collapse

Auteur Topic: Zwanger trouwen: Kleding  (gelezen 17606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

  • Gast
Zwanger trouwen: Kleding
« Gepost op: 3 juni 2009, 10:38:31 »
dag allemaal,

Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben. Onze planning was om in mei 2010 te trouwen maar nu ik op 10 feb uitgerekend ben willen we dit naar voren halen. Nu vraag ik me af voordat we een datum en locatie vastleggen bv in oktober of dit wel haalbaar is met een jurk. Ik wil graag in het wit trouwen, maar aangezien we een hele kleine bruiloft houden, zonder feest wil ik geen jurk van 2000 euro maar wel een mooie jurk. Is dit nog realiseerbaar? Ik wil er sowieso pas eind juli, na onze vakantie, werk van gaan maken ivm eerst checken of we echt wel een kindje krijgen nav 12 weken echo. als ik eind juli op pad ga, is een bruiloft in oktober of november evt jurktechnisch nog te realiseren. En dan een nog belangrijkere vraag, waar o waar kan ik een witte zwangerschaps trouw jurk laten maken. ik woon in omg. utrecht maar amsterdam zou iki ook prima vinden...
alle tips zijn welkom.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2009, 10:46:29 »
gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws!
Je kunt ook gewoon voor een witte zangerschapsjurk gaan. Die zijn minder duur dan een trouwjurk, maar persoonlijk vind ik ze wel erg mooi. Dan hoef je hem ook niet te laten maken. Hier een paar voorbeelden van vida vita:



Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2009, 10:52:47 »
Wat leuk dat jullie zwanger zijn. Heel veel zijn er, uit principe of angst, op tegen maar ik heb mijn jurk uit China laten komen. Alles bij elkaar nog geen 62 euro. Daar kan je je geen buil aan vallen lijkt mij. Wij hadden heel "laat" besloten om te gaan trouwen. Wij zijn alles begin augustus gaan regelen voor vertrek op 18 september. Rond 10 augustus via E-bay mijn jurk besteld. Rond 25 augustus had ik hem binnen. Heel leuk.
Succes met je zoektocht.

roxanne29-08

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2009, 11:04:19 »
toevallig stond in de vorige trouwen een heel artikel erover, ik zou op tijd naar de bruidswinkel gaan, zodat je jurk op tijd binnen is. Het empire model zou ideaal zijn voor zwangeren.. ga naar de bruidszaak voor een model te passen, en vraag dan een afspraak bij anastaci of ergens anders..

succes!!

Gupje

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2009, 13:20:53 »
Wij trouwen als ik 29 weken zwanger ben. Ik heb een 'echte' trouwjurk uitgezocht in de bruidswinkel. Ze hebben veel ervaring met zwangere bruidjes en mijn jurk wordt pas twee weken van te voren vermaakt. Ik had de eerste pasafspraak half maart, dus ongeveer zeven maanden voor de bruiloft. De levertijd was 10 weken en ze hebben hem twee maten te groot besteld. Ik ga hem morgen alvast proefpassen!!

stef

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2009, 16:29:28 »
Gefeliciteerd!

Ik ben ook zwanger en trouw in augustus en ben dan 24 weken zwanger.
We hadden me trouwjurk al helemaal bestelt toen ik er achter kwam dat ik zwanger was.

Dus heb me jurk in het midden iets groter laten maken zodat die als het goed is past!
Ik vond een zwangerschaps jurk niet leuk dus vandaar deze keuzen gewoon.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2009, 18:02:42 »
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Dubbel feest, en zwanger, en eerder gaan trouwen!

Ik ben niet zwanger, maar heb wel een tip voor je, anastasi in Niewegein. Zij maakt trouwjurken naar eigen ontwerp, en heeft ook eigen collecties die je kan passen. Ze is echt een enorm kundige vrouw, die prachtige jurken maakt. Op haar site staat onder het kopje "echte bruiden" ook foto's van een of meer zwangere vrouwen met mooie jurken aan. En ze is nu zelf zwanger, dus ze weet er alles van :wink:
Ook zijn haar jurken voordelig, in tegenstelling tot veel bruidswinkels.
www.anastasi.nl
Er staat hier ergens ook een topic dat heel lang is waar veel positieve ervaringen in staan.

Succes!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2009, 18:24:39 »
Toen ik zwanger was kreeg ik een boekje "Supermom's stijlgids", een schattig boekje geschreven door Vivian Ewbank, helemaal over hoe je er mooi uit kunt zien tijdens je zwangerschap. Dat boekje heb ik even opgediept uit mijn boekenkast. Het heeft een hoofdstukje Feestkleding, en daar staat in dat de positiemerken Vida Vita en Essere2 een feest-/bruidscollectie hebben. En kijk even op www.carla-c.com, de website van de zwangerschapswinkel Carla C in Amsterdam. Of kijk even op www.its-time.nl

Als je echt iets heel bruidsachtigs wil zou ik gewoon een bruidsjurk (op maat) laten maken.
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2009, 18:26:25 door Inx »

Gupje

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2009, 14:33:19 »
Ik heb vorige week mijn jurk gepast en er zat gelukkig nog wat ruimte in om (verder) te groeien.
Nu moet ik een week van tevoren langs komen. Dan gaat ze hem pas vermaken.
Wel jammer dat mijn taille een beetje "verdwenen" is, maar verder was ik nog steeds enthousiast!

iloontjeD

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2009, 16:17:42 »
Ik ben 27 week zwanger als we gaan trouwen.
De coupeuse maakt bij mijn trouwjurk een vetersluiting achterin, volgens haar kun je het zo voldoende opvangen.

bunchy

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2010, 10:37:46 »
dag allen,

ik zal in juli zwanger trouwen. Ik ben dan 6-7 mdn zwanger.
ik heb een prachtige jurk uitgezocht die kort van te voren helemaal op maat wordt gemaakt.
nu heb ik een vraag. mijn rug is vrij bloot. een mooi torseletje wat ik laatst bij passen aan had, kan ik dan niet aan.. wat moet ik nu aan? ik heb helaas kleine borsten en ze zijn niet gegroeid tot nu toe..
zonder bh zou ik me zeer onvrouwelijk en onprettig voelen. de vrouw vd winkel had het over een strapples bh..
hebben jullie tips voor mij?

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2010, 11:47:58 »
Mijn vriendin is getrouwd toen ze zes maanden zwanger was, en zij heeft ook kleine borsten. Ze had een vrij blote jurk met spaghettibandjes. Zij droeg daaronder een hemdje met zo'n ingebouwde bh, daar had ze wat opvulling in gedaan. De bandjes van het hemdje had ze afgeknipt (en netjes afgewerkt natuurlijk).
Een strapless bh kan, maar als je 6-7 mnd zwanger bent zitten beugels niet altijd lekker meer. Dat is een kwestie van proberen tegen die tijd, denk ik..

Suusjeuh

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #12 Gepost op: 23 maart 2010, 12:39:33 »
Ik heb een vriendin die voordat ze zwanger raakte een ini mini A cup had, tijdens de zwangerschap groeide dit en nu, een ruim jaar later ( En nog aan de BV ) heeft ze een - ik gok - C cup die goed aanwezig is.. Het kan dus nog! Ik zou dan ook pas zo laat mogelijk je uiteindelijke lingerie kopen?

deestrouwen

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2010, 13:07:22 »
misschien van die plakbh's?

groetjes,

Desi

boogschutter

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2012, 12:35:13 »
Hoi Dames,

Wij gaan binnenkort trouwen en nu is 1 van de daggasten zwanger. Zij wil toch graag een leuk cocktailjurkje kopen. Er zijn genoeg leuke tunieks en dergelijke te vinden, maar we kunnen niet zo goed slagen voor een echt feestelijk jurkje. Hebben jullie ideeën voor winkels waar we dit kunnen vinden?

Ik ben benieuwd!!!

Groetjes

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2012, 12:40:39 »
Bij Tiffany Rose hebben ze hele leuke zwangerschapsmode voor een feestje.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2012, 12:56:42 »
misschien zit hier wat tussen?
http://www.belly-b-webshop.nl/

boogschutter

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2012, 14:02:48 »
Tnx voor de tips dames! We gaan even rondkijken.
Nog even voor de duidelijkheid: het liefst een gewone winkel, dus geen webshop :-)! Dus als er nog meer suggesties zijn...

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2012, 14:06:22 »
innanna in Eindhoven verkopen ze mooie positiekleding en ook jurkjes. http://www.innana.nl/

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #19 Gepost op: 16 april 2012, 15:01:40 »
Belly-B heeft een winkel in Arnhem :) daar hebben ze trouw en feestkleding
« Laatst bewerkt op: 16 april 2012, 15:02:40 door Violet »

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #20 Gepost op: 16 april 2012, 21:34:58 »
weet niet of je er wat aan hebt maar bij Wehkamp hebben ze ook leuke positie jurkjes, maar die zijn misschien niet chique genoeg?

Lien78

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2012, 22:01:53 »
ik had (heb, hij is te koop! maat 40-42 en zwart van kleur) een mooi positie-cocktailjurkje van Esprit. was wel redelijk prijzig, zoals alle kleding van dat merk, maar ook echt heel mooi.

pycress

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2012, 12:16:18 »
misschien kun je vinden wat je zoekt. http://www.coonek.nl/cocktailjurken
maar ik denk dat de prijs is duurder, maar de kleding is echt mooi. :laugh:

mijntjetrouwt

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2012, 12:37:23 »
Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam zit de winkel "Ruimschoots" voor zwangerschapskleding met ook een collectie feestkleding. Mijn schoonzus die 6 maanden zwanger is, is er laatst erg goed geslaagd.

boogschutter

  • Gast
Re: Zwanger trouwen: Kleding
« Reactie #24 Gepost op: 25 april 2012, 10:19:10 »
Bedankt voor de tips allemaal!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards