collapse

Auteur Topic: 12 Juni 2009  (gelezen 5666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009
« Gepost op: 14 juni 2009, 10:40:16 »
Hier mijn verslag.

Heel de week al in spanning gezeten wat het weer zou doen, maar toen om 6 uur de wekker ging meteen even naar buiten gekeken en er was geen wolkje aan de lucht. Mijn moeder en zusje sliepen ook bij mij en Machiel sliep bij zijn ouders. Even opfrissen en wat eten en toen zou de kapster komen. Maar ja, wij wonen in een nieuwbouwwijk en dat is niet heel eenvoudig te bereiken en te vinden. Ze kwam dus ietsje te laat. Direct aan de slag dus. Op een of andere manier duurde het best lang en mijn zusje zat nog in de krullers toen de eerste daggasten al kwamen. Ik was gelukkig wel op tijd klaar en kon dus mijn jurk aan doen. Heel mooi! Alleen was ik in ruim 1 week tijd nog heel veel afgevallen, dus eigenlijk was de jurk iets te groot geworden! Maar het viel niet zo op. De fotograaf kwam ook niet op tijd, maar ook die was verdwaald. Hij heeft in ieder geval gefotografeerd toen ik mijn accessoires in aan het doen was. Hij liet al wat foto's zien en die waren mooi! Toen was het tijd dat Machiel aan zou bellen. Hij was in de buurt hoorde ik en toen kwamen ineens de tranen. Machiel moest ook nog heel even wachten voordat iedereen klaar was en zijn corsage ophad. En ik maar wachten bovenaan de trap. Wel 8 minuten. Lekker in spanning dus. Toen belde hij aan en kwam ik de trap af. Wat mooi was hij! Een heel mooi pak. Gelukkig vond hij mij ook mooi. Weer tranen. Toen liepen we naar buiten waar iedereen stond. Stond ook daar iedereen te janken, zelfs mijn vader! Mooi moment hoor! Iedereen kon nog snel even een broodje eten voordat we naar de lokatie zouden gaan.

In onze VW Sambabus gingen we dus op weg. Slechts 10 minuutjes rijden was het. Vlak voor de lokatie stonden we even stil om er zeker van te zijn dat iedereen op het pleintje stond. Toen bedachten we ineens dat het dak van de bus open kon en dat we staand en zwaaiend naar de gasten konden rijden. Dat hebben we dus gedaan. Zag er leuk uit! Leuk dat iedereen er was.

Machiel ging eerst met zijn moeder naar binnen toen alle gasten in de zaal waren. Daarna kwam ik met mijn vader onder begeleiding van Fairytale uit Shrek. Weer huilen natuurlijk. Daar stonden we dan. De plechtigheid was echt heel mooi. Heel persoonlijk, heel luchtig, heel spontaan met zo nu en dan een grapje. Geweldig dus. We hadden ook nog wat woorden tegen elkaar gezegd en daarna hadden we een alternatieve huwelijksvoltrekking. Eerst werden namelijk alle namen van ons en van de ouders genoemd en dat wij hier stonden om te trouwen. Daarna zei de ambtenaar: Machiel, neem jij Patricia, enz. Dus zonder die namenwaterval. Heel leuk dus. Na afloop verlieten we de zaal onder begeleiding van 'Live - They stood up for love (akoestisch)'.

Beneden wachtte iedereen ons op en kwam de prosecco al aan. Op het pleintje hebben we getoost en kwamen de felicitaties. Ook nog wat groepsfoto's (ook een leuke alternatieve: de gasten andersom en wij omgekeerd elkaar kussend). Mijn vader, totaal geen spreker eigenlijk, hield een heel leuke speech! Daarna de taart aansnijden. We zouden dat in een zaaltje doen, maar toen bleek dat de manager ons toch gewisseld had met een andere groep en toen kregen we dus een zaal met privéterras. Helemaal geweldig, want de zon sceen inmiddels lekker. De taart was heerlijk en we hebben lekker even met iedereen kunnen kletsen. Toen kwam er één 'maar'. De huifkartocht die we gepland hadden voor de daggasten kon niet doorgaan, omdat het paard vlak voordat ie aankwam gestruikeld was en niet meer verder kon lopen. En binnen een kwartier kon er geen ander paard meer geregeld worden. Helaas, maar de daggasten bleken zich achteraf uitermate goed vermaakt te hebben met een drankje en/of wandelingetje.

Wij gingen in de tussentijd naar het kasteel voor foto's. De fotograaf had heel veel ideeen. Hij speelde veel met licht en met ruimte. De foto's die hij tussendoor liet zien waren helemaal top. Dat ie ook modefotograaf was, kon je goed merken, want kleine verschillen in poses maakte heel veel uit. De sleep werd ook altijd goed gelegd en Machiels corsage stond ook altijd goed. Heel veel oog voor detail dus. Hij was echt heel spontaan en we hebben ontzettend veel gelachen (eh, foto's van onderen, daar maken we wel een keer een andere afspraak voor. haha). Ben trouwens flink verbrand, want als de voorspellingen 16 graden geven, denk je niet aan zonnebrandcreme.

Om 5 uur begon het diner. Omdat iedereen al zijn keuze had doorgegeven, kwam het eten op tijd en hadden een heerlijke 3 uur rustig moment. Mijn schoonzusje had een heel leuk stukje in elkaar gezet over het begin van onze relatie: oms Lexaprofiel en de eerste msn sessies. Lachen! Mijn schoonvader hield ook nog een speech en voordat we het wisten was het alweer tijd voor het heerlijke nagerechtenbuffet. Dat viel bij iedereen erg in de smaak.

Om 8 uur begon dus het feest. De DJs waren al aan het draaien en de gasten kwamen binnendruppelen. Onze CMs (hulde voor wat ze allemaal geregeld hebben die dag!) hadden een heel leuk idee wb de enveloppendoos. Wij wilden 4 cadeaus hebben en voor elk cadeau hadden ze één doos neergezet met bijbehorende attribuut. Grappig. Om 9 uur onze openingsdans: Counting Crows - Accidentally in love. De flauwekul dans die we geoefend hadden, hebben we ook op die manier neergezet. Sloeg dus nergens op, maar we hadden de grootste lol. Hierna trokken we iedereen onder 'Disco Inferno' de dansvloer op. Was goed gelukt, want heel de avond is er gedanst. Ik 90% van de tijd in ieder geval. Superleuk feestje! Bij het laatste nummer 'Blof - Omarm' vielen ook de laatste tranen. We namen afscheid en stapten de taxi in. Geen idee waar die ons naar toe zou brengen. Nou, het meest luxueuze hotel van Utrecht dus! We hebben genoten. Heel de dag trouwens, want die was geweldig!

Hier de eerste foto

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2009, 15:28:35 door Patriesje78 »

bigbird

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2009, 10:47:27 »
Klinkt als een erg geslaagde dag! Heel gaaf hoor en leuk om het verslag zo te lezen. Ben benieuwd naar de foto's! :)

Guppie

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2009, 10:50:53 »
Mooi verslag zeg! Zo te lezen hebben jullie een fantastische dag gehad!

Ben benieuwd naar de foto´s!

roxanne29-08

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2009, 11:36:54 »
klinkt geweldig!!!!!!!

Tigru

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2009, 14:26:32 »
Klinkt als een heerlijke dag! Fijn dat jullie zo genoten hebben...

En natuurlijk ben ook ik benieuwd naar de foto's!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2009, 19:29:42 »
Wat heb jij jullie dag mooi beschreven zeg!!!
Echt een geweldige dag zo te lezen

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
12 Juni 2009
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2009, 19:38:54 »
Van harte gefeliciteerd!
Klinkt als een superdag, fijn dat jullie zo genoten hebben.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's..!

Elliebellie

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2009, 10:57:17 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Een dag met een lach en een traan, wat fantastisch mooi beschreven...
Gefeliciteerd![/font]
[/color]

Puma in love

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2009, 11:39:49 »
Heerlijk om te lezen! Wat een mooie dag hebben jullie gehad!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2009, 15:30:28 »
De eerste foto staat er!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2009, 09:46:11 »
wow mooi verhaal en een prachtige foto!!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
12 Juni 2009
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2009, 18:02:08 »
Van harte!
Erg leuk verslag om te lezen, en wat een mazzel met het weer!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
12 Juni 2009
« Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2009, 06:34:57 »
Gefeliciteerd. Leuk verslag om te lezen.

Ratatosk

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2009, 07:04:10 »
Jullie stralen helemaal op de foto!
Alleen die twee vrouwen achter jullie kijken niet echt blij hahahaha.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009
« Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2009, 15:10:04 »
Mooi beschreven, Patriesje! Gefeliciteerd!

Rome

  • Gast
12 Juni 2009
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2009, 10:18:38 »
Gefeliciteerd en volgens mij hebben jullie een superdag gehad.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards