collapse

Auteur Topic: Openingsdans  (gelezen 10553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Gepost op: 9 juli 2009, 21:28:44 »
Mijn H2B wil graag een openingsdans om het feest aan te kondigen. We kunnen allebei totaal niet dansen, dus hij wil schuifelen. Probleem is dat ik dus ook niet echt kan schuifelen...  :ashamed: Ik zie erg tegen het "dansen" op en ik durf eigenlijk helemaal niet. Ik krijg een black-out als alle blikken op me gericht zijn en ik iets moet presteren waar ik onzeker over ben... Ik wil dus eigenlijk geen openingsdans en wil de ceremoniemeester laten omroepen dat er gedanst mag worden. Mijn H2B wil dit niet omdat hij denkt dat er dan uiteindelijk minder mensen op de vloer staan en het minder gezellig wordt. De nummers die hij heeft uitgezocht om op te dansen zijn rock-ballads (zoals REO Speedwagon - Keep on loving you). Hier kan toch niet echt op geschuifeld worden? Als er een ritme in de muziek zit moeten er toch pasjes (foxtrot o.i.d.) gedanst worden? Mijn H2B wil niet op dansles. In September gaan we al trouwen.

HELP!!!! :sad:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Openingsdans
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2009, 22:05:09 »
Schuifelen kan iedereen, dat vereist echt geen techniek hoor! Desnoods sluit je een dealtje: schuifelen ( zijn zin) maar dan zoek jij het nummer uit!

Trouwring

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2009, 22:22:37 »
Praat er met hem over? Als jij het echt niet ziet zitten, moet je't gewoon niet doen. Al ben ik het eens met Lalala, dat een gulden middenweg voor je as natuurlijk wel leuk zou zijn :)

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2009, 22:27:45 »
We zijn beide metal&rock-liefhebbers dus de nummers die hij heeft uitgezocht vind ik wel mooi, maar omdat er een ritme/drums inzit zijn er volgens mij wel pasjes vereist en dat kunnen we dus niet. Schuifelen kan ik ook niet echt, maar dat moet me dan maar eens uitgelegd worden als ik er echt niet onderuit kom. Weet alleen niet wat voor nummer ik uit zou moeten zoeken want we houden niet van standaard kleffe zwijmelmuziek. Het moet wel een beetje rock-gerelateerd zijn, maar dan zonder ritme-dingen enzo (dus geen pasjes moeten dansen).

Zijn er leuke alternatieven voor een openingsdans waarbij ik geen dingen hoef te doen die ik echt niet leuk vind (=dansen en schuifelen). Ik snap niet waarom ik op mijn trouwdag dingen moet doen die ik niet wil, alleen om de gasten te plezieren...  :dry:

Ratatosk

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2009, 08:42:13 »
Schuifelen is toch tegen elkaar aanhangen en om de beurt je voeten een keer optillen?
Lijkt me niet zo moeilijk :).
Wel eng inderdaad ..

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Openingsdans
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2009, 09:31:07 »
Je hoeft echt geen pasjes te kunnen hoor! Wij hebben ook geschuifeld. Bij ons was het meer omgekeerd, ik wilde graag een openingsdans, mijn man niet per sé. Het compromis (bedacht door mijn cm) was toen dat we ongeveer een halve tot 1 minuut met ons tweeën hebben geschuifeld en dat toen de daggasten ook de dansvloer op kwamen (en iedereen die wilde, maar met de daggasten hadden we het afgesproken, zodat we zeker wisten dat er iemand zou komen :wink:). Zo hadden we toch een bijzonder moment en stonden we niet de hele tijd in het middelpunt. Is dat misschien ook iets voor jou?

jet17

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2009, 09:39:07 »
Ik was laatst op een bruiloft en daar hadden ze het ook leuk opgelost.
Iedereen werd geroepen om te komen en het bruidspaar ging klaar staan om de openingsdans te doen.
Toen de muziek begon schuifelde ze 3 seconde met elkaar en trokken daarna iedereen de dansvloer op.
Iedereeen stond binnen een paar minuten te dansen.

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2009, 13:13:41 »
Ik was internet een beetje aan t afspeuren over "hoe te schuifelen" en kwam dus wel pasjes tegen en een lijst met regels...  :huh: Het zal vast allemaal heel vanzelfsprekend zijn voor jullie, maar aangezien ik nooit heb leren schuifelen is het voor mij een enorme drempel.

Iedereen de dansvloer oproepen is misschien wel een idee, maar liever dans ik helemaal niet. Mijn H2B wil wel graag dansen, ook al kan hij het niet. Dat staat toch raar ten overstaande van je familie???

Bridzilla

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2009, 13:57:00 »
Wel, zo als ik het zie heb je diverse opties:

1. je neemt alleen wat dansles
2. je zegt tegen je h2b: ik doe water bij de wijn; jij ook dus nemen we een paar danslessen
3. je oefent al vast samen, op you tube vindt je zat voorbeeld filmpjes
4. je vraagt een familie lid om hulp die wel kan dansen
5. je doet je schoenen uit en gaat op de voeten van h(2b) staan, schattig en geen probleem dan :)

Ratatosk

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #9 Gepost op: 10 juli 2009, 14:01:59 »
Oh bij ons schuifelden we altijd op de basisschool, als iemand jarig was gaf hij / zij een fuif en dan deden we dat.
Nooit gehoord van een lijst met schuifelregels :tongue:. Ik ga hem eens zoeken want dat vind ik wel leuk.

Volgens mij is het namelijk gewoon tegen elkaar aan 'hangen' en een beetje wiebelen op de maat van de muziek. Moet je geen hardcore nemen ofzo :tongue:.

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2009, 22:29:18 »
Filmpje  How to Slowdance

De regels

Is wat ik op internet had gevonden. Het schijnt dus niet de bedoeling te zijn om zomaar wat tegen elkaar aan te leunen en heen en weer te schommelen. Denk ook niet dat de familie dat op prijs gaat stellen.

Heb tot nu toe het compromis dat we de pasjes gaan leren uit het filmpje en dat we dat op een heel kort liedje doen. Als ik een Black-Out krijg (ben een enorme zenuwpees) dan kan mijn h2b me nog een beetje de goede richting in begeleiden met die pasjes. Ben erg bang om te vallen of dat mn jurk scheurt als hij erop gaat staan en met pasjes weet je allebei een beetje wat de ander van plan is. Hopelijk lukt het dit in korte tijd in te studeren  :blink:

Bridzilla

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2009, 00:04:35 »
Succes! wordt vast helemaal geweldig en na de bruiloft ben je een echte dansfreak op eens :)

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Openingsdans
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2009, 14:37:23 »
Ik zou als nummer dan bijvoorbeeld don't want to miss a thing van aerosmith draaien, is wel geschikt om te schuifelen, maar wel echt rock!

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2009, 19:03:29 »
We doen REO met Keep on loving you. Lekker kort ook  :tongue:

Tralalalianne

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2009, 19:19:41 »
Wij zitten ook niet echt te wachten op een openingsdans. We hebben dan ook geen band maar sluiten gewoon een laptopje aan op de al aanwezige geluidsinstallatie. Gewoon zorgen dat er geen openingsdans-geschikte-liedjes tussen staan  :tongue: 't is toch onze dag?

Ribonucleicessie

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2009, 00:15:08 »
Mijn h2b wil juist een openingsdans zodat er al mensen op de vloer staan voordat de band begint. Heeft ie op zich wel een punt mee...

We zijn al aan het oefenen geslagen met simpele slow-dance pasjes (zie filmpje) en al met al valt het wel mee. Alleen de meubels staan in de weg  :dry:

Na de openingsdans is het voornamelijk  :horns:  en :headbang:

Ingedepinge

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2009, 08:12:51 »
He super handig dat filmpje :biggrin:
ben ook totaal niet van het dansen, en om nou niets te doen is ook zo..
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2009, 08:13:24 door Ingedepinge »

Kyroya

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2009, 01:55:46 »
Wij zijn ook geen echte dansers hoor,maar we doen wel een openingsdans.
Vindt dat er wel bijhoren.
Wij hebben gekozen voor het nummer This is the moment van Rene Froger.
Is een rustig nummer.
En voor de rest een beetje van alles wat.
Mijn nichtje is 2 jaar geleden getrouwd en die konden ook niet echt dansen,maar niemand die daar nu echt naar stond te kijken.
En ze hebben toch vaak op de dansvloer gestaan  en het was echt een hele leuke avond geworden.
Ik denk dat je snel de neiging hebt om te denken dat mensen daar erg op letten ,maar dat is echt niet zo hoor.

Hypnotic

  • Gast
Openingsdans
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2009, 09:44:31 »
eehhhh nou, dan doe je toch lekker headbangenderocken tegenover elkaar?
beetje luchtgitaar erbij..... gewoon doen wat je anders ook doet als je goede muziek hoort

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards