collapse

Auteur Topic: Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!  (gelezen 11791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Florida

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2009, 20:45:58 »
Spraken de mensen wel een beetje Engels? Kan me voorstellen dat Italiaans niet zo makkelijk is!

En heb je bij de openingsdans nog het jurkje aan gehad?

suzan1983

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #26 Gepost op: 27 augustus 2009, 09:26:02 »
Gefeliciteerd. Het is idd net een sprookje als je de foto's zo ziet.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #27 Gepost op: 27 augustus 2009, 12:12:13 »
[quote name=\'Saskia1983\' post=\'258545\' date=\'26 August 2009, 12:01\']Vanwaar Italië? Goh je bent de eerste die het vraagt  :tongue:  Daar vragen we zelf om natuurlijk, door niet traditioneel in Nederland te trouwen vanuit het ouderlijk huis!

Ik ben al jaren groot fan van Italië; ben verliefd op het mooie land, de kunst, cultuur, eten, drinken, en vooral ook de hartelijkheid van de mensen. Toscane vind ik het mooiste gebied. Een paar jaar geleden waren wij op vakantie in Italië, nadat ik mijn vriend (nu man) aangestoken had met het Italië-virus. Hij zei toen na een heerlijk diner waarvan we enorm genoten hadden dat als we ooit zouden gaan trouwen, het wel heel gaaf zou zijn om het in dat land te doen. We hebben toen hardop zitten dromen over hoe we dat dan zouden willen, waar en met wie. We hadden allebei hetzelfde plaatje in ons hoofd. Maar... we hadden toen nog geen trouwplannen. Af en toe hadden we het er wel over de afgelopen jaren, en het leek ons nog steeds gaaf.

Dus... toen mijn vriend mij vorig jaar mei ten huwelijk vroeg zijn we meteen gaan peilen bij de mensen die we erbij zouden willen hebben of ze bereid zouden zijn voor ons naar Italië af te reizen, en hebben we een afspraak gemaakt met een weddingplanner (vooral voor de officiële dingen) om eens te kijken of wat wij wilden haalbaar was (vooral financieel). En zo is het dus gebeurd: precies zoals we wilden. Onze Italiaanse droom is echt uitgekomen![/quote]

Geweldig toch. En echt een prachitge locatie.
Om die reden zijn wij in Australië getrouwd :biggrin:
Overigens zonder familie en vrienden.
Zaterdag hebben we alsnog een trouwsfeest in Nederland

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2009, 16:37:57 »
De trouwceremonie (wij zijn alleen voor de wet getrouwd) was in het Italiaans, maar werd vertaald naar het Nederlands. In de praktijk werkte het zo dat de trouwambtenaar ongeveer 1,5 à 2 minuten praatte, en dat onze weddingplanner daarna dat stukje vertaalde naar het Nederlands. Het was wel grappig, want er werden drie wetsartikelen voorgelezen, en die gingen onder andere over dat je na het huwelijk het huishouden samen zou doen etc. Dat was dus wel grappig (nou doet mijn man al hartstikke veel mee in huis, maar toch). Ook was er een wetsartikel waarin het ging over kinderen en dat je daar beiden voor zal zorgen en ze liefde zal geven. Omdat wij een kinderwens hebben vonden we dit stuk ook wel mooi.

De ceremonie zat dus anders in elkaar dan hier in Nederland, maar was erg bijzonder. Omdat wij de trouwambtenaar van tevoren niet ontmoet hadden en we toch een persoonlijke ceremonie wilden, hadden we aangevraagd of we twee sprekers mochten hebben. Mijn beste vriendin heeft een heel mooi gedicht voorgelezen, en dit was erg emotioneel voor iedereen gewoon omdat het zo mooi was en omdat ze met zoveel liefde sprak. Ook de moeder van mijn man heeft een paar minuten gesproken. Dat was ook leuk, maar van mij had ze het volgende niet hoeven zeggen (wij zijn btw vakantieliefdes):

"Peter belde op vanuit Turkije om te zeggen dat hij zo'n lief meisje had ontmoet. Welke nationaliteit vroeg ik, want Peter had elke vakantie een andere!"

Dus.... dit zei ze enkele minuten nadat wij ja hadden gezegd en elkaar de ringen om hadden geschoven. We moesten nog tekenen. Niet echt het moment voor zo'n opmerking lijkt me!

Ook eindigde ze met een gedicht van een Iranese dichter van wie ze zelf de naam niet uit kon spreken bleek, en nog steeds begrijpen we niet wat het betekent. ALs jullie suggesties hebben voor een uitleg? Hier volgt het gedicht:

Je werd samen geboren en zult eeuwig samen zijn.
je zult samen zijn als de witte vleugels van de dood je dagen zullen eindigen. Je zult eeuwig samen zijn in de herinnering van God
Maar laat ruimte in je samenzijn
En laat de winden van de hemel tussen jullie in dansen
Hou van elkaar maar maak van de liefde geen binding
Laat het liever een veranderende zee zijn tussen de kusten van jullie zielen
Vul elkaar maar drink niet van dezelfde kop
Geef elkaar je brood maar eet niet van hetzelfde brood
Zing en dans samen en wees vol vreugde, maar laat elk van jullie alleen zijn
Geef van je hart maar geef je hart niet in bewaring bij de ander
Want alleen de hand van het Leven kan jullie harten bevatten
En sta samen, maar niet te dicht op elkaar
Zoals de eikenboom en de cypres ook niet in elkaars schaduw groeien


Kijk, ik snap dat de strekking te maken heeft met je eigen persoon blijven enz. Maar dat je van de liefde geen binding moet maken? We hadden net alles officieel... En dat je je hart niet in bewaring moet geven bij de ander...?


Anyway: verder was het perfect :biggrin:

@ Florida: Ik heb je jurkje inderdaad aangedaan bij de openingsdans: was helemaal perfect! Ik heb daarna wel mijn trouwjurk weer aangedaan, want ik vond het zonde om dat niet te doen. Dit was toch mijn laatste kans zeg maar! Als je me nog even je adres zou willen sturen via pb, dan stuur ik hem volgende week naar je op. Het was best een stuk rijden vorige keer :wink: Nog bedankt! Ik zal kijken of ik volgende week kan uitvogelen hoe ik een filmpje kan plaatsen van de openingsdans, dat is misschien wel leuk...

ps: lekker lang verhaal weer, haha!

~M*M~

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #29 Gepost op: 28 augustus 2009, 17:11:13 »
farsi is een erg bloemrijke taal en daardoor moeilijk te vertalen
daarnaast zijn we veel te nuchter voor de omvangrijke beschrijvingen die daar worden gebruikt.
het zal in het farsi vast anders klinken en ook iets anders betekenen.
de gedachte vind ik erg mooi! blijf jezelf en vul elkaar aan wordt niet geheel afhankelijk en laat de ander nooit beslissen wat er met jouw hart gebeurt. zoiets.
samenvatting, neem het niet te letterlijk!


die zin van elke vakantie een ander meisje is ook niet echt leuk. had ze er niet achter kunnen zetten dat ze meteen wist dat het een blijvertje was iod.

mijn lief en ik zijn ook vakantieliefdes! ook nog turkije. grappig zeg.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #30 Gepost op: 28 augustus 2009, 17:11:53 »
Super allemaal! Heb even geprobeerd het gedicht te ontcijferen:

Vooral van elkaar houden, maar wel je eigen persoontje blijven!

Op zich een mooie strekking, maar wel twijfelachtig zo 5 minuten nadat je elkaar eeuwige trouw belooft..
Ik weet niet of ik het zelf zo leuk zou vinden...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #31 Gepost op: 28 augustus 2009, 19:59:55 »
Wauw, wat een super bijzondere bruiloft hadden jullie zeg!
En wat zagen jullie er prachtig uit.
Ik kan me helemaal voorstellen waarom je voor Italie hebt gekozen!
Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen!

Cattie

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2009, 22:31:24 »
Saskia en man gefeliciteerd!! Wat leuk om die Italiaanse plaatjes te zien. Zat even te twijfelen of het niet te moeilijk en te veel gedoe is om daar te trouwen maar nu ik jouw verhaal lees en foto´s zie...weg twijfels.
Wat vond je man van de tekst van zijn moeder?
Vroeg me trouwens af: op welk vliegveld vlogen jullie gasten??

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:29:37 »
Wij hebben wel een weddingplanner in de arm genomen, omdat zij weten welke officiële paden je moet bewandelen om als buitenlander in Italïë te kunnen trouwen. Ook hebben zij veel connecties zoals kapper en bloemist. Ook het maken van afspraken rondom menu en prijzen kunnen zij veel beter omdat ze taal helemaal beheersen. Helemaal niet moeilijk dus, maar je moet ze natuurlijk wel betalen. In ons geval betaalden wij 1450 euro aan onze weddingplanner. Voor dat geld heeft ze alles perfect geregeld. Dat komt dus bovenop de kosten... Wij zullen er nooit spijt van hebben!

Onze gasten vlogen op Pisa Galileo Galilei. Vanuit daar was een goede treinverbinding naar Certaldo. Wij wilden voor iedereen de taxi vanuit Certaldo naar de villa betalen, maar uiteindelijk hebben slechts twee gasten daar gebruik van gemaakt. De rest heeft allemaal (lastminute) een huurauto geregeld. Dit kostte ze maar ongeveer 80 euro van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag (incl. alle verzekeringen). Ze hebben zelf geregeld dat ze met elkaar meereden, dus dat was wel leuk!

Florida

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #34 Gepost op: 6 september 2009, 16:55:14 »
Loop je nog steeds op wolken?
Vast wel, na zo'n fantastische dag!
Het jurkje en de chocolaatjes zijn goed aangekomen, thanks!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #35 Gepost op: 6 september 2009, 18:41:01 »
Ja, ik zit nog steeds op die roze wolk, haha!! Wat scheelt is dat ik in het onderwijs zit en nog steeds vakantie heb... Nou ja, morgen weer beginnen.

We zijn heerlijk aan het nagenieten van de foto's, film en natuurlijk de heerlijke herinneringen. Wat echt helemaal super is, is dat onze vrienden elkaar eigenlijk allemaal via ons kennen. Het is dus geen 'vriendengroep'. Nu horen we van iedereen dat ze het jammer vinden dat ze elkaar nu een hele tijd niet meer zullen zien (mijn man is pas in maart jarig). We hebben natuurlijk een heel bijzonder weekend met z'n allen beleefd, en dat schept toch een band. Natuurlijk zien ze elkaar normaal gesproken alleen op onze verjaardagen. Daarom zijn we van plan binnenkort een afterparty te geven met prosecco, Italiaanse hapjes en natuurlijk de gemonteerde film en fotoalbums... Wordt vast weer supergezellig! Ook zie ik bij mijn vrienden op Hyves dat ze ook onderling contact hebben en sommige willen zelfs bij elkaar op visite gaan binnenkort. Hoe leuk is dat?!?

joel&sylvia

  • Gast
Onze Italiaanse Bruiloft Was Ongelooflijk Fantastisch!
« Reactie #36 Gepost op: 8 september 2009, 14:46:07 »
Gaaf die ketting!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards