collapse

Auteur Topic: Weddingplanner Worden...  (gelezen 7513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diditje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Gepost op: 29 mei 2005, 12:00:48 »
Hallo,

In de streek waar ik woon zijn er geen weddingplanners actief.
Toch merk ik regelmatig dat mensen best wat hulp hadden kunnen gebruiken bij het plannen van un huwelijksdag.
Daarom kwam ik op het idee om zelf weddingplanner te worden.
Maar hoe begin je er aan?
Waar moet je rekening mee houden?
Ben je gelijk verplicht om al ingeschreven te staan in de KvK?
Wie kan helpen?Wie heeft er nog tips voor me over hoe ik dit moet aanpakken?
Alvast bedankt!
Groetjes,

Didi

Pappeline

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2005, 12:23:57 »
Hai didi,

Mischien kun je cyqnet een pbtje sturen?

Zij is ook weddingplanner en zal je er ongetwijfelt meer over kunnen vertellen :biggrin:

diditje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2005, 15:58:27 »
[quote name=\'Pappeline\' date=\'29 May 2005, 11:23\']Hai didi,

Mischien kun je cyqnet een pbtje sturen?

Zij is ook weddingplanner en zal je er ongetwijfelt meer over kunnen vertellen :biggrin:
[post=\"30154\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Dank je voor je reactie Pappeline!
Ik ben nog vrij nieuw op het forum,dus ik ken hier nog niemand...
Ik hoop dat cyqnet mij wil informeren...ik ga zo een pbtje sturen!
Bedankt!
Groetjes,

Didi

diditje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2005, 16:04:28 »
Ik ben net op zoek gegaan naar cyqnet om haar een pbtje te sturen,maar ik kan haar nergens vinden tussen de leden...
Kan je mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes,

Didi

diditje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2005, 16:14:51 »
Ow,het is al opgelost,ik heb haar al gevonden!
Sorry!!!!!!!
Groetjes,

Didi

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Weddingplanner Worden...
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2005, 23:31:10 »
Succes ermee!

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Weddingplanner Worden...
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2005, 23:32:49 »
ben eigenlijk wel benieuwd hoe zoiets gaat... heeft Cygnet al gereageerd?

Sjakie

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2005, 23:54:48 »
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd, houd je ons op de hoogte? :)



[color=\"red\"]Dit is mijn 750e berichtje volgens mij, ik ben SUPER ADDICTED, maar dat wist ik natuurlijk al... [/color]:biggrin:
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2005, 23:55:07 door Sjakie »

bruidje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2005, 06:03:42 »
ja ik ben ook nieuwschierig :tongue:
laat het ons wel ff weten he wat je nu gaat doen

Joanne

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2005, 09:13:00 »
ik wil het ook weten. Ik weet dat het niet allemaal heel makkelijk is om voor jezelf iets op te zetten.
Probeer eerst zoveel mogelikj info op te slurpen en pluk de website van kvk helemaal kaal daar staat onwijs veel info op.

Cygnet

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2005, 11:16:53 »
Hi Ladies,

Ik reageer maar even hier gezien de reacties van anderen - allereerst bedankt voor de verwijzing Pappeline... het is wel geen "klant" maar van mond-op-mond reclame moet je het uiteindelijk wel hebben!  :)

Voor jezelf beginnen is altijd lastig - zeker vanuit een uitkeringssituatie. Je zult jezelf voor een aantal uren per week 'van de arbeidsmarkt' moeten halen - en voor die uren ontvang je dan geen uitkering meer. Inschatten hoeveel uur je aan je eigen 'toko' gaat besteden (en hoeveel die uren gaan opleveren!) is heel erg moeilijk.

Altijd geldt dat je je als zelfstandige (ook als freelancer) bij de KvK hoort in te schrijven, wanneer je je inschrijft als zelfstandige zonder personeel (zzp'er) dan hoeft dat niet veel te kosten. Je zult een accurate boekhouding erop na moeten houden en natuurlijk rete-commercieel aan de slag moeten.

Als weddingplanner werken is in nederland niet eenvoudig - we zijn een volkje van zelfstandige vrouwen die het allemaal zelf willen (en vaak ook heel goed kunnen!) doen... Je moet het vooral hebben van je netwerk (hoeveel trouwlustige vrouwen ken je direct en indirect) vooral onder ondernemers. Wil je als WP een kans hebben moet je toegevoegde waarde kunnen bieden - betere deals bij locaties, cateraars, bloemisten, minder stress, meer voor minder geld etc.

Ik zit in de luxe situatie dat ik het niet doe voor m'n inkomen maar puur als hobby (het kost me hooguit een paar vrije dagen) - en dat maakt het wel wat relaxter.

Goed tot zover - meer vragen of nog meer doorverwijzingen (zei ze hoopvol?) dan weten jullie me te vinden!

diditje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2005, 12:53:50 »
Hoi!

Hartstikke bedankt voor je reactie!
Bij mij is het ook de bedoeling om het als 'hobby' te doen,vandaar dat ik die vraag stelde over de KvK...ik had ergens gelezen dat je voor een bepaald bedrag mag bijverdienen zonder belasting te moeten betalen.
Dus ik dacht dat het misschien mogelijk was om eerst te beginnen en van zodra ik over het niet belastbaar bedrag zou gaan me pas zou inschrijven bij de KvK...
Ik hoef er ook geen fulltime inkomen mee te krijgen,dus dat zorgt er al voor dat er veel minder druk is.
Ik ben het gewoon zat om iedere dag thuis te zitten (WAO/WW).
Maar ik denk dat zo'n redenering wel in mijn voordeel kan spelen:het niet hoéven doen,maar willen.En het feit dat ik het niet voor het geld moét doen.
Nog één vraagje: heb je,voordat je officieel bent begonnen,al afspraken gemaakt met 'leveranciers' (zoals bloemisten,feestzalen,...) over eventuele kortingen e.d.?
Nogmaals hartstikke bedankt voor je reactie!
Groetjes,

Didi

Cygnet

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2005, 13:09:47 »
[quote name=\'diditje\' date=\'30 May 2005, 12:53\']Nog één vraagje: heb je,voordat je officieel bent begonnen,al afspraken gemaakt met 'leveranciers' (zoals bloemisten,feestzalen,...) over eventuele kortingen e.d.?[/quote]

Echte afspraken kun je pas maken als je met een specifieke bruiloft bezig bent, het is allemaal zo afhankelijk van de gelegenheid - een vaste korting werkt voor mij niet. Ik probeer partnerships aan te gaan, de ene keer met korting een andere met 'commissie' - soms gaat alle korting naar het paar, een andere keer naar mij  :)

Je eigen stijl is wel heel belangrijk!

Wat dat belasting betalen betreft: je hebt gelijk, je mag tot een bepaald bedrag (afhankelijk van de rest van je inkomen/uitkering) verdienen voor je belastingen moet gaan afdragen enzo - maar, je gaat zaken doen met andere 'bedrijven' en die stellen een KvK inschrijving op prijs... ook je bruidspaar beschouwt dat toch als iets "professioneler". Je kunt gewoon een KvK inschrijving hebben en 0,00 euro omzet...

Joanne

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2005, 23:59:04 »
Ik advieseer gewoon heel veel info bij de kvk te halen voor jou situatie. Ik heb het dat ook gedaan toen ik als free-lancer vanuit thuis ging werken met web/design. Ik hoefde me niet in te schrijven maar een VAR formulier voor de belasting was noodzakkelijk.
Verdiep je eerst op de markt wat is haalbaar.
waar is de vraag naar.
Heb je toekomst in jou gebied omgevingen
 Wat onderscheid jou van de anderen
waarom moeten ze voor jou kiezen. En dat soort dingen.
Als je dat voor jezelf op papier kan zetten ben je al een stap verder. Heb je ook meteen duidelijkheid

In de 4 jaar dat ik nu bezig ben, merk ik nu pas wat de afgelopen jaren heeft gedaan met reclame maken en dat soort dingen. Nu heb ik het druk hiervoor 3 jaar niet. Ik doe het ook voor het extra centje en omdat ik graag bezig wil zijn. toch vraagt het meer kracht en inspanning dan je van te voren eigelijk bedenkt. Niet buiten de deur kan/wil werken ivm de kids en de kosten voor de opvang.

Veel succes en hou ons op de hoogte

bruidje

  • Gast
Weddingplanner Worden...
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2005, 06:29:09 »
bij de kvk ingeschreven staan heeft ook voordelen
zo kun je bij grootkandels terecht om inkopen te doen voor bv een bruiloft.
een stuk goedkoper vaak

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards