusief alles) ca 500
Kleding gom (inclusief alles) ca 500
Gemeente (op zaterdagavond) 750
Huur slaapplaatsen gasten 200
Eten en drinken (inclusief ontbijt, alles kunnen we goedkoop inkopen via groothandel)1000
Uitnodigingen 25
Versiering ca 200
Fotograaf 250 (zonder album)
Photobooth 300
Ringen 500
Kapster/visagist 200

En dan hebben we nog een beetje ruimte voor onvoorziene uitgaven.


Ilse-J

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #693 Gepost op: 9 april 2016, 16:17:49 »
Wij waren rond de 15,00 kwijt, ex vakantie.
Een paar dingen die hielpen kosten besparen:
- Wij hebben zelf de champagne gekocht, zelfs inclusief kurkgeld nog goedkoper dan de prosecco die werd aangeboden
- in plaats van vieze taart dit gedaan: http://www.styling-bruiloft.nl/borrel-taart/strawberrytree-alternatief-bruidstaart/. Het is goedkoper en iedereen was verrast over de aardbeiden. Wel uitkijken met morsen!
- Verder scheelt het als je het diner klein houdt
- Ook heeft mijn man een trouwpak gekocht dat hij ook naar zijn werk kan dragen, 1 trouwjurk die je maar 1 x in je leven draagt is wel genoeg...

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #694 Gepost op: 17 april 2016, 19:38:42 »
Wij zitten nu op 13K budget. Wij hebben geen feest, maar een uitgebreide borrel en diner. De kosten hiervoor alleen zijn al 4K.
Ik weet nog niet of ik iets van mijn ouders krijg voor mijn trouwjurk, aangezien ik geen jurk kon vinden zoals ik graag wilde wordt deze van tekening gemaakt, incl schoenen en lingerie kom ik dan op 2.200euro.
De trouwlocatie en de kosten voor de gemeente op zaterdag zijn 2.000euro.
Ringen worden ook speciaal voor ons gemaakt, voor mij van grijsgoud en geel goud en voor mijn vriend zirkonium en geelgoud voor 1.250euro. Fotograaf en videograaf ook ong. 2.000euro en dan ben je er wel. We zouden graag bedenken waar we op kunnen besparen, maar om te krijgen wat wij willen komen we hier op uit.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #695 Gepost op: 18 april 2016, 07:41:14 »
Wij hebben uiteindelijk gekozen om niet te besparen op dingen. Waarom.. Omdat ik anders bang was achteraf spijt te krijgen omdat we dan niet voor hetgeen Waren gegaan wat we graag wilden.

Klein-prinsesje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #696 Gepost op: 15 januari 2017, 13:30:10 »
Het plan is om 27 dag-gasten (incl. wijzelf)
En s ’avonds ongeveer 80 man uit te nodigen.

Officiële gedeelte incl. locatie en uittreksels etc. € 800
Decoratie € 200
Fotograaf  € 875
Vervoer € 500
Ringen € 800
Pak (geen idee wat het kost? Mijn vriend wil in ieder geval een Italiaans pak) € 1.500
Trouwjurk/schoenen € 1.800
Lingerie/sieraden € 150
Make-up/Haar (heb heel lang haar, dus verf valt bij mij wat duurder uit) € 250
Bedankjes € 100
Eten/drinken overdag (3 gangen diner, proosten, borrelen, koffie/thee met zoetigheid, drank)
€ 2525
Taart € 200
Eten/drinken feestavond (hapjes, tafelgarnituur, friet als afsluiter, drank op afkoop) €3335
Boeket/corsages  (corsages alleen voor getuigen en vaders/moeders) € 150
Drukwerk € 100 (doe het drukwerk zelf, en postzegels alleen voor dag gasten) 
Dj € 650

Wij komen ongeveer op €14.000 uit. Zijn gisteren weg geweest voor de offerte, dus wie weet zit ik er met de prijzen wel helemaal naast… dus dat is nog even afwachten. Wat vinden jullie van mijn opzet?
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2017, 13:32:03 door Klein-prinsesje »

Bianca6517

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #697 Gepost op: 18 januari 2017, 06:21:11 »
Wij hebben een budget van €15.000 en daar komen we ook aardig aan. Wij zijn op de dag al met ongeveer 40-45 man en 's avonds tussen de 110-120.

Wij wilden vooral niet besparen op de fotograaf, het eten en het feest. We hebben de mazzel dat we de trouwkleding van onze ouders hebben gekregen en de band van mijn vriend komt optreden. Het gaat echt een bruiloft worden die bij ons past en daar geef ik met alle liefde iets aan uit.

Klein-prinsesje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruiloft....
« Reactie #698 Gepost op: 1 februari 2017, 17:09:25 »
Wauw, wij hebben echt een super meevaller!! Zojuist te horen gekregen dat we de dj voor de bruiloft gewonnen hebben met een actie. Scheelt al een stukje! En onze offerte voor de locatie bleek ook nog eens een paar honderd euro goedkoper uit te vallen dan berekend :)
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2017, 17:11:13 door Klein-prinsesje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards