collapse

Auteur Topic: Satijnen Schoenen Schoonmaken  (gelezen 21006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tigru

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Gepost op: 6 juni 2009, 01:58:39 »
Heb dus mijn nieuwe satijnen schoenen aangehad in huis, niks aan de hand, maar ook even met het dansen, natuurlijk zijn ze nu wat vies...

Iemand nog tips?

Vond onderstaande wel op het internet

Satijn, schoenen
Satijnen schoenen zijn schoon te krijgen door ze in te wrijven met een watje doordrenkt met wijngeest. Droogwrijven met watten. Gekleurde satijnen schoenen kan men schoonwrijven met een prop watten, gedoopt in voorzichtig au bain marie warm gemaakte spiritus. Ook hier droogwrijven met droge watten.


En heb ook al veel over biotex gevonden... Maar moet ze nog aan, dus wil ze eigenlijk wel een beetje gaaf houden..

mariska141274

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2009, 15:45:58 »
[quote name=\'Tigru\' post=\'235897\' date=\'06 June 2009, 01:58\']Heb dus mijn nieuwe satijnen schoenen aangehad in huis, niks aan de hand, maar ook even met het dansen, natuurlijk zijn ze nu wat vies...

Iemand nog tips?

Vond onderstaande wel op het internet

Satijn, schoenen
Satijnen schoenen zijn schoon te krijgen door ze in te wrijven met een watje doordrenkt met wijngeest. Droogwrijven met watten. Gekleurde satijnen schoenen kan men schoonwrijven met een prop watten, gedoopt in voorzichtig au bain marie warm gemaakte spiritus. Ook hier droogwrijven met droge watten.


En heb ook al veel over biotex gevonden... Maar moet ze nog aan, dus wil ze eigenlijk wel een beetje gaaf houden..[/quote]

Kayka

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2009, 15:49:20 »
Als ze echt heel vies zijn; KLIK

mariska141274

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2009, 15:51:39 »
Hallo Tigru,

Bij mij adviseerde de dame van de bruidszaak om ze in te laten spuiten, zodat ze minder snel vies worden. (doordat ze waterafwerend worden?). Als je vertelt bij de schoenmaker dat je satijnen of stoffen schoenen hebt, dan zal hij wel de juiste spuitbus hebben. Mijn schoenen moeten nog binnenkomen. Als ik ze ga ophalen, ga ik ook meteen door naar de schoenmaker dan kan ik de schoenen laten zien (maar mag hij niet aanraken, met zijn vieze, zwarte handen!!). Ik ga dan eerst een heel klein stukje inspuiten aan de binnenkant om er zeker van te zijn dat ze niet vlekkerig worden!
Trouwens, is dat jouw kat die zwarte beauty? Lijkt sprekend op die van mij! (ben gek op katten!). :ph34r:

mnmetje

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2009, 19:11:37 »
Ik heb mijn satijnen schoenen (Rainbow) goed schoon gekregen door een sopje te maken
van fijnwasmiddel met lauwwarm water. Met een zacht doekje eerst met dat sopje schoonwrijven en
daarna nog een keer nawrijven met gewoon lauwwarm water. En niet in de zon laten drogen maar gewoon
 op een droge plek. Dit was de tip die ik kreeg van de producent. In eerste instantie leek het erop alsof
het niks had uitgehaald (ze waren tweedehands en er zaten flinke kringen op) maar toen ze eenmaal opgedroogd
waren zag je er bijna niets meer van!
Succes  :biggrin:

Ingedepinge

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2009, 21:46:35 »
marseille zeep

Marron

  • Gast
Satijnen Schoenen Schoonmaken
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2009, 09:11:35 »
Sopje van biotex (die groene) en een heel fijn en zacht borsteltje voor de hardnekkige grasvlekken. Die van mij zijn helemaal schoon geworden en dat zonder al te veel moeite.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards